Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 404 van de 415 [ 10360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 415 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[FOTO] Fjorden in the picture! |
---|
Wonkeydonkey | |
Ik heb vroeger heel veel beleerd, maar heb door een gebroken elleboog (schop tegen aan gehad) niet meer het lef er zo op te gaan zitten.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 26-07-24 20:54 |
Crista | |
Ik heb ook aardig wat paarden beleerd maar sta daar nu ook niet meer om te springen, mede door de komst van een kleine inderdaad...
Ben niet bang, maar wel bewuster van de gevolgen als het niet goed gaat... maand geleden bij een oefencross echt hard eraf gegaan maar gelukkig na wat trainen en weer een crosslesje de schrik goed opzij kunnen zetten en weer back on track. Toen ik Heidi 8 jaar geleden kocht was ze echt wel een draak. Maar intussen is ze echt wel braaf. Kan zo nu en dan best wakker zijn en "aan" gaan, maar wel relaxed in d'r kop. Hebben d'r zelf beleerd voor de wagen, net als m'n vorige pony. Vandaag heeft m'n zoontje van 5 z'n eerste "sprongetje" van 20 cm met d'r gemaakt. Zo leuk om die 2 samen bezig te zien! Hebben jullie ook als je de boog gaat knippen dat je, als je vorige x een nette boog had, "gewoon" de "uitgroei" kunt knippen en dan weer een strakke boog hebt? Ik knip het ongeveer 1x per maand en ben dan echt zo klaar (alles op 1 lengte stekels), wil ik het zwart langer, dan ben ik iets langer bezig. |
Geplaatst: 26-07-24 21:22 |
Kalea | |
Ik zie inderdaad ook die uitgroei in het eerste deel vanaf zijn schoft maar de rest is zo dik dat het wat uit elkaar valt.. De hangende manen en 24/7 op de weide kunnen vond ik dan wel weer een voordeel van een warmbloed.
|
Geplaatst: 26-07-24 22:41 |
Wonkeydonkey | |
Ik ben ook eigenlijk fan van hangende manen. Het knippen gaat me wel super makkelijk af nu.
|
Geplaatst: 28-07-24 14:01 |
Wonkeydonkey | |
Loki hoest sinds een paar dagen.
Geen koorts gelukkig en ook eet en drinkt hij voldoende. Heb nu een poeder mee gekregen om het slijm wat op te lossen. Met die rare hitte heeft hij staan zweten op stal en misschien heeft hij net wat in tocht gestaan. |
Geplaatst: 03-08-24 15:48 |
mvdbijl | |
Erg veel paarden hoesten, het is een veel voorkomend probleem momenteel. Hopelijk knapt jullie fjord snel op.
Wij hebben een geweldige keuring achter de rug. Rixx mocht vooraan opstellen in zijn rubriek en werd later ruinen kampioen met 40 punten. Enorm trots en vanaf nu trainen we lekker door naar de centrale keuring. |
Geplaatst: 04-08-24 20:27 |
Wonkeydonkey | |
Gefeliciteerd, super leuk. Hij ziet er goed uit.
Gisteren had hij wat verhoging, straks na werk gelijk door en weer even de temperatuur opnemen. |
Geplaatst: 05-08-24 07:42 |
NorwayFjord | |
Wat vervelend, hopelijk gaat het snel beter Wonkeydonkey!
Mvdbijl gefeliciteerd met Rixx, had het al gezien op Insta maar blijft gaaf en met mooie punten Met Olaf gaat het mega goed, hij zit zo lekker in zijn vel |
Geplaatst: 05-08-24 07:56 |
Wonkeydonkey | |
Net terug van stal, 39° koorts.
Antibiotica mee gekregen en een poedertje tegen het hoesten. Minimaal 5 dagen geven, dus duimen dat hij hier snel overheen is. Gelukkig blijft hij goed eten en ook de mest is goed. |
Geplaatst: 05-08-24 12:28 |
Maartje7 | |
Knappe Rixx! Nogmaals gefeliciteerd, echt super gedaan
Fijn dat het goed gaat met Olaf! Hij ziet er ook super uit. Wat vervelend Wonkeydonkey. Beterschap voor Loki! Hopelijk knapt hij snel op. Ondanks het volgen van het ontwormingsschema van de dierenarts bleek Udsie toch een flinke bloed worm besmetting te hebben. Aanstaande vrijdag gaan we het mest onderzoek nogmaals herhalen. De laatste foto is van afgelopen vrijdag (1 week na de wormen kuur). Vind hier zijn buik er alweer een stuk beter uitzien en wat kan ie toch lekker lopen |
Geplaatst: 05-08-24 22:38 |
NorwayFjord | |
Oeh vervelend Maartje van de bloedworm, wij waren ook weer de klos. Hopelijk zijn ze er snel weer vanaf! Hij ziet er goed uit, knapperd
Olafs favoriete trucje |
Geplaatst: 06-08-24 14:33 |
Wonkeydonkey | |
Schattig wel.
Loki had vandaag 38.1° dus als zoveel gedaald. Wel nog een beetje hoesten, maar hij was in de binnenbak al de balken van de hindernissen aan het gooien, dus het gaat wel beter. |
Geplaatst: 06-08-24 14:50 |
Maartje7 | |
NorwayFjord schreef Oeh vervelend Maartje van de bloedworm, wij waren ook weer de klos. Hopelijk zijn ze er snel weer vanaf! Hij ziet er goed uit, knapperd Olafs favoriete trucje [ [url=m/lWplNT.jpg]Afbeelding[/url] ] Charmante foto Hopelijk zijn ze inderdaad beide er weer vlot vanaf! |
Geplaatst: 06-08-24 16:27 |
ruitje | |
Ik heb op stal 110 paarden en zeker 20 hebben wat gehad de afgelopen 2 weken, er heerst echt wat.
Morgen gaat Pypsa voor het eerst onder het zadel de crosswei in, dan ga ik met een brave Tinker voorop. Ben zo benieuwd hoe ze dat doet onder het zadel Ik dump deze ook nog even hier [VVDD] Fjord Pypsa op fotoshoot |
Geplaatst: 06-08-24 20:53 |
Crista | |
Udsie ziet er weer goed uit. Hopelijk nu van de bloedworm af.
Olaf blijft ook wel een clown he! En hopelijk valt het met Loki mee. Heidi hoest al een paar weken af en aan... zo hoest ze een week niet. En zo hoest ze weer 3 dagen. Maar ook binnen die 3 dagen heel wisselend, ene dag 1 kuchje bij zware in spanning, andere dag bij bijna geen inspanning wat meer kuchjes... Kan er dus niet zo goed de vinger op leggen... maar vind het niet ernstig genoeg om er een veearts bij te halen. Ben nu 2 weken met vakantie, en ze heeft nu zo goed als volledig rust, dus hopelijk straks na m'n vakantie overal vanaf... |
Geplaatst: 06-08-24 20:57 |
Zebrastreep | |
ruitje schreef Ik heb op stal 110 paarden en zeker 20 hebben wat gehad de afgelopen 2 weken, er heerst echt wat. Morgen gaat Pypsa voor het eerst onder het zadel de crosswei in, dan ga ik met een brave Tinker voorop. Ben zo benieuwd hoe ze dat doet onder het zadel Ik dump deze ook nog even hier [VVDD] Fjord Pypsa op fotoshoot 110 paarden op stal Bij mensen gaat er nu al heel wat rond , zal bij paarden niet anders zijn natuurlijk. Ik heb niet zoveel te melden over mijn Fjorden, het gaat goed met Ofira en Udith. |
Geplaatst: 06-08-24 22:24 |
Wonkeydonkey | |
Niks te melden is ook meer dan prima.
|
Geplaatst: 07-08-24 08:49 |
ruitje | |
Niet 110 van mezelf hoor, sorry staat misschien wat raar!
Ik heb ook niet altijd wat te melden hoor, is toch ook prima |
Geplaatst: 07-08-24 21:27 |
Maartje7 | |
ruitje schreef Ik heb op stal 110 paarden en zeker 20 hebben wat gehad de afgelopen 2 weken, er heerst echt wat. Morgen gaat Pypsa voor het eerst onder het zadel de crosswei in, dan ga ik met een brave Tinker voorop. Ben zo benieuwd hoe ze dat doet onder het zadel Ik dump deze ook nog even hier [VVDD] Fjord Pypsa op fotoshoot Wat ontzettend leuk! Hoe is het gegaan? |
Geplaatst: 07-08-24 22:02 |
ruitje | |
Ze was super braaf! Alleen de piano omhoog vond ze nog moeilijk
|
Geplaatst: 07-08-24 22:58 |
Zebrastreep | |
Haha had natuurlijk gekund zoveel paarden, bijvoorbeeld 110 Fjorden is geen straf
|
Geplaatst: 07-08-24 23:19 |
Wonkeydonkey | |
Hahaha, geen straf, wel heel veel werk.
Leuk Ruitje, heb je foto's gemaakt? |
Geplaatst: 08-08-24 08:31 |
NorwayFjord | |
110 boogjes knippen, ik zou m'n geluk niet op kunnen
Leuk dat het goed ging ruitje! Ze is nog niet zo lang onder het zadel toch? Wonkeydonkey gaat het met Loki inmiddels wat beter? |
Geplaatst: 08-08-24 08:44 |
Kalea | |
Gebruikt iemand een uitrij vliegendeken? Zoek er eentje met hals en de Amigo fly rider spreekt me wel aan. Geen idee of dit kan met een fjordenhals foto’s welkom ter inspiratie
|
Geplaatst: 08-08-24 18:30 |
ruitje | |
We hebben 2 Fjorden van onszelf en 4 in pension geloof ik. Best een aardige bezetting
Goede wel een vliegenuitrij deken, die van mij is daar echt gevoelig op, op vliegen. Die van jullie ook? Sinds juni 'rijden' we echt, daarvoor was het echt alleen beleren zeg maar. Ze kan nu in de bak stap en draf. Galop ben ik er aan de dubbele lange lijnen op aan het zetten, dat vind ze nog wat moeilijk dus dat wil ik eerst zonder ruiter beter hebben. En dit was dan de eerste keer 'buiten' ( ons crossterein ligt 50 meter van ons erf af ) . Heb wel de eerste keer waterbak op beeld. Dit is mijn bijrijder trouwens, ben zelf hard bezig meer af te vallen, merk dat als ik haar rijd ze mijn gewicht nog moeilijk vind qua balans. |
Omhoog |
Geplaatst: 08-08-24 19:55 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 404 van de 415 [ 10360 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 415 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |