Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:36

Citaat:
498 Livius x Florencio: grootramig paard. Ik ben benieuwd hoe die in de kooi is, zou best eens lekker kunnen gaan lopen.
Quote Carola.
Oogt idd redelijk groot. Galoppeert met veel lossigheid, maar zou wat bergop mogen gaan. Gaat ook wel hard over de lijn :') In draf mist ook wat lossigheid, wel veel beentechniek maar achterbeen zou meer onder mogen ipv naar de hak. Stap is wel goed en los.

Valt me op dat veel paarden toch echt wel onder de indruk zijn van de ambiance. Is mijn vraag, moeten we dit voor deze paarden op deze manier wel willen. Sommige paarden gaan echt flink over hun theewater.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:40

Citaat:
501: Livius x Charmeur. veel uitdrukking, aansprekend type. Kan wel heel erg goed op zijn achterbenen staan (steigeren).
Quote Carola.
Is helemaal zwart, mooi type. Iets gezonken rug en neerwaartse romprichting. Beweegt in galop wel opwaarts met veel lossigheid van achteruit. Draf mis ik wat bodem en takt in het voorbeen, wordt heel snel krabbelig. Achterbeen is wat traag. Stapt met een wat recht achterbeen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:43

Was niet de bedoeling hier alel paarden te benoemen, ik ga weer terug naar het 2e bez topic :')

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:07

Hoi stille meelezer hier. Ik probeer de livestream te kijken, maar kan hem niet vinden. Alleen via Kwpn tv, maar ik ven geen lid. Iemand die het linkje naar de livestream kan delen of mij kan vertellen hoe ik zonder lidmaatschap de hengstenkeuring kan volgen?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:08

Haha dankje Earth, dacht al dat je in het verkeerde topic zat.

Je kunt volgens mij gewoon doorklikken en dan kom je ook op de livestream terecht.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:09

Djorf_6 schreef:
Hoi stille meelezer hier. Ik probeer de livestream te kijken, maar kan hem niet vinden. Alleen via Kwpn tv, maar ik ven geen lid. Iemand die het linkje naar de livestream kan delen of mij kan vertellen hoe ik zonder lidmaatschap de hengstenkeuring kan volgen?


Even op inloggen klikken en dan kan je bovenaan klikken op on demand en kom je bij de live stream.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:10

Je kunt ook op klikken op inloggen en dan weer terug klikken, dan krijg je de link ook :D

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:19

tjakka123 schreef:
Haha dankje Earth, dacht al dat je in het verkeerde topic zat.

Je kunt volgens mij gewoon doorklikken en dan kom je ook op de livestream terecht.


Ja ging niet helemaal goed :')

Die L'Avenir van Le Formidable was toch wel heel erg goed hoor. Echt een ruig dier, voor mij de uitschieter van de ochtend samen met volgens mij de Governor x Dayano.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:48

Ik ben persoonlijk geen fan van de hoofd- hals houding van de le formidables helaas.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:50

tjakka123 schreef:
Ik ben persoonlijk geen fan van de hoofd- hals houding van de le formidables helaas.


wat bedoel je daarmee? De hoge halsaanzet?

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:07

Ja, manier van dragen misschien ook. Beetje stokje omhoog, zoals die standfoto van de LF x Johnson die in Oldenburg is ggk (staat op LF zijn facebook pagina). En dan heeft deze nog een royaal ontwikkelde hals.
L’avenir is een absoluut ruige knol, maar de LF spreken mij gewoon niet zo heel erg aan! Gewoon niet mijn type paarden denk ik. :)

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 14:50

Jammer genoeg was "onze" hengst niet door
Kon me ook vinden in het commentaar van de jury.
Hij was net ff wat minder scherp met het ab dan in Ermelo. Laatste stukje aan de hand liet hij wel wat drafpassen zien zoals we van hem gewend zijn.
Al met al toch heel trots en iemand gaat daar zeker een heel fijn sportpaard aan hebben.

Voor de liefhebbers; ik heb nog twee kaarten voor morgen die wij zelf niet gaan gebruiken.
Mooie zitplaatsen op rij 7 naast het middenpad. Bij interesse stuur mij even een pb!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:18

Jammer Hindo, maar al een goede prestatie dat hij uberhaupt uitgenodigd was op de 2e bezichtiging. Het is ook een indrukwekkende entourage en ze zijn nog zo piep.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:26

Zonde hindo.

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:33

Even heel wat anders.
Ik klik net even de uitslagen van de EPTM van eind januari aan. Met name bij de dressuurpaarden (en dan vooral in het rijtje met zadelmak maken) vind ik dat bij erg veel de beoordeling is gestopt.

Zou dat zijn omdat de tijd dan toch te kort is en het niet echt goed gaat, waardoor ze besluiten om voortijdig te stoppen? dus dat het vooral de rijbaarheid is die nog niet goed genoeg is.

Of zal het zijn dat de kwaliteit niet goed genoeg is en dat ze het wss niet gaan halen en dan voortijdig stoppen?

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:19

Ter info, door voor primering:

527 Taminiau x Florencio
370 Glamourdale x Johnson
491 LF x Sir donnerhall.
532 TØRVESLETTENS SYLVESTER X NEGRO

Marghe
Berichten: 106
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:39

Het programma van de HK is toch wel erg vreemd aangepast - en te lange pauzes… Meer discussies op het schermen dan paarden kijken… Nog mensen die deze mening delen?

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:49

Ja ik weet niet hoe het normaal is, vind het wel leuk om Bert te horen. :j

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:00

Ja ik vind het ook erg lastig en een vreemd programma..normaal gesproken zou nu de hengstencompetitie beginnen met shows tussendoor.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:30

Ik zit er nu, ben benieuwd hoeveel mensen er nog komen voor het avondprogramma. Het was daarstraks met de primering al iets drukker, maar nog steeds veel lege plekken. Ik ga er vanuit dat veel mensen toch zoiets hebben van we kijken de hengsten wel onder het zadel, en veel zullen ze al gezien hebben in Amsterdam ook.

Die Alexandro P was overigens wel echt een plaatje <3

Hindo, die van jou vond ik echt heel fijn, maar inderdaad het achterbeen net niet. Gaat iemand een heel leuk sportpaard aan hebben!

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:45

Elisa2 schreef:
Ja ik vind het ook erg lastig en een vreemd programma..normaal gesproken zou nu de hengstencompetitie beginnen met shows tussendoor.
normaal zou ik zeggen ja... maar dit jaar niet omdat ik alleen morgen daar ben :')

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:33

Programma is ronduit kak.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:41

Ik vond het wel een fijne groep jonge hengsten, die vorig jaar gekeurd zijn.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:54

Heb de aangewezen hengsten gezien en vind ze erg fijn! Daarna kwamen de Geldersen in de baan en dat contrast blijft groot... Ik ben absoluut overtuigd van het Gelderse paard maar ik zou eigenlijk willen dat ze wat beweging betreft iets meer mee gaan met de tijd zeg maar. Meer mensen die ze hebben bekeken?

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:59

Ik heb de schimmel en de Danser gezien, vond die beide wel fijn bewegen. Maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de kwaliteit van de aangewezen dressuur hengsten waar ik erg van genoten heb.

Voor mij vielen Opoque en Extreme het meest positief op van de vorig jaar gekeurde hengsten.
Osaka liet zich helaas niet zo goed zien.