Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iorrr

Berichten: 4036
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:28

Hengst

Tequila Sunrise v. Akarad Hero
Vandaag 16:45 uur :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 10-06-23 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:29

Oeh met buikvlek, leuk !! En op een leuke tijd geboren hihi. Gefeliciteerd !!

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:51

Ah gaaf!!! Gefeliciteerd

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:42

Leuk! Gefeliciteerd. Ik heb bij mijn vos niet eens gekeken of hij een buikvlek heeft.
Meestal staat hij al buiten als ik kom. Ik ga niet graag de wei in door het flessenveulen. Die loopt nu bij pleegmerrie maar hij stormt op je af

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 23:46

Dat is niets waard Caro :=

Gefeliciteerd Iorrr! Gaaf met zo'n vlek :+:

Ik had hier net de boel helemaal overstuur met binnen zetten. Haalde de laatste drie binnen en er was ineens een hoop geknal, lichtflitsen en rooklucht. Beesten met zijn drieën in paniek door het gangpad, ik er bijna onder. Merries met veulens overstuur door de box aan het rennen. Stond er een stel idioten vuurwerk af te steken recht voor mijn stal. Kind was jarig en ze hadden er goed over nagedacht; in hun straat stonden teveel huizen dus daar kon het niet en bij het speelveld lopen koeien. Nee, recht voor een paardenstal is echt een briljant idee :(
Ik kan tussen 1 november en eind januari hier al bijna niet buiten zijn met de paarden door vuurwerkoverlast, maar op 10 juni ben je daar echt niet op bedacht.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:37

Gefeliciteerd Iorrr! Leuk die buikvlek :D

Gomir, wat een ellende. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik zou echt uit mijn plaat zijn gegaan denk ik. Wellicht volgende keer politie bellen gezien het nu ook verboden is iets af te steken.

lexa

Berichten: 737
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:49

Vreselijk Gomir , heb al zo’n hekel aan vuurwerk.

Iorr gefeliciteerd met je hengst incl mooie vlek onder de buik , dat zijn de betere!

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:54

Oh super irritant Gomir!! Ik heb ook een hekel aan vuurwerk op zich

Onze draagmerrie vd week nog laten scannen want ik vertrouwde het niet helemaal.maar gelukkig nog drachtig(rob roy vd bisschop)

Ben nog aan het zoeken voor een naam met een E. Valt me niet mee }>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:03

Zo dan Gomir, ik was werkelijk waar ontploft. Wat een idioten. Dat had nog heel lelijk af kunnen lopen zeg.

Mooi veulen met buikvlek, dat is leuk!

Ik fok voorlopig even niet met mijn springmerrie ondanks dat ik erg gecharmeerd ben van haar veulens tot nu toe. Ze heeft het altijd nogal zwaar tijdens de dracht. Met mijn dressuurmerrie ga ik dit jaar weer het avontuur aan, dit jaar had ze geen veulen. Maar ik blijf jullie volgen hoor!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:24

Iorr gefeliciteerd met het veulen! Gaaf de buikvlek!
Revali fijn dat de draagmerrie nog drachtig is !
Gomir wat een idioten ! Heb het idee dat vuurwerk tegenwoordig het hele jaar doorgaat. Waardeloos

Gistermiddag met de 4 jarige 2 hc rondjes gedaan 90cm en 1m. Wat pakt ze het geweldig op ! Echt genoten!

Iorrr

Berichten: 4036
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:28

Vuurwerk is zwaar ongeschikt voor dieren: ik houd er niet van! Al twee keer 1 met gebroken poot hier op 1 januari…

Fijn dat ze nog drachtig is revalli!

Veulen hier doet het goed, vanochtend al vroeg even naar buiten geweest :)
Afbeelding

En het is alsof het lot er mee speelt, maar de ruiter die m’n paard zou rijden is voorlopig wel uitgeschakeld… paard is over hem hem gekomen en nu moet z’n bekken met een plaatje aan elkaar gezet worden. Klinkt alsof hij nog lange niet rijdt… even kijken en denken wat we dan gaan doen…

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:12

Superknap veulen Iorrr :+:
En wat balen van die ruiter! Is het nog een optie om haar gewoon een jaar ergens bij een ruiter onderweg te zetten met oog op het sportpredikaat? Kost het je waarschijnlijk iets meer dan thuis, maar een goede ruiter thuis vinden is een behoorlijke uitdaging dus in the end zou dit nog weleens de meest rendabele optie kunnen zijn.

Ik was ook echt pislink, ben er heen gelopen en was echt niet aardig op dat moment :=
Waren ook echt onnozele lui. Maar hoezo vind je het überhaupt normaal om illegaal vuurwerk af te steken op een kinderverjaardag, wat leer je je kinderen daarmee ook over omgaan met regels en fatsoen...:=

Iorrr

Berichten: 4036
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:27

gomir schreef:
Superknap veulen Iorrr :+:
En wat balen van die ruiter! Is het nog een optie om haar gewoon een jaar ergens bij een ruiter onderweg te zetten met oog op het sportpredikaat? Kost het je waarschijnlijk iets meer dan thuis, maar een goede ruiter thuis vinden is een behoorlijke uitdaging dus in the end zou dit nog weleens de meest rendabele optie kunnen zijn.

Ik was ook echt pislink, ben er heen gelopen en was echt niet aardig op dat moment :=
Waren ook echt onnozele lui. Maar hoezo vind je het überhaupt normaal om illegaal vuurwerk af te steken op een kinderverjaardag, wat leer je je kinderen daarmee ook over omgaan met regels en fatsoen...:=


Is zeker een optie, maar ik zou haar ongelooflijk graag thuis houden omdat dat zeer welkome afleiding is nu… ik heb natuurlijk een verbrijzelde knie en zij snapt mij en daarbij is zoonlief een enorme onzekere situatie en zij geeft mij de afleiding die ik zo nu en dan nodig heb. Een ander paard kan ik niet onnadenkend opstappen… ik ga dus heel hard nadenken wat we doen…

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:48

Dat kan ik ook helemaal begrijpen! Zeker nu is een fijn paard waar je zo op kan gaan zitten onbetaalbaar.
Ze is nog hartstikke jong dus je kunt ook gewoon nog even lekker zelf blijven rijden toch? Stel je het fokken een jaar uit, over twee jaar kan ze ook nog bij de hengst ;)

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 21:51

Ondanks dat het een top fijn paard is en je een groot hart hebt voor de sport, is het ook helemaal geen verkeerd idee om voor jezelf en je eigen geluk en (mentale) gezondheid te kiezen. In zo’n heftige en onzekere situatie is het belangrijk om iets voor jezelf hebben waar je afleiding en ontspanning/voldoening in vindt..

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:09

Iorrr schreef:
Veulen hier doet het goed, vanochtend al vroeg even naar buiten geweest :)
[ [url=m/ugYKem.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt een leuk veulen! <3
Heb jij 2 Akarad's dit jaar?

Op basis van wat vorig jaar de keuze voor hem gemaakt?

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:58

Balen lorrr. Ik hoorde het gister idd! Ik zou net zoals Gomir zegt als je dan geen ruiter kunt vinden lekker kiezen voor jezelf en lekker gaan rijden.fokken kan idd later ook nog wel. Je hebt je paard nu nodig <3

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:11

Jeetje zeg wat een pech van de ruiter Iorr! klinkt als een best ongemak!
Wat de andere ook al zeggen. Je hebt nu zelf zoveel behoefte aan je paard en ze voelt jullie goed aan. Misschien moet het zo zijn.
Gefeliciteerd met je mooie veulen!

Pff nou die merrie van ons laat ons mooi wachten... in alles is ze mega vlug nou hier niet mee :P kom op dame met je veulen!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:11

JA!! geluk! een embryo :)

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:12

Marijkeeee schreef:
JA!! geluk! een embryo :)


*\o/* *\o/* *\o/*

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:24

Gefeliciteerd!!!

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:59

Super!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:07

Top! Gefeliciteerd!

Duimen jullie met me mee voor Bella? Zaterdag mijn 3 provinciën tour nog een keer herhaald, maar het mag nu wel gelukt zijn :+

lexa

Berichten: 737
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:43

Gefeliciteerd Marijkeeee! *\o/*

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:02

gomir schreef:
Top! Gefeliciteerd!

Duimen jullie met me mee voor Bella? Zaterdag mijn 3 provinciën tour nog een keer herhaald, maar het mag nu wel gelukt zijn :+


Succes zaterdag!! hopelijk is het dit keer raak!