Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwaar Warmbloed fokkers?

 
Profiel   

Cheytjuh schreef
@Muronia : Ook hier gefeliciteerd met je knappe mannetje! Ik verwacht hem ergens ook vos, ga voor de slagroomtaart :P

@Corina : Gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Het is rustig hier :D Ik zie dat ik ons mannetje helemaal niet heb gemeld nog, maar wij zijn verblijd met een prachtig hengstveulen van Honesta's Christianso uit onze gelderse voorl. keurmerrie Daisy, geboren op 12 april dus inmiddels bijna 4 weekjes oud. Even wat oudere foto's (op de foto's is hij 3 weekjes oud), maar we zijn erg blij met de combi. De dochter van Daisy hebben we afgelopen weekend geïnsemineerd met Chris en de planning is om volgend jaar ook nog een paar merries voor hem te hebben.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Qua front en type vind ik dit tot nu toe een van de mooiere veulens uit de merries en zijn karakter is gewoon te geweldig. Nergens bang voor, lekker nuchter, onwijs mensgericht en leergierig.

Prachtig veulen. Ooit wil ik weer een Gelder <3 ik hou ervan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 14:21 



 
Profiel   

Het is hier rustig!

Wij hebben onze Gelderse merrie drachtig van Henkie, erg blij mee. Nu al heel nieuwsgierig naar het veulentje van volgend jaar :D


[ img ]


De merrie zelf doet het super. We rijden nu meer ohz dan voor de wagen, maar morgen mag ze weer mee voor de wagen. Dan gaan we vroeg in de ochtend lekker een blok om, dan is het nog niet smoorheet en bovendien lekker rustig op de weg.

Hoe is het met jullie merries en veulens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de dracht! Leuke merrie zo te zien ook <3 . Groot gelijk dat je op tijd nog even wat gaat doen, voor de hitte aan. Ik vond het de afgelopen weken heerlijk. Begin 20 graden, aangenaam maar niet te warm om wat te doen (zowel met als zonder paard).

Ik heb mijn merrie ook drachtig inmiddels. Tweede ronde in het seizoen en eerste seizoen dat ik dr zelf heb geïnsemineerd. Toch wel spannend, maar het is gelukt. Ze zit nu op 24 dagen, nog een dikke week dan scannen we nog eens op hartslag. Ze is drachtig van Leffe en ik ben heel benieuwd naar dit veulen.


Het veulen van dit jaar is alweer bijna 3 maanden oud, wat gaat dat snel. Ik vind hem erg goed gelukt. Hij was ook al heel vlot verkocht. Tot september staat ie nog bij mij.

[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]


Mijn tweejarige groeit ook lekker door. Inmiddels ruim 1.67 en komt weer wat beter in verhouding nu. Ik ben benieuwd hoe zij straks de breedte in gaat. Ik heb plannen om haar straks voor de wagen te beleren, dus ik ben nu eerst zelf menlessen aan het volgen, want dat is voor mij helemaal nieuw.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:51 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier, zijn er nog meer merries drachtig voor komend jaar? Er staan een paar leuke Groninger veulens te koop voor de liefhebbers zag ik! Ze staan gedeeld op mijn facebook pagina (stal Muronia) voor geïnteresseerden.

Mijn Löwenkönig-veulen is kampioen geworden op de keuring Noord vorige week in Tolbert. 19 augustus gaan we met hem naar de nationale keuring (ook in Tolbert). Gaan er meer mensen die kant op dan?


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Veronia is alweer 60 dagen onderweg inmiddels. Nog maar 9 maanden te gaan. Ik ben erg benieuwd wat ze hiervan gaat maken, ik denk dat dit ook een hele leuke gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-23 06:49 



 
Profiel   

Jaah hier onverwacht toch nog een Groninger in de maak voor volgend jaar.

Oscar x Desperados

Veulen is ook weer voor de verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-23 22:37 



 
Profiel   

Hoe staat het er hier inmiddels voor bij iedereen? Worden er alweer nieuwe fokplannen gemaakt voor komend jaar?

Hier is mijn veulen van dit jaar verkocht en de merrie inmiddels alweer over de 200 dagen drachtig. Komend jaar krijgt ze een jaar rust en wil ik haar dochter voor het eerst laten dekken maar ik heb nog geen idee met welke hengst. In februari eerst de hengstenkeuring maar bezoeken en kijken wat het meest geschikt is.

Ik ben ook benieuwd of er nog weer een hengst van Moritzburg naar NL komt voor de dekdienst. Daar was afgelopen maand de keuring weer envolgens mij zaten er weer een paar leuke tussen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-23 09:34 



 
Profiel   

Hier gaat het goed :D Onze Indiana is inmiddels met verlof en krijgt duidelijk buik. Zij is de 200 dagen inmiddels ook gepasseerd. Zo leuk!!

Ben al aan het kijken naar de hengst voor volgens jaar. Dan willen we twee merries laten dekken. De Indiana en de Don Primero. Die laatste valt niet onder de zware warmbloeden. Zij wordt door een dressuurhengst gedekt

Voor de Gelderse zit ik aan Ojee te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-23 10:49 



 
Profiel   

Annika kunnen we aftellen. Ze zit vandaag op 102 dagen tot de uitgerekende datum.

Diva moet nog ff wat langer.

Annika en diva blijven komende jaar leeg. Diva ff rust en Annika wil ik nou toch echt zadelmak hebben.

Ik heb nog een andere merrie een Ierse zonder papieren die wil ik denk ik toch door Maximus laten dekken. Het word zijn laatste dekjaar en ben erg te spreken over de nakomeling die ik nu heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-23 13:00 



 
Profiel   

Hier doen onze merries het goed. 6 drachtig voor aankomend jaar dus het wordt weer spannend.
5x gelders en 1x frederiksborger x gelders, dit keer uit de dochter van Daisy dus erg benieuwd wat dezelfde hengst op haar doet.

Onze frederiksborger x Gelderse doet het super, wordt groot en blijft de leukste op stal (vindtie zelf :+ )

[ img ]

[ img ]
Die side eye :')

Onze gelderse hengst blijft ook maar uitzwaren, momenteel door het weer beleren we niet verder voor de kar, maar wanneer het allemaal weer wat beter is gaan we die ook verder oppakken. Voor nu vooral grondwerk en lange lijnen training
[ img ]

Zelf ook bezig me eens wat meer in de groninger hengsten te verdiepen voor onze merries, ik merk dat daar ook best wat interessante hengsten tussenlopen die in mijn ogen ook wel wat voor de gelderse richting zouden kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-23 15:19 



 
Profiel   

Wat leuk dat we alweer een beetje richting het aftellen kunnen gaan. Maakt het altijd wat dragelijker om nog even door de winter heen te komen. Iets leuks om naar vooruit te kijken. Ik ben duidelijk geen wintermens _O-

6 veulens op komst Cheytjuh, dan maak je borst maar nat! Welke hengsten vind je interessant als ik vragen mag?

De eerste bezichtiging komt er straks aan voor de Gelderse hengsten las ik. Ik kwam een lijst tegen van de opgegeven hengsten. Viel mij op dat er weinig echt gelders bloed in zat. Een aantal dressuur x tuigbloed. Ik ben wel benieuwd.

Wij zijn dit najaar begonnen met het beleren voor de wagen van 1 van mijn merries, maar door de nattigheid ligt dat ook een beetje stil. Ik hoop wel dat we haar in de basis goed krijgen voordat het veulen komt. Dan kan ik haar volgend najaar weer oppakken.

Corina dat wordt een rustig jaar dan voor jou,zal vast even wennen zijn. Ik ben benieuwd hoe Annika het onder het zadel gaat doen. Jij kunt echt al aftellen nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-23 06:58 



 
Profiel   

Cheyenne in welk opzicht denk je dat een Groninger hengst interessant kan zijn voor de Geldersen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-23 07:27 



 
Profiel   

Mijn zoektocht naar een passende hengst voor mijn IHW merrie is begonnen :)
Mijn merrie is in veel dingen precies wat ik ook in een veulentje wil maar ik heb wel een paar puntjes:
- ik wil geen kleiner paard, merrie is 1,67m
- ze is vlug en fris, dus een hengst met nuchter karakter.
- mijn merrie heeft veel front, de achterhand is altijd een werkpunt.
- het liefst een zwarte hengst

Ze is van Adalia’s bonte Aäron x Onno S

Ik woon in zuid Denemarken en ben mij nu aan het verdiepen in Duits bloed, maar tips zijn altijd welkom :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-23 12:30 



 
Profiel   

Mooie merrie IvankBacardi! Toen ik je wensenlijstje zag moest ik aan Leffe denken. Zwart, veel maat, sterk achter en goed karakter. Daar is mijn merrie nu drachtig van. Maar, dat is een Lenard x Onno S en jouw merrie heeft ook Onno S aan moeders zijde. De mijne trouwens ook, maar dat moet je net willen.

Wat er nu in Duitsland aangeboden wordt weet ik zo niet. Aan welk stamboek denk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-23 20:42 



 
Profiel   

Muronia schreef
Mooie merrie IvankBacardi! Toen ik je wensenlijstje zag moest ik aan Leffe denken. Zwart, veel maat, sterk achter en goed karakter. Daar is mijn merrie nu drachtig van. Maar, dat is een Lenard x Onno S en jouw merrie heeft ook Onno S aan moeders zijde. De mijne trouwens ook, maar dat moet je net willen.

Wat er nu in Duitsland aangeboden wordt weet ik zo niet. Aan welk stamboek denk je?


Dank!
Ik wil wegblijven van verwant bloed
Ik ben nog een beetje zoekende, ik kijk rond in het duitse oldenburger stamboek en ook Dansk warmblod.
Ik vind nakomelingen van sezuan leuk.
Niet het typische zwaar warmbloed paard maar wel zwaarder dan de meeste dressuur paarden en ik denk dat het best bij mijn merrie zou passen :)
Alleen de maat ben ik een beetje bang voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-23 20:17 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd tot welke keuze je uiteindelijk komt.

24 februari is de hengstenkeuring van het GrP. Wij gaan zeker kijken, nog meer mensen die gaan?

[ img ]


Voor deze jonge dame zoek ik straks een passende hengst:

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-24 08:25 



 
Profiel   

Gisteren naar de bijeenkomst "kijken door het oog van de jury" geweest. Aan de hand van 4 verschillende paarden werd uitleg gegeven over hoe de paarden worden beoordeeld op exterieur en lineair worden gescoord, hoe het type wordt beoordeeld, het voorbrengen, stukje voorbereiding voor de keuring, wat ze bedoelen met keuringsconditie, hoe de beweging wordt beoordeeld en de zadelrubriek. Interessant verhaal, al had het van mij nog wel wat uitgebreider mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-24 07:35 



 
Profiel   

Misschien leuk om hier ook even te delen. Een overzichtje van de hengstenpresentatie van de zwaar warmbloed hensten in Moritzburg dit weekend.

Ik kan er niks aan doen maar wat vind ik dit prachtige dieren. Massa en elegantie in 1. Dat zijn toch pas paarden? Sorry voor mijn enthousiasme :D <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Wat ik ook leuk vind... deze zwaar warmbloed hengst is dit jaar ter dekking in Nederland. Een 4-jarige Mylord.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Nog 2 weekjes tot de hengstenkeuring van het GrP. Ik hoorde dat we sowieso 4 jonge hengsten kunnen verwachten, ik ben zeer benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-24 11:38 



 
Profiel   

Hij is prachtig.
Maar niet zo breed toch?
Mis het robuuste wat. Of vertekend dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-24 15:03 



 
Profiel   

Hij wordt 4 dit jaar en is nog heel jong dus. Dit type paarden doen er lang over om uit te zwaren. Pas rond 6 jaar zijn ze volwassen.

Dit was hem vorig jaar als 3-jarige, als je vergelijkt is hij nu al een stuk forser :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-24 16:55 



 
Profiel   

Het programma van de hengstenkeuring:
https://www.hetgroningerpaard.nl/2024/0 ... enkeuring/

7 nieuw te keuren hengsten, dat is echt een heel mooi aantal!

Boekhorst Buonavita del Re - Boudewijn x Vitens

Lex S van Klein Klooster - Lenard x Herbert

Lightning - Landos af Hvarre x Gerlinus

Ebel van de Houw - Eksteins Eminenz x Gerlinus

Ecuador - Eksteins Eminenz x Ernst

Rico - Rubus B x Orbaldo II

Eliot van de Steenhoeve - Elgar x Extase

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 07:15 



 
Profiel   

Zo jammer dat ik in de nachtdiensten zit. Die Boudewijn x Vitens lijkt me zeer interessant.
Nouja allemaal wel interessant, zitten er sterk over te denken op enkele merries een groninger hengst te gaan inzetten :j

Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 13:21 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar Rico

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 19:07 



 
Profiel   

Ik ook Nimber. Qua bloed interessant voor mij. Ik ben ook benieuwd hoe de beide halfbroers van mijn Elonia het er vanaf brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 19:17 



 
Profiel   

Nimber schreef
Ik ben heel benieuwd naar Rico

Dat snap ik wel. Hoe is het met Orbaldo? Hoor je daar nog wel eens wat van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 19:49 



 
Profiel   

ben ook erg benieuwd naar de nieuw te keuren hengsten, en hopelijk word het hengsten bestand weer wat groter.

maximus is het zijn laatste dek seizoen welke ook een mooie actie heeft overigens.

onze keus staat vast
2 onder maximus
en we gaan met 1 diepvries doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-24 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 20 [ 477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen