Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 478 van de 488 [ 12191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 488 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024 |
---|
loulou | |
Ik zou ook meer voerbeurten over de dag proberen met krachtvoer. En uiteindelijk kan er denk ik niks op tegen gras, dus op het gras indien mogelijk.
Hier gisteren opeens weer een zieker veulen. Waardes waren verhoogd, dus op antibiotica. Nu gaat het echt veel beter. Baal wel dat ze niet meteen de waardes gemeten hebben. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 09-08-24 16:50 |
MallyBelly | |
Ik voer tot nu toe niks bij, gras en hooi, zairas' spieren vallen soms wat in, maar word langzaam wat aan het werk gezet. Mallow is even rond voor/begin dracht. De veulens groeien als kool..
De broers zijn 99% van de tijd samen Als ze heel erg haast hebben drinken ze ook samen bij Mallow ipv Matchjo bij z'n eigen moeder Mais/lijnzaad brok, maïsmeel, senioren brok, extra rijk hooi en een volle wei? Puur interesse, er zijn meer merries die dus ("behoorlijk") terug vallen, overweeg je dan om niet terug te dekken of is dat iets wat er bij hoort voor die merrie? |
Geplaatst: 09-08-24 17:55 |
TJ_Stables | |
29 juni is ze geinsemineerd geweest dus in de loop van volgende week scannen op dracht, maar op zich zit er tussen der 1ste veulen en het veulen dat ze nu heeft 3 jaar tussen, dit jaar uitzonderlijk terug proberen vol te zetten vanwege eigen zwangerschap, zelf rijden mag ik niet, ofja beter gezegd riskeer ik liever niet
|
Geplaatst: 09-08-24 18:07 |
imani_abby | |
Hier dus nog altijd niets, ik begin me wel zorgen te maken. Denken jullie dat ik de DA zou moeten inschakelen? Of gebeurt dit nog, dat hun ph zo lang laag staat?
|
Geplaatst: 10-08-24 11:26 |
Sanet | |
imani_abby schreef Hier dus nog altijd niets, ik begin me wel zorgen te maken. Denken jullie dat ik de DA zou moeten inschakelen? Of gebeurt dit nog, dat hun ph zo lang laag staat? Zijn meer die langer een laag PH hebben. De dierenarts kan nu ook niet echt iets doen, het veulentje komt wanneer die komt. |
Geplaatst: 10-08-24 11:30 |
DDDara | |
|
Geplaatst: 10-08-24 11:54 |
corinadrenth | |
imani_abby schreef Hier dus nog altijd niets, ik begin me wel zorgen te maken. Denken jullie dat ik de DA zou moeten inschakelen? Of gebeurt dit nog, dat hun ph zo lang laag staat? Mijn merrie heeft 3 jaar terug 14 dagen met lekkende uiers |
Geplaatst: 10-08-24 12:01 |
JoannevZ | |
Hoe gaat het met het veulen Loulou?
Ben net terug van een weekje Ardennen. Kijk ik in de wei, staat er een compleet ander veulen |
Geplaatst: 10-08-24 12:21 |
AM_Horses | |
Meer als afwachten kan je niet. Er zijn merries die meerdere dagen kegelen. Misschien wel handig om na de geboorte voor de zekerheid te laten testen of de antistoffen goed zijn.
Joanne. Veulens groeien gigantisch hard. Dan is het even goed kijken na 3 weken. Fijne vakantie gehad? Dddara ik had hem ook voorbij zien komen. Jammer dat dit op zo'n manier moet. Hopelijk heeft hij een goed plekje gevonden bij mensen met kennis. |
Geplaatst: 10-08-24 13:19 |
AnsoDM | |
Hier ook hoor, Mira is ook enorm aan het invallen poep/rug. Probeer ook zoveel mogelijk bij te geven wat ik kan. Op de foto's niet zo super goed te zien. Dus tips zijn welkom. Nu is het wel zo dat Nova morgen 4 maand is en 8 september dus naar de opfok gaat.
|
Geplaatst: 10-08-24 16:06 |
AM_Horses | |
Altijd lastig om ze goed op gewicht te houden. Ik denk dat het belangrijkste is goed voedzaam ruwvoer of goed gras. Nigrante was behoorlijk afgevallen voordat ze naar de kliniek ging.in de 3 weken tijd best wel aangekomen en dat met enkel in stal staan.
Ik heb nu kuil voor haar gekocht. Ik bouw het buiten staan nog op voor de kleine, maar in het gras zit niet heel veel. Op moment krijgt ze ongeveer 3kg merrie mengeling. Slobber met Halve schep pulp, grasbrok, espercette brok en maïs lijnzaad brok. En ik moet zeggen ze staat nu echt heel netjes erbij! Ze is zelf 1.75 en snel mager |
Geplaatst: 10-08-24 16:19 |
AnsoDM | |
am: Ja klopt! hier is het gras helaas zo goed als op (ik sta op stalling en iedere kudde heeft zijn eigen wei) Door het slecht weer heeft het gras nooit echt goed kunnen groeien waardoor het dus al niet veel gras was. Maar goed niets aan te doen. Stal eigenaar beslist hoe en welke wei wie krijgt. wij mogen helaas ook geen stuk afzetten om te laten rusten en te groeien anders ging dat wel nog wat schelen.
|
Geplaatst: 10-08-24 16:26 |
Cioccolato | |
Hier zijn ze merries met veulens aan de voet nooit schraal. Hoe lang ze er ook bija staan
|
Geplaatst: 10-08-24 16:27 |
Sanet | |
Mijn merrie is normaal wel snel wat te vet en altijd op dieet zo ongeveer. Maar nu met veulen erbij, krijgt ze echt wel fors veel meer te eten. En vind ik dat ze echt niet dunner hoeft dan wat ze nu is.
Ik vind het ook wel lastig, want die kleine flapdrol trekt het hooi door de hele stal heen en gaat overal overheen plassen. Ik overweeg toch weer een hooinet op te gaan hangen. Halve stal ligt vol hooi, maar zodra ik haar een nieuwe plak geef, gaat ze gelijk eten. |
Geplaatst: 10-08-24 17:00 |
lonniejj | |
Ik was erg bang dat Rosa zou gaan invallen. Nu is Y’ur een maandje oud, maar Rosa zit eerder tegen een vettig laagje aan dan dat ze invalt.
En dan staat ze eigenlijk alleen op kwalitatief hooi (hooooog in eiwitten en suikers ook niet te zuinig) en zo nu en dan even op het gras. (Helaas geen hele dagen ivm temperatuur en y’ur die dat nog niet trekt) daarbij krijgt ze 2 kg vitalbix breed & grow. Denk echt dat kwaliteit van hooi veel doet. Als ik de andere paarden dit hooi geef staan ze binnen no time te zwaar. Dus die hebben eigen partij. Maar daardoor zie ik wel echt giga verschil. Hier overigens een leuke vergelijking weer met Y’ur! Ons ventje doet het erg goed |
Geplaatst: 10-08-24 17:03 |
loulou | |
Hier slaan de antibiotica gelukkig goed aan. Hij drinkt weer goed en oogt weer fit.
Poeh ik zou gek worden als de merrie me zo lang liet wachten i_a Hier gelukkig een weide vol gras. Vorig veulen heeft er 7 maanden bijgelopen en toen was de merrie eerder te dik dan te schraal |
Geplaatst: 10-08-24 18:22 |
kiko | |
Ik heb toen Cover net geboren was de moeder 4kg veulenbrok gegeven maar ze werd al snel dikker dus teruggegaan naar 3kg en geef al een tijdje nog maar 1,5kg verdeeld over 3x. Wel hangen er 2 grote slowfeeders gevuld in de stal en staat ze van 9 tot 5 op de wei. Ze is Hollands welvaren. Zij mag van mij straks echt wel gaan afvallen. Maar het veulen zou ik zelf liever iets voller zien. Die krijgt 1,5kg veulenbrok en glimt als een spiegel onder zijn veulenvacht. Iedereen die langskomt zeg ziet er goed uit maar ik zou eigenlijk net iets meer eraan willen zien.
Vandaag voor het eerst een uurtje apart op stal gezet. Moeders vond het wel lekker. Die zag ik af en toe wel kijken maar toen ik terugkwam stond ze te dutten. Maar toen ze doorhad dat hij terugkwam begon ze toch wel te hinniken. De komende tijd wil ik dit gaan opbouwen want eind van de maand krijgt hij een vriendje. En is het de bedoeling dat hij afgespeend wordt. Hij is dan 5 maanden. |
Geplaatst: 10-08-24 19:38 |
belle_boef | |
1,5 kilo brok voor een veulen? Dat klinkt echt heel veel.
Hier gaan er nu net 2 handjes per dag in. Meer aandacht heeft ze ook niet. |
Geplaatst: 10-08-24 19:40 |
kiko | |
Volgens de voorschriften mag hij inmiddels alweer meer. Hij at al vrij snel brokjes en omdat ik hem wat aan de dunne kant vond zei de DA voer wat meer want hij heeft het blijkbaar nodig. Ik zou niet weten wat ik anders zou kunnen geven. Er hangen 2 slowfeeders met hooi dus hij kan altijd eten en overdag staat hij op het gras.
|
Geplaatst: 10-08-24 19:44 |
mirjamalvaro | |
Heeel trots. Deed het perfect op de trailer. Het liep een uur uit, dus was lang wachten. Daarna liep hij super mee met mensen due hij niet kent. Trots trots. |
Geplaatst: 10-08-24 21:04 |
Cioccolato | |
Zo hier idd ook een halve kilo veulenbrokjes op een dag en een hele vanaf afspenen..
Ik zou voor het veulen dys geen slowfeeder doen. Gewoon vreten wat die vreten kan... zo gezegd. Krachtvoer een stuk minder en ruwvoer veel meer. En geen gekkigheid met een slowfeeder. Helemaal als je nog maar een maand hebt.. die merrie valt daarna wel weer af. Van t gras af met beperkt hooi en je merrie is er weer |
Geplaatst: 10-08-24 21:09 |
mirjamalvaro | |
Ik heb geen idee hoeveel ze eten. Hang gewoon 3 bakken op met voer en na tijdje haal ik het weer weg. Ze hebben dag en nacht toegang tot weide en binnen ook nog hooi.
|
Geplaatst: 10-08-24 21:33 |
imani_abby | |
Loulou, fijn dat het nu terug beter gaat!!
Hier hebben we ook nooit echt last van merries die te schraal staan, altijd eerder te dik.. Toffee haar uier is sinds deze avond opeens geslonken. Ph nog altijd hetzelfde en ‘melk’ die precies als stroop is, zo dik. Het mag eeecht gaan komen!! |
Geplaatst: 10-08-24 22:06 |
Sanet | |
@Imani: Ik zou verwachten dat zowel de uier als de spenen nog meer moeten vullen?
|
Geplaatst: 10-08-24 22:46 |
imani_abby | |
Sanet schreef @Imani: Ik zou verwachten dat zowel de uier als de spenen nog meer moeten vullen? Ja idd, haar uier was echt mooi gevuld, En nu opeens geminderd. Dit was gisteren, haar spenen vullen nooit echt. |
Omhoog |
Geplaatst: 10-08-24 22:49 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 478 van de 488 [ 12191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 488 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |