Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

Ik volg gezellig mee.
Al die moderne kwpn'ers die hun tanden er bijna uitslaan met de voorbenen vind ik persoonlijk maar niets.
Doe mij maar een rustig ouder type kwpn/BWP.

"Mijn" BWP (Caprimond x Laredo) is voornamelijk Trakhener bloed en werkelijkheid doodbraaf. Nog nooit heb ik zo'n braaf en werkwillig paard gereden. Ook in omgang heel braaf. De rustigste van de kudde.

Vervolgens gaf mijn weidebazin (met meer dan 30 jaar ervaring tussen paarden en 2 jaar in Duitsland op een dressuurstal les gehad) aan dat als ik ooit een dressuurpaard wil kopen ik best kijk voor Duits bloed of Gelderse maar zonder Tuiger erin.

Ik heb nu een draver gekocht totaal tegenovergestelde :') maar een heerlijk dier in omgang.

Ooit komt er wel een dressuurpaard maar die kosten nu eenmaal enorm veel geld in aankoop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:08 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!
Nee beter had het niet kunnen lopen, helemaal trots!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:30 



 
Profiel   

zijn er zwaar warmbloed eigenaren die komend jaar hun merries weer bij de hengst doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:11 



 
Profiel   

Op 26 en 27 november vindt de keuring voor de Moritzburger hengsten weer plaats. Dit jaar worden 22 jonge hengsten aangeboden. Voor wie het interessant vindt zijn ze hier alvast te zien: https://pferde-sachsen-thueringen.de/zu ... s-warmblut

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 06:26 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels zelf even goed naar de filmpjes gekeken en ik ben erg benieuwd hoe de nummers 1, 9, 12, 15 en 21 het gaan doen. Van wat ik zo zie vind ik de kwaliteit dit jaar beter dan vorig jaar. Bewegingsfilmpjes staan in de link in mijn vorige post.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 07:45 



 
Profiel   

Vond de meeste Loriot nakomelingen wel erg leuk.

Voor de KWPN hengstenkeuring Gelders Type 19 aanmeldingen. Dat is behoorlijk veel. Leuk. Daar zullen we vast wat aan over houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:29 



 
Profiel   

Oh dat is inderdaad een mooie groep, hopelijk blijven er een paar goeie over. Wanneer beginnen de bezichtigingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 07:23 



 
Profiel   

December denk ik. (1ste) en dan 2 en 3e in januari

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:34 



 
Profiel   

Ik vind vooral nummer 9 en 15 nou niet direct paarden waarvan ik denk: o dat is een zwaar warmbloed. Vind ze best chique en rank ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:05 



 
Profiel   

Het zijn nog hele jonge paarden. Die worden echt nog veel zwaarder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:21 



 
Profiel   

Precies dat, ze gaan eerst de hoogte in en daarna zwaren ze uit. Als ik mijn Veronia bekijk dan was ze tot haar 4de een slanke den op lange benen en pas daarna werd ze zwaarder. Nu met 6 jaar denk ik dat ze pas een beetje is uitgegroeid en uitgezwaard. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn veulen van dit jaar meteen al een zwaar model heeft. Ik denk dat ze een stuk forser wordt dan haar moeder:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 07:23 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Kwam dit topic toevallig tegen.

Muronia jij hebt die hele gave schimmel gebruikt toch?

Vorige week kwam ik de hengsten van Moritzburg op yt tegen. De hengst Claudius viel me toen heel positief op! Hij werd niet helemaal ideaal voorgesteld maar zijn achterbeen bleef maar komen. Een positieve eigenschap.

Ik zit om me heen te kijken voor een hele brave doch werkwillige hengst voor mijn Eebert x Manno merrie. Zij is uitermate scherp, heel werkwillig maar mag soms wel gewoon gemoedelijker zijn. Dat zou het wat gemakkelijker maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 07:58 



 
Profiel   

Ja dat klopt, dat was ik. Hij was maar 1 seizoen in NL ter dekking en ik ben blij dat het met hem is gelukt. Ik vond het een mooie hengst en ben ook erg tevreden over m'n veulen.

Zoek je binnen het KWPN?

Voor nu ligt mijn keuze voor komend jaar nog steeds bij de Groninger Rio (linkje staat op de vorige pagina).

De jonge Leffe (v. Lenard) is net gekeurd bij het IHW, ook wel een interessante.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:30 



 
Profiel   

Het liefst zou ik weer Gelders fokken, dat trekt me enorm. Groninger trekt me helemaal niet. Dan lever ik naar mijn mening wel veel in op de beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:16 



 
Profiel   

Ik snap dat je binnen het Gelders wilt dekken (had jij niet ook ooit een ggk hengst gefokt?). Gezien het grote aantal jonge hengsten voor de keuring, zal daar vast ook iets interessants bij moeten zitten. Ik fok zelf graag met jonge hengsten waar ik iets in zie. Dat is zowel destijds met Florencio (had nog nooit iemand van gehoord toen we hem gebruikt hebben) als met Macho Polo (loopt nu InterII in Amerika en dat voor een Groninger) als nu met Eminenz leuk uitgepakt. Ik ben het met je eens dat lang niet alle Groningers goeie bewegers zijn, maar niet dat alle Groningers geen goeie bewegers zijn. Die zijn er wel bij (en die zoek ik juist), maar nogmaals, ik snap dat je binnen het KWPN blijft met een KWPN merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 06:21 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Floris BS heb ik gefokt met mijn ex man en we hebben nog meer fijne paarden met voornamelijk Gelders bloed gefokt.

Groningers bewegen anders, ik hou van tritt in de benen, dat hebben ze niet echt. Wil niet zeggen dat ze meteen veel minder goed kunnen lopen, maar ze lopen niet op een manier waar ik van hou. Over het algemeen, want de uitzonderingen zijn er vast ook.

Ik heb de lijst met Geldersen voor de 1e bezichtiging al wel gezien. Zou er graag heen willen maar vraag me af of dat mag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 08:56 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Ik heb de lijst met Geldersen voor de 1e bezichtiging al wel gezien. Zou er graag heen willen maar vraag me af of dat mag...


Waar heb jij die lijst gezien als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 12:37 



 
Profiel   

De jongste merrie word komend voorjaar 3 jaar die gaat dan onder de hengst. haar keuze staat vast en dat word lenard..

haar moeder mijn oudere merrie komt als het afveulenen allemaal goed gaat ook weer onder de hengst, daar ben ik nog niet over uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 12:56 



 
Profiel   

Volgens mij zag ik op facebook een bericht langskomen dat er wel bezoek aanwezig mag zijn bij de bezichtiging, maar ik kan zo niet meer vinden waar dat precies stond.

Goh, Lenard, leuk! Hopelijk heb je meer succes ermee dan ik. Mijn oude merrie bleef helaas 2 jaar gust ervan. Lag trouwens aan de merrie, niet aan Lenard. Levert hij vers vanuit zijn nieuwe adres in Duitsland of ga je voor diepvries?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 07:04 



 
Profiel   

Ja op de website staat dat je met je qr code naar binnen mag. Maar er komt weer een persconferentie aan.. Ik vrees met grote vrezen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 07:34 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Maar er komt weer een persconferentie aan.. Ik vrees met grote vrezen..


Ik ook. Maar dat gaat voor mij niet over (zwaar warmbloed) paarden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:30 



 
Profiel   

Dus toch geen publiek helaas: https://www.horses.nl/algemeen/coronavi ... ichtiging/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 23:42 



 
Profiel   

Nee, wel jammer. Gelukkig hebben we de livestream nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:27 



 
Profiel   

Vandaag is de keuring in Moritzburg. Ik had graag willen meekijken maar bij clipmyhorse kun je alleen dingen kijken met een premium (betaald) account of zie ik dat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:32 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik heb inmiddels zelf even goed naar de filmpjes gekeken en ik ben erg benieuwd hoe de nummers 1, 9, 12, 15 en 21 het gaan doen. Van wat ik zo zie vind ik de kwaliteit dit jaar beter dan vorig jaar. Bewegingsfilmpjes staan in de link in mijn vorige post.

[ [url=m/UpwDgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kKpSuI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GRlZYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0EHmQL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0Ryc1r.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goedgekeurd:
Nr 1,4, 9, 11, 16, 17, 21

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen