Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 111  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Hij heeft een super galop en dat zou mooi bij onze merrie passen. Ik twijfel nog een beetje over de draf. We willen niet achteruit boeren.
Op het filmmateriaal op internet vind ik hen de ene keer ook echt beter dan de andere keer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:18 



 
Profiel   

misterA schreef
H8ij zal niet bij al mijn merries passen. Ik heb veel Ferro en Krack C in de merries. Dus daarmee kan ik wel wat. Overigens stamt Secret rechtstreeks af van Ferro. En dat is met name in de galop terug te zien.

Toch zie je de combi secret x ferro veel voorkomen. Is dat bewust terugfokken of zijn ze niet op hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:38 



 
Profiel   

Nou direct direct, dat valt wel mee toch? Via Sezuan, Zack, Rousseau.
Tegenwoordig zie je wel gekkere dingen voorbij komen dan pas ergens in de 4e generatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:52 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Nou direct direct, dat valt wel mee toch? Via Sezuan, Zack, Rousseau.
Tegenwoordig zie je wel gekkere dingen voorbij komen dan pas ergens in de 4e generatie.

Dat is ook zo.
Ik probeer of ik na enkele generaties bepaalde eigenschappen nog kan terugzien. Zowel bij hengsten als merrielijnen. Dat is uiteraard bij hengsten wel wat makkelijker omdat ze veel meer nakomelingen hebben . Met het risico dat, in bovenstaand voorbeeld bijvoorbeeld, een paar nakomelingen met een goede galop je aannames bevestigen.
Helaas is van veel van dergelijke stempelhengsten geen rechtstreeks verband te zien omdat ze vanwege verschillende redenen, niet allemaal een KWPN achtergrond, dus fokwaarde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:06 



 
Profiel   

supertammy schreef
Hij heeft een super galop en dat zou mooi bij onze merrie passen. Ik twijfel nog een beetje over de draf. We willen niet achteruit boeren.
Op het filmmateriaal op internet vind ik hen de ene keer ook echt beter dan de andere keer.


Ik vind hem in draf niet zo best achter.

Zie vaker dat de draf niet de beste gang is van de Secret's. Galop super inderdaad, en lengte en model ook, goed karakter is ook belangrijk.

Zijn nog wel een paar interessante Secret nakomelingen aangewezen bij het KWPN.

Secret x Ferro lijkt mij geen rare combinatie, Secret geeft lengte waar dat bij Ferro vaak kort is en Ferro een goed achterbeen waar dat bij de Secret's nog weleens een ding is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:24 



 
Profiel   

Mag ik jullie om advies vragen? :)
Een vriendin van mij is op zoek naar een hengst voor haar merrie.

Ze is nu 3 jaar, zie afstamming hieronder:

[ img ]

De merrie is wat lang en zou wat meer bovenlijn en bergop tendens mogen laten zien. Ze zoekt dus een hengst meer in vierkantmodel, compacter, met een wat minder strakke rug en lendenen, kruis hellender en schouder schuiner, schoft er meer op.

Welke hengst zouden jullie adviseren?

Zelf al een hoop bekeken en uitgediept, maar er is zoveel en zien door de bomen het bos niet meer en ben wel benieuwd wat jullie hier zeggen.

:o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:03 



 
Profiel   

Je moet geen hengst zoeken in het vierkantsmodel. Het is namelijk geen sommetje van optellen en aftrekken. Je moet een hengst zoeken met een goede rug en die dit ook vererft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 00:16 



 
Profiel   

Het beste is om even een topic in EHK te plaatsen met goede standfoto's, eventueel filmpjes etc.

De merrie is 3 jaar en nog niet uitgegroeid ook, soms zitten al die verbeterpunten die jullie zoeken op een andere plek dan het in eerste instantie lijkt. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:56 



 
Profiel   

Hoi, ik stel even een vraag hier,

is het 'zonde' om te dekken met een hengst die niet kwpn gekeurd is op een merrie met een mooi kwpn papier? Hengsten zoals bv Succession, of bv Omar Sharif...
En welk papier krijgt je veulen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:14 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Hoi, ik stel even een vraag hier,

is het 'zonde' om te dekken met een hengst die niet kwpn gekeurd is op een merrie met een mooi kwpn papier? Hengsten zoals bv Succession, of bv Omar Sharif...
En welk papier krijgt je veulen dan?

Ik dek vaak met een niet ‘mooi-KWPN’ papier en je veulen is dan Reg A bij KWPN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:34 



 
Profiel   

Onze Expectation, heel fijn karakter en kan ook goed lopen. 5 dagen oud, ik ben er blij mee :j

[ img ]

En de Nashville Star, een wat stevig type, maar ook dik in de vacht. Veel schwung en afdruk in het lopen. Rond de 3 weken oud
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:39 



 
Profiel   

Nice!! Wat heerlijk om toch zo van je paarden te mogen genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:55 



 
Profiel   

Vulina vind ze prachtig allebei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:15 



 
Profiel   

Wat een fijne veulens komen er voorbij! Gefeliciteerd!
Bij onze merrie zijn vrijdag een groot aantal cystes verwijderd. We hopen haar de volgende hengstigheid weer te kunnen dekken.

Gisteravond zijn we naar Dronten geweest waar de door ons gefokte Fontaine x Guardian op de 3e bezichtiging van het nrps mocht verschijnen.

Hij werd aangewezen voor het verrichtingsonderzoek en 3e in de kampioenskeuring *\%/*
Best een beetje trots

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:20 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Secret x Ferro lijkt mij geen rare combinatie, Secret geeft lengte waar dat bij Ferro vaak kort is en Ferro een goed achterbeen waar dat bij de Secret's nog weleens een ding is.

Het kan ook andersom uitvallen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:52 



 
Profiel   

Nog even nieuwe foto's van onze Mauro Turfhorst. Super blij met hem <3 Een intelligent veulen en makkelijk/lief karakter!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:49 



 
Profiel   

Wauw Jacky, wat een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:57 



 
Profiel   

Heel knap!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:58 



 
Profiel   

Super Hindo2, gefeliciteerd.

En wat een plaatje Jacky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:17 



 
Profiel   

Onze Jupiler S, 3 weken oud

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:30 



 
Profiel   

Hindo2 schreef
Wat een fijne veulens komen er voorbij! Gefeliciteerd!
Bij onze merrie zijn vrijdag een groot aantal cystes verwijderd. We hopen haar de volgende hengstigheid weer te kunnen dekken.

Gisteravond zijn we naar Dronten geweest waar de door ons gefokte Fontaine x Guardian op de 3e bezichtiging van het nrps mocht verschijnen.

Hij werd aangewezen voor het verrichtingsonderzoek en 3e in de kampioenskeuring *\%/*
Best een beetje trots


Gefeliciteerd, mooi resultaat! Dan jullie net gemist in de ring, wij waren er vanaf kwart voor 7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 06:45 



 
Profiel   

Wat een knappe veulens allemaal!

ik heb hem zien lopen op de livestream Hindo, fijn paard. Daar mag je zeker trots op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:43 



 
Profiel   

JoukjeV knapperd hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:03 



 
Profiel   

Wat een mooie veulenfoto's komen er voorbij! *D

Gefeliciteerd met de hengst Hindo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:08 



 
Profiel   

Willemiens schreef
Diortje_vds schreef
Hoi, ik stel even een vraag hier,

is het 'zonde' om te dekken met een hengst die niet kwpn gekeurd is op een merrie met een mooi kwpn papier? Hengsten zoals bv Succession, of bv Omar Sharif...
En welk papier krijgt je veulen dan?

Ik dek vaak met een niet ‘mooi-KWPN’ papier en je veulen is dan Reg A bij KWPN.


Ok dankje voor je antwoord :) De vraag kwam omdat ik een hengst er niet voor zou willen laten staan als die lijkt te passen. Reg A mag dan als 3 jarige merrie ook gewoon de keuring lopen heb ik begrepen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 111 [ 2773 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 111  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen