Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 487 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Je moet wel stevig in je schoenen staan om niet mee te gaan in een hype over bepaalde hengsten. Gecreëerd door de bekende medewerkers van die meer benoemde ewn bekende slagerij. Terwijl je zelf er veel vraagtekens bij zet. Een paar jaar in de hengstencompetities het commentaar van de jury aangehoord met veel oooohhh's en aaaaaaaaaah's. "Te beginnen met de minst goede basisgang, de stap! Zou iets meer overstap kunnen hebben maar wat een kracht en balans. En dan de galop!! We zouden daar wel een 12! voor willen geven" enz, enz.. En ik zie een stap, als een merrie in de ibop zo stapt dan krijgt ze een 6. Hooguit. En dan rijdbaarheid en bewerkbaarheid??
Dus toch maar niet gebruikt met als belangrijkste reden, hij is sterk ingeteeld op Ferro en dat is bij mijn merries al ruim voor handen.

Heel benieuwd wat er morgen gepresenteerd gaat worden. Ik verwacht en hoop ,wel een stuk beter . Eén zo'n dikke tegenvaller is meer dan genoeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:55 



 
Profiel   

baudyh schreef
janderegelaa schreef
Is die bonte door?


Ik hoorde trouwens wie hem gekocht hadden als veulen. Dat weet iedereen nu maar ook wat ze ervoor betaald hebben. Pppfffff

Hoeveel dan?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:36 



 
Profiel   

misterA schreef
Je moet wel stevig in je schoenen staan om niet mee te gaan in een hype over bepaalde hengsten. Gecreëerd door de bekende medewerkers van die meer benoemde ewn bekende slagerij. Terwijl je zelf er veel vraagtekens bij zet. Een paar jaar in de hengstencompetities het commentaar van de jury aangehoord met veel oooohhh's en aaaaaaaaaah's. "Te beginnen met de minst goede basisgang, de stap! Zou iets meer overstap kunnen hebben maar wat een kracht en balans. En dan de galop!! We zouden daar wel een 12! voor willen geven" enz, enz.. En ik zie een stap, als een merrie in de ibop zo stapt dan krijgt ze een 6. Hooguit. En dan rijdbaarheid en bewerkbaarheid??
Dus toch maar niet gebruikt met als belangrijkste reden, hij is sterk ingeteeld op Ferro en dat is bij mijn merries al ruim voor handen.

Heel benieuwd wat er morgen gepresenteerd gaat worden. Ik verwacht en hoop ,wel een stuk beter . Eén zo'n dikke tegenvaller is meer dan genoeg.


Ik vroeg me af of hij juist door die sterke inteelt op Ferro ze zo strak gaf met weinig lichaamsgebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:51 



 
Profiel   

Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar baudyh!

Morgen de Kjento’s en Le Formidables, ik ben reuze benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 21:25 



 
Profiel   

Heb mijn 2,5 jarige Kjento x Trafalgar verkocht. Heel goed lopen maar voor de HK echt meer maat nodig gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 21:42 



 
Profiel   

Stuur maar ff pb dan zeg ik het wel maar niet open en bloot op internet.

Wat mij gewoon erg opvalt dat er nog maar weinig echt gaan zitten en voor rijzen. En dat is ook het commentaar wat de meeste afvallers krijgen. Dat word echt een probleem.
Ik bekijk ze niet door een roze bril en maak mijn eigen keuzes. Vaak juist niet achter de massa aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 23:05 



 
Profiel   

Heeft iemand hier n idee van het programma van de HK in Den Bosch? De door ons gefokte Fontaine x Guardian is door naar de 2e bezichtiging *\%/*
Met een eigen zaak en n man die ma tot do in t buitenland zit moet ik even t eea gaan regelen om (samen) te kunnen gaan kijken.
Ik dacht wo do spring en vrij za dressuur?
Kan op de site van kwpn nog niks vinden qua programmering

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 08:12 



 
Profiel   

Wat leuk gefeliciteerd!

Vrijdag en zaterdag zijn altijd de dressuurdagen met de 2e en 3e bezichtiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 08:54 



 
Profiel   

Wat leuk Hindo2! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 10:01 



 
Profiel   

Hindo2 schreef
Heeft iemand hier n idee van het programma van de HK in Den Bosch? De door ons gefokte Fontaine x Guardian is door naar de 2e bezichtiging *\%/*
Met een eigen zaak en n man die ma tot do in t buitenland zit moet ik even t eea gaan regelen om (samen) te kunnen gaan kijken.
Ik dacht wo do spring en vrij za dressuur?
Kan op de site van kwpn nog niks vinden qua programmering

Super! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 10:13 



 
Profiel   

Hoe laat zijn de Kjento’s vandaag? Kom er niet helemaal uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:32 



 
Profiel   

Vanaf 15:00u in de kooi, drie groepen met verschillende Kjento's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:38 



 
Profiel   

Dankjewel! Dan ga ik nu snel naar stal haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 11:52 



 
Profiel   

Graag gedaan, heb de eerste gezien..goed draven maar niet door vanwege fundament.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 12:53 



 
Profiel   

En hoe vielen ze mee? Ik heb jammer genoeg niks kunnen zien vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 18:21 



 
Profiel   

Kjento,s konden allemaal goed draven, galop was wat minder. Vrij neerwaarts en in draf soms ook te neerwaarts en stug. Stap was niet super maar over het algemeen wel oke.

Le Formidable,s waren wisselender vond ik. Niet altijd een even goede rug en vaak een wat lang stuwend achterbeen. Op de positieve uitzonderingen na. Wel souplesse in draf. Stap niet super maar oke.

Livius op één positieve uitzondering na erg neerwaarts gebouwd met weinig lichaamsgebruik/ souplesse en een achterbeen wat achter bleef. Stap was oke.

Lennox geeft goede bewegers met veel techniek in de beweging maar romprichting vaak neerwaarts en blijven ook te neerwaarts in beweging. Goede stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 19:13 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat van wat ik heb gezien ik niet zeker weet of we wel zo goed bezig zijn bij het KWPN.
Ik heb maar enkele groepen gezien, eergisteren en gisteren dus ik heb ze niet allemaal gezien moet ik bekennen. Maar als dit de beste paarden zijn die we in Nederland hebben lopen dan heb ik wel mijn twijfels. Veel neerwaartse modellen, achterbeen wat vaker nakomt dan onderkomt, weinig houding en draagkracht. Galop is vaker een aandachtspunt dan vroeger en de stap al helemaal. Om nog maar niet te spreken over het kwaliteit van het fundament met de afwijkende standen.

Was dit er nou vroeger ook en worden we steeds kritischer? Dat de kwaliteit hoger wordt maar dat we de lat ook steeds hoger leggen? Of zijn dit echt zorgenpunten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 08:46 



 
Profiel   

Je stelt een paar goede vragen. Eigenlijk vraag je jezelf het een en ander af.

Allereerst heb ik niet echt iedere hengst individueel gevolgd. De grote massa verdwijnt. Het gaat er om wat er overblijft. Dát is dus de visie van de keurmannen (helaas ontbreken de vrouwen in dit college) op het KWPN fokdoel. Ook dus mijn fokdoel in deze structuur van onze vereniging. Geformuleerd en gezicht gegeven door de Fokkerijraad.
Welke lijn is er te ontdekken in de doorgewezen hengsten. Ik kan me daar goed in vinden. Nog voldoende ruimte om verder te selecteren en ik heb zeker ook een aantal echt aansprekende hengsten voorbij zien komen. Hengsten waarmee we een volgende stap kunnen maken.

Nu mijn kijk op de selectie van de laatste 10 jaar.
Ik zie een sterke vooruitgang, juist in die onderdelen waar Suzanne over twijfelt. Type paard is meer bergop en beweegt ook zo.
De stap en de galop zijn duidelijk vooruit gegaan. Ook op karakter en rijdbaarheid hebben we flinke voortgang geboekt. Ook de maat is verbeterd. Daar voerg ik wel aan toe dat het zo goed is geweest. Op paarden, dus fokhengsten van + 1.75 op 2.5 jarige leeftijd zit ik niet te wachten. Met het oog op het veroorzaken van allerlei aan grootte gerelateerde gezondheidsproblemen.
Een terecht punt van kritiek vind ik de vragen die je stelt bij het achterbeen gebruik, met name de buiging en het niet ondertreden. Voeg ik nog aan toe het hakken trekken. Dat beinvloed zeker ook de galop. Johan Hamminga liet in zijn "clinic" bij de goedkeuring van het meest recente eindexamen al duidelijk merken dat dit zeker weer een speerpunt wordt.
Met je laatste opmerking ben ik het wel eens. We worden niet kritischer, dat waren we al. Dat is fokkerij. Voortgang boeken op de speerpunten in de dressuurpaardenfokkerij. En die zijn dynamisch. Dat moeten we voortdurend bijstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 11:35 



 
Profiel   

Mooi omschreven MisterA, daar kan ik me ook in vinden..ik vind de kwaliteit overall echt steeds beter worden. Ik heb wel veel gezien, en zie vooral bij de nafok van bepaalde hengsten dan bepaalde zaken die me opvallen. Maar het hakkentrekken zit al veel langer in de fokkerij, de laatste jaren wordt er gelukkig steeds meer en beter geselecteerd op een goed achterbeengebruik.

Fundament vind ik wel echt een punt van aandacht, was nog vergeten te noemen dat de ene Ladignac en de twee Lantanas mij echt positief verraste. Die nafok wil ik nog wel wat meer gaan volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:45 



 
Profiel   

Heeft iemand de Westfaler keuring nog een beetje gevolgd?

De nafok van Viva Gold viel me erg positief op. Evenals de Grand Galaxie Win x Samarant, Valverde x Desperados (uit de moeder van Toto), Vitalis x Sir Donnerhall, Viva Gold x Fidertanz, Viva Gold x Rock Forever, Viva Gold x Sir Donnerhall, Zoom x St. Heinrich.

De Jameson x Jazz die in de eerste bezichting strande in de 1e bezichting bij het KWPN werd ook goedgekeurd in Westfalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:32 



 
Profiel   

De Viva Gold x Fidertanz uiteraard weer naar Helgstrand voor 1.2M.
Reesink en Blue Hors hebben ook geprobeerd maar tegen Waterland kan niemand op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:05 



 
Profiel   

Tsja, er is altijd baas boven baas. Het wordt wel een hele grote speler in hengstenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:37 



 
Profiel   

Daar valt zeker wat voor te zeggen! Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk beslist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:52 



 
Profiel   

Annash???

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 19:37 



 
Profiel   

Oh sorry, dat heb ik echt helemaal in een verkeerd topic geplaatst. :') Geen idee hoe het hier terecht is gekomen! Moest in een topic over ponyfokkerij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 487 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen