Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Ras van mijn paard achterhalen |
---|
_nala | |
Hi! Sinds juli dit jaar heb ik mijn eerste eigen paard, een 6-jarige bruine ruin van ongeveer 1m60. Ik ben ontzettend blij met hem! Helaas is zijn afstamming/ras onbekend, en hoewel dit verder niet heel veel uit maakt lijkt het me wel interessant om te weten
Dus, hierbij mijn vraag. Zouden jullie enig idee hebben wat hij zou kunnen zijn? Of hoe zou ik hier achter kunnen komen? Ik heb al gekeken naar zo'n DNA test, maar +- 100 euro vind ik toch wel erg veel geld voor zoiets Ik heb al welsh cob of haflinger voorbij horen komen en zijn vorige eigenaren dachten dat er misschien ook iets van fries in zou kunnen zitten omdat zijn paspoort door het kfps is uitgegeven? Zelf vind ik hem ook wel iets pony-achtigs hebben. Hopelijk weten jullie iets! |
Laatste bericht |
Geplaatst: 06-09-24 17:39 |
mika11 | |
Hij heeft wel aardig wat sokken/behang.
Ik zou niets kunnen gokken. Maar ik vind het leuk paard! |
Geplaatst: 06-09-24 18:14 |
Suzanne F. | |
Zou zomaar kruising kwpn x Fries kunnen zijn.
|
Geplaatst: 06-09-24 18:15 |
Kousen | |
Suzanne F. schreef Zou zomaar kruising kwpn x Fries kunnen zijn. Die haal ik er ook uit, al zou ik dan eerder 75% KWPN/rijpaard en 25% Fries denken. Door de regel zie je een halve Fries er wel sterk doorheen komen. Al hoeft dat natuurlijk niet altijd |
Geplaatst: 06-09-24 18:18 |
Earth | |
Ik zou ook zoiets denken Kousen.
Wel een heel leuk dier, leuke uitstraling! |
Geplaatst: 06-09-24 18:25 |
Nessie | |
Heel knap dier!
|
Geplaatst: 06-09-24 18:27 |
Anomien | |
Suzanne F. schreef Zou zomaar kruising kwpn x Fries kunnen zijn. Dat!!! Ik zou zelf niet eens wat anders durven te beweren |
Geplaatst: 06-09-24 18:37 |
Femke_Tweety | |
Fries x sportiets,
Mogelijk minder dan 50% Fries. Sportiets kan kwpn zijn, maar nrps vind ik ook niet onwaarschijnlijk, of Duits sportpaard. Of dus bv 25 Fries en 75 sportype-mix |
Geplaatst: 06-09-24 18:48 |
Anne_GTI | |
Draver x Fries gok ik.
|
Geplaatst: 06-09-24 20:26 |
Femke_Tweety | |
Anne_GTI schreef Draver x Fries gok ik. Ook prima gok, vooral t hoofd vind ik daar bij passen. |
Geplaatst: 06-09-24 20:28 |
Elisa2 | |
Ik zie er geen Fries in qua bouw en zwaarte, ik gok kruising Welsh cob met rijpaard of Draver zou idd ook kunnen.
|
Geplaatst: 06-09-24 21:02 |
prompter | |
Hele of halve draver.
|
Geplaatst: 06-09-24 21:04 |
Earth | |
Waar zien jullie een draver in? Ik zie een paard die in niks lijkt op een draver. Fries dacht ik vanwege de ronde hals.
|
Geplaatst: 06-09-24 21:05 |
prompter | |
Dravers zijn er in vele types. De mijne wordt altijd aangezien voor een Spanjaard, vanwege de ronde bouw en flinke hals. Het is niet 1 prototype.
|
Geplaatst: 06-09-24 21:08 |
Charaz | |
Wat een leuk dier is het! op de ene foto zie ik er een spanjaard in, op de andere foto een draver en op de laatste foto ook wel weer een Haflinger smoeltje.
|
Geplaatst: 06-09-24 21:26 |
LaDonna75 | |
Ik zie er geen Fries in. Het KFPS is volgens mij het stamboek dat bij onbekende afstamming het paspoort afgeeft. Voorheen was dat het shetlander-stamboek, dus je kon een trekpaard hebben met shetpaspoort, maar dat zegt helemaal niks in dit geval.
Het lijkt me een (kruising) rijpaard maar verder??? Als zijn ouders niet te achterhalen zijn is er denk ik geen andere manier dan DNA-onderzoek om er achter te komen. |
Geplaatst: 08-09-24 13:03 |
Eline_S_S | |
Ik zie echt een haflinger koppie!
|
Geplaatst: 08-09-24 13:46 |
anjali | |
Haflinger kun je wegstrepen want die vererven hun zweetvoskleur heel sterk. Hoe sommigen daarbij komen begrijp ik niet. Ook de maat, 1.60 m volgens ts, is te groot voor Haflinger. Het is een leuk paard, misschien kun je meer informatie krijgen van vorige eigenaren, als die in het paspoort vermeld staan.
|
Geplaatst: 08-09-24 13:59 |
Rubs | |
Ik zou het niet weten, maar wat een leukerd is het!
|
Geplaatst: 08-09-24 14:18 |
Nessie | |
Er zijn genoeg Haflingerkruisingen in andere kleuren + tegenwoordig zijn er ook genoeg Haflingers boven de 1.55m, zelfs ook boven de 1.60. Kruising HaflingerxFriesxNog iets kan ik er ook best wel in zien, maar wat het ook is het is een heel knap paard!
|
Geplaatst: 08-09-24 14:23 |
Charaz | |
anjali schreef Haflinger kun je wegstrepen want die vererven hun zweetvoskleur heel sterk. Hoe sommigen daarbij komen begrijp ik niet. Ook de maat, 1.60 m volgens ts, is te groot voor Haflinger. Het is een leuk paard, misschien kun je meer informatie krijgen van vorige eigenaren, als die in het paspoort vermeld staan. Wat een onzin er zijn genoeg kruising Haflingers die bruin zijn. |
Geplaatst: 08-09-24 14:24 |
Hevonen | |
Leuk paard in elk geval. Kun je de fokker niet achterhalen?
|
Geplaatst: 08-09-24 14:26 |
cissy | |
anjali schreef Haflinger kun je wegstrepen want die vererven hun zweetvoskleur heel sterk. Hoe sommigen daarbij komen begrijp ik niet. Ook de maat, 1.60 m volgens ts, is te groot voor Haflinger. Het is een leuk paard, misschien kun je meer informatie krijgen van vorige eigenaren, als die in het paspoort vermeld staan. Verdiep je eens in de kleurengenetica van paarden. Haflinger is vos dus vererft niet dominant. |
Geplaatst: 08-09-24 14:31 |
GabberGill | |
anjali schreef Haflinger kun je wegstrepen want die vererven hun zweetvoskleur heel sterk. Hoe sommigen daarbij komen begrijp ik niet. Ook de maat, 1.60 m volgens ts, is te groot voor Haflinger. Het is een leuk paard, misschien kun je meer informatie krijgen van vorige eigenaren, als die in het paspoort vermeld staan. Dit is absoluut niet waar. Ik ken kruisingen haflinger fries en 4 zijn dit kleurtje dan ken ik er 2 die echt heel donker zijn en dan 3 in een hafkleurtje maar ook een zwarte. En de stokmaat wordt niet alleen bepaald door de haflinger natuurlijk |
Omhoog |
Geplaatst: 08-09-24 15:07 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |