Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 5 van de 8 [ 193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Drachtig? |
---|
Winged | |
Leuke dame ook! Heel benieuwd wat voor veulen er uit gaat komen.
Op bokt zijn er heel wat dames die veel verstand hebben van veulens. Misschien kun je bijvoorbeeld Muronia bijvoorbeeld eens vragen om tips met do's and dont's. En zo zijn er nog wel veel meer. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 04-10-24 09:57 |
Fly_high | |
Red_ottb schreef Gwenvd schreef Gefeliciteerd! Misschien goed om naar het voerbeleid te kijken, ze is naast haar dikke buik best schraal, zou haar goed voeren. Absoluut - ik sta open voor suggesties! Ze krijgt hier prime lucerne, chaff, hi calcium pellets en vitamins pellets. Ik woon trouwens in Australia mocht dit ontgaan zijn. Absoluut open voor suggesties, ik Ben compleet overvaren met veulens Zoek op mare cubes / pellets en vraag inderdaad ervaren fokkers om advies In veel landen met arm hooi / gras moet je trouwens echt aanzienlijk meer krachtvoer voeren dan wat men in Nederland als passend rantsoen zou zien maar ik vermoed eigenlijk ook dat krachtvoer made in AU daar wel op aangepast is (?) Misschien kun je lokale fokkers om advies vragen? We hadden ook een fokker uit Australie op bokt dacht ik maar zou de gebruikersnaam helemaal niet weten Die advertentie is trouwens wel heel bijzonder ja |
Geplaatst: 04-10-24 09:58 |
Eef_Bam | |
Gefeliciteerd TS !
Gezien je in Australië woont: hoe ver weg zit je da of eventuele ervaren fokkers? En hoe snel zijn die er als je zemidden in de nacht moet bellen? Er zijn vrij veel dingen die fout kunnen gaan bij een bevalling. Als je dierenarts of een fokker er binnen 20 min kan zijn zou dat heel fijn zijn. Anders zou ik overwegen haar ergens anders te laten veulenen. Een veulentje dat in je eigen achtertuin geboren word is heel mooi en magisch. Maar als het fout gaat en je er alleen voor staat is dat vreselijk. Dus iets om over na te denken. |
Geplaatst: 04-10-24 10:09 |
Femke_Tweety | |
Red_ottb schreef DubbelFun schreef Maar op een veiling moet toch ook bijgehouden worden welke persoon welk paard inbrengt en hoort er ook niet een paspoort oid bij een paard ?? Hier in Australia gaat het anders. Het paard wordt gedropt in de ochtend. Voorgebracht in de round pen and that’s it. Hier is trouwens haar advertentie van Augustus: https://trianglehorsesale.hibid.com/lot ... ef=catalog Dan hebben jullie een beetje een idee. Ik was overigens niet van plan om haar te kopen.. maar dat koppie en die hoeven.. je snapt me wel. Bonnie and Clyde (sdale) Ik zie er niet echt meteen Clydesdale in trouwens. Wel gewoon een leuke van alles wat warmbloed. |
Geplaatst: 04-10-24 10:11 |
Femke_Tweety | |
Of misschien is ze zelf Paint en de vader van het veulen Clydesdale. Dat zou best eens een leuk veulen kunnen geven.
|
Geplaatst: 04-10-24 10:18 |
wortel115 | |
DubbelFun geen paspoorten hier.
Ts. Mijn merrie kreeg Johnsons mare and foal pellets. Gewoon even vragen bij je local stockfeeds wat ze hebben. Mijn dierenarts deed op het moment van veulenen (hij wordt 2 nu) geen emergencies en farm visits. De dichtbijzijnde die wel kon komen was 2 uur bij mij vandaan dus ik had zelf voor een veulen pakket gezorgd zodat ik vast wat kon doen mocht dat nodig zijn. Gelukkig hier niet nodig geweest. |
Geplaatst: 04-10-24 10:25 |
jetwii | |
Gefeliciteerd! Ik volg, ben benieuwd wat er uit gaat komen
|
Geplaatst: 04-10-24 11:00 |
StalNollie | |
Ik zou wel gewoon doorgaan met grondwerk en vertrouwen en voetjes etc. Paard is niet ziek maar is dragend dus kan echt wel wat hebben.
Spannend wat eruit komt. Wat is gebruikelijk waar ermee gefokt word bij jullie ? |
Geplaatst: 04-10-24 11:01 |
Babootje | |
Eef_Bam schreef Gefeliciteerd TS ! Gezien je in Australië woont: hoe ver weg zit je da of eventuele ervaren fokkers? En hoe snel zijn die er als je zemidden in de nacht moet bellen? Er zijn vrij veel dingen die fout kunnen gaan bij een bevalling. Als je dierenarts of een fokker er binnen 20 min kan zijn zou dat heel fijn zijn. Anders zou ik overwegen haar ergens anders te laten veulenen. Een veulentje dat in je eigen achtertuin geboren word is heel mooi en magisch. Maar als het fout gaat en je er alleen voor staat is dat vreselijk. Dus iets om over na te denken. Klopt. Het zou schelen als dit niet haar eerste veulen zou zijn, maar dat weet je natuurlijk niet. Onze merrie had echt wel hulp nodig bij haar eerste veulen en dan moet je weten wat je doet. Ook direct na de geboorte kan er nog een hoop mis gaan. Dus dan is professionele hulp wel fijn of in ieder geval iemand met ervaring. En, het is al gezegd maar voor een gezond veulen moet de merrie goed eten. Een goede merriebrok hoort daar wel bij. |
Geplaatst: 04-10-24 11:15 |
siskeh | |
Ik weet dat Iris van Gulik veel informatie verschaft over bevallingen bij paarden.
Ze heeft een aantal podcasts dacht ik en nog meer. Hier is een linkje naar de online cursus van haar.https://irisvangulik.nl/veulen-cursus/ |
Geplaatst: 04-10-24 11:17 |
Berdien | |
Wat een ontzettend leuke merrie TS, ik snap wel dat je daarvoor gevallen hebt. En nu dus zelf met een klein cadeautje aan boord!
|
Geplaatst: 04-10-24 11:44 |
Morganlefay | |
Ha 2 voor de prijs van 1
Als je Down Under woont hoop ik dat waar je woont het klimaat een beetje meewerkt voor een veulen. En dan bedoel ik het klimaat. |
Geplaatst: 04-10-24 11:55 |
corinadrenth | |
Je mag me altijd een bericht sturen voor informatie. Wij hebben kraamstalling.
|
Geplaatst: 04-10-24 13:44 |
Ibbel | |
corinadrenth schreef Je mag me altijd een bericht sturen voor informatie. Wij hebben kraamstalling. Kraamstalling voor een paard uit Australië? Of bedoel je wat anders? Hier staat in de openingspost zo'n beetje alle tips en tricks bij elkaar: [FA] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024 |
Geplaatst: 04-10-24 13:53 |
c_alsemgeest | |
corinadrenth schreef Je mag me altijd een bericht sturen voor informatie. Wij hebben kraamstalling. Niet in Australië toch? Anders zou dat wel heel fijn zijn. TS, gezien het jouw eerste veulen wordt en je bij haar het niet weet zou ik inderdaad contact zoeken met een fokker in de buurt. Die eventueel zou willen helpen al dan niet tegen betaling of misschien zelfs een fijn adres waar je haar tot aan het afspenen kan zetten. |
Geplaatst: 04-10-24 14:00 |
Percy | |
Gefeliciteerd! Met zo'n buik kon het al bijna niet anders.
|
Geplaatst: 04-10-24 15:25 |
Neonlight | |
Ik denk dat corinadrenth dat zegt om aan te geven dat ze veel ervaring heeft.
Ik zag nog de vraag naar mij hoe lang ik dacht dat het nog zou duren, maar ik heb geen flauw idee. Wel is het slapper worden van de banden doorgaans iets van de laatste maand in de dracht. |
Geplaatst: 05-10-24 12:27 |
Red_ottb | |
Hiya - sorry voor de radio silence - Ik was deze week in NZ voor werk. Morgen weer thuis en dan zal ik even een foto update doen.
Ik heb 6 maanden geleden een buckskin veulen gekocht als opvolger voor mijn thoroughbred die ik helaas heb moeten inslapen. Ik heb gelukkig nog goed contact met de fokster dus zij heeft me wat tips gegeven. Dit weekend staat in het teken van het veulen proof maken van de paddock. Ze staat nu al in een paddock met haar eigen haynet omdat ik het te risky vind met de anderen in de grote wei. (Ze heeft overigens altijd een maatje naast haar). Het nadeel van deze paddock is dat ie op een heuvel ligt en ik heb begrepen dat dat dus een no-go is voor de bevalling. In totaal hebben we hier nu 6 paarden, soon to be 7. Boots - bijna 2 jaar bucksin warmblood Bunny - halfzus van Boots - palomino van bijna 2 jaar Kumo - 12 jaar quarter horse cremello Kash - Pintaloosa 9 jaar Teddy - de bonte merrie Moose - grijze stockhorse x arab van 7 jaar. Deze kwam van dezelfde veiling als Teddy Moose, Teddy en Boots zijn van mij en zijn gelukkig echt goede maatjes |
Geplaatst: 11-10-24 00:26 |
Red_ottb | |
Citaat Zoek op mare cubes / pellets en vraag inderdaad ervaren fokkers om advies In veel landen met arm hooi / gras moet je trouwens echt aanzienlijk meer krachtvoer voeren dan wat men in Nederland als passend rantsoen zou zien maar ik vermoed eigenlijk ook dat krachtvoer made in AU daar wel op aangepast is (?) Misschien kun je lokale fokkers om advies vragen? We hadden ook een fokker uit Australie op bokt dacht ik maar zou de gebruikersnaam helemaal niet weten Die advertentie is trouwens wel heel bijzonder ja We hebben hier gelukkig wel echt goede kwaliteit hooi. Ik ga morgen even langs de stockfeed winkel om te kijken of ze speciale merrie cubes hebben. Goed idee! |
Geplaatst: 11-10-24 00:27 |
Red_ottb | |
Oh Teddy is trouwens eindelijk bekapt. De DA heeft haar verdoofd om zo min mogelijk stress te veroorzaken. De hoeven zien er aanzienlijk beter uit maar hebben nog een hele weg te gaan.
Mijn flatmate zei vandaag in een SMS dat Teddy een stuk rustiger is geworden... alsof ze eindelijk kan relaxen nu wij weten dat ze drachtig is lol. De trip naar de DA om haar te laten testen was trouwens ook niet makkelijk. Ze liep de trailer goed op maar vloog achteruit met het uitladen. Daarna wilde ze dus absoluut niet meer de trailer in. De DA was inmiddels onderweg naar een afspraak dus die kon ook niet helpen. Ik heb toen besloten om met haar de 5km terug de berg op te wandelen ipv haar in de trailer te pushen met alle gevolgen van dien. Smalle bergweg met groot verkeer.. Ze vond het geen enkel probleem en genoot geloof ik wel van de wandeling. |
Geplaatst: 11-10-24 00:31 |
Red_ottb | |
Boots Bunny en boots Teddy & Kash Moose (links) en Kumo |
Geplaatst: 11-10-24 00:43 |
hannelot | |
Super gave paarden!
|
Geplaatst: 11-10-24 06:22 |
Mer1980 | |
Wat een verhaal ook weer, maar je hebt prachtige paarden
Op een heuvel laten bevallen zou ik niet zo snel doen straks rolt het veulen onder het hek door. |
Geplaatst: 11-10-24 07:00 |
Red_ottb | |
hannelot schreef Super gave paarden! Lief!! |
Geplaatst: 11-10-24 07:20 |
Red_ottb | |
Mer1980 schreef Wat een verhaal ook weer, maar je hebt prachtige paarden Op een heuvel laten bevallen zou ik niet zo snel doen straks rolt het veulen onder het hek door. Daar is de DA dus bang voor lol! We gaan er wat van maken dit weekend |
Omhoog |
Geplaatst: 11-10-24 07:21 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 5 van de 8 [ 193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |