Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 491 van de 494 [ 12334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024 |
---|
belle_boef | |
Ik heb een Shetlander halster van de welkoop.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 05-10-24 21:00 |
Cioccolato | |
Al die halster maten zijn zo waardeloos niet gelijk.
Ik heb van alles wat en pak wat past. Vaak hebben ze rondom een jaar hier wel een pony halster om. |
Geplaatst: 05-10-24 21:02 |
JoannevZ | |
Waldhausen halsters (bij Welkoop) vallen erg ruim. Heb voor onze 3 jarige welsh a maat shet en deze is eigenlijk te groot.
|
Geplaatst: 05-10-24 21:05 |
baudyh | |
Als je Bucas pony neemt dan verzuipt ze er nog in. Mijn jaarling van anderhalf gaat nu net over van Bucas pony naar cob.
Vaak inderdaad Shetlander |
Geplaatst: 05-10-24 23:00 |
kiko | |
Ik had pony gehaald maar achteraf beter geweest om eerst nog shet te doen. Heb toen maar het leren halster van de Welkoop gedaan. Die kon ik zo stellen dat die paste. Dat is dus een maat pony.
|
Geplaatst: 06-10-24 06:38 |
Quir | |
Ik heb echt 500 verschillende halsters.
Maar met maten kan je niet zo veel eigenlijk, sommige cob maat halsters zijn kleiner dan pony halsters bijvoorbeeld. Hier hebben ze als jaarling/2 jarige meestal pony en vanaf 3 jaar cob. En meestal ga ik van veulen halsters al naar pony, maar heb best wat veulen halsters die erg groot kunnen. Heb trouwens vooral D pony's, dus die blijven ook op cob. Het spook. |
Geplaatst: 06-10-24 06:57 |
Dais_ | |
Voor mijn veulen kocht ik ook een veulenhalster van Bucas. Het is groter dan het pony halster voor de jaarling. Die maten slaan echt nergens op.
Veulen halster; |
Geplaatst: 06-10-24 09:07 |
belle_boef | |
Dit is die van de welkoop. Maat shet @dais, die van jou is echt bizar qua maatvoering. |
Geplaatst: 06-10-24 09:16 |
wisanda2003 | |
Bij mhs staan de maten in cm bij de halsters, dat is echt wel fijn.
Ik heb nu een lederen halster voor mijn haflinger veulen in maat pony, past perfect op de kleinste maat |
Geplaatst: 06-10-24 11:24 |
LaDonna75 | |
Ja lastig die halstermaten. Het is echt een kwestie van passen want je kunt er niks van opaan, zo enorm veel verschil tussen merken. Ik heb inmiddels ook een aardige collectie maar moest een tussenmaatje bijkopen haha. Mijn merrie past met haar D-ponymaat soms mooi in maat pony en soms is cob fijner, net hoe het valt. Ik zie wel hoe het bij Roosje gaat worden, ik denk dat ze een iets groter hoofd gaat krijgen dan haar moeder.
|
Geplaatst: 06-10-24 12:33 |
shadow33 | |
baudyh schreef Kendra schreef Heb je je hengstenhouder al eens gevraagd baudyh? Die hebben soms nog wel (buitenlandse) klanten en dan komen ze vaak toch wel goed terecht. Ze is een kruising . Dressuur x tuiger. We hebben ze elk jaar nog goed kunnen verkopen maar nu de prijs voor de “gewone” dressuur veulens op zijn gat licht. Wil het niet. Als gewone dressuur veulens voor 2500-3000 gaan , gaan mensen geen kruising kopen. En ze moet weg. Dus ja lastig Kun je niet meedoen aan de kwpn veiling of is ze daar niet ingeschreven? Ik ben blij dat ik dit jaar een merrie heb die ik sws wilde houden, maar mijn 2,5 jarige ook vrijwel geen reacties.. |
Geplaatst: 06-10-24 14:47 |
baudyh | |
Ja hoor ze heeft gewoon een kwpn paspoort.
Omdat ik bang ben dat dat ook niks oplevert. Veel worden ook voor weinig of niks verkocht. En dan kan je weer op en neer naar Ermelo. Maandag of dinsdag komt er iemand. We gaan het zien. |
Geplaatst: 06-10-24 18:48 |
JoannevZ | |
Ik duim voor je Baudyh
|
Geplaatst: 06-10-24 19:49 |
SparkYY_8 | |
Ons 2024je is vandaag op kamers gegaan bij ons 2022je en 2023je. Voordeel van 3 jaar op een rij een merrietje fokken en ze zelf kunnen opfokken
Unieke (Edmundo x elite sport v. Parcival x Ahoy) |
Geplaatst: 07-10-24 19:27 |
loulou | |
Mooi sparky!
Hopelijk vind je nog een fijne plek baudyh! Momenteel kan je eigenlijk beter een veulen kopen, dan fokken. Dan was ik een stuk goedkoper uit geweest en het risico is dat voor de koper tot je hem ophaalt. Maar we hebben na alle pech dit jaar haar toch nog opnieuw laten insemineren. Het eigenlijke plan was een jaar over slaan, maar omdat we nu niks hadden toch een poging gedaan. Gisteren gescant en ze is drachtig! Hopelijk blijft het zitten en hebben we volgend jaar meer geluk en kan ik volgend jaar wel genieten van een veulen in de wei. |
Geplaatst: 08-10-24 06:00 |
JoannevZ | |
Wat fijn dat de merrie zo snel drachtig is. Ik duim voor je dat het blijft zitten. Na dat drama van dit jaar zou het toch heel fijn zijn dat je volgend jaar wel kunt genieten van een gezond veulen.
De prijzen voor jonge paarden en pony's zijn nu wel echt heel laag. Afgelopen weekend een jaarling wpbr voor een prikkie gekocht. Daar kun je inderdaad niet voor fokken. |
Geplaatst: 08-10-24 08:37 |
jennyk | |
het cremello veulen is gisteren opgehaald, te goedkoop voor mijn idee, maar nog ruim boven dekgeld. Een hengst kan ik nou eenmaal niet houden, dus moet je wel. Het merrieveulen komt ook te koop, maar als ik daar te weinig voor geboden krijg, blijft ze voorlopig.
Halsters zijn idd een ding, de cremello had al best een groot hoofd voor 6 maanden, shet pastte nog net, verder had ik alleen cob dus die waren dan weer veel te groot, nu wat maat pony besteld. |
Geplaatst: 08-10-24 12:52 |
Marigold | |
Sparky wat een mooie vastlegging van het moment van inscharen van je ‘24 veulen bij de ouderen. Ze vind er duidelijk iets van!
Hopelijk snel gewend aan het nieuwe normaal. |
Geplaatst: 08-10-24 13:05 |
baudyh | |
Nou het veulen is opgehaald. Kreeg er uiteindelijk nog meer voor dan ik verwacht had.
Nu geen veulens meer. Weer wachten op de volgende volgend jaar |
Geplaatst: 08-10-24 19:22 |
loulou | |
Fijn baudyh!
fijn dat hij verkocht is Jennyk, jammer dat het niet het bedrag was wat je gehoopt had, maar hopelijk een fijne plek Dank je JoannevZ! |
Geplaatst: 08-10-24 20:16 |
Charaz | |
Hier gelukkig niet de nood om te verkopen, de stallen staan nu wel vol en ik vind het risico van fokken toch altijd ook wel een ding dus hier niks meer drachtig voorlopig.
|
Geplaatst: 08-10-24 20:17 |
baudyh | |
Gelijk met het veulen is de moeder ook weg gegaan. Wel jammer. 16 jaar gehad , hier geboren. Maar ja keuzes,keuzes, keuzes. We willen minder paarden dus de laatste anderhalf jaar van 9 naar 6 gegaan. Nu nog 3 fokmerries , een jaarling, mijn oude pony en de laatste tuiger. Die er voor spek en bonen loopt maar al 10 jaar met mijn oude pony staat en die wil ik niet uit elkaar halen.
Maar het moet. Te druk en te veel lichamelijke klachten om het allemaal nog te kunnen doen. De merrie was gust gebleven dus ja , afscheid helaas. Haar beste vriendin is nu zielig. Eerst gisteren haar eigen veulen weggegaan en nu haar vriendin. Ze loopt bijna andere merries dus dat gaat wel wennen. Maar is wel ff sneu. |
Geplaatst: 08-10-24 21:29 |
JoannevZ | |
Wat fijn dat het toch nog gelukt is Baudyh. Inderdaad altijd wel sneu als er een ouder dier moet vertrekken. Had hier ook even alles van slag toen de kwpner naar de slacht ging. Vooral het welsh veulen trok erg naar dat paard. Zag bij haar dat ze ineens veel meer bij moeders ging drinken. Alsof ze een beetje steun zocht. Gelukkig heeft ze nu een nieuw vriendinnetje.
6 paarden is nog wel veel werk. Rij je ook nog of is het puur fokkerij? |
Geplaatst: 10-10-24 12:24 |
Charaz | |
Lastig hoor Baudy, maar het is ook een enorm werk al die dieren dus soms moet je helaas keuzes maken.
|
Geplaatst: 10-10-24 19:44 |
baudyh | |
JoannevZ schreef Wat fijn dat het toch nog gelukt is Baudyh. Inderdaad altijd wel sneu als er een ouder dier moet vertrekken. Had hier ook even alles van slag toen de kwpner naar de slacht ging. Vooral het welsh veulen trok erg naar dat paard. Zag bij haar dat ze ineens veel meer bij moeders ging drinken. Alsof ze een beetje steun zocht. Gelukkig heeft ze nu een nieuw vriendinnetje. 6 paarden is nog wel veel werk. Rij je ook nog of is het puur fokkerij? Het zijn 3 fokmerries, 1 jaarling merrie , mijn oude pony met zijn weidemaatje van 13 jaar. Een tuigpaard ruin. Doet voor de rest niks. Nee alleen fokkerij. Vroeger wel gement maar daar nu te druk voor. Buiten de zorg voor de paarden hebben we nog een winkel aan huis met vooral paardenvoer en strooisels. En zijn we nog mantelzorger voor mijn schoonmoeder van 92. |
Omhoog |
Geplaatst: 10-10-24 20:17 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 491 van de 494 [ 12334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [FA] Fokkerij en Afstamming |
Inloggen |