Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 73 van de 78 [ 1949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2 |
---|
Audesta | |
Gefeliciteerd!
Nou, hier komt woensdag de loonwerker langs. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 09-09-24 12:19 |
Elisa2 | |
Leukerd! is ze drachtig? Mooi kleurtje.
Dat ziet er relaxt uit Naranja. |
Geplaatst: 09-09-24 16:15 |
sallinara | |
@Elisa dat denken we wel! Ze komt van de paardenmarkt voordat ik haar kocht, dus dat weten we niet zeker. We gaan er hoogstwaarschijnlijk een dierenarts naar laten kijken.
|
Geplaatst: 09-09-24 17:10 |
Elisa2 | |
Verstandig! Hoe oud is ze? En is ze ook bereden?
|
Geplaatst: 09-09-24 18:28 |
sallinara | |
10 volgens mij, en ja ze is bereden! Laatste keer was 3 maanden geleden, dus daar gaan we weer mee bezig.
|
Geplaatst: 09-09-24 18:31 |
_Tarzan | |
FB wat fijn van Peet
Naranja, jouw paard heeft zo'n lieve, zachte uitstraling, ik blijf het een leuk dier vinden sallinara, wat een leukerd! Spannend Audesta! Wat ga je nog extra maken? En wanneer komen je mini's? Ik wil je mini's zien |
Geplaatst: 11-09-24 07:19 |
Jorinda | |
Wat een leukerd Sallinara!
Rambo gaat fijn Tarzan Neva gaat erg goed verder. Ze heeft een nieuwe verzorgster die echt super gemotiveerd is veel te leren en direct lessen neemt van mijn instructrice, dus daar heel erg blij mee! Ze kunnen veel van elkaar leren ook denk ik. Zelf twee weken geleden een keer een les in de lange lijnen gehad van iemand anders dan mijn eigen instructrice, geeft altijd weer fijne nieuwe inzichten vind ik zo’n frisse blik. Ze ging echt heel lekker ook. En ze is weer bij de tandarts geweest. Ze heeft diastasen die we met elke 9 maanden bijhouden wat kleiner hebben gekregen, maar nu gaat het zo goed dat we het weer wat kunnen verruimen naar elke 12 maanden. En verder lekker samen op pad buiten |
Geplaatst: 11-09-24 18:48 |
nuevo_mien | |
Ik kom weer even binnenvallen
In een eerder topic wel een beetje meegekletst maar te druk om regelmatig te reageren. Lees wel af en toe bij. Wat een mooie nieuwe aanwinsten, veel plezier en geluk samen gewenst! Ik had een vraagje... misschien weten jullie dat. Ik heb een PRE voskleur, wit brandmerk. Als ik hem laat scheren hoe gaat dat dan met zijn brandmerk? Blijft dat wit? |
Geplaatst: 11-09-24 20:03 |
Elisa2 | |
Wit is haar wat terug groeit na een beschadiging. Nee dus, het gaat gaat er af en de rand van het brandmerk wordt zichtbaar.
Hoe oud is Neva? Hebben die diastasen te maken met haar leeftijd? Ziet er fijn uit op de foto,s. |
Geplaatst: 11-09-24 20:16 |
Jorinda | |
Neva is 16. Ik heb haar sinds ze 13 is en toen had ze de diastasen al, ik durf niet te zeggen of dat leeftijd, aanleg of “gewoon” achterstallig onderhoud is geweest.
|
Geplaatst: 12-09-24 15:21 |
naranja1 | |
Elisa2 - dankjewel!
Tarzan - leuk om te lezen! |
Geplaatst: 12-09-24 16:06 |
Maartje_M | |
Ik heb door de week heen een beetje bij gelezen maar had even te veel aan mijn hoofd om te reageren, sorry
Maar ik wil even delen in de enthousiaste verhalen want ik heb vandaag weer zonder gedoe op Lissy gezeten opbouwen gaat heel goed dus! |
Geplaatst: 13-09-24 15:23 |
Jenara | |
Hey allemaal, wat zijn jullie hard gegaan de laatste tijd!!
@Jorinda, wat een fijne foto's van Neva! leuk dat je een fijne verzorgster hebt @Audesta, ohh was leuk, twee mini's erbij Ben ook wel heel benieuwd wat je nog extra gaat maken nu! @Maartje, superLissy! Hoe ziet zij er ondertussen uit? nog veel veranderd? @Tarzan, wat fijn om te horen dat jij en Rambo zo goed gaat top van de buitenrit Hier, meh, ... niet mijn of onze beste periode. Ikzelf heb een behoorlijke klap gehad mentaal en zit ondertussen mijn 3e maand thuis, het gaat wel al terug een heel stuk beter ondertussen gelukkig Maar sinds onze verhuis gaat het niet zo top met mij en Jenara ... ligt totaal niet aan haar, zij is een absoluut engeltje, maar de plek, ik ben er gewoon echt niet happy. Ze staat op 10min. fietsen van mij vandaan en ik krijg mezelf amper zo ver om er heen te gaan en dan is het hoogstens om een appel of wortel te gaan geven of eens een kort wandelingetje te gaan maken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ze niet goed in de groep ligt, is haar schuren vreselijk erg geworden, weer met dikke korsten en zelfs open wondjes :'( En als klap op de vuurpijl heeft ze nu ook flink last van mok. Dus die zit duidelijk ook niet goed in haar vel. uit onzekerheid en omdat ik thuis zit op een kleine ziekteuitkering, heb ik er nog geen DA bijgehaald en twijfel de hele tijd of ik dat moet doen of nog even moet aan kijken.. wat denken jullie? Ben wel volop aan het kijken naar andere plekken en ga binnenkort ergens kijken waar ze terug 's nachts op stal zou komen te staan. Heb binnenkort ook nog wel eens een uitstapje gepland met een leuk groepje, daar kijk ik wel naar uit! |
Geplaatst: 13-09-24 15:59 |
Maartje_M | |
Wat balen Julie dat je je niet top voelt.. hopelijk vind je snel een andere plek waar jullie beide meer gelukkig zijn
Lis wordt vooral steeds lichter |
Geplaatst: 13-09-24 16:38 |
Elisa2 | |
Ik zou echt zsm een andere plek zoeken Jenara.
Lekker relaxt ziet ze er uit Maartje. |
Geplaatst: 13-09-24 17:57 |
Jenara | |
Elisa2 schreef Ik zou echt zsm een andere plek zoeken Jenara. Lekker relaxt ziet ze er uit Maartje. I know, ga dit weekend op de ene stal gaan kijken ... bij de paddock paradise ben ik al geweest. En ga evt mijn verlies nemen van maand opzeg en gewoon per 1 oktober verhuizen. |
Geplaatst: 13-09-24 18:02 |
Elisa2 | |
Lijkt me een heel goed idee, hopelijk komen ze bij die stal gewoon ook iedere dag buiten in de winter.
|
Geplaatst: 13-09-24 18:04 |
Maartje_M | |
Ik denk ook dat hoe eerder hoe beter geldt voor jullie, dus die maand opzeg zou ik ook niet wachten nee.
Elisa ja ze kan mega relaxed zijn maar ook mega… ehh… diva? Hittepetit? Misschien is gewoon merrie het beste woord |
Geplaatst: 13-09-24 20:04 |
Zinzi_jewel | |
Jeetje
Als je paard zich niet oké voelt verrassen asap . Ze voelen ook heel goed wat je zelf voelt |
Geplaatst: 13-09-24 23:31 |
Elisa2 | |
Haha merries zijn een apart ras Maartje
Die van mij was laatst ook een keer een week zo tegendraads, niet vooruit te branden. Bleek ze hengstig..paar dagen later was het weer een engeltje. |
Geplaatst: 14-09-24 09:18 |
_Tarzan | |
Wat ontzettend vervelend om te lezen Julie
Hopelijk kun je snel verhuizen en voelen jullie, je snel weer thuis! Wellicht zou je na verhuis lymfedrainage kunnen laten uitvoeren. |
Geplaatst: 14-09-24 09:43 |
Century | |
Even weer bijlezen
FB: Ben je al eens met hem gestart? Al iets concreets op de planning? Naranja: leuke foto's! Sallinara: Mooi paard, veel plezier! Audesta: Is de loonwerker langs geweest? Jorinda: Ziet er goed uit, ik ben ook aan het nadenken voor iets anders op de grond dan het standaard longeren. Maartje: Klinkt goed! Jenara: Oef, dat klinkt niet goed. Veel sterkte ook met de beslissingen! |
Geplaatst: 14-09-24 12:21 |
Audesta | |
Jep 1, die komt nog een keer terug met iemand. En de 24e komt een andere om ook eens te komen meedenken.
We gaan niet zozeer iets nieuws maken maar de boel meer winter (eeuwige herfst) proof maken. Wellicht dat er van het af te voeren zand een heuvel gemaakt wordt maar verder vooral verbeteringen hoop ik. Vandaag een eind gekomen met isolatoren draaien voor de minis. Nog ff draadje spannen en dan zijn we er klaar voor. |
Geplaatst: 14-09-24 16:59 |
Jorinda | |
Hé jakkes wat naar om te horen Jenara. Neva heeft ook ergens gestaan waar zij niet lekker in de groep lag en ik ook niet, en daar zo snel mogelijk vandaan verhuizen is echt onze beste keuze ooit geweest. Ik had het geluk dat ze eerst tijdelijk bij een vriendin aan huis kon staan. Die had eigenlijk niet genoeg ruimte voor 3 paarden maar voor een maandje kon dat best. Hoop dat het lukt wat te vinden.
|
Geplaatst: 15-09-24 11:39 |
Century | |
Ik sta wel fijn op mijn stal, maar Navaro lijkt nog niet echt blij te zijn met zijn paddockmaatje. Ze maken niet ruzie, maar Navaro jaagt hem wel af en toe weg (hij blijft niet jagen) en probeert soms ook te spelen (in benen bijten). Nu heeft z'n paddockmaatje ook twee wonden opgelopen waarschijnlijk door hem er lijken alleen weinig jonge paarden op de stal te staan. Wel komen er binnenkort mogelijk weer één of twee bij, misschien dat daar wat bij zit... lastig vind ik dit.
|
Omhoog |
Geplaatst: 15-09-24 12:01 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 73 van de 78 [ 1949 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |