Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 61 van de 103 [ 2557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 103  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic ponyfokkerij

 
Profiel   

Hier helaas wederom vooral stress.
Afgelopen weekend te horen gekregen dat ik wederom moet gaan verhuizen met mijn kudde.
Dit betekent verhuizing nummer 8 waarvan 5 verhuizingen in de afgelopen 6 jaar.
Het blijft een grote ellende zolang je niks van jezelf hebt.
1 juli moet ik met het boeltje weg zijn en heel eerlijk ik denk dat het heel lastig gaat worden en dat de kans groot is dat ik enkele moet verkopen.
Heb in totaal 7 pony's waarvan 4 zelf gefokt, mijn oudje en mijn goedgekeurde dekhengst...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:48 



 
Profiel   

jeetje kyrkelover, kan me voorstellen dat je daar stress van krijgt. Wat is de reden dat je moet verkassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:15 



 
Profiel   

De mensen waarvan ik het huur gaan zelf weer gebruik maken van de stallen en wei.
Bij veel van de vorige locaties zelfde probleem of huis verkocht etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:20 



 
Profiel   

Heh wat ontzettend jammer Kyrke en idd ineens met zoveel ponys en andere locatie vinden valt niet mee.
Succes en hopelijk hoef je niet te verkopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:29 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
De mensen waarvan ik het huur gaan zelf weer gebruik maken van de stallen en wei.
Bij veel van de vorige locaties zelfde probleem of huis verkocht etc.


pfff, echt balen. Gelukkig heb je nog 3 maanden, maar met zoveel dieren is dat wel een uitdaging. Hoop dat je alles kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:32 



 
Profiel   

Wat een ellende kyrke! Wij kregen afgelopen herfst dezelfde mededeling, ik kreeg het al benauwd met 4 pony's.

Wij hebben ervoor gekozen om naar de andere kant van het land te verhuizen, volgende maand komen ze dan aan huis te staan als we verhuizen.

Ik hoop dat je een fijne oplossing kan vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:32 



 
Profiel   

Wat balen Kyrke, inderdaad niet makkelijk met zoveel dieren. Hopelijk lukt het om iets te vinden!

Zijn er hier al veulentjes geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:54 



 
Profiel   

Ik ben gisteren naar een fokmerrie gaan kijken. Dat viel nog niet zo mee. Was al een oudere merrie waar ik op zich niet zo een probleem mee heb maar liep niet echt correct + legde iets te vaak de oren in de nek naar mijn idee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:45 



 
Profiel   

Hier inmiddels een babyboom met 3 veulens binnen korte tijd !
Alle 3 van Gin Fizz F en alle 3 merrie ! Tot nu toe heeft Gin Fizz op 1 veulentje na allemaal merries gegeven.
Het is helaas nog niet zo lekker weer geweest dus moet nog foto’s maken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:42 



 
Profiel   

Kom even binnen vallen in jullie topic. Heb een kleinschalige pensionstal en heb zelf aantal merries waar ik mee fok.
Ben bij de nrps hengstenshow geweest. Keuze wordt zo nog lastiger!

Staat Gin Fizz F nog ter dekking? Had hem op mijn lijst staan, kon hem niet meer terug vinden, ter dekking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:52 



 
Profiel   

vicky schreef
Kom even binnen vallen in jullie topic. Heb een kleinschalige pensionstal en heb zelf aantal merries waar ik mee fok.
Ben bij de nrps hengstenshow geweest. Keuze wordt zo nog lastiger!

Staat Gin Fizz F nog ter dekking? Had hem op mijn lijst staan, kon hem niet meer terug vinden, ter dekking?



Nee klopt! Gin Fizz F stond vorig jaar nog ter dekking, maar is nu naar Frankrijk verkocht. En dit jaar dus niet ter dekking

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:55 



 
Profiel   

ik heb een heel leuk merrieveulen voorbij zien komen. Leuk om samen met mijn eigen veulen op te laten groeien. Maar ja, zul je net zien dat dat een hengst wordt.
Nog maar even wachten ...... verstandig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:17 



 
Profiel   

ja even afwachten idd !



Hier even een ego berichtje... Omdat ik gewoon ontzettend trots ben !

Afgelopen zaterdag is onze 16-jarige hengst Don Cremello du Bois keur en prestatie fok verklaard !
Ben zo trots, er zijn echt maar weinig ponyhengsten die keur, Prestatie Sport & Fok , Röntgen zijn.

[ img ]

[ img ]
Onze eigen gefokte hengst met onze eigen "gefokte" baby ;) :P hoe mooi is dat om dat samen op 1 foto te hebben !


[ img ]
Sinds we hoorde dat hij op de hengstenkeuring mocht komen voor de predikaatuitreiking heb ik hem weer opgepakt (nu zo'n 4 weken weer onder het zadel.) Ongelooflijk hoe snel hij weer fit is en hoeveel plezier hij in het werk heeft.


[ img ]
Don Cremello links... en rechts staan 3 van zijn nakomelingen. Alle 3 op Z2 niveau, eentje EK, eentje FEI en de andere een Elite merrie


Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 29-03-23 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:22 



 
Profiel   

Ik zag het voorbij komen, Marjolijn. Gefeliciteerd hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 15:23 



 
Profiel   

Wauw Marjolein! Dat is echt heel gaaf. Daar mag je terecht heel erg trots op zijn!

Fokken jullie enkel pony's of ook paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marjolein!

De leukste die ik ooit gefokt heb was een DC :j . Zo zonde dat die zeer zwaar geblesseerd geraakt is op jonge leeftijd |( .
Heb nog steeds dik vet spijt dat ik die verkocht heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:53 



 
Profiel   

Heel mooi succes Marjolein, gefeliciteerd! En ook gefeliciteerd met de veulens.


Kyrkelover dat is een erg vervelende situatie, hopelijk kan je wat vinden naar wens.


Nog even geduld hier, maar het begint op te schieten met nog ongeveer een maand te gaan. Nog eventjes en ik ga weer beginnen met dekken. Mijn cassanova wil ik ook weer dekken, van het rijden is niets terecht gekomen, althans… dacht dat ik er zelf op ging rijden maar ik heb vooral tijdgebrek :+ zij is nu dus niet drachtig. Nog niet over uit, maar wel wat ideeën dus dat komt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:59 



 
Profiel   

marjolein88 schreef
vicky schreef
Kom even binnen vallen in jullie topic. Heb een kleinschalige pensionstal en heb zelf aantal merries waar ik mee fok.
Ben bij de nrps hengstenshow geweest. Keuze wordt zo nog lastiger!

Staat Gin Fizz F nog ter dekking? Had hem op mijn lijst staan, kon hem niet meer terug vinden, ter dekking?



Nee klopt! Gin Fizz F stond vorig jaar nog ter dekking, maar is nu naar Frankrijk verkocht. En dit jaar dus niet ter dekking


ah jammer!

Gelukkig genoeg moois voorbij zien komen op de hengstenshow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:52 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Hier helaas wederom vooral stress.
Afgelopen weekend te horen gekregen dat ik wederom moet gaan verhuizen met mijn kudde.
Dit betekent verhuizing nummer 8 waarvan 5 verhuizingen in de afgelopen 6 jaar.
Het blijft een grote ellende zolang je niks van jezelf hebt.
1 juli moet ik met het boeltje weg zijn en heel eerlijk ik denk dat het heel lastig gaat worden en dat de kans groot is dat ik enkele moet verkopen.
Heb in totaal 7 pony's waarvan 4 zelf gefokt, mijn oudje en mijn goedgekeurde dekhengst...


Zag het voorbij komen op FB, wat enorm balen zeg! Zal niet mee vallen iets te vinden ;( Enige voordeel is dat je ze in de zomer wellicht ergens op een weiland kwijt kan? Heb je iets meer tijd om verder te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:57 



 
Profiel   

Oh bah, wat vervelend Kyrkelover!

Marjolein, van harte. :) Superleuk zo samen met je dochter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marjolein … als Don Cremello een Forest zou zijn dan wist ik het wel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marjolein! Wat leuk!
Wat vervelend zeg Kyrkelover, wat hierboven ook staat, misschien kunnen ze eerst even de wei op?
Hier vorige week naar een pony wezen kijken, super lief ding en was er helemaal gek mee, maar loopt helaas echt niet goed. Valt niet mee om wat te vinden voor niet al te veel geld, terwijl er voor mijn gevoel ook veel blijft staan dus ik snap niet waarom de prijzen dan niet dalen. Weet zo al 3 Z2 pony’s met goed papier die al een half jaar te koop staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:33 



 
Profiel   

Ik ben blij dat die prijzen niet dalen. Tis toch zot dat je als fokker allerlei bagger over je heen krijgt als je bespaard op rx/dna/etc bij moeder of vaderdier maar dat als je dan een wat hogere prijs vraagt voor een goed volwassen dier het ook weer niet goed is, en geloof ne het kan nog steeds niet uit.
Simpel sommetje, ik heb nu 2 merries met hun jaarling veulens apart staan. Beide zijn dit jaar niet dragend. Ze eten aan hooi 2 kleine balen per dag weg en in hun stal gaat om de dag een baal stro (inloop stal). Alleen aan die kosten zit ik dus al op 30x2x5euro=300 euro hooi en 15x4,50euro=67,50 euro stro. Dus al 90 euro per dier gemiddeld genomen aan kosten. Dus een 3 jarige heeft dan uitgaande van dit bedrag al 3000 euro hooi en stro verbruikt. Dan komt daar dus verder alles nog bij. Als he dan 4500 euro voor een 4 jarige vraagt die ook nog dragend is lopen mensen te miepen over de prijs. Ik kan er met de pet niet bij. Ze sparen juist een heleboel geld en risico uit...

Uiteindelijk de merrie verkocht aan een kennis die er heel blij mee is. Die haar prijst om haar karakter en opvoeding. Maar deze pony heeft vanaf jaarling te koop gestaan. Ik had haar aan een vreemde ook niet meer verkocht nu veulen er bijna was of anders voor een veel hogere prijs. Maar dit gaf een goed gevoel. Pony heeft van dekken van de moeder tot 4 haar en hoog dragend al naar schatting 6000 tot 10.000 euro gekost, moet je nagaan wat een z pony gekost heeft. En nergens wordt tijd/training gerekend. Brandstof voor de ritten naar wedstrijd of kliniek staan er niet bij, afschrijving gebouwen, auto, trailer, zadel, etc. Komen ook niet inde telling voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 05:31 



 
Profiel   

Lailapri, het is echt te zot voor woorden. En dan de opmerkingen van 'de fokker kiest er toch zelf voor, wij moeten hun hobby niet bekostigen'. Ik word er helemaal zot van :Y)

Is er momenteel veel vraag naar pony's? En is dit dan voornamelijk naar veulens of gereden pony's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:16 



 
Profiel   

Ik heb de pech dat ik in de kop van noord holland zit. Meeste belgen/duitsers vinden het te ver en veel nederlanders ook. Tis voor mij dus al een probleem om mensen langs te laten komen. En daarbij ben ik te eerlijk. Daar haken veel mensen ook op af die liever een geheel gezonde pony kopen (leedvermaak als je dan later op internet leest dat iemand ze heeft opgelicht en ze een pony met een peesblesure hebben staan en hoefkatrol aan 2 benen, hadden ze beter bij mij die pony met het litteken kunnen kopen daar pony geen last meer van heeft gehad tot op heden).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 61 van de 103 [ 2557 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 103  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen