Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 48 van de 106 [ 2628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 106  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic ponyfokkerij

 
Profiel   

Ik probeer het ook maar hier:

Ik ben op zoek naar een ruitertje voor onze kleine maat hengst Arendsnest's Cappuccino en dat valt niet mee. Ik had een talentvol ruitertje op het oog, maar voor haar is Cappuccino nu nog te groen en te veel mans.

Het is wel een beetje een speld in een hooiberg wat ik zoek volgens mij:
- min. 12 jaar en L2 geklasseerd, nu 11 jaar is ook goed, want die mogen vanaf januari 2023 starten met een hengst
- handig en niet snel bang
- niet te groot en te zwaar; Cap is 1.35m
- niet verder dan een uur rijden vanaf mij (Wolphaartsdijk prov. Zeeland), bij voldoende vertrouwen wil ik Cap wel verplaatsen, maar wel naar een privé stal, ik verplaats hem niet naar een pensionstal of manege. Te veel gezeik en gezeur daar en daar pas ik voor
- ouders die paarden gewend zijn en bij voorkeur ervaring met hengsten; cap is echt niet lastig maar het is en blijft wel een hengstje en dat weet hij ook.

Mocht je iemand weten, let me know :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 13:08 



 
Profiel   

EllyC schreef
Van het weekend zag ik dat een pony die ik in bezig heb gehad en van niets naar Z1 bij de paarden en M1 bij de ponies met 2 verschillende amazones heb gebracht, nu weer in het M1 loopt en dikke punten haalt. Afgelopen zomer al hippiade L2 en nu in selecties M1 gaat het weer goed.

Via speurtocht ben ik achter vader en moeder gekomen. Moeder is zeker, vader vraag ik me nog altijd af maar vlekkenpatroon komt aardig overeen.
Als je dan ziet dat beide eigenlijk niet de knapste zijn (op zijn minst gezegd) dan blijf ik het bijzonder vinden dat er een zo correct gebouwde pony met talent uit voorkomt.
Fokken blijft eigenlijk een bijzonder iets.
[ [url=m/BN5SBc.jpg]Afbeelding[/url] ]moeder, een kortbenige kleine D pony
[ [url=m/ijLYZh.jpg]Afbeelding[/url] ] vader, van een locale hengstenhouder, lijkt iets van volbloed in te zitten.....
En dan komt er zo'n pony uit....
[ [url=m/nNkWvF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, wat een prachtige pony! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 14:03 



 
Profiel   

Nog heel ander vraagje. Hoe hebebn jullie een klein ruitertje gevonden om je pony uit te kunnen gaan brengen? Online een advertentie / oproepje geplaatst? Gekeken bij de manege in de buurt ? En welke regels, afspraken zijn er toen gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 17:26 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Nog heel ander vraagje. Hoe hebebn jullie een klein ruitertje gevonden om je pony uit te kunnen gaan brengen? Online een advertentie / oproepje geplaatst? Gekeken bij de manege in de buurt ? En welke regels, afspraken zijn er toen gemaakt


Daar ben ik ook wel benieuwd naar ... kleine ruitertjes zijn zeldzaam. Ben hard op zoek, maar tot op heden nog geen juiste match gevonden.

De amazone die Cappuccino vorig jaar gereden heeft tijdens de verrichtingen heb ik zelf benadert nav een tip van iemand. Helaas heeft ze zelf al 3 pony's te rijden en daarnaast is ze ook te veel gegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 15:46 



 

Zelf gemaakt
Je moet wel jaar of 10 geduld hebben en een shetlander om karakter te kweken

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 16:06 



 
Profiel   

ik had geluk dat er bij de buren diverse kleine kids liepen die mooi op de grote A of B pony konden rijden.
[ img ]
[ img ]

Maar voor mijn vaste B pony heb ik het opgegeven. Heel jammer want is goede pony met super karakter maar het is niet eerlijk om de ene dag fanatiek gereden te worden om dan weer een week stil te staan. Die nemen we nu af en toe mee als handpony of naast de fiets.


Maar een fanatiek ruitertje met idem moeder (ben tenslotte geen kinderopvang, zeker niet de eerste maanden) die ook een winter blijven komen..... het is bijna een uitgestorven ras.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 16:18 



 
Profiel   

Aanstaande zaterdag zullen we Cappuccino eerst maar eens scheren, ik blijf maar dekens wisselen ... voorlopig rij ik hem even zelf. Eerst weer ff netjes in het gareel en dan eens kijken of ik een ruitertje kan vinden. Ik hou mijn ogen en oren al wel goed open :o

Ik heb op het moment grote zorgen om een van mijn paarden, Armanda (Oscar x Metall). Van de een op de andere dag kon ze nog amper uit de voeten. We dachten aan een hoefzweer maar de hoefsmid kon er geen vinden, plus ze reageerde ook niet echt gevoelig op de tang. Nu is gisteren de dierenarts erbij geweest. Ze loopt nu al wel iets beter, maar dat zal met name door de pijnstilling komen. De dierenarts denkt na mijn verhaal en het klinische beeld aan EMS ;( Hij heeft bloed getrokken, vandaag of morgen krijg ik de uitslag. Ze wordt getest op EMS en PPID.

Nu kun je met voer en management EMS een heel eind onder controle krijgen. Maar ik vind wel dat ze nog wel gewoon paard moet kunnen zijn. Het moet niet zo zijn dat ze helemaal niets meer mag. Het is prima dat ze maar beperkt op het gras mag en dat ze bijvoorbeeld graszaadhooi moet eten. Maar ik ga haar niet alles verbieden en haar enkel nog maar in de paddock zetten. Het moet gewoon allemaal nog wel paardwaardig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 14:39 



 
Profiel   

wat een naar bericht. Ik hoop voor armanda dat ze snel (wat) opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 20:58 



 
Profiel   

Goede ruitertjes vinden is nog wel lastig inderdaad. In Zweden zie je vaak dat ze eerst door volwassenen worden opgeleid en als ze dan 6/7 zijn en Z/FEI klaar zijn, is het veel makkelijker om een ruitertje te vinden. In Duitsland en Denemarken doen ze dat ook vaak op deze manier.

Heb je al de uitslag Moratoetje?

De twee nieuwe dames zijn vorige week hier aangekomen, wat een fantastische dieren. <3
Zo lief en vriendelijk allebei. Vandaag ook meteen een 'vuurdoop' met 40cm sneeuw.

Carice du Bois (Der Harlekin B), ze is de moeder van onder andere Cassanova en Goldstar. Drachtig van Gin Fizz. <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Char du Bois (Don Carino du Bois), ze is de moeder van onder andere Davinci en zij is drachtig van Cassanova. <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:20 



 
Profiel   

Quir schreef
Goede ruitertjes vinden is nog wel lastig inderdaad. In Zweden zie je vaak dat ze eerst door volwassenen worden opgeleid en als ze dan 6/7 zijn en Z/FEI klaar zijn, is het veel makkelijker om een ruitertje te vinden. In Duitsland en Denemarken doen ze dat ook vaak op deze manier.

Heb je al de uitslag Moratoetje?

De twee nieuwe dames zijn vorige week hier aangekomen, wat een fantastische dieren. <3
Zo lief en vriendelijk allebei. Vandaag ook meteen een 'vuurdoop' met 40cm sneeuw.

Carice du Bois (Der Harlekin B), ze is de moeder van onder andere Cassanova en Goldstar. Drachtig van Gin Fizz. <3

[ [url=m/opG9Mu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d3x0HI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EdxGyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Char du Bois (Don Carino du Bois), ze is de moeder van onder andere Davinci en zij is drachtig van Cassanova. <3

[ [url=m/hAs5af.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kv18Jl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KQb77a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een plaatjes, veel plezier ermee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:24 



 
Profiel   

Wauw, gefeliciteerd met deze twee topdames!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 21:50 



 
Profiel   

Wat vervelend Moratoetje, hopelijk knapt ze snel op!

Misschien op facebook een oproepje plaatsen? Zijn behoorlijk wat groepen, misschien zit daar ook een enthousiaste moeder met een klein paardenkind tussen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 22:46 



 
Profiel   

[ img ]
:') ponyruiters genoeg... maar ook pony's genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 23:23 



 
Profiel   

Wij hebben waarschijnlijk een meisje gevonden van 12 die onze pony kan rijden.

Vind alleen wel spannend met bepaalde afspraken enz..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 08:36 



 
Profiel   

Quir schreef
Goede ruitertjes vinden is nog wel lastig inderdaad. In Zweden zie je vaak dat ze eerst door volwassenen worden opgeleid en als ze dan 6/7 zijn en Z/FEI klaar zijn, is het veel makkelijker om een ruitertje te vinden. In Duitsland en Denemarken doen ze dat ook vaak op deze manier.

Heb je al de uitslag Moratoetje?

De twee nieuwe dames zijn vorige week hier aangekomen, wat een fantastische dieren. <3
Zo lief en vriendelijk allebei. Vandaag ook meteen een 'vuurdoop' met 40cm sneeuw.

Carice du Bois (Der Harlekin B), ze is de moeder van onder andere Cassanova en Goldstar. Drachtig van Gin Fizz. <3

[ [url=m/opG9Mu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d3x0HI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EdxGyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Char du Bois (Don Carino du Bois), ze is de moeder van onder andere Davinci en zij is drachtig van Cassanova. <3

[ [url=m/hAs5af.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kv18Jl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KQb77a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knappe dames <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 09:28 



 
Profiel   

Wat een prachtige aanvulling op je fokkerij Quir!
En ruitertjes.. heeel heeeeel moeilijk.
Het is vooral het totaalplaatje wat moet kloppen en wat je dus nog maar weinig vin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 11:44 



 
Profiel   

Quir die zijn trouwens prachtig! Heel tof!!

Dat meisje van gister reed er zo op weg. Zit nog genoeg werk aan maar ze vond het niet eng, mijn merrie loopt wel lekker door zeg maar. Ze bleef netjes zitten en had haar ook zo weer een stapje terug gereden.

Erg leuk, ze was zelf ook enthousiast en vond het een leuke pony. Haar vader vond het ook prima verder.

Hoe doen jullie het verder? Een contractje opstellen en beide partijen laten tekenen ?
Hebben jullie eventueel een voorbeeld ergens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 16:25 



 
Profiel   

De uitslag van Armanda is binnen. Ze heeft EMS. De waardes zijn nu niet schrikbarend dat de dierenarts meteen zegt van begin er niet aan. Maar het feit is wel dat ze op dit moment nog niet lekker loopt. Het is wel beter dan dat het was, maar ze krijgt ook bute.

Verder is haar voer nu aangepast naar arm hooi en een vitamine brokje. Het probleem is wel, dat ze het hooi dus echt niet lekker vindt. Ze vond zichzelf erg sneu omdat haar buurvrouw wel lekker hooi kreeg en zij op dat droge spul moest kauwen .... maar ze had zo'n lieve buurvrouw die haar voerde met haar hooi (en dat is dus niet de bedoeling), dus die heb ik ook nog geruild met een minder sociale buurvrouw .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 13:26 



 
Profiel   

wat balen zeg dat Armanda toch EMS heeft. hoe is haar toekomstperspectief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 23:39 



 
Profiel   

Grappig Quir, ergens had ik het vermoeden dat het deze merrie betrof, ik weet niet waarom, beetje onderbuik als in van beide al een ggk hengst staan en meerdere goede veulens gefokt. Gefeliciteerd met de aanschaf.

Ik heb zelf de volle zus van char, helaas niet dragend geworden afgelopen jaar, had haar graag dragend gezien van don cremello.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 07:07 



 
Profiel   

marjolein88 schreef
wat balen zeg dat Armanda toch EMS heeft. hoe is haar toekomstperspectief?


Dat is afwachten, in theorie is het mogelijk om haar stabiel te krijgen door aanpassingen in het voer. Maar de praktijk is wel eens anders.

Sinds het weekend staat ze zonder pijnstillers, gisteren liep ze nog niet heel lekker. Ik kijk het nog heel even aan, verbeterd het niet dan ga ik overleggen met de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 12:26 



 
Profiel   

Voor Cappuccino heb ik een oproep geplaatst op facebook. Heb echt heel veel reacties gekregen. Ik heb er nu een op het oog, ga van het weekend overleggen over hoe en wat.

Het enige nadeel .... het is wel verder weg dan dat ik in mijn hoofd had. Maar zoals elk nadeel zijn voordeel heeft ... het betreft een dekstation waar hij KI kan dekken. En ik denk eerlijk gezegd, als we hem KI aan kunnen bieden dat hij misschien wel eens meer merries zou kunnen krijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 15:42 



 
Profiel   

Wat super zo een aanbod!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 23:48 



 
Profiel   

Daar valt zeker wat voor te zeggen! Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk beslist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:29 



 
Profiel   

Hier de jaarling nu vooral erg harig en veel aan het groeien.
Hij blijft echt mega aanhankelijk en is altijd als eerste als je bij de wei komt.
[ img ]
Over een paar weekjes is hij gewoon al weer 2 volgens de " januari telling".
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 48 van de 106 [ 2628 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 106  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen