Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:17

Umeo schreef:
Ik heb altijd het idee dat veulens heel duur zijn als je wilt kopen en goedkoop als je wilt verkopen :+ :D


:+

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:19

en dat veulens altijd beter lopen als er geen kijkers zijn! (en je de camera niet bij de hand hebt)

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:20

Haha klopt :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:22

Ja maar dat kunnen die volwassen exemplaren ook weleens voor elkaar krijgen helaas :')

Jam had dat andersom... des te meer publiek, hoe meer hij een showtje weg gaf... en ik maar zweten er op :')

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:33


supertammy

Berichten: 2234
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:00

Gefeliciteerd Umeo! *\o/* Leuk een vosje! Ik ben wel benieuwd naar droogfoto's, omdat wij ook een For Romance hebben.

Wij hebben ondertussen ook alles drachtig!
Eén merrie is een dure wat scannen betreft. Die had eind februari al haar veulen en we wilden 2x overslaan, omdat het anders volgend jaar ook weer zo vroeg wordt. Merrie werd dus niet meer hengstig! We hebben weken aan een stuk gescand. Ook een keer hengstig gespoten, maar dat deed niks. 2,5 week geleden voor het eerst weer vanzelf hengstig geworden. Gelukkig was het insemineren in 1x raak! :D

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:56

_Lorette_ schreef:
Omdat Carika aangaf onder de 5k te kunnen kopen met een goede lijn. Ik had gedacht dat je zo aan 8 tot 10 zou zitten voor een veulen uit een betere lijn.

*edit: Wij moeten straks kiezen tussen veulen en merrie verkopen. In principe is het veulen niet gefokt om aan te houden, maar het is ook niet speciaal voor de verkoop gefokt. We wilden gewoon een veulen in de wei hebben lopen en dan verder kijken.


En vorig jaar is waarschijnlijk niet meer te vergelijken met dit jaar!?
Ik denk sowieso dat een hengstveulen makkelijker te vinden is dan een merrie veulen.

Seven

Berichten: 21203
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:11

fokfanaat schreef:
en dat veulens altijd beter lopen als er geen kijkers zijn! (en je de camera niet bij de hand hebt)

Nou dat inderdaad
Elke keer denk ik wat loopt hij fijn, pakt camera en het is enkel nog racen :=

Heb nu eindelijk een stukje kunnen filmen <3



Gefeliciteerd umeo, leuk nog een vosje.
Ook wij waren verbaasd uit een bruine moeder en donker bruine vader een vosje te krijgen :j

Klinkt wat vergelijkbaar voor ons supertammy
Wij hadden de veulenhengstigheid op een dag na gemist en toen werd ze steeds niet fijn hengstig. Mar gelukkig met het mooie weer wel nu tot begin juli wachten of het gepakt heeft.

Ik ga eens kijken in je link paardje

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:16

Ach ik heb dat ook altijd met die veulens als ik geen camera bij de hand heb, zit ik met mijn camera in de wei gebeurt er niks of ze doen alsof ze renpaarden zijn :')

Seven wat een leuk veulen mooi type

Hier een foto van mijn Kjento

Afbeelding

En mijn Vaderland

Afbeelding

Beide veulens gaan we aanhouden <3

Seven

Berichten: 21203
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:22

Mooie veulens paardje

Marghe
Berichten: 106
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:18

Een vraagje; weet iemand hoe de stamboekkeuringen bij het KWPN dit jaar verlopen? Wordt er terug een centrale keuring georganiseerd of kunnen de merries op de stamboekkeuring ineens voorlopig keur/ keur worden en kunnen ze ook ineens uitgenodigd worden voor de NMK in Ermelo?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:42

Volgens mij zijn er een aantal regio’s waar dat weer via de stamboekkeuring kan, maar er worden ook centrale keuringen georganiseerd.

Het is allemaal terug te vinden in de agenda: https://www.kwpn.nl/agenda-

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:38

Marghe schreef:
Een vraagje; weet iemand hoe de stamboekkeuringen bij het KWPN dit jaar verlopen? Wordt er terug een centrale keuring georganiseerd of kunnen de merries op de stamboekkeuring ineens voorlopig keur/ keur worden en kunnen ze ook ineens uitgenodigd worden voor de NMK in Ermelo?


Ik zie dat je van Antwerpen bent. Op de keuring in Oud-Turnhout eind juli is er ook een CK en kunnen ze uitgenodigd worden voor Ermelo. In Peer vorige week was dat ook het geval.

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:11

Dankjewel allemaal. Ik ben er ook blij mee! :)

Een echte droogfoto heb ik nog niet. Ze zit nog behoorlijk in kreukels maar je kan wel al goed zien dat het een echt bloedje is.

Ik ben heel erg benieuwd hoe ze er over een paar dagen uitziet! :o

Afbeelding

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:24

Wat een plaatje Umeo <3

Umeo
Berichten: 2230
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:26

Een vraagje; ik heb een KWPN merrie die ik als veulentje gekocht heb. Ikzelf woon in België en schrijf normaal nooit KWPN in. Nu wordt ze volgend jaar 3 en sinds kort is er een Centrale keuring in Peer (kwartier bij mij vandaan). Ik wil de uitdaging wel eens aangaan om volgend jaar met haar naar de centrale keuring te gaan. Echt gewoon puur om het eens mee te maken.

Kan iemand mij kort even toelichten hoe het in zijn werk gaat? Ik veronderstel dat ik lid bij het KWPN moet zijn om deel te nemen maar hoe zit het verder? Moet je inschrijvingsgeld betalen? Alle info is welkom! :)

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:56

Umeo, helaas heb ik geen antwoord op je vraag én ik kan je foto helaas niet zien. Ben wel heel benieuwd!

Mijn Uphill-merrie is vanochtend dragend gescand van Monte Carlo *\o/*

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:26

Gefeliciteerd met alle knappe veulens!

Umeo schreef:
Een vraagje; ik heb een KWPN merrie die ik als veulentje gekocht heb. Ikzelf woon in België en schrijf normaal nooit KWPN in. Nu wordt ze volgend jaar 3 en sinds kort is er een Centrale keuring in Peer (kwartier bij mij vandaan). Ik wil de uitdaging wel eens aangaan om volgend jaar met haar naar de centrale keuring te gaan. Echt gewoon puur om het eens mee te maken.

Kan iemand mij kort even toelichten hoe het in zijn werk gaat? Ik veronderstel dat ik lid bij het KWPN moet zijn om deel te nemen maar hoe zit het verder? Moet je inschrijvingsgeld betalen? Alle info is welkom! :)

Je moet inderdaad lid zijn van het KWPN en de merrie moet ook op jouw naam geregistreerd zijn :) Je kunt met een merrie die nog niet eerder op een keuring geweest is niet rechtstreeks naar de centrale keuring, de eerste stap is dan de stamboekkeuring (stamboekopname). Als ze daar het sterpredicaat krijgt kun je haar voor graadverhoging aanbieden op de centrale keuring.

De tarieven kun je hier vinden: https://www.kwpn.nl/over-kwpn/diensten

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:38


lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:48

MacavityL schreef:
Killian overleden, is toch ook wat van zo’n veelbelovende hengst. Verwacht iemand nog nakomelingen van hem volgend jaar?

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... angenheid/


Volgens mij heeft hij dit jaar niks gedekt. Dit was al een hele tijd aan de gang. Zonde dat ze hem niet klaar kregen. Ze hebben echt alles uit de kast gehaald! Hij fokte echt wel leuke veulens van wat ik gezien had

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:00

Ah ja natuurlijk logisch ook als hij al vanaf eind vorig jaar hoefbevangen is.

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:57

Heel zonde ja van zo'n hengst. Vond hem ook mooie veulens geven

Hier eindelijk ook goed nieuws *\o/*

Santareina (Houston x Feinbrand) drachtig van Nashville
Afbeelding
Wild Thing (Jazz x Juventus) drachtig van Fontaine
Het ging niet vanzelf,maar ze zijn nu eindelijk drachtig

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:51

Gefeliciteerd met de dracht.

Ik vind het echt zonde van Kilian, vond het een erg fijne hengst. Maar nog sneu'er voor het dier zelf natuurlijk. Veel te jong.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:00

_Roxanne schreef:
Umeo, helaas heb ik geen antwoord op je vraag én ik kan je foto helaas niet zien. Ben wel heel benieuwd!

Mijn Uphill-merrie is vanochtend dragend gescand van Monte Carlo *\o/*


Gefeliciteerd, ik hou erg van Uphill merries.
Wij hebben zelf een jaarling merrie van Uphill.
En ik heb jaren met een Uphill nakomeling gement.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:52

Umeo schreef:
Een vraagje; ik heb een KWPN merrie die ik als veulentje gekocht heb. Ikzelf woon in België en schrijf normaal nooit KWPN in. Nu wordt ze volgend jaar 3 en sinds kort is er een Centrale keuring in Peer (kwartier bij mij vandaan). Ik wil de uitdaging wel eens aangaan om volgend jaar met haar naar de centrale keuring te gaan. Echt gewoon puur om het eens mee te maken.

Kan iemand mij kort even toelichten hoe het in zijn werk gaat? Ik veronderstel dat ik lid bij het KWPN moet zijn om deel te nemen maar hoe zit het verder? Moet je inschrijvingsgeld betalen? Alle info is welkom! :)


Op 31 juli is er een KWPN-keuring in Oud-Turnhout. Je kan daar al eens gaan kijken hoe het op het terrein in zijn werk gaat.