Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 86 van de 91 [ 2258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 91 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025 |
---|
M_arjolein | |
Wat fijn Muronia goed nieuws!
Ze ziet er goed uit Seven! Die nieuwe merrie is ook leuk! Wat heftig Laylah! Ah fijn dat het er nog zit Vibabu! Het is indd mijn drachtige merrie. Helaas staat ze nog steeds op de kliniek. Uiteindelijk waren maag en slokdarm goed. Rhino en droes moest ook uitgesloten worden ivm snotneus. Meest waarschijnlijk is het nu Salmonella. Maar dat wordt nog getest. Wel slaat de antibiotica aan in de zin van dat ze koorts vrij is. Wel eet ze helaas dus al bijna 4 dagen niet. En heeft ze erge spuit diarree. Hopelijk haalt ze het, want dat is nog steeds kritiek. Kans dat ze aborteert is heel groot helaas. Maar op dit moment is ze zelf even prio. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 07-09-24 20:35 |
Laylah2002 | |
Muronia zelf vind ik het iedere dag heel verschillend.
Wat een prachtig filmpje echt super duidelijk te zien Marjolein, wat heftig allemaal, mijn duimen draaien overuren. |
Geplaatst: 07-09-24 21:11 |
Seven | |
Thanks marjolein
Jeetje arme merrie hopelijk slaat de medicatie goed aan. De duimen draaien |
Geplaatst: 08-09-24 00:46 |
mirjamalvaro | |
Iedereen veel sterkte.
Sinds gisteren staat er nieuwe merrie hier en Chablis is nu super hengstig. |
Geplaatst: 08-09-24 11:30 |
juval | |
Marjolein, heel veel sterkte, ik hoop dat ze het redt, salmonella is niet best.
Muronia, fijn de bevestiging. Mooi dat alles goed gaat! |
Geplaatst: 08-09-24 11:50 |
M_arjolein | |
Heb je ervaring mee Juval? Ik kan ook bijna nergens verhalen er over vinden bij paarden.
Dank jullie wel iedereen! Vandaag lijkt ze iets beter, maar ze wil (vanochtend) nog niet eten. Ze heeft dus al een aantal dagen niks gehad. Haar waardes blijven nog wel goed. Maar ze moet wel opschieten. |
Geplaatst: 08-09-24 15:45 |
juval | |
niet bij paarden, maar koeien kunnen er wel last van hebben, die krijgen dan diarree. Kalveren kunnen er wel aan doodgaan.
|
Geplaatst: 08-09-24 18:07 |
SharonIndezz | |
Mooi nieuws muronia
Heel veel. Sterkte Marjolein. Ik duim dat ze er goed bovenop komt. Ik vanmorgen ook de merrie naar kliniek gebracht, die gaan ze morgenvroeg de kies eruit halen. |
Geplaatst: 08-09-24 19:08 |
moner | |
Marjolein, ik duim voor je dat ze het eten weer oppakt en ze de goede kant heen gaat.
Sharon sterkte met jouw paard. |
Geplaatst: 08-09-24 20:53 |
goldenarrow | |
Jeetje Marjolein, wat erg. Wij hebben hier een jaarling gehad met salmonella vergiftiging. Dat was ook echt kantjeboord, maar die is er uiteindelijk helemaal weer bovenop gekomen. Hij heeft toen wel veel aan het infuus gestaan, ook ivm de diarree. Volgens mij hebben we toen ook slobber of SP gegeven om hem maar iets aan het eten te krijgen, maar het is alweer 5/6 jaar geleden, dus de details zijn een beetje weg.
|
Geplaatst: 09-09-24 07:53 |
Zebrastreep | |
Op jullie advies nog een keer laten scannen , en gelukkig is Ofira nog steeds drachtig
Fijn om geen onzekerheid meer te hebben. |
Geplaatst: 09-09-24 10:49 |
M_arjolein | |
Wat fijn Zebrastreep!
Oh wat heftig Goldenarrow dus wel ervaring mee! Fijn dat hij het heeft gered! Ja ze bieden daar echt alles aan. Kwam daar gister en er lag slobber, luzerne, muesli, gras, hooi, voordroog. Hoop dus dat ze gister weer is gaan eten. Ze staat indd wel continue op een infuus en krijgt ook nog continue pijnstillers. Gister zag ze er wel iets beter uit. Heeft hij daarna nog lang herstel tijd nodig gehad? Of problemen met darmen gehad? Spannend Sharon ! Succes! Bedankt iedereen!! |
Geplaatst: 09-09-24 11:48 |
goldenarrow | |
Ja, het heeft echt wel een paar maanden geduurd voor hij weer helemaal op gewicht en de oude was. Zijn groei was ook gestopt, dus als 2-jarige leek hij nog steeds een jaarling. Is uiteindelijk wel helemaal bijgetrokken gelukkig. Heb even wat foto's gezocht, heb alleen niks meer van toen hij net de infectie had, wel van het hersteltraject erna.
Als jaarling zag hij er zo uit: Hier was hij dus van de infectie af en konden we weer op gaan bouwen. Hier was hij 2 jaar oud. Dit was 2 maanden later (de grote ) En zo was hij uiteindelijk weer toen hij 3 was. |
Geplaatst: 09-09-24 12:35 |
M_arjolein | |
Oh jeetje hij zag er wel ernstig uit zeg. Gelukkig wel weer goed hersteld!
|
Geplaatst: 09-09-24 15:36 |
goldenarrow | |
Ja, het was echt een zielig hoopje ellende. Je verkijkt je er ook op hoe snel dat ineens kan gaan als ze stoppen met eten en echt spuitdiarree hebben. En zijn weidemaatjes hadden niks, dus waar hij het op heeft gepikt is echt een raadsel.
|
Geplaatst: 09-09-24 17:46 |
Muronia | |
SharonIndezz hoe gaat het nu met jouw merrie? Alles goed verlopen?
M_arjolein, bah wat een stress voor jou dit. Ik hoop dat ze gauw weer iets wil eten en dat ze opknapt. Natuurlijk is de merrie prio 1 nu. Heel veel sterkte en ik duim voor jullie, heel veel anders kan ik ook niet zeggen. Zebrastreep wat fijn, goed nieuws! |
Geplaatst: 10-09-24 07:19 |
SharonIndezz | |
Muronia: hier alles goed verlopen, ze hebben uiteindelijk 2 kiezen eruit gehaald, zijn lang bezig geweest, toen ik er gisteren even was, voelde ze zich echt nog niet lekker, heel dikke kaak en gezicht, ze mag vanmiddag naar huis, dus daar ben ik wel blij mee, en hoop dat ze er snel bovenop is
Hoe gaat het bij jou Marjolein? |
Geplaatst: 10-09-24 11:00 |
M_arjolein | |
Wat fijn dat alles goed is gegaan Sharon! En lekker dat ze weer mee naar huis mag!
Mijn merrie is helaas overleden. Bleek ook geen salmonella te zijn. Uit mest/bloed/swab/echo’s en scopieen is dus niks gekomen. En het lichaam hield er nu mee op helaas. Ze werd hoefbevangen. Dus we hebben haar laten gaan. |
Geplaatst: 10-09-24 12:57 |
Seven | |
Heel veel sterkte marjolein
|
Geplaatst: 10-09-24 13:08 |
Myrthee_ | |
Wat ontzettend verdrietig Marjolein. Heel veel sterkte.
|
Geplaatst: 10-09-24 14:14 |
Cioccolato | |
Sterkte
|
Geplaatst: 10-09-24 14:42 |
Muronia | |
Oh nee M_arjolein wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte..
|
Geplaatst: 10-09-24 14:45 |
goldenarrow | |
Och wat naar Marjolein, heel veel sterkte
|
Geplaatst: 10-09-24 14:46 |
mirjamalvaro | |
Sterkte marjolein
|
Geplaatst: 10-09-24 15:00 |
nieky1993 | |
Wat ontzettend k*t zeg marjolein heel veel sterkte