Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 55 van de 116 [ 2897 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 116  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij II

 
Profiel   

Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3



Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 14:21 



 
Profiel   

Ik sta nog steeds in de wacht, 361 dagen vandaag -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 17:02 



 
Profiel   

essie_blue schreef
Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3

[ Video ]

[ Video ]


Erg leuk veulen! Uit wat voor moeder komt ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 18:55 



 
Profiel   

Umeo schreef
essie_blue schreef
Ik kom ook net om ‘t hoekje kijken haha. Wel heel blij met ons Lowlands veulen dit jaar. Fok ze ook niet heel commercieel, ik hou ze zelf aan en zie wel wat het wordt. De merrie waarmee ik heb gefokt wordt eind dit jaar ook helaas verkocht, want ik heb er anders teveel.

Wat een geweldig veulen s0173957! Echt heel spectaculair.

En het valkje is ook echt heel cool <3

[ Video ]

[ Video ]


Erg leuk veulen! Uit wat voor moeder komt ze?


Dankjewel! Dit is een Dante Weltino x Escudo I merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:53 



 
Profiel   

Volgens mij zitten hier kenners van afstammingen… shoot me if I’m wrong..

Ik ga morgen kijken bij 2 paarden, 3 jaar en onbeleerd dus proefrijden zit er zoiezo niet in, als opvolger voor mijn “afgekeurde” merrie die met pensioen gaat.

Een gelderse ruin van Jupiler S x Alexander P

Een merrie van Cum Laude x Santano

Van beide heb ik filmpjes ontvangen, de ruin lijkt wat lichtvoetiger, de merrie liep wat vlakker maar wilde wel erg graag aandacht en kwam continue terug bij de longeur (zijn beide filmpjes in de wei en niet de beste kwaliteit).

Wat weten jullie mij te vertellen wbt nakomelingen qua karakter en dergelijke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:27 



 
Profiel   

Wiwabalia, ik zou echt de paarden zelf beoordelen, want aan de hand van de afstamming is dat toch lastig te zeggen. Uit welke moederlijn komt de Jupiler?

Karinna, Wauw wt een lange dracht. Ik heb het idee dat er opvallend veel paarden overdragen dit jaar, klopt dat?

S0173098 Mooi veulen hoor! Leuk dat jij een regelrechte Escolar hebt!

Interessant om jullie ervaringen wbt verkoop te horen. Hopelijk hebben wij er volgend jaar niet mee te maken (want: hoop op merrie) maar fijn om ervaringen te horen wat de markt een beetje doet en wat goede manieren van verkopen zijn. Al wordt er wel vaak naar mn merrie gevraagd dus wie weet ook wel naar een veulen eruit.

Kiko: wat een super mooi aanbod, zoiets zou voor mij echt top zijn. Helaas wel een eind uit de richting. Hopelijk kan je iemand blij maken en een mooie win win situatie vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 17:30 



 
Profiel   

Hier is mijn merrie vanavond bevallen van een prachtig merrie veulen van Extreme.
Ik ben er echt heel blij mee

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 00:34 



 
Profiel   

Van harte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 01:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Paardje, ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd paardje!

Hier vrijdag scannen op dracht [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 11:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Hier merrie drachtig gescand van One Million.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 12:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 13:55 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal

Gefeliciteerd lavitabella

Ze zijn vandaag al even naar buiten geweest.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:20 



 
Profiel   

Knapperd hoor paardje2013.

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtigheden. Heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 15:34 



 
Profiel   

Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 03:40 



 
Profiel   

First Lewis?
Hengst met veel souplesse en doet het goed in de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 07:35 



 
Profiel   

Dat is helemaal geen slecht idee, prima hengst.

Wellicht is Floriscount zelf ook interessant, al weet ik niet of het sperma makkelijk te verkrijgen is.

Gefeliciteerd met de knappe veulens die voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:12 



 
Profiel   

Mijn merrie loopt altijd wel gemiddeld zo'n 3 weken over, maar ik zit morgen op een maand.
Weet dat ik geduld moet hebben en geen doemscenario's moet verzinnen, maar dat is niet altijd even makkelijk :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:15 



 

_Roxanne schreef
Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?


Wat is er mis met Kyton

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:51 



 
Profiel   

Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 14:24 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.


Hij is genetisch identiek. Maar dat betekent niet dat hij fenotypisch ook identiek is. Aftekeningen kunnen daarom verschillen. Misschien kan iemand anders het beter uitleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:22 



 
Profiel   

[***] schreef
_Roxanne schreef
Ik zit nog in ernstige twijfel over mijn hengstenkeuze. Ik dacht eruit te zijn en weer terug te dekken met Ferguson, maar ik ben mijn keuze toch aan het overdenken. Ferguson is €750 bij eerste inseminatie, alle eventuele volgende inseminaties €500 en dan nog eens €750 bij dracht. Het is diepvries, dus mijn merrie moet dan sowieso naar de hengstenhouder toe en ze is niet altijd even op haar gemak op andere locaties.

Omar Sharif is mooi gefokt, maar ik vind het voorbeen niet bij mijn merrie passen. Als ze NU hengstig wordt ga ik voor Extreme US denk ik, maar wellicht kunnen jullie nog wat suggesties doen? Andere dekhengsten met Ferguson bloed wellicht?


Wat is er mis met Kyton


Die komt uit de moeder van mijn merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:24 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Elisa2 schreef
Hoe zit dat nu met klonen eigenlijk? Is zo'n kloon qua DNA nu helemaal identiek?

Ik zag gisteren namelijk Hollywood de Jazz kloon, en nu heb ik Jazz vroeger ook regelmatig irl gezien en zag duidelijke gelijkenissen maar toch ook verschillen. Dus daarom vroeg ik me bovenstaande af.


Hij is genetisch identiek. Maar dat betekent niet dat hij fenotypisch ook identiek is. Aftekeningen kunnen daarom verschillen. Misschien kan iemand anders het beter uitleggen.


Ah dankjewel, ik denk dat ik het begrijp. Genetisch identiek maar qua uiterlijk komt het anders tot uiting. Ik vond hem ook veel smaller en toch ook ff wat anders in elkaar zitten dan Jazz zelf. Best apart hoe dat werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:32 



 
Profiel   

Genetisch ook alleen het DNA, het RNA (het genetisch materiaal in de mitochondriën) komt van de merrie die de eicel levert.

Dus voor de beste kloon een eicel van een merrie pakken die via de moederlijn verwant is aan de moeder van Jazz.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 55 van de 116 [ 2897 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 116  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen