Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 291 van de 474 [ 11828 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Ja dat filmpje zocht ik op clipmyhorse. Maar kon hem niet vinden. Was wel even benieuwd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:29 



 
Profiel   

Stoer vosje die emerald!

Volgens mij zijn er nu al mensen die hun zinnen op nena gezet hebben eilander :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:38 



 
Profiel   

wij krijgen dit jaar een Million Dollar. Zal wel foto plaatsen als ie er is. Hengst was afgelopen weekend 2e in de Peelbergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Charisma!
Succes met de veiling Revali. Ziet er uit als een fijn paard.
Trouwens fijn dat er weer gestart mag worden op wedstrijden, hopelijk gaan we volgend weekend weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:15 



 
Profiel   

Oehlala: benieuwd naar!! Ja, ik zag em lopen daar, daarom dat hij terug in men vizier kwam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 22:43 



 
Profiel   

De kop is eraf Charisma!
Gefeliciteerd met jullie hengstveulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:37 



 
Profiel   

gomir schreef
Stoer vosje die emerald!

Volgens mij zijn er nu al mensen die hun zinnen op nena gezet hebben eilander :)

Ja, dat ging best snel gisteravond. Staat nu weer even stil.
Ik ben benieuwd wie er mee vandoor gaat. Hopelijk vertrekt ze niet naar een of ander habbibabbie land.
Duitsland of zo zou leuk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:39 



 
Profiel   

Thx Eilander!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:26 



 
Profiel   

Vraagje, hoelang moeten merrie en veulen minstens gescheiden worden na het spenen alvorens ze weer bij elkaar kunnen?
Ik heb 3 weken geleden het ponyveulen gescheiden van de merrie, beiden blijven op ons terrein en zijn heel rustig, maar het ponyveulen vindt geen aansluiting met de andere paarden. Ze staan samen en dat lukt in de zin van ze dulden elkaar maar de paarden laten het veulen gewoon links liggen en ik merk dat ze die connectie mist. Het was al een knuffelkont maar nu is ze net een hondje… we hebben helaas geen andere pony’s of veulens van vorig jaar… over 7 weken is de eerste (paarden)merrie uitgerekend en nog enkele weken later de volgende en dan willen we graag het ponyveulen hierbij laten lopen, maar wat intussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:50 



 
Profiel   

Wij hebben ons merrieveulen bij de moeder weggehaald en 2 dagen in een aparte stal gezet (dag en nacht binnen). Nadien is ze terug met haar moeder de weide op gegaan (overdag) en 's nachts staat ze in haar eigen stalletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:29 



 
Profiel   

Maar dan gaat het veulen toch meteen weer drinken en stopt de melkproductie niet ?

Gefeliciteerd met het eerste veulen !!

Ben benieuwd Eilander , meestal gaat het hard in de laatste minuten :j

Revali is de vader van Feromas geen optie ?
Condities zijn bij JDB altijd goed , ik werk er graag mee , je krijgt zelfs bij DV altijd merrie drachtig keuze bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:22 



 
Profiel   

Ik ga voor Emerald denk ik dit jaar voor de Clinton
Hoop dat er dit jaar wel een merrie uit de 2 tussen zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:24 



 
Profiel   

Besita: nou wat een nette voorwaarden idd!! Heb even op de site gekeken! Direct even naar fantomas zelf gekeken. Absoluut niet verkeerd. Maar denk dat zijn zoon feromas beter past. Die moeder was een echt bloedbeestje en dat zie je deels weer terug in Feromas. En dat heb ik nodig

We hebben een veulen die al een tijd niet lekker loopt. Na onderzoek beide knieën op de foto gezet. Beide knieën oc -O- gelukkig geen ocd's. En volgens de geleerden kunnen ze er overheen groeien. Maar ze mag niet zoveel bewegen en minder voeren. Iemand ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:23 



 
Profiel   

Oei als ze er niet lekker op loopt dan zie ik het somber in helaas
Boxrust ( of enkel loopstal ) zou je eventueel wel kunnen overwegen

Ooit ook een kreupel 8 maand oud veulen gehad ( gekocht , niet zelf gefokt ) ..je zag met bloot oog bijna dat het fout was : op rx idd ocd beide knieën, we hebben nog geopereerd maar hij brak zijn schouder bij ontwaken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:40 



 
Profiel   

Wat bedoel je revalli dat je ook een bloedbeestje hebt als de moeder van Feromas of net niet ?
Want Fantomas fokt mooie , bloederige types en niet al te groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:43 



 
Profiel   

Ik dacht ze heeft last van groeipijn oid. Want ze groeit nu flink. Ze staan met zijn 3en in een loopstal met uitloop naar paddock. Met half jaar/jaar gaan we weer foto maken.
Maar snap dat je met ocd de overweging maakt om te opereren. Zonde dat ie het niet heeft gered

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:08 



 
Profiel   

besita schreef
Wat bedoel je revalli dat je ook een bloedbeestje hebt als de moeder van Feromas of net niet ?
Want Fantomas fokt mooie , bloederige types en niet al te groot


Nee net niet.merrie met veel body. Dus ik moet vooral bloed in type hebben. Maat zal wel meevallen... Ze tot nu gemiddeld groot gefokt(rond de 1.70m) dus wat dat betreft zal het wel kunnen. Ik zie wel veel vermogen bij de hengst, gaat heel makkelijk. Als ik moet zeuren mis ik wat hals gebruik op de sprong. Ken je nakomelingen ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:18 



 
Profiel   

De hengst heeft niet zoveel nakomelingen , is zeker in het begin weinig gebruikt omdat hij onder een amateur liep en later onder de dochter
Hij is zelf niet de grootste in type vooral
Maar ken nu toch al een paar hele beste nakomelingen

Ja ik heb een hele fijne 7 jarige ( goedgekeurd bij Z ) uit onze Libero
Niet de grootste wel bloederig in type maar ongecompliceerd in alles ..echt een fokkersdroom <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:41 



 
Profiel   

Wij zijn ook uit de keuze. ,

Chin Chin X Silbersee gaat bij Escape Z
George ZX Burggraaf gaat bij Eras Ste Hermelle
Crown Z x Irish Taxi Xx gaat weer bij Nixon.

Piece of cake wil ik eigenlijk ook nog een keer gebruiken op de Kentucky merrie maar omdat er ook nog 2 dressuur veulens gepland staan wordt het een beetje te veel voor volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:46 



 
Profiel   

Feromas net bekeken , knappe hengst !
Mooi gefokt ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 23:57 



 
Profiel   

En ik Eras Ste Hermelle!!! Oehlala gaaf dier. Die zou ook goed passen op de Zapatero. Ken die hengst niet. Zijn halfbroertje mag er ook zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:09 



 
Profiel   

Chrisma gefeliciteerd!!

Hier zeggen ze altijd minstens 6 weken uit elkaar, maar ik heb het nooit aan de orde, dus niet getest ;)

Ik ben er alleen uit voor de baloubet: dat word all star… Verder gaan we nog kijken :) maar hebben we ook nog tijd zat voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:12 



 
Profiel   

Socrates van de Bosdam is een Eras ste Hermelle . Daar verwachten ze veel van in België. Je hebt ook nog Bingo ste Hermelle die gaan ze nu keuren bij BWP

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 08:37 



 
Profiel   

lexa schreef
Socrates van de Bosdam is een Eras ste Hermelle . Daar verwachten ze veel van in België. Je hebt ook nog Bingo ste Hermelle die gaan ze nu keuren bij BWP


Zowel Bingo als halfbroer van Eras springen ruig!!! maar ik ben dan zelf een beetje allergisch voor diamant bloed. En je ziet het ook direct terug in type... -O-

Zowel socrates als Eras hebben naar mijn mening meer lengte en bloed in type

Wat kost Eras? En waar is die te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:27 



 
Profiel   

Revali schreef
lexa schreef
Socrates van de Bosdam is een Eras ste Hermelle . Daar verwachten ze veel van in België. Je hebt ook nog Bingo ste Hermelle die gaan ze nu keuren bij BWP


Zowel Bingo als halfbroer van Eras springen ruig!!! maar ik ben dan zelf een beetje allergisch voor diamant bloed. En je ziet het ook direct terug in type... -O-

Zowel socrates als Eras hebben naar mijn mening meer lengte en bloed in type

Wat kost Eras? En waar is die te krijgen?


Wat is er mis met Diamant? Echt benieuwd, want is toch een van de beste verervers van laatste 20 jaar?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 291 van de 474 [ 11828 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen