Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 488 van de 490 [ 12231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 485, 486, 487, 488, 489, 490  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Profiel   

Heel veel sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 20:48 

Profiel   

Verschrikkelijk stal_HD, heel veel sterkte!

Iedereen nog bedankt voor jullie meelevende berichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-24 21:56 

Profiel   

Sterkte HD, wat moet een mens soms veel verdragen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-24 20:16 

Profiel   

HD heel veel sterkte, lijkt me een enorme klap om een paard door een beenbreuk te verliezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-24 22:25 

Profiel   

Als jullie het veulen houden. Hoelang houden jullie merrie en veulen uit elkaar? Is 6 weken genoeg of kan ik beter langer doen?
De eerste week zit erop. De eerste dag was veel gehinnik en langs het hek op rennen maar elke dag ging het beter. Inmiddels kunnen ze al 2 dagen niet meer neuzen. Want ze staan verder uit elkaar. Maar Cover heeft het super naar zijn zin met zijn vriendje Udo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 16:25 

Profiel   

Zorgen dat ze even goed uit zicht van elkaar zijn. Ik zou liever een seizoen er tussen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 16:48 

Profiel   

Ik heb vorig jaar de moeder en dochter bij elkaar gehouden, spenen ging helemaal vanzelf (merrie was wel opnieuw dragend).
Ik denk dat heel erg afhankelijk is van de merrie en het veulen, zaira bleef tot ruim 2 jaar proberen, terwijl Vienna na 5 maanden al amper meer dronk.

Misschien na een paar maanden keertje proberen samen te zetten en dan kijken hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 17:00 

Profiel   

Het gaat goed. Op stal zit er ook een box tussen ze. Ik heb hem heel geleidelijk afgespeend. Alleen als ik moeders buiten zet hinnikt hij en verder is hij stil. Het was meer moeders die de kids tot de orde wilde roepen als ze rennend door de wei gingen. Alleen in het begin was elke keer over de heining steun zoeken. Vandaag heb ik ze niet gehoord.
In april gaan ze naar de opfok. Dus dat gaat hem niet worden. Gaat mij erom dat moeders geen melk meer geeft als ze weer bij elkaar komen.

Er is een veulen bij gekomen vandaar dat ik hem afgespeend heb anders had ik ze samen gelaten. De laatste 2 weken stond hij de nacht al apart.
De moeder was het veulen buiten helemaal nog niet zat. Kroelen vaak en hij dronk nog regelmatig. Op stal was hij aan het klieren dus daarom apart gezet (opgebouwd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 17:01 

Profiel   

Ik had hier moeder en dochter gewoon naast elkaar staan op stal. Na 2 maanden mocht dochter niet meer drinken van moeders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 17:20 

Profiel   

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest. Heel druk dekseizoen geweest. Ik probeer nu weer mee re praten.

Spenen doe ik altijd in één keer. Vaak doe ik ze al wel wat scheiden als ik bv wat met de merrie ga doen. Bij Wild Thing gaat dit niet. Heb ik echt geprobeerd, maar die loopt over iedereen heen, tot gevaarlijk aan toe. Dat heb ik gelijk opgegeven bij het eerste veulen van haar.

Jazzy heb ondertussen al even afgespeend. Van mij mocht ze er nog wel even bij lopen. Maar dit ging nu eenmaal niet anders. Ze moest geopereerd worden aan de navelbreuk en dan op boxrust. Donderdag is ze geopereerd, gaat gelukkig heel goed. Ze ondergaat alles heel braaf. Een aantal weken terug hebben we nog een gave fotoshoot gehad hier de resultaten <3 [FA] Golden Jazzy met haar moeder voor de lens
[ img ]

Wonderboy doet het ook super goed. Staat nu lekker 24/7 in de kudde op de wei. Je ziet hem nu met de dag groeien en sterker worden.

[ img ]
Lekker slapen tussen andere paarden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-24 22:36 

Profiel   

Wat ziet hij er goed uit AM!! Dag en nacht buiten doe ik niet want zit bij het wolvengebied. Ze hebben zelfs als in het Binnenveld schapen gepakt. Een paar maanden geleden liep de wolf op het veld naast ons dus ik neem geen risico.

Hier zijn we inmiddels een week verder na het afspenen. Een maatje heeft Cover goed gedaan. Ik heb mijn lieve knuffel veulen weer terug. Hij vindt het erg leuk om te spelen en het is echt jut en jul samen en volgen mij in de wei als ik ga uitmesten en komen naar het hek als ik daar sta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-24 07:48 

Profiel   

Toen ik ging voeren lag Cover dus ben er even bij gaan zitten.. hij genoot volop van het gekriebel. Je hoort hem zelfs :-)
https://youtube.com/shorts/sUIVs4jJOs0? ... lqrJ0-tWys

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-24 23:23 

Profiel   

Hij ligt echt te genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 06:32 

Profiel   

Jaaa hij is gek op aandacht en kriebels. Dat was al vanaf het begin

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 10:57 

Profiel   

Echt zo lief die cover! Dat lukt hier nooit, ze staan gelijk op! Fijn dat het afspenen zo goed is gegaan!

AM: mooie foto's! Fijn dat wonderboy opgeknapt is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 19:40 

Profiel   

kiko schreef
Toen ik ging voeren lag Cover dus ben er even bij gaan zitten.. hij genoot volop van het gekriebel. Je hoort hem zelfs :-)
https://youtube.com/shorts/sUIVs4jJOs0? ... lqrJ0-tWys

Oohh jaaa heerlijk dit he!! Genieten <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-24 21:19 

Profiel   

[quote="jennyk"]Echt zo lief die cover! Dat lukt hier nooit, ze staan gelijk op! Fijn dat het afspenen zo goed is gegaan!

Zijn moeder is ook zo. Daar kan ik ook zo bij gaan zitten als ze ligt. Ben blij dat hij dat heeft meegekregen!
Nu 6 weken apart en dan alles weer bij elkaar en in het voorjaar naar de opfok. Kijk er nu al tegenop. Ga hem dan echt missen. Denk dat ik wel meerdere keren per week erheen ga.

Lonniejj ik kan er zo van genieten! Ik slaap nog net niet in de stal :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 00:06 

Profiel   

Kiko: de moeder van Faridah blijft ook gewoon liggen, maar Faridah zelf niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 18:16 

Profiel   

Zo heerlijk dat het zonnetje nog zo fijn schijnt. Ze kunnen nog lekker de wei op <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 19:24 

Profiel   

Dank voor de updates, toch leuk om te zien hoe ze t allemaal doen.
Het gaat echt snel ....

Dit is Udo, ons Landino veulen met moeders Cherie, die is echt groot, maar toch nog maar 4 maanden. Hij is sterk en een echte hengst. Maar met een enorm strenge moeder, dus we hebben gelukkig goede hulp bij de opvoeding. Zijn nieuwe thuis wordt waarschijnlijk Ierland.

[ img ]

En hier is Usha Zilverlady, vader Expectation uit Lady,de Kjento-merrie. Usha is een schatje en een enorme knuffelaar. Ze is nog maar 2 maanden, ik wil echt nooit meer zo'n laat veulen. Spenen midden in de winter ... waar laat je zo'n veulen? Ik hoop dat er ergens een groepje komt met meer van die laatbloeiers. En eigenlijk willen we haar ook wel verkopen, maar ja, ze is wel héél erg leuk :o . en kan bovendien sjouwen als de beste.
[ img ]

Ze doen het gelukkig beide hartstikke goed, daar ben ik wel erg blij mee. (en weet ook dat het morgen anders kan zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 19:58 

Profiel   

jennyk schreef
Kiko: de moeder van Faridah blijft ook gewoon liggen, maar Faridah zelf niet

Jammer dat Faridah niet blijft liggen.. wie weet komt dat nog! Geduld geduld :-)

Heerlijk al die merries en veulens in het zonnetje! Het is echt nog even genieten..

Kendra is langer bij de moeder laten geen optie? Dat je op een gegeven moment wel de nachten apart doet maar buiten samen. Dan hoef je niet in de winter af te spenen. Als er geen ander veulen was gekomen had ik cover ook langer bij zijn moeder gelaten. Ging nog heel goed samen buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 20:27 

Profiel   

Hahaha hier zijn de veulens 3 maand. Ook lekker spenen eind van t jaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 20:53 

Profiel   

Hoi allemaal. Vorige week vrijdag 2 ponys gekocht
Een blijkt drachtig maar al.over 2 maanden uitgerekend te zijn
Vandaag ook dierenarts er bij gehad
En klopte idd wel redelijk
Hoofd van veulen lag ook al goed zij hij
Gaat om de bonte
pony[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 21:19 

Profiel   

Wat heerlijk dat hij nog steeds zo knuffelig is Kiko. Snap heel goed dat je op ziet tegen de tijd dat hij naar de opfok gaat.

Wat een grote veulens Kendra! Die groeien ook als kool!

Jeetje Suus, dat wordt dan wel echt een heel laat veulen. Enig idee wie de hengst is? Vorige eigenaar wist van niets?

Hier wordt de kleine dame door moeders al wat gespeend. Ze is nu 4 maand en de merrie is er al redelijk vaak klaar mee. Ze slaat en bijt het veulen gewoon van het uier af.

7 september mochten we met de dames naar de welsh a keuring van de vriendenkring. Was een erg leuke ervaring. De merrie heeft meegedaan met de rubriek 3 jarige merries. Zoals verwacht werd ze 5e van de 5. Ze mist nog erg veel body. Het veulen trekt haar aardig leeg. Had haar voornamelijk mee laten lopen voor de extra ervaring. Veulen werd helaas 8e van de 9 in de rubriek late veulens. Vergeleken met de andere veulens heeft ze een wat langer hoofd en zware hals. Jammer dat we geen beoordeling op papier hebben gekregen. Ging puur op ranking.

Bij het stamboek lijken we na 4 maanden eindelijk verder te komen *\o/*

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-24 21:43 

Profiel   

Hij zij een zwart bonte hengst meer wist hij niet komen bij een handelaar vandaan
Gelukkig nu bij ons en mag ze rustig bevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 13:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 488 van de 490 [ 12231 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 485, 486, 487, 488, 489, 490  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen