Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ronde langs mijn "veulens"

Profiel   

Eigenlijk ga ik elk jaar wel even een "rondje" Limburg, Schwarzwald en weer naar huis. Je bent dan gerust 16 uren onderweg. Het is even een stuk rijden maar het is het altijd waard :D Nu heb ik nog een veulen verkocht naar Limburg, deze staat nog in de opfok in Friesland. Dus daar ben ik als eerste heengegaan.
Het was even zoeken en foto's maken is alles behalve makkelijk. Maar ik heb hem gevonden :j
Yke Douwe E is nu 1 jaar oud. Hij werd op de veulenkeuring kampioen waar ik zo ontzettend trots op ben :D
Yke is een Markus 491 x Pier 448
[ img ]
https://boktimg.nl/img/m/FP1Bck.jpg

Daarna gingen we naar Laventhe Joke E. Laventhe is nu 5 jaar en een stamboek merrie. Ze is erg luxe met mooie lange benen en een prachtig behang <3 Ze is qua karakter identiek aan mijn merrie. Alleen Laventhe is luxer :j Laventhe is een Bartele 472 x Pier 448
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

In Duitsland aangekomen komen we bij Silvester Thys E. Een 3 jarige hengst van Omer 493. Hij is vrij grof en massief. Hij doet barok aan. Ik vind hem gaaf :D Al kan ik het luxe van Laventhe ook heel erg waarderen :j Ik vind ze beide erg mooi uitgroeien. Hij gaat volgende maand naar de Bavarian keuring. Volgend jaar gaat hij naar de KFPS keuring voor hopelijk ster. De eigenaar wil hem aankomende winter beleren en volgend jaar mag hij merries gaan dekken. Ben erg benieuwd hoe zijn veulens gaan worden :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vorig weekend heb ik mijn veulen van dit jaar weg gebracht. Hij woont in omstreken Rotterdam. Ashwin Lute E is een hengstveulen van een paar maand oud en zijn vader is Alger 522. Hij heeft een top plek samen met een ander hengstveulen en twee ruinen. Ben erg benieuwd hoe Ashwin en Yke straks zullen worden. Of ze meer op Laventhe lijken of net zo robuust als Silvester worden. Ik gok zelf dat Yke vrij luxe is en Ashwin wat barokker :j
Ashwin is de rechter
[ img ]
Hier nog een foto van thuis voor zijn vertrek
[ img ]

En dan natuurlijk mijn halve Fries, Minthe Hanna E. Hier hoef ik niet om te rijden want ze staat thuis. Deze wordt ook niet verkocht. Minthe is nu 2 jaar en haar vader is Tiƫsto. Ze is op de centrale keuring nog op kop geplaatst van de jeugd. Super trots!
[ img ]
[ img ]
https://boktimg.nl/img/m/CORNCi.jpg
https://boktimg.nl/img/m/5TqO1z.jpg

En de moeder van al deze toppers, mijn 9 jarige stamboek sport AAA merrie Zilver <3 Ik ben zo blij met haar! Momenteel niet drachtig en hard aan het trainen om weer M1 te starten :D
[ img ]

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-09-24 21:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-24 09:32 

Profiel   

Dat zijn een stel mooie "veulens" die je merrie je gegeven heeft. Al blijf ik Zilver zelf misschien wel de mooiste vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-24 13:47 

Profiel   

Mooie veulens! Ik vind die hengst echt heel knap met zijn barokke bouw.

Wil je straks verder fokken met de barock Pinto nakomeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-24 17:56 

Profiel   

Wat een knap stel zeg. Ik vind Laventhe ook heel erg goed gelukt. Wat een luxe, mooi ding <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 11:53 

Profiel   

Die hengst is echt wel heel gaaf !! Super stoer paard... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 14:18 

Profiel   

Wat een knapperds heeft je merrie gebracht zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 20:21 

Profiel   

Ze zijn stuk voor stuk prachtig, Zilver geeft ze echt heel mooi. Ik vind de hengst en Minthe helemaal geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 20:48 

Profiel   

mala26 schreef
Dat zijn een stel mooie "veulens" die je merrie je gegeven heeft. Al blijf ik Zilver zelf misschien wel de mooiste vinden.

Bedankt <3
Ik ben het stiekem wel met je eens O:)

Earth schreef
Ze zijn stuk voor stuk prachtig, Zilver geeft ze echt heel mooi. Ik vind de hengst en Minthe helemaal geweldig.

Ze zijn allemaal anders en ook allemaal gelijk. Ze hebben vooral hetzelfde oog. Een zacht lief oog <3

M_arjolein schreef
Wat een knapperds heeft je merrie gebracht zeg!

Dankjewel. Ik ben erg trots op ze allemaal :D En ook zo enorm fijn dat ik nog zoveel contact heb met de eigenaren :j

kimmie261 schreef
Die hengst is echt wel heel gaaf !! Super stoer paard... <3

Ja heel barok! Heeft ook wel weer wat. Heel compact dier met mooie hengstenuitstraling. Benieuwd hoe hij het gaat doen op de keuring! Volgend jaar gaat hij een schimmel PRE dekken, hoe gaaf zou een witte fries zijn? :D

CairnTerrier schreef
Wat een knap stel zeg. Ik vind Laventhe ook heel erg goed gelukt. Wat een luxe, mooi ding <3

Ja zeker mee eens! Ik heb haar verkocht met 1.5 jaar oud omdat ik geen klik had, maar ze is zeker een van de mooiste. Ze heeft dan ook een 8 op rastype en een 8 op bouw

Elisa2 schreef
Mooie veulens! Ik vind die hengst echt heel knap met zijn barokke bouw.

Wil je straks verder fokken met de barock Pinto nakomeling?

Het is een plaatje! En erg braaf. Ben ook benieuwd hoe hij het gaat doen in het werk. Ik denk heel fijn
Ja ik zal met Minthe fokken. Volgend jaar gaat ze naar Ieme BP60
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 18:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen