Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 116 [ 2895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Laleentje; gefeliciteerd met je aankoop!

Lavitabelle; gefeliciteerd met het prestatiepredicaat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:37 



 
Profiel   

Laleentje schreef
yvonnepuntnl schreef


Ik heb er eentje gefokt uit een Lord Leatherdale merrie, en die is in december naar de eerste bezichtiging geweest.

https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-643169


Wij hebben gisteren een fokmerrie gekocht, morgen kunnen we haar ophalen. Nu kom ik er per toeval achter dat ze van u is geweest (als ik het goed heb begrepen). Ze heet Go Minka, ze is nu drachtig van Kjento en verwacht eind mei haar veulen. Wat toevallig dat ik dit nu net lees.
We hebben de afgelopen jaren veel pech gehad met de paarden dus ik hoop dat we met deze merrie meer geluk gaan hebben.
Ja, merrie is van mij geweest. Ze fokt echt goede paarden, maar ik heb haar verkocht omdat ze te weinig sport in de moederlijn heeft zitten. Ik heb er ook een Kjento uit gefokt. Was een goed veulen, Rosa Minka. Wordt volgend jaar 3. Veel plezier en succes met deze lieve merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:47 



 
Profiel   

Laleentje, gefeliciteerd met je aankoop! En mooi dat je meteen af kan gaan tellen naar een veulen.

Lavitabella, prestatie predikaat! *\o/* Gefeliciteerd!

Yeentll,gefeliciteerd met je veulen! Lijkt groot! Mooi!

Iemand al iets gezien van de aanlevering van de jonge hengsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:35 



 
Profiel   

Ik zag een filmpje voorbij komen van het KWPN op Facebook.

Leuk dat zo'n fokmerrie in het topic blijft, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Laleentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Laleentje, leuk om te volgen!

Op social media komen wel wat korte filmpjes voorbij van de aanlevering. Toch jammer dat het niet ook door KWPN.tv uitgezonden wordt. Juist mooi om de ontwikkeling te zien tov de eindexamens die ze wel opnemen.

Wat ik gezien heb ziet er wel goed uit moet ik zeggen (vUytert, WitteScholtens)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:17 



 
Profiel   

Van de 2 hengstenhouders hierboven heb ik ook filmpjes gezien.Zag er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:07 



 
Profiel   

Vraagje aan mensen die jonge paarden in de opfok hebben staan:
Onze opfok bied de mogelijkheid om je jaarling op de foto te zetten voor OC screening.
wie doet dat ook bij hun jaarling, of juist niet, en waarom?

We hebben t een keer eerder gedaan.

1 jaarling toen perfect op de foto, als 2 jarige niet door klap in de opfok.

Andere jaarling had toen een grote cyste in het kootbeen en een lichte afvlakking op de rolkam, als 2 jarige van beiden zaken niks meer te zien (kootbeen zelfs door dierenarts op eigen initiatief extra op de foto gezet vanuit meerdere hoeken) en een PROK rapport met alleen maar 1tjes en 2tjes.

Door bovenstaande twijfel ik een beetje of t zin heeft.
Indien jullie bij een jaarling een OC/OCD op de foto vinden doen jullie dit dan direct opereren of wachten jullie daar dan mee to 2 jarige leeftijd ?

ter aanvulling: het gaat om 14 foto's die gemaakt worden. Kosten zijn rond de € 200,- ex btw

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:18 



 
Profiel   

Wij hebben gisteren een fokmerrie gekocht, morgen kunnen we haar ophalen. Nu kom ik er per toeval achter dat ze van u is geweest (als ik het goed heb begrepen). Ze heet Go Minka, ze is nu drachtig van Kjento en verwacht eind mei haar veulen. Wat toevallig dat ik dit nu net lees.
We hebben de afgelopen jaren veel pech gehad met de paarden dus ik hoop dat we met deze merrie meer geluk gaan hebben.[/quote] Ja, merrie is van mij geweest. Ze fokt echt goede paarden, maar ik heb haar verkocht omdat ze te weinig sport in de moederlijn heeft zitten. Ik heb er ook een Kjento uit gefokt. Was een goed veulen, Rosa Minka. Wordt volgend jaar 3. Veel plezier en succes met deze lieve merrie![/quote]

Dank je wel, we zijn erg blij met de merrie. Vind je het vervelend als ik je een pb stuur? Mocht je dat niet fijn vinden dan is dat ook prima hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:36 



 
Profiel   

Dank je wel allemaal leuk om mee te gaan kletsen, we hebben zin in dit nieuwe avontuur. . We hebben ook een jaarling merrie gekocht uit de volle zus van Indian Rock. Was niet de bedoeling om ook een veulen te kopen maar deze wilde ik niet laten staan. We gaan ze straks ophalen.

Hindo2; ik laat ze met 2 jaar PROK keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:41 



 
Profiel   

ik keur ook pas met 2 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:01 



 
Profiel   

Ik ook pas met 2 jaar. Laats met een dierenarts nog over gehad. Het gebeurt nog zo vaak dat chipjes oplossen voor de 2 jaar. Dan heb je misschien met één jaar al afgeschreven terwijl hij met 2 jaar goed kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:23 



 
Profiel   

Wij hebben ook al eens overleg gehad met de dierenarts hierover. Die gaf ook aan dat chipjes kunnen verdwijnen voordat ze 3 jaar zijn.

Verder nog niet eerder een paard gePROKt. We hebben nu een 3 jarige die heeft het DOC predikaat. We verkopen haar niet, dus dan zie ik er heg nut niet van in.

Nog een aankoop Laleentje! Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:22 



 
Profiel   

supertammy schreef
Van de 2 hengstenhouders hierboven heb ik ook filmpjes gezien.Zag er goed uit!


Ik zag ook nog filmpjes van V. Uytert inderdaad.

Die Hermes viel me erg positief op qua achterbeengebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:31 



 
Profiel   

Thanks allemaal!

Die Hermes viel me ook op. Van Prisco heb ik een kort filmpje gezien. Kwam bij mij ook goed over maar ik vind korte filmpjes soms wat lastig te beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:44 



 
Profiel   

Bij mijn opfok bieden ze dat ook aan voor een jaarling.
Maar bieden ook aan 22 foto's als 2 jarige en prok keuring.

Ik doe het met 2 of 3 jaar oud.
Mijn merrie van vorig jaar met 2 jaar oud gedaan in de opfok ook gelijk rug en hals erop laten zetten.
Niet voor de prok omdat ze al een D-OC predicaat heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:51 



 
Profiel   

Wij doen ook altijd met 2 jaar, en dan eventueel chipjes nog verwijderen voor het weide seizoen.

Ons eerste Expectation is in aantocht uit Ollori, Rubin Royal merrie.

[ img ]

Tanita is vandaag 343 dagen en heeft nog zo goed als geen uier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:20 



 
Profiel   

Wij doen het meestal in de winter dat ze 2,5 jaar zijn. Vind ik persoonlijk ideaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:37 



 
Profiel   

Ik zag de filmpjes ook. Vind sommige hengsten wel 'kort' ogen. Zie ze persoonlijk liever met iets meer lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:38 



 
Profiel   

Ik doe het met 2,5 jaar het liefst. Veel jonger heeft geen zin, dan kan er nog zoveel (positief of negatief) veranderen. Als een jaarling met een dikke sprong staat is het natuurlijk een ander verhaal, maar anders doe ik het met 2,5 jaar. Dan kunnen ze eventueel geopereerd worden en in de winterperiode boxrust houden.

D-OC vraag ik alleen bij merrieveulens aan die ik wil aanhouden.

Ik ben heel benieuwd naar het veulen van Tanita!
Mijn Danita moet nog tot 10 mei, maar de draagmerrie die ook drachtig is van een Danita-veulen is bijna aan de telling en krijgt al een flink uier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:27 



 
Profiel   

supertammy schreef
Wij hebben ook al eens overleg gehad met de dierenarts hierover. Die gaf ook aan dat chipjes kunnen verdwijnen voordat ze 3 jaar zijn.

Verder nog niet eerder een paard gePROKt. We hebben nu een 3 jarige die heeft het DOC predikaat. We verkopen haar niet, dus dan zie ik er heg nut niet van in.

Nog een aankoop Laleentje! Leuk!



Het nut is dat als ze een ongunstige chip hebben deze eruit kan voor hij schade en dus problemen brengt. Dan ben je vaak al te laat!
Dus als je ze in de sport wil gebruiken wel nuttig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:44 



 
Profiel   

Wij hebben tot nog toe geen veulens aangehouden dus over foto’s als jaarling kan ik niet meepraten.

Mijn merrie maakt het ineens spannend. Ze is pas 9 mei aan de tel maar stond vanmiddag ineens een beetje lusteloos in de wei en lekte flink melk.
Dierenarts is er al bij geweest maar het is nog niet helemaal duidelijk. Ze heeft geen koorts, uier is ook niet hard/pijnlijk.
Ze is maar 1x geïnsemineerd, dus het kan ook niet zijn dat ze van een eerdere inseminatie toch al aan de tel is. Omdat het in het begin wat onduidelijk was of ze droeg is ze tot en met 45 dagen 4x gescand, dus een tweeling zou ook echt uitgesloten zijn. Ze is onderzocht en het lijkt ook geen placentitis…. Rarara, wat zal het dan wel zijn? Ik duim maar dat ze fit blijft en het veulen voorlopig nog binnen houdt.

Ze staat nu aan de pijnstillers, antibiotica en regumate. En op stal onder de camera :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:01 



 
Profiel   

Verstandig dat jullie alles opgestart hebben, voor het geval het toch placentitis blijkt te zijn. In het DBT 2022 zijn al meerdere merries hiermee, niet allemaal zichtbare verschijnselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Yentl! Looks van zn pa!

Vulina, ben benieuwd naar de Expectation. Ik moet nog zo’n 5 weken wachten op mijn Expectation.

Vervelend Roxanne, heb het 2 jaar geleden ook meegemaakt, geen duidelijke placentitus ook maar ook de boel opgestart. Hopelijk bakt ze ‘m netjes af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 23:31 



 
Profiel   

Onze Expectation is zonet geboren, net op de verjaardag van mijn man :D TrueX Le Donia [ img ]

Uur oud, ik ben er blij mee :j
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Vulina op 22-03-23 03:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 02:17 



 
Profiel   

Vulina. Gefeliciteerd. Mooi hoofdje erop <3

Roxanne. Duimen op het beste. Al klinkt het niet zo goed. Ik had hetzelfde met een dekklant van mijn hengst. Ook ineens uier en lekken. Uiteindelijk na hoop gepush vanuit mij de dierenarts zover gekregen om toch antibiotica en ontstekingsremmers te geven. Uiteindelijk lag er een tweeling naast. Heel verdrietig en was niet te voorkomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 02:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 116 [ 2895 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen