Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 343 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Er staan idd al wat filmpjes op kwpn tv. Even geduld tot alles erop staat.
Waar kun je terug vinden welke hengsten door zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:17 



 
Profiel   

Stap vond ik van Next Level ook matig, ik ben benieuwd wat het KWPN daarvan gaat zeggen.
Ik denk dat dit paard bij de juiste ruiter echt ontzettend goed kan gaan ontwikkelen, leek mij niet heel makkelijk te rijden dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:19 



 
Profiel   

De hengsten zijn nog niet officieel aangeleverd:

"Bij het najaarsonderzoek en het eventueel daaropvolgende voorjaarsonderzoek is de periode 21 dagen met ongeveer drie weken daaraan voorafgaand een beoordeling onder het zadel onder de eigen ruiter, de zadelpresentatie. Na afloop van de beoordeling onder het zadel kan de hengstenkeuringscommissie de hengsten afwijzen voor verdere deelname of eventueel adviezen geven wat betreft de training voor de periode naar het moment van aanlevering. De hengsten worden bij de aanlevering wederom door de eigen ruiter voorgereden en de hengstenkeuringscommissie besluit op dat moment of de hengst mag deelnemen aan het onderzoek, wordt afgewezen of doorverwezen naar het volgende onderzoek."

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 15:45 



 
Profiel   

Elisa. Thnx. Ik dacht dat het zo ook werkte. Enkel zag ik bij een hengst staan dat die gaat deelnemen aan verrichting. Wat eigenlijk nog niet officieel bekend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:56 



 
Profiel   

Hier het een en ander terug gekeken op clip my horse. Ik was heel benieuwd naar Next level. *D Ik vind het een plaatje om te zien. Onder het zadel was het inderdaad een beetje tuigpaardachtig, vooral bij spanning. Maar ach, het kan nog alle kanten op. Ik zie wel wat er overblijft aan het eind van het verrichtingsonderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:12 



 
Profiel   

Voor de next level fans
Wat vinden we van het linkerachterbeen tov rechtsachter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:32 



 
Profiel   

Dat is toch veel te vroeg om wat over te zeggen? deze jonge paarden zijn net ohz en nog zo scheef en dan wat spanning erbij. Of is je ookal wat opgevallen in de kooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:09 



 
Profiel   

Ik was Fan maar vond Next Level onder het zadel nu tegenvallen. Nu snap ik wel dat zoveel tritt op die leeftijd niet makkelijk rond te sturen is, dus ik hoop dat het in het VO verbeterd. Maar geef mij dan toch maar liever een paard wat gewoner is op die leeftijd en in het werk mooi word.

Kan me niet voorstellen dat een paard als Next Level als amateur makkelijk ' heel ' te houden is.


Ik vond Nashville wel heel tof (ondanks die gigantisch kijkerig was).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:14 



 
Profiel   

bepaalde trainings methodes hebben wel is invloed op de tact… er zat nu ook een meisje op met minder gevoel voor die 2e draf als de vaste amazone van de hengsten houder....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:14 



 
Profiel   

Iemand eerste bezichtiging vandaag gevolgd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:09 



 
Profiel   

Een klein beetje, vond de doorverwezen Trafalgar erg aansprekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:18 



 
Profiel   

Helaas alleen een aantal op het straatje gezien. Zelf spraken mij de Totilas nakomelingen en de Secret erg aan. De Totilas x for romance en de secret x Vivaldi vond ik heel fijn.


Zelf was ik ook zooooo weg van de Secret x Zorro x Manno. Iemand die bij het vrijbewegen gezien? Had het idee dat die wel te tuigtypisch zou lopen, maar ik had er een zwak voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:49 



 
Profiel   

Liep wel goed. Kreeg commentaar dat hij te weinig jeugd had en meer souplesse moet tonen. Kon ik wel inkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:12 



 
Profiel   

Wist al dat die er uit zou gaan. Dressuur x niet goed gekeurd x tuigpaard met daarachter nog hackney. Daar houden ze niet van. Ha ha
Op stand best mooi paard. Maar commentaar klopte wel.

Ik was erg weg van beide romanov’s vooral 533

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:49 



 
Profiel   

baudyh schreef
Wist al dat die er uit zou gaan. Dressuur x niet goed gekeurd x tuigpaard met daarachter nog hackney. Daar houden ze niet van. Ha ha
Op stand best mooi paard. Maar commentaar klopte wel.

Ik was erg weg van beide romanov’s vooral 533

Ik zou zo’n hengst zo durven te gebruiken. En voor hengsten als deze is het AES goed. Als ze dan echt goed zijn komen ze vanzelf weer bovendrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:50 



 
Profiel   

Daar gaat het niet om of je hem zou gebruiken of niet. Het kwpn gaat zo een niet nemen.
Misschien een dressuur x 100% tuiger ooit een keer , maar dit is een brug te ver

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:55 



 
Profiel   

baudyh schreef
Daar gaat het niet om of je hem zou gebruiken of niet. Het kwpn gaat zo een niet nemen.
Misschien een dressuur x 100% tuiger ooit een keer , maar dit is een brug te ver

Bij de omvorming van het landbouwpaard deden ze niet anders. Ik begrijp dat het KWPN het nu niet doet. Behalve de ongekeurde grootvader is de moederlijn ook niet heel spannend. Maar een goede scheut tuigpaardbloed brengt wel beweging en voor de dressuurpaarden ook de broodnodige bloedverversing.
En tuigpaarden presteren steeds meer op het hoogste dressuurniveau dus ook dat zit wel goed. Kijk deze tuiger x Hackney maar eens:
https://www.bitmagazine.nl/media/tuiger ... rand-prix/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:50 



 
Profiel   

Misschien krijgt hij ergens anders een kans? Kan best interessant zijn maar met de ongekeurde grootvader ertussen is het net te gek voor het KWPN en terecht denk ik. Uit een sterke tuigpaardlijn een keer zoiets proberen heeft misschien wel kans als hij kwaliteit heeft natuurlijk. En geen typisch tuigpaardkontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:20 



 
Profiel   

Het was geen slecht paard, kon wat meer overtuigen in de draf. De Secrets hadden allemaal een zeer goede galop.

Ik heb er een paar gezien, Totilas x Florencio was de beste die ik gister gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:20 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
baudyh schreef
Daar gaat het niet om of je hem zou gebruiken of niet. Het kwpn gaat zo een niet nemen.
Misschien een dressuur x 100% tuiger ooit een keer , maar dit is een brug te ver

Bij de omvorming van het landbouwpaard deden ze niet anders. Ik begrijp dat het KWPN het nu niet doet. Behalve de ongekeurde grootvader is de moederlijn ook niet heel spannend. Maar een goede scheut tuigpaardbloed brengt wel beweging en voor de dressuurpaarden ook de broodnodige bloedverversing.
En tuigpaarden presteren steeds meer op het hoogste dressuurniveau dus ook dat zit wel goed. Kijk deze tuiger x Hackney maar eens:
https://www.bitmagazine.nl/media/tuiger ... rand-prix/


Ik weet er alles van. Wij fokken al jaren tuigpaarden en dressuurpaarden. Al hoe wel de tuigpaarden helaas steeds minder worden. We hebben er nog 1 maar die dekken we sinds kort ook met dressuur hengsten.
We hebben een elite merrie Sander x gribaltar.
Vorig jaar een veulen van Dancier gold gehad. Verwachten dit jaar een Fontaine

[ img ]
Dit is de Dancier gold. Verkocht aan een Duitse dressuur stal.

Ik denk dat met de juiste tuiger je een heel mooi dressuur paard kan fokken. Met een sterk achterbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:14 



 
Profiel   

Icellie doet het goed op dressuurmerries

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:07 



 
Profiel   

pantarhei schreef
Icellie doet het goed op dressuurmerries


Moet je wel echt een chique merrie hebben denk ik want Icellie maakt ze snel te grof.
Wij hebben ook een aantal icellie’s gehad.
Maar ik hou meer van de combi tuigpaard merrie x dressuur hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:26 



 
Profiel   

Beaudyh mag ik jou eens mee laten denken met een hengstenkeuze voor een Manno x Edelman ? (wellicht via pb handiger aangezien dit niet het topic is daarvoor).
Ik rij deze merrie nu voor een vriendin met als doel sportpredicaat en was eens nieuwschierig naar jouw suggesties aangezien je zegt vaker combi TP merrie x DP hengst te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:57 



 
Profiel   

KimDime schreef
Beaudyh mag ik jou eens mee laten denken met een hengstenkeuze voor een Manno x Edelman ? (wellicht via pb handiger aangezien dit niet het topic is daarvoor).
Ik rij deze merrie nu voor een vriendin met als doel sportpredicaat en was eens nieuwschierig naar jouw suggesties aangezien je zegt vaker combi TP merrie x DP hengst te gebruiken.


Ja hoor stuur maar pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:26 



 

Ik verwacht dit jaar een Kyton uit een tuigpaardmerrie. Heel bewust ook voor het fijne karakter van deze hengst en zijn nakomelingen gekozen want lopen kunnen die tuigers wel maar dat zenuwachtige gedoe 8)7
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 343 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen