Zwaar Warmbloed fokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 19:37

(Bron: Vereniging Het Groninger Paard)
GOEDKEURING RICO
De hengst Rico is goedgekeurd voor de dekdienst voor Vereniging het Groninger Paard!

De aangewezen hengst Rico (v. Rubus B) van G.S.W. te Bokkel uit Eerbeek heeft het veterinaire traject ook met goed resultaat doorlopen en is daarmee definitief goedgekeurd. De driejarige hengst is gefokt door A.A.J. v.d. Burg uit de modelmerrie Orlina (v. Premiehengst Orbaldo II).

Familie te Bokkel van harte gefeliciteerd!

Kijk op de website voor meer informatie over Rico:
https://www.hetgroningerpaard.nl/actuee ... enbestand/


Afbeelding
Foto: Claudia Dermois

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 16:18

Ook de publieksfavoriet Ebel v.d. Houw heeft zijn goedkeuring op zak!

(Bron: Vereniging Het Groninger Paard)
EBEL GESLAAGD
Ook Ebel van de Houw is goedgekeurd voor dekdienst bij Vereniging het Groninger paard!

De schimmelhengst Ebel van de Houw (v. Eckstein's Eminenz) werd op de hengstenkeuring aangewezen en tevens verkozen tot publieksfavoriet van de keuring. Inmiddels zijn de benodigde veterinaire onderzoeken met goed resultaat doorlopen en is hij ingeschreven in het stamboek als voorlopige premiehengst.
Ebel is gefokt door D. van Huis uit de stermerrie Lady Lobke (Gerlinus x Baldewijn) en is eigendom van A. en K. Vinkers uit Tolbert.

Gefeliciteerd met dit resultaat!

Meer informatie over Ebel v.d. Houw vind je op de website: https://www.hetgroningerpaard.nl/actuee ... enbestand/


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 12:46

En ook Lightning heeft zijn goedkeuring binnen. Top resultaat, 4 van de 4 *\o/*

Bron: Vereniging Het Groninger Paard:
GOEDKEURING LIGHTNING
Verheugd kunnen we mededelen dat ook de hengst Lightning definitief is goedgekeurd als dekhengst bij Vereniging het Groninger Paard!

Lightning is een zoon van premiehengst Landos af Hvarre en model preferente merrie Gerline (Gerlinus x Bascal). De driejarige hengst van fokker en eigenaar G. Scheepstra-Zwart uit Matsloot heeft de veterinaire onderzoeken met goed resultaat doorlopen en is ingeschreven in het stamboek als voorlopige premiehengst.

Meer informatie over Lightning vind je op de website:
https://www.hetgroningerpaard.nl/actuee ... enbestand/

Afbeelding
Foto: Claudia Dermois


Mijn eigen jonge dame viert vandaag haar derde verjaardag. Waar blijft toch de tijd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komende zondag mag ze worden gescand op dracht, spannend hoor zo'n eerste keer.

Mijn andere merrie zal binnen nu en een week of 2-3 haar veulen krijgen van Leffe. Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zwaar Warmbloed fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:21

Geweldig nieuws gefeliciteerd

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Zwaar Warmbloed fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:21

Ons veulen is inmiddels ook geboren:

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind hem erg goed gelukt.

Nu wil ik onze snittige tuigpaard merrie ook dekken met iets braafs. Hebben jullie nog een suggestie?

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:58

SophievdV schreef:
Ons veulen is inmiddels ook geboren:

[ [url=m/9qrWA0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TmovVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem erg goed gelukt.

Nu wil ik onze snittige tuigpaard merrie ook dekken met iets braafs. Hebben jullie nog een suggestie?


mooi veulen! wat is de vader ?


tja voor iets braafs blijf ik tot op heden toch echt bij maximus. topbrave makkelijke veulens

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Zwaar Warmbloed fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:20

De vader van deze is de Gelderse hengst Henkie. Hij heeft tot nog toe echt een topkarakter, maar de moeder heeft dat ook echt.

De tuigpaard merrie is heel scherp en watervlug. Dat vind ik echt heerlijk, maar meer scherpte is wel erg moeilijk. Hoe is Maximus gefokt?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:18


Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zwaar Warmbloed fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 10:06

Sophie het is nog een jonge hengst dus over zijn nafok is nog niks bekend, maar zou Rico niet interessant kunnen zijn voor jouw merrie? https://www.hetgroningerpaard.nl/rico/

MyWup ik heb ze deze week alle drie nog even over hun neus geaaid :) . Ik was daar om sperma op te halen van Major. Mijn jonge merrie was de eerste ronde nog niet raak, maar inmiddels zitten we in afwachting van rondje 2 en ik heb goede moed! De eerste 2 merries zijn inmiddels al drachtig gescand van hem en ik begreep dat daar ook een Eminenz-merrie bij zat dus ik ben erg benieuwd volgend jaar.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:26

SophievdV schreef:
Ons veulen is inmiddels ook geboren:

[ [url=m/9qrWA0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TmovVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem erg goed gelukt.

Nu wil ik onze snittige tuigpaard merrie ook dekken met iets braafs. Hebben jullie nog een suggestie?

Maximus is inderdaad een optie als het over braaf gaat.
Rico heb ik zelf gefokt, die voert in ieder geval geen Hackney maar wel het super brave bloed van Rubus B. Rico heeft veel Gelders bloed en zal daarom best kunnen passen. Niet om al mijn fokproducten aan te prijzen maar ook Oscar V Orbaldo II geeft ze erg braaf, zelf heb ik er twee van Oscar uit een Heineke x Ahoy merrie en dat zijn ook heel fijne paarden.