Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 486 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Nou is de 1e bezichtiging natuurlijk ook een commercieel moment...ik neem aan dat niet alles met echte dekdienst bedoelingen wordt voortgebracht.
Het is ook een goed moment om ze even in the spotlight te zetten.

Bijv. een flinke toontreder van v.Uytert. Daarvan verwacht je dat ze zelf ook weten dat het niet correct genoeg is, maar ze brengen hem toch voor. 1 meer of minder klaarmaken maakt voor hen misschien wat minder uit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:12 



 
Profiel   

Ik vind de paarden die ik net in de laatste groep heb gezien al meer kwaliteit tonen dan alle paarden van gisteren :') Zaten maar weinig uitschieters tussen, maar idd 337 was denk wel de beste van de dag. Van dinsdag vond ik de 527 de Taminiau x Florencio erg apart.
Ik vond de 540 Vaderland x Bordeaux ook heel goed alleen die was echt al flink aan de maat. 1.77 mtr al. 520 de Secret x Expression was ook een aparte in zijn bewegen. 557 heb ik ook genoteerd als aparte, een Vivino X Negro, veel uitstraling en lichtvoetig draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 13:11 



 
Profiel   

Die Vaderland ging toch ook niet door op fundament?

De voeten en beenstanden zijn zeker wel een punt van aandacht, veel platvoeten en frans en/of toontredend, of lang sterk gehoekt achterbeen.

De meeste hengsten zijn wel leuke sportpaarden, maar ze moeten natuurlijk wel echt iets toe kunnen voegen aan de fokkerij. En het is inderdaad een mooi etalagemoment en een 2e bezichtiginghengst ook reclame voor de merrie en de stam en weer wat extra waard financieel dus de moeite van het proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 14:49 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Die Vaderland ging toch ook niet door op fundament?

De voeten en beenstanden zijn zeker wel een punt van aandacht, veel platvoeten en frans en/of toontredend, of lang sterk gehoekt achterbeen.
.


Hoe zou dat komen? Is dat er in de loop der jaren ingeslopen?
Voor de sport wil je ook geen afwijkende beenstanden. Ampere fokt het nog weleens door weet ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:31 



 
Profiel   

Het lange en sterk gehoekte achterbeen zie ik wel veel bij bepaalde bloedlijnen, Jazz, Charmeur, Vivaldi waar Donnerhall vaak een lang achterbeen geeft zonder de sterke hoek er in.

Voor de rest..goede vraag..misschien toch meer door het Duitse bloed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:05 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Die Vaderland ging toch ook niet door op fundament?

Klopt ja, valt stokmaat daar ook onder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:57 



 
Profiel   

Nee, fundament betekent benen en afwijkende been/ hoefstanden etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:59 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nee, fundament betekent benen en afwijkende been/ hoefstanden etc.


Ah ok, ja dacht misschien dat ze de maat er ook onder schaarde. Ik heb niet gezien wat er in het fundament niet goed was, maar dat is zo vanaf de livestream ook moeilijk te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 17:00 



 
Profiel   

Is die bonte door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:23 



 
Profiel   

Nope

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:25 



 
Profiel   

Nee die was echt niet goed genoeg qua beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:35 



 
Profiel   

Was er al bang voor helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:35 



 
Profiel   

Miste echt buiging in de gewrichten en souplesse, wel een bonk van een paard die zou je geen 3 jaar geven. Ik ben wel benieuwd hoe hij het in de sport gaat doen. Het is geen verkeerd paard zit wel een mooi veertje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:38 



 
Profiel   

Zou leuk geweest zijn, een bonte ggk hengst. Al denk ik dat de mensen die hem zouden willen gebruiken vanwege zijn kleur er dan een gewone bruine uit krijgen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:53 



 
Profiel   

Dat is meestal zo he haha..

Uitschieters vandaag vond ik: Toto x Double Dutch, Toto x Negro (v. Helgstrand), en de Glamourdale x Don Schufro was ook een goed paard. (alleen van de middag dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:04 



 
Profiel   

Ik heb vandaag helaas niets kunnen volgen. Drukke dag met werken gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:33 



 
Profiel   

Vandaag is het Jameson-dag. Ben benieuwd wat hij toe kan voegen. Eerste indrukken zijn wat dubbel. Formaat en kracht hebben ze zeker maar ook een wat zorgen barende stap. Daarnaast is souplesse en lichaamsgebruik nog wel een dingetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 16:33 



 
Profiel   

Mee eens, wel goede beweging en mooie paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 16:50 



 
Profiel   

Ik vond ze nog niet zo meevallen eigenlijk. Maar heb alleen de groep van daarnet gezien. Weinig draagkracht, missen wat houding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 17:38 



 
Profiel   

Ik vond ze zeker niet meevallen. Wetende dat hij ook wel echt goede merries heeft gekregen. En dan is er al een selectie geweest welke wel of niet aan te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 18:26 



 
Profiel   

Mee eens, opvallend was de draf vaak beter dan de galop. Maar te stug/strak in alle bewegingen vaak met een slechte stap. Wel mooie modellen over het algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 18:29 



 
Profiel   

simpie94 schreef
Ik vond ze zeker niet meevallen. Wetende dat hij ook wel echt goede merries heeft gekregen. En dan is er al een selectie geweest welke wel of niet aan te bieden.


Precies, ze kwamen over het algemeen uit hele goede merrielijnen. Veel sport, GP paarden.
Als dit dan het beste is wat hij geeft? Dan ben ik niet wild enthousiast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:04 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/eer ... 3oV5eSzEfE

Ik kan het niet lezen want premium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:40 



 
Profiel   

Ik vond de kilian x Uphill positief opvallen. Hij is hier vlakbij gefokt en vond hem als veulen al gaaf.

Verder heb ik er best wat gezien maar had weinig wow. Inderdaad veel slechte voeten op het straatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:21 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Is die bonte door?


Ik hoorde trouwens wie hem gekocht hadden als veulen. Dat weet iedereen nu maar ook wat ze ervoor betaald hebben. Pppfffff
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 486 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen