Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 105 [ 2622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 105  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic ponyfokkerij

 
Profiel   

genoten van de"ouderwets"gezellige avond ! Hoe prachtig is het om alle liefhebbers/fokkers van alle ponystamboeken bij elkaar te bundelen en er een feestje van te maken.
ik had een top plek waar ik de hele avond vertoeft heb. Goed zicht, hele stapel mooie folders mee naar huis genomen. Doorsnee genomen echt fijne pony's gezien !
In 1e instantie had ik mijn zinnen gezet op DragonFly in Amber. Wat is die keurig opgeleid voor zn leeftijd. Maar toch kon er niet ËËn mij ECHT ECHT bekoren, tot ik dacht dat het afgelopen was... en toen kwam hij daar. Die op en top spierbundel die elke pas raak maakt, mijn keuze voor dit jaar is gemaakt : Davinci du Bios!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:18 



 
Profiel   

hooffie schreef
genoten van de"ouderwets"gezellige avond ! Hoe prachtig is het om alle liefhebbers/fokkers van alle ponystamboeken bij elkaar te bundelen en er een feestje van te maken.
ik had een top plek waar ik de hele avond vertoeft heb. Goed zicht, hele stapel mooie folders mee naar huis genomen. Doorsnee genomen echt fijne pony's gezien !
In 1e instantie had ik mijn zinnen gezet op DragonFly in Amber. Wat is die keurig opgeleid voor zn leeftijd. Maar toch kon er niet ËËn mij ECHT ECHT bekoren, tot ik dacht dat het afgelopen was... en toen kwam hij daar. Die op en top spierbundel die elke pas raak maakt, mijn keuze voor dit jaar is gemaakt : Davinci du Bios!



Super leuk om te horen dat je voor davinci du BOIS :D ;) gekozen hebt! Ben erg benieuwd naar deze combinatie!

Ik heb ook enorm genoten van de top avond!
Ennnnn ons 1e veulentje van '23 is geboren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:59 



 
Profiel   

Quir schreef
Kon er helaas niet bij zijn (zo jammer dat ze het altijd zo ver weg organiseren :)) ).

Maar dankzij Annash wel mee kunnen genieten. <3


Ik ben blij dat je er zo toch nog wat van hebt meegekregen!

Ik vond Dragonfly in Amber ook fantastisch, alleen zou ik denk ik zelf niet zo snel een hengst gebruiken die pony x paard (of andersom) is. Maar wie weet eet ik deze woorden in de toekomst nog eens op. :') Soms weet je het niet. Wel een gruwelijk fijn dier.

Ik vond o.a. Amalia's Joep, Golden Star G & Daimu, en Davinci du Bois erg fijne pony's. Cream de Luxe vond ik positief verbeterd. A New Story kan ook goed draven en is erg mooi om te zien. Happy van de Ponderosahoeve vind ik ook echt een prachtig type! De Foresters zit ik minder in, maar ik heb toch een paar heel fijne gezien (alleen de namen niet onthouden, sorry) en wat kunnen die vaak toch fijn galopperen.

Sowieso veel (jonge) pony's gezien die in deze entourage toch al heel braaf rond liepen. Niet altijd helemaal ontspannen, maar toch hun ding wel deden. En dat vind ik knap, zowel van de pony's als van de (meestal) kinderen die erop zaten.

Oude bekenden gesproken & nieuwe mensen ontmoet, allemaal met passie voor de ponyfokkerij. Ja, helemaal geslaagd. Ik had vandaag nog wel een rondje gekund. (Mijn stem denkt daar anders over, die klinkt echt als een schuurmachine op het moment :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:41 



 
Profiel   

Oh en Marjolein, gefeliciteerd met jullie eerste veulentje! Dat was ik gisteren helemaal vergeten eraan toe te voegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:18 



 
Profiel   

Ik kom weer binnenvallen! M’n veulentje heet Oakley’s Bon d’Amour vE en is ondertussen zelfs al verkocht <3
[ img ]

Over de DPC Stallions Night, ik was uiteraard ook aanwezig gezien ik in het stichtingsbestuur zit :Y) (dank voor de complimenten over de catalogus, dat was deels mijn taak :)) )
Wij hebben een enorm gave avond gehad en zijn overweldigd door alle enthousiaste reacties en opkomst! Het was véél beter dan we hadden kunnen dromen :):)
Qua tips en tricks, de NRPS hengst was bedoeld als showblok, beetje net als de verrassing van Double Dutch en Dragonfly, een leuke intermezzo tussen al het ponygeweld :D
De tribune gaan we zeker meenemen naar volgend jaar, zoals gezegd, de opkomst was vele malen groter dan we ingeschat hadden. De loterij laten we maar even rusten, het is opgelost en gaan we volgend jaar hopelijk beter aanpakken!
Catering is inderdaad voor de locatie, ze hadden het enorm druk met iedereen die voor de show nog snel wou eten, is iets om ook rekening mee te houden voor volgend jaar.
Geronimo was megazuur! Verstapte zich met losrijden, heel heel heel jammer voor alle partijen maar het blijven levende dieren natuurlijk..

Verder dus iedereen megabedankt voor het enthousiaste ontvangen van dit evenement, we horen graag alle op- en aanmerkingen want het was voor ons natuurlijk ook de eerste keer! Wij gaan nu door met het organiseren van de DPC selecties en finale (wie zien we allemaal daar??) **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:07 



 
Profiel   

Jullie zullen wel versleten zijn na zo'n weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:21 



 
Profiel   

EllyC schreef
Jullie zullen wel versleten zijn na zo'n weekend.


Haha ja we zijn nog aan het bijkomen :')
Maar we moeten wel weer door, de eerste selectie is al over iets meer dan twee maanden *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:48 



 
Profiel   

Hier de pony's te oud of te jong dus hier geen deelname aan de DPC wedstrijden.
Wel jammer want vind het een goed initiatief.
Heb nog even getwijfeld op met mijn arabier (E maat) aan de stallion show mee te doen, maar die staat er gewoon niet mooi genoeg voor om hem met zoiets te tonen.
Is natuurlijk afgelopen jaar helemaal getraind voor het lange afstand werk dus totaal anders dan wat er bij de pony's getoond wordt. Daar komt nog bij dat hij wat delen haren op zijn kont mist want is behandeld voor een geïrriteerd SI gewricht. Al met al zou het dan meer slecht dan goed doen om hem te tonen :+

Eerste veulens van hem zijn in ieder geval echt niet verkeerd om bloed in te brengen zonder met show typetjes te hoeven dekken.

Had evt. nog willen komen kijken, maar was kwart over 9 pas klaar met werken in Deurne en had het daarna toch wel aardig gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:06 



 
Profiel   

Ik was er ook bij afgelopen zaterdag en ik heb genoten :o Qua New Forest was er niet veel, maar ondanks dat ik NF-fokker ben, kan ik ook enorm genieten van andere ponyhengsten.

Van mij had de muziek wel wat zachter gemogen en iets minder lichtspektakel, maar goed het is natuurlijk wel een show.

De show met Dragonfly en Double Dutch vond ik erg leuk, ook al ben ik van beide hengsten geen fan :o de beweging van Dragonfly is wel een beetje een aangeleerd kunstje

Als ik geen NF zou fokken, waren er wel hengsten die ik zou overwegen om mee te dekken :o

Van de Foresters heeft Brummerhoeve's Orbison H mijn interesse gewekt, dus wie weet heeft het mij toch nog wat gebracht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:13 



 
Profiel   

Jammer dat ik vele van jullie niet heb gezien!

Ik heb genoten van de show, de hengsten en de gezelligheid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:32 



 
Profiel   

Knappe baby Salatige, en wauw al verkocht!
Eens met jou Moratoetje, ik vond de show van Dragonfly en Double Dutch erg leuk gedaan, ook met die toepasselijke muziek (die inderdaad vrij hard stond...) maar de manier van lopen wel heftig, helemaal voor een 5-jarige. Daarnaast vind ik de hengst geen vaderdier, maar een leuke gebruikspony waarvan ik hoop dat ze hem nog lang heel houden...
Ik vond het ook erg leuk verschillende rassen te zien, ook de Foresters voor mij als Welshpartbredfan :j
Misschien juist leuk Kirkelover om Vis op een dergelijke show te laten zien, maar dan in een soort mini-endurance of zo. En misschien dat iets meer dressuurproeven getoond kunnen worden, of een leuke kür op muziek, net zoals de pas de deux die Bolero deed. Persoonlijk vind ik dat leuker dan een rondje in gestrekte draf en galop door de baan. Juist de gebruiksmogelijkheden van de hengsten laten zien. Het springdeel vond ik dan ook erg leuk, zelfs als dressuurruiter, juist omdat dat afwisseling bracht en echt liet zien wat ze kunnen.
Dat jonge hengsten aan de hand worden getoond is dan wel fijn om die hengsten ook te kunnen laten zien, maar juist de oudere hengsten onder het zadel maakt het leuk. En dat was wel goed afwisselend, aan de hand en ohz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:38 



 
Profiel   

Mijn dochter stelde de door haar getrainde pony’s Dempsy Sam en Bolero voor. Bolero werd voor deze gelegenheid door haar trainer gereden.
Was wel even improviseren omdat de pas de deux geoefend was in een lege baan zonder planten en bloemstukken .
Onze 6 jarige Sam liep gelukkig door de baan alsof het de normaalste zaak van de wereld was daar!
Super leuk en mooi georganiseerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:38 



 
Profiel   

Maitu schreef
Mijn dochter stelde de door haar getrainde pony’s Dempsy Sam en Bolero voor. Bolero werd voor deze gelegenheid door haar trainer gereden.
Was wel even improviseren omdat de pas de deux geoefend was in een lege baan zonder planten en bloemstukken .
Onze 6 jarige Sam liep gelukkig door de baan alsof het de normaalste zaak van de wereld was daar!
Super leuk en mooi georganiseerd!


Ze liepen idd keurig netjes hoor Maitu !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 00:10 



 
Profiel   

Ik was wel benieuwd wat het opgroeiende jongspul bij jullie te eten krijgt.
Hier worden de heren dit jaar 2 en staan met 3 op een 1.5h grond.
Daarnaast onbeperkt hooi en meermaals per week brokken.
Vind ze sinds een paar weken toch in een keer mager worden. Geef ik dan zo weinig of zou het met beginnend voorjaar dus energie naar verharing en groeispurt te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:35 



 
Profiel   

Wormen uitgesloten, Kyrkelover?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:38 



 
Profiel   

Denk ook wel door groei, mijne groeien op dit moment ook hard en dat zie je wel. Al zijn ze zeker niet dun gelukkig, maar zijn weer even wat meer slungel zeg maar. Worden ook 2 dit jaar.

Bij mij krijgen ze onbeperkt hooi, verder elke dag vitamine/ mineralen brok, 3kg luzerne brok (geweekt, maar 3kg droog gewogen), halve kg brok en halve kg muesli. Alles door elkaar gemixt verdeeld over 2x.

Als het koud is (kouder dan -10) dan krijgen ze een kg brok en een kg muesli. Verder staan ze 24/7 buiten met grote inloopstal.

Dit zijn ze nu, kijk er wel echt naar uit tot ze hun winter vacht helemaal kwijt zijn. :))

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zou inderdaad ook wormen uit sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:05 



 
Profiel   

Hier staan ze er rond en gezond bij. Ik geef onbeperkt hooi, de jaarling krijgt 300 gr breed and grow en de twee jarige 600 gr. Daarnaast beiden 300 gr luzernebrok (de tweejarige 600 gr als ze groeispurtje heeft) en 30 ml lijnzaadolie. Dat geef ik dan elke dag.

[ img ]

Jaarling wordt een Ctje en twee jarige (eigenlijk nog 1, in juni jarig) een E

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:07 



 
Profiel   

Ze zijn pas 3x ontwormd en nu gelukkig vrij. Hadden wat last van bloedworm helaas ondanks regelmatig goed ontwormen.
Ze krijgen bij jullie dan ook echt wel meer inderdaad. Tot voor een maand terug oid deden ze het daar prima op en waren ze eerder wat Hollands welvaren. Nu zie ik bij die van mij echt wel de ribben als hij beweegt. Nu moeten ze ook zeker niet te vet, maar dit is gewoon te strak. Ga ze dan toch flink meer geven ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:36 



 
Profiel   

Gaan er nog meer mensen naar de NRPS Showdag? Ik zou eerst niet gaan, omdat ik met een vriendin mee op wedstrijd zou gaan, maar dat is afgelast. Dus ik ga zo denk ik toch maar naar Dronten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 11:30 



 
Profiel   

Ik ga ook !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:26 



 
Profiel   

Ik niet, ik heb straks nachtdienst ;) veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:02 



 
Profiel   

Annash schreef
Gaan er nog meer mensen naar de NRPS Showdag? Ik zou eerst niet gaan, omdat ik met een vriendin mee op wedstrijd zou gaan, maar dat is afgelast. Dus ik ga zo denk ik toch maar naar Dronten.

Ik durf wel te zeggen dat wij een geslaagde middag hebben gehad. *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:40 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ik durf wel te zeggen dat wij een geslaagde middag hebben gehad. *D


Jaaa was super gezellig! Mooie ponys gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:36 



 
Profiel   

Showdag was top. Lekker hele dag voor bij de ring op een zachte stoel gezeten. En alles goed kunnen zien. Crem weer eens gezien, pappa van caithlynn in het echt ontmoet (black art), praatje gemaakt met zijn ruiter en de heerlijk gewoon gebleven eigenaar, gave hengsten gezien en harvey's dream of gold staat nog echt wel op mijn lijstje. Cream de luxe vond ik beter als vorige week. Ook wil ik me toch eens verder verdiepen en in halfbroer van daimu. Daimu was in bespiering wel positief verbeterd maar wordt het voor mij toch niet.

Helaas geen dekking gewonnen maar het aantal te winnen dekkingen was dit jaar ook maar 5 en er waren meer als 250 mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:20 



 
Profiel   

Annash schreef
Gaan er nog meer mensen naar de NRPS Showdag? Ik zou eerst niet gaan, omdat ik met een vriendin mee op wedstrijd zou gaan, maar dat is afgelast. Dus ik ga zo denk ik toch maar naar Dronten.

Vast geen spijt van gehad :D
Ik heb een klein stukje via CmH gekeken, ik blijf bij mijn keuze. Maar er kwamen leuke hengsten voorbij :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 105 [ 2622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 105  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen