Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 41 van de 46 [ 1146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 46 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Kletstopic veulens 2022! |
---|
veertje99 | |
Gelukkig geen blijvende schade en is alles net langs zijn pees heen gegaan. Hij stond met mijn andere pony in de bak en ze waren een beetje aan het rennen en hij stond dicht bij het paaltje waar de dressuur letter op hangt. Hoorde wel iets maar dacht er niet meteen iets van. Denk dat hij is geschrokken dat hij ergens tegenaan stond en zijn been uit reactie op heeft getild en daardoor dat het bordje van de dressuur letter in z'n been is gegaan.
Hij staat nog eventjes te slapen Fijn dat ze zo braaf was! Geeft dan een fijn gevoel voor de volgende keer! |
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-09-24 20:32 |
Mariska_28 | |
Pff dat is schrikken zeg!
|
Geplaatst: 08-09-24 20:37 |
wortel115 | |
Dat is schrikken veertje, hopelijk heelt het snel.
Casarell fijn dat het nu beter ging Atari kreeg gisteren zijn vliegen masker aan want de vliegen waren vervelend. Helaas voor Arie is hij eruit gegroeid dus morgen maar een grotere halen in de stad. |
Geplaatst: 08-09-24 22:53 |
butengeweun | |
Pff veertje, gekke pony gelukkig geen schade en hopelijk is het snel dicht. Maar gelukkig wel braaf met dekje en singel.
Casarel, hopelijk blijven de sprongen beperkt tot aan de lijn. Anike, ze staat er mooi bij Hier vandaag tandarts dag en gelijk vaccinatie. Ze zijn weer 3 wolfskiezen armer. En toch echt te horen gekregen ze moeten op dieet De grote dame had echt een mini kiesje maar het kleine dametje dacht laat ik het de da even lastig maken met een grote wortel. Maar ze zijn eruit nu even paar weekjes helen en dan mag de kleine dame gaan wennen aan het bit. |
Geplaatst: 09-09-24 11:34 |
Anike | |
Hier gaat Cartier vandaag ook naar de tandarts!
Het lijkt wel nationale tandarts dag voor paarden. Ik heb er al meerdere voorbij zien komen vandaag! |
Geplaatst: 09-09-24 12:39 |
butengeweun | |
Geen idee, ze moesten geënt worden dus gelijk tandarts maar denk september is wel de maand dat veel 2,5 jarige naar huis komen en voor de winter als beginnen met beleren en bit de wondjes in de mond dan goed geheeld zijn.
Cookie leek volgens de werkers van de buren op een vleeseter heel haar mondje is/was rood. |
Geplaatst: 09-09-24 13:15 |
Equipro | |
Hi allemaal, ik ben hier beland door het Oei, ik groei! Topic, en nog geen spijt want Sella had ook ineens deze knobbels, dus was gelijk een leermomentje Hoop hier nog meer gezamenlijke ervaringen te mogen delen! Ik ben nu bezig met het grondwerk van de TRT methode, want Sella was in omgang niet de makkelijkste, maar sinds ik dit doe zie ik al veel verbetering. Hopelijk kunnen we dit vasthouden en doortrekken bij het zadelmak maken. Maar eerst hoop ik dat ze nog wat gaat groeien. Ze is nu 1.60 en wat overbouwd, dus ik hoop dat de schoft nog omhoog komt |
Geplaatst: 09-09-24 13:35 |
butengeweun | |
Hoi equipro, wat een leuke dame. Veel plezier hier
|
Geplaatst: 09-09-24 14:29 |
Anike | |
Welkom equipro!
Knapperd heb je! |
Geplaatst: 09-09-24 16:15 |
Sanet | |
Wat een leuk dier Equipro!
Ik ben toch gezwicht. Het hoofdstel wat ik een poosje terug al gezien had, was met 50% korting. Dus ja… nu heeft ze een hoofdstel |
Geplaatst: 09-09-24 16:30 |
JameyDL | |
Toevallig vandaag ook de mijne gemeet ze is ongv 1.61 en hoop dat ze nog wat groeit, stiekem hoop ik toch tussen de 1.65 1.70. Die van mij gaat denk ik pas naar de tandarts als op stal staat, ze staat nu nog 24/7 buiten met haar maatje en ik zou niet weten hoe we dat hoofd omhoog moeten houden . Die van mij ga ik pas na de winter begin lente naar stal halen zodat ze in de winter nog lekker 24/7 buiten kan staan en kan groeien. En ga er dan langzaam mee beginnen, ze kent al longeren en dekje enzo dus heb er al wat mee gefrot. Dus hopelijk gaat dat process lekker makkelijk .
Ook is ze vandaag naar de hoefsmid geweest, en die vond haar hoeven er heel goed uitzien haar stijle hoefje is zo goed als weg. Ze staat wel nog wat naar binnen met haar achterbenen maar haar benen zijn wel mooi recht (dierenarts zijn dat hopelijk in de groei de benen wat rechter gaan staan). Ze gredraagde zich echt voorbeeldig, heb haar wat vertroeteld geaait en geborsteld terwijl de hoefsmid bezig was en ze gaf geen kick, stond gewoon bijna te slapen in mijn armen dus daar was ik echt ontzettend blij mee. |
Geplaatst: 09-09-24 17:40 |
veertje99 | |
@butengeweun, was dit voor beide de eerste keer bij de tandarts? Ze staan er braaf bij!
@Equipro, welkom! Wat een mooie dame! @Sanet, wat leuk om al een hoofdstel te hebben, welke is het geworden? @Jamey, klinkt als een heerlijk jonkie om te hebben zeg. Wat fijn dat ze alles zo goed op pakt en zo rustig is |
Geplaatst: 09-09-24 20:55 |
Anike | |
@sanet, leukk!! Ik hou van koopjes! Of korting! Haha
@jamey, lekker zeg zo relaxed! Cartier is dus vandaag naar de tandarts geweest. Er zijn wolfskiesjes weggehaald, ze heeft zich goed gedragen. Was wel met verdoving, maar dat geeft niet. Zelf ben ik er niet bij geweest over een half jaartje weer! |
Geplaatst: 09-09-24 21:12 |
Casarell | |
Welkom Equipro..! Knappe merrie heb je!
|
Geplaatst: 10-09-24 06:38 |
boedjang | |
Hier nog geen tandarts afspraak. Ben ook niet bezig met idee over bit en wondjes in mond, en hij eet verder goed. Ik heb al 15 jaar met afgelopen paarden geen bit in gehad dus ook deze jongen gaat met touwhalster en bitloos hoofdstel gereden worden.
Hij kan al mooi naast me in de bak op stem halt houden en weg stappen. Zijn ook bezig om als hij stress heeft hem te laten ontspannen. Dat doet ie eigenlijk best goed. Hij is een binnen vetter en ik ben explosief draver merrie gedrag gewend. Dat snap ik tenminste haha.deze man doet t anders dus goed voor mij om te kijken wat we hier samen in gaan leren. Overigens zijn camargue een langzaam groeiend ras dus we hebben nog even Hij lijkt wel wat groter omdat hij z'n hoofd hoog kan dragen maar meet dus maar op schofthoogte 130 cm. Ik had gister voor t eerst wel een idee dat ik erop zou kunnen later als ie groot is, eerder bleef hij zo schrierkippie met die ribbetjes |
Geplaatst: 10-09-24 08:06 |
butengeweun | |
veertje, ze waren braaf maar op die foto stonden ze beiden lekker verdoofd te slapen
JameyDL, hoofd omhoog gewoon op de schouder ze hebben niet meer de stok onder de kin die ik gewend was dus was voor mij een workout. Wel snel manlief opdracht gegeven z'n ring als bij Anike te maken. Anike, gelukkig ook goed gegaan, tanden trekken doen ze altijd met verdoving zover ik weet. Boedjang, Dat gaat toch met gemak passen? lekker wat uitdijen en dan ver 2 jaar aan de slag met hem. Leuk die verschillende karaktertjes al ben ik juist de binnenvetters gewend en nu een hittepetit welsh moet ik erg aan wennen |
Geplaatst: 10-09-24 10:46 |
Casarell | |
Met de tandarts wacht ik nog even. Ze laat heel soms een prop vallen, maar ze gaat binnenkort toch haar voortandjes wisselen, dus hoop t uit te kunnen zingen tot dan. Dan liefst gelijk alles in 1 keer, aangezien ze gesedeerd moet worden.
Donderdag komt de hoefsmid weer. Ik ben heel benieuwd of ze weer net zo braaf is als de vorige keer.. |
Geplaatst: 10-09-24 17:05 |
mirriejj | |
Hier ook nog geen tandarts erbij gehad. Zag tot nu toe ook nog geen noodzaak.
Vanmorgen was de hoefsmid ook hier. Blue is daar nog niet enorm braaf mee, maar vandaag had hij zijn goede pet op. Toen we stonden te wachten, maar even zijn hoofdstel en een zadel gepast |
Geplaatst: 10-09-24 18:37 |
Anike | |
Wat goed! Staat goed!!
Hier was de planning dat de tandarts zou komen ergens oktober/november. Maar een ander paard moest met enige spoed, en de tandarts kwam niet voor 1 paard. Dus of ze eerder kon. Naja prima. |
Geplaatst: 10-09-24 19:24 |
boedjang | |
Mirriejj staat mooi inderdaad
Butengeweun Ja dat denk ik ook. Grappig inderdaad die verschillende karakters inderdaad |
Geplaatst: 10-09-24 21:38 |
Martje80 | |
Hier staat peekie nog steeds vrij weinig te doen. Vd week even 5 min in de longer cirkel gehad, linksom en rechtsom. Deed ze super
Eind september moet ze verhuizen, helaas gaat de stal waar we sinds mei staan, halveren. Daar baal ik enorm van. Ze is zo fijn op de huidige stal..net goed gewend, en dan weer stress . En ik ook met weer een trailer rit voor de boeg. Ze was de vorige verhuizing braaf op de 2, prds trailer. Nu voor de aankomende een anderhalf prds trailer gehuurd. Hoe zetten jullie je jonkies vast met reizen? Ook2 touwen? 1 onder de stang door ter voorkoming van steigeren, en 1 over de stang ter voorkoming van onder door duiken? Ik vind dat altijd spannend hoor . |
Geplaatst: 10-09-24 22:11 |
boedjang | |
Ik heb mithras los in de vrachtwagen vervoerd. Toen kon hij ook niet vast staan.
Wat vervelend dat je van stal moet verhuizen. |
Geplaatst: 10-09-24 22:48 |
Libera | |
Was al even niet meer op bokt geweest dus loop een beetje achter, maar kom nu weer proberen gezellig mee te kletsen!
Mijn jonkies reizen los in de trailer. Gedwongen verhuizen is inderdaad vervelend! Hier een foto van Valegro vandaag, hij is echt een geel stuk gegroeid naar mijn idee! De hoefsmid zei van de week ook dat hij echt veel meer paard is geworden |
Geplaatst: 11-09-24 05:01 |
veertje99 | |
Wat een knapperd is Blue zeg!!
Langzaam begint Spot een klein beetje aan te komen. Nog een lange weg te gaan. Ook krijgt hij zo eerst een wormen kuur aangezien er toch eitjes zijn gevonden dus de wormen kuur is al besteld. Hopelijk werkt dat ook nog een beetje mee dat hij weer een beetje bij kan trekken |
Geplaatst: 11-09-24 07:55 |
Casarell | |
Ik zie hier alleen maar knapperds voorbij komen..
Sophie wordt altijd los in een vrachtwagentje vervoerd, zonder schot erin. Zij heeft altijd veel stress en zo heeft ze wat ruimte om te bewegen.. anders gaat ze staan klauwen. Als ik zelf weer een trailer heb, zal ik daar eens op gaan oefenen, wel zo handig.. |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 09:25 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 41 van de 46 [ 1146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 46 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |