Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:34

Ik denk wel dat Weihegold als jong paard ook niet de meest opvallende verschijning geweest gaat zijn. Denk dat bij haar de talenten ook pas boven kwamen bij het meer verzamelde werk. :)

Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:03

Zoals het meeste Donnerhall bloed, maar Weihegold heeft niet de meest ideale bouw/ romprichting. Ik vindt dat ze knap presteert en het karakter en gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Maar dat zou mij wel een beetje tegenhouden.
De Total Hope's komen een beetje "simpel" over...maar dat had Totilas ook in z'n jonge jaren. Ik ben ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen ohz.


Lorette: die Galaxie is best goed gelukt, mooie tact in de draf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:26

Knap presteert? Is op dit moment 1 van de best presterende dressuurpaarden TER WERELD en als dergelijke paarden met iets neerwaartse romprichting en geen lang voorbeen dus de wereldtop domineren dan moeten fokkers en stamboeken zich misschien eens achter de oren krabben waarom ze in hemelsnaam zo’n focus leggen op hoogbenig en opwaarts

Umeo
Berichten: 2248
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:54

Daar ben ik het helemaal mee eens :j

Al denk ik ook wel dat dit type paard niet de meest commerciële is als jong paard en veel mensen willen een snelle (en goede) verkoop.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:13

[***] schreef:
Knap presteert? Is op dit moment 1 van de best presterende dressuurpaarden TER WERELD en als dergelijke paarden met iets neerwaartse romprichting en geen lang voorbeen dus de wereldtop domineren dan moeten fokkers en stamboeken zich misschien eens achter de oren krabben waarom ze in hemelsnaam zo’n focus leggen op hoogbenig en opwaarts
Helemaal eens !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15955
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:10

Elisa2 schreef:
Zoals het meeste Donnerhall bloed, maar Weihegold heeft niet de meest ideale bouw/ romprichting. Ik vindt dat ze knap presteert en het karakter en gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Maar dat zou mij wel een beetje tegenhouden.
De Total Hope's komen een beetje "simpel" over...maar dat had Totilas ook in z'n jonge jaren. Ik ben ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen ohz.


Lorette: die Galaxie is best goed gelukt, mooie tact in de draf.

Totilas in zijn jonge jaren was beslist niet simpel. Die liep zo apart dat ze bij de Pavo Cup dachten dat hij getrixt was.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:30

Grand prix paarden zijn misschien niet altijd de meest opwaartse types, maar je hebt dan te maken met zo veel andere factoren die bepalen of een paard presteert.. Een jong paard verkoopt nu eenmaal makkelijker als ze houding maken en wat bergop gaan. Ik denk ook dat dat gemiddeld genomen fijnere dressuurpaarden zijn dan paarden die je moet oprapen. Of ze dat laatste redden is van zo veel meer afhankelijk.

Total Hope gaat toch weer van het lijstje af denk ik. Houden we voor nu over Franklin, Furstenball, of misschien Incognito (daar heb ik al een goede van gehad, een tweede wordt nooit zo goed vrees ik )

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:29

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Zoals het meeste Donnerhall bloed, maar Weihegold heeft niet de meest ideale bouw/ romprichting. Ik vindt dat ze knap presteert en het karakter en gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Maar dat zou mij wel een beetje tegenhouden.
De Total Hope's komen een beetje "simpel" over...maar dat had Totilas ook in z'n jonge jaren. Ik ben ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen ohz.


Lorette: die Galaxie is best goed gelukt, mooie tact in de draf.

Totilas in zijn jonge jaren was beslist niet simpel. Die liep zo apart dat ze bij de Pavo Cup dachten dat hij getrixt was.


Helemaal eens......die was alles behalve simpel

Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:14


Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:15

[***] schreef:
Knap presteert? Is op dit moment 1 van de best presterende dressuurpaarden TER WERELD en als dergelijke paarden met iets neerwaartse romprichting en geen lang voorbeen dus de wereldtop domineren dan moeten fokkers en stamboeken zich misschien eens achter de oren krabben waarom ze in hemelsnaam zo’n focus leggen op hoogbenig en opwaarts


Met de beste amazone van de wereld die uit ieder paard het beste weet te halen. Alles wat een paard van nature heeft hoe je er niet in/ aan/ op te rijden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15955
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:26

Elisa2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=QbpiL2arT4A

Zo apart vind ik hem hier niet hoor...

Hmmm zou dat dan niet meer over jou zeggen? Hij is hier al apart. Dat hij niet apart gereden wordt is weer een ander verhaal.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:45

Ik doe het ervoor :D

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:26

Elisa2 schreef:
[***] schreef:
Knap presteert? Is op dit moment 1 van de best presterende dressuurpaarden TER WERELD en als dergelijke paarden met iets neerwaartse romprichting en geen lang voorbeen dus de wereldtop domineren dan moeten fokkers en stamboeken zich misschien eens achter de oren krabben waarom ze in hemelsnaam zo’n focus leggen op hoogbenig en opwaarts


Met de beste amazone van de wereld die uit ieder paard het beste weet te halen. Alles wat een paard van nature heeft hoe je er niet in/ aan/ op te rijden.
Als ze de mogelijkheden er niet in zag ,denk je dat ze er überhaupt aan zou beginnen ?

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:02

Testen jullie de merries op wffs?

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:11

Ja, beide negatief. Alleen pony niet getest.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:31

mijne ook beide negatief, een jaarling kan het niet hebben en de ander ga ik misschien nog wel laten doen, als maak ik me door haar afstamming niet veel zorgen

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:38

Ik heb m'n ferdeaux merrie ook laten testen due is vrij, de nieuwe ga ik ook testen daar zit roemer bloed in en ze is nog niet getest.

Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:42

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=QbpiL2arT4A

Zo apart vind ik hem hier niet hoor...

Hmmm zou dat dan niet meer over jou zeggen? Hij is hier al apart. Dat hij niet apart gereden wordt is weer een ander verhaal.


Waarschijnlijk wel ;-) kritisch he..ik weet dat Totilas en zijn nakomelingen vaak pas apart worden als ze verzameld gereden worden. Imo is er ook niets mis met een "simpel" dier als deze dat soort fantastische kwaliteiten heeft. Dat zegt namelijk wat over de functionaliteit.

Hetzelfde geldt voor Weihegold, hoe een paard zich laat bewerken, het karakter, gezondheid etc. speelt allemaal ook een grote rol of dat een dier op het hoogste niveau gaat presteren.

Maar, naast al deze eigenschappen heeft een paard wat exterieurmatig daarnaast goed in elkaar zit het gewoon makkelijker om het gevraagde te tonen en daarom denk ik dat het belangrijk is om kritisch te blijven in de fokkerij.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:42

Ik heb de meesten getest, nog niet allemaal..

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:43

Ja, bij eentje al gedaan en negatief, andere wil ik tzt nog laten doen.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:45

Goed verwoord Elisa! Eens.

Ik heb nog niet getest, maar mocht ik een wffs hengst overwegen doe ik het sowieso.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:46

Elisa2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=QbpiL2arT4A

Zo apart vind ik hem hier niet hoor...

Iemand maakte zichzelf zojuist onsterfelijk belachelijk. _O- _O- _O-

Totilas was dat jaar bij veel mensen opgevallen als een bijzonder dressuurpaard. Iedereen in Verden had het over dat paard. in de Pavocup was er nog wat meer discussie net als ook op bokt.


astridh schreef:
Pipo schreef:
De Gribaldi x Glendale, ik was daar helemaal niet van gecharmeerd, heel traag in het achterbeen, ontzettend zweverig.
Zo zie je maar weer, smaken verschillen :Y) , ik zou deze graag eens onder het zadel willen hebben hoor, al is het alleen maar om eens aan te voelen. Zo'n paard straks ook nog kunnen verzamelen is verhaal 2.



Citaat:
Maar het is natuurlijk wel een selectiewedstrijd voor getalenteerde dresuurpaarden, dus selecteren voor het hoge werk.

En bij deze gaat dat heel veel kunst en vliegwerk kosten om dat zover te krijgen.


het blijkt dat je de meningen van de mensen op een forum niet al te serieus moet nemen. :D :D :D

Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:51

Zeker niet als ze pas 5 berichten hebben en een schaduw account ;-) smaken verschillen nu eenmaal en dat maakt het discussieren ook juist interessant.

Dankje Lets!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15955
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:05

Elisa2 schreef:
janderegelaa schreef:
Hmmm zou dat dan niet meer over jou zeggen? Hij is hier al apart. Dat hij niet apart gereden wordt is weer een ander verhaal.


Waarschijnlijk wel ;-) kritisch he..ik weet dat Totilas en zijn nakomelingen vaak pas apart worden als ze verzameld gereden worden. Imo is er ook niets mis met een "simpel" dier als deze dat soort fantastische kwaliteiten heeft. Dat zegt namelijk wat over de functionaliteit.

Hetzelfde geldt voor Weihegold, hoe een paard zich laat bewerken, het karakter, gezondheid etc. speelt allemaal ook een grote rol of dat een dier op het hoogste niveau gaat presteren.

Maar, naast al deze eigenschappen heeft een paard wat exterieurmatig daarnaast goed in elkaar zit het gewoon makkelijker om het gevraagde te tonen en daarom denk ik dat het belangrijk is om kritisch te blijven in de fokkerij.

Ik denk niet dat het iets met kritisch te maken heeft...

Elisa2

Berichten: 37887
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:08

Gelukkig hecht ik niet zoveel waarde aan jouw mening ;-)