Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Die groep met Opoque, Osaka en One Million... wat een kwaliteit op een hoopje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:00 



 
Profiel   

Dutch Dream ook wel een heel sympathiek paard zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:07 



 
Profiel   

Schreef ik net ook al haha, hij was me al eerder positief opgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:19 



 
Profiel   

Nou dames, wij zitten er weer klaar voor [ img ]

Hoop op goeie hengsten vandaag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:24 



 
Profiel   

Wat leuk om mee te lezen hier!

Ik heb zelf een kwpn jaarling en krijg al vaak de vraag of ik hem wil laten keuren. Ik denk dat dit voor de gemiddelde eigenaar niet de moeite waard is maar alle meningen zijn welkom. Ik heb nog even ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:07 



 
Profiel   

Emsy; heb je een link naar de afstamming van je jaarling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:12 



 
Profiel   

Jahoor!:)

https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... -geuzendam

https://www.kwpn.org/kwpn_database?Horse=P-670015


Overigens mijn paard gekocht op karakter en sport maar was eigenlijk gewoon van plan te ruinen! Ik krijg van veel mensen mee dat het een leuke ervaring is etc de keuring maar heb hier zelf verder geen beeld bij. Maar ik hoor ook wel dat als de moeder geen elite merrie is het al snel ophoud?


Laatst bijgewerkt door MrsEm op 05-02-23 00:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 23:55 



 
Profiel   

Ik vraag me af of een hengst waarvan de moeder predikaatloos (behalve dan D-oc) is, interessant genoeg is voor de keuring. Maar dat weten de kenners hier beter dan ik :)
Edit: En de oma heeft ook niet veel uitschieters voortgebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:10 



 
Profiel   

Bij het KWPN komt hij niet verder dan 2e bezichtiging ivm de moederlijn. Hoe mooi hij ook is helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:20 



 
Profiel   

Nee precies dat beeld had ik zelf dan ook!

Veel mensen zeggen dat het leuk is om te gaan voor die eerste keuring om het commentaar etc te krijgen? Lijkt mij vooral ook heel veel stress haha XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:25 



 
Profiel   

Nee sorry, dit is kansloos met deze moederlijn.

En gaan die “veel mensen” het dan ook betalen? Vergis je niet hoeveel geld het kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 07:20 



 
Profiel   

Natuurlijk kan je er later altijd mee naar de eerste bezichtiging gaan als je dat leuk vindt. Als hij echt mega apart is komt hij vast wel een ronde verder. Maar daarna zal het inderdaad moeilijk worden. Je moet het vooral doen omdat je het zelf leuk vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 07:51 



 
Profiel   

Maar kan de merrie wel helpen on preferent te worden als ie ster word…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:19 



 
Profiel   

Libera schreef
Maar kan de merrie wel helpen on preferent te worden als ie ster word…

Maar dat kan ook via een stamboek keuring volgens mij en dat zal een stuk goedkoper zijn.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:35 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Libera schreef
Maar kan de merrie wel helpen on preferent te worden als ie ster word…

Maar dat kan ook via een stamboek keuring volgens mij en dat zal een stuk goedkoper zijn.....


Ja en als ruin ook nog. Ik ken een merrie die preferent is geworden op 3 ster ruinen. Dat hoor je niet zo vaak maar is ook een optie natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:40 



 
Profiel   

Het is jammer dat de moeder predikaatloos is, maar de oma en moeder daarvoor hebben wel goed in de sport gelopen. En ergens ver weg zit er nog een 2e bezichtigingshengst. Als je echt in je paard gelooft dan bel je het beste een hengstenhouder voor advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 08:59 



 
Profiel   

Of je gaat naar een ander stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:36 



 
Profiel   

Ik denk wel dat ie heel apart moet zijn om een kans te maken. Vanwege de moederlijn, maar ook omdat er hoogstwaarschijnlijk heel wat Kjentos aangeboden zullen gaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:41 



 
Profiel   

Het lijkt me veel geld werk en gedoe voor de leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:57 



 
Profiel   

Echt in je paard geloven betekent niet dat je er ook een dekhengst van wil maken. Het hebben en houden van een dekhengst is zo anders dan louter een sportpaard. Als je zelf de faciliteiten niet hebt dan zou ik er niet 1,2,3 aan beginnen. Voor de leuk een dekhengst hebben bij het KWPN is alleen leuk als je meer dan genoeg geld te besteden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 11:57 



 
Profiel   

Ja voor zoiets moet je ze eigenlijk al wel (deels) aan een hengstenhouder verkopen.

Er komt heel veel geld bij kijken en het dier zal ook professioneel voorgebracht moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 13:17 



 
Profiel   

Ik zou hier graag eens willen meelezen, ben in overweging om mijn 8-jarige merrie volgend jaar bij de hengst te doen. Al heb ik nog wel heel veel vragen/onzekerheden omdat dit voor mij compleet nieuw is.
Afgelopen vrijdag in Den Bosch geweest en wil strak gewoon eens wat hengtenshows af gaan.
Mocht ik de keuze maken om haar volgend jaar bij de hengst te doen dan zal dat ook met hulp en kennis van ervaren mensen gaan.

Het gaat om een 8 jarige merrie van Ferguson x Kennedy, helaas weinig recente foto's maar hierbij een klein beetje beeld van haar (als 4,5 jarige).

[ img ]

en vorig jaar

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 14:54 



 
Profiel   

Ik lees ook nog steeds mee. Ik heb vorig jaar een ongeboren veulen gekocht, groot risico maar ik kende de moeder goed en de vader staat er bekend om goede karakters door te geven. Ze is nu officieel op papier een enter en ben er erg blij mee. Mijn prioriteiten zijn inmiddels ook iets veranderd en zou in de toekomst ook wel willen kijken of ik eens met haar naar de keuring kan. Ze heeft een genoomwaarde van 105 wat vrij hoog blijkt te zijn, maar weet nog niet of dit nu echt al garantiee kan geven voor de toekomst.

Dit is Sauvelle Fuga MK, een Spielberg x Sandreo. Ben deze combinatie zelf nog niet eerder tegengekomen.

[ img ]

Ik vind het vooral interessant om dit topic te volgen om te zien welke karakters, maat en uiterlijk de hengst meegeeft. Ook erg leuk om te lezen dat iedereen met een ander doel fokt en ook andere types aansprekend vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:09 



 
Profiel   

Bedankt voor alle meningen! Ik vind hem zeker een leuke aparte verschijning maar toen gekocht omdat hij een ontzettende uitstraling heeft en echt een ontzettend top karakter. Waren geen ambities om hem hengst te houden dus vandaar dat ik de moeder predikaatloos minder belangrijk ook vond.

Wat een prachtig paard heb je Melis! Zou je het veulentje zelf willen houden? Of voor verkoop. Dat kan nogal wat verschil maken in wat een verstandige hengsten keuze is. En voor alles is een eerste keer!

@Ketly wat een lieve hoofdjes! Ik rij zelf ook op een sandreo merrie en het zijn echt fijne paarden. Ook inderdaad veel goeds gehoord over Spielberg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:13 



 
Profiel   

Mijn hengst is gisteren aangewezen voor het verrichtingsonderzoek *\o/* . Heeft iemand hem gezien?

Ik vond dat hij zich in Ermelo beter liet zien. Maar gelukkig wel goed genoeg om als enige hengst van Jameson rs2 aangewezen te worden voor het verrichtingsonderzoek. Inmiddels is hij ook verkocht, ik hoop dat hij zijn carrière in de toekomst net zo fantastisch gaat voortzetten!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen