Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12510
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:21

Bij het New Forest heb je ook het NFX. Dat is voor pony's met minstens 25% New Forest bloed. NFX pony's kunnen ook naar de keuring en predikaten behalen. Hengstenkeuring ook mogelijk.

Wij hebben een NFX en dit jaar ook een op komst. Onze merrie zonder papier x NF hengst, dus 50% Forest. Erg blij met veulen en positieve reacties gehad, ook op keuring. Ondanks NFX en ook nog eens bont.

Maar kun je je veulen inschrijven bij Nrps of in NFX... Dan zou ik gaan voor Nrps. Dat is natuurlijk groter en voor de verkoop interessanter.

Wij fokken al met onze volle NF merrie en vinden de forester gewoon echt geweldig. Daarom kiezen we voor onze andere merrie voor forest hengsten en gaan we voor NFX.

lailapri

Berichten: 22148
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 12:19

Ik heb een nf merrie gehad. Ik heb daar een aantal veulens mee gefokt. De meeste met voldoende arabisch bloed voor het nrps. 1 veulen echter was 87.5% nf, maar de vader was een NAS (appaloosa) ggk hengst. Hij was daardoor ook NAS geregistreerd.

Afgelopen jaar uit een nrps/nas merrie een veulen van een nf hengst gefokt. Veulen is nrps en nas geregistreerd, zou dus ook nfx kunnen maar ik ben er geen lid van.

Een aantal dieren met voldoende welsh bloed registeer ik naast nrps (en evt nas) ook wpcv.

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:44

Ik kom net uit de wei en die van mei is hengstig. Staat goed te knipperen en af en toe wat plassen.
Morgen even kijken of het aanhoudt en dan DA maar bellen.

lailapri

Berichten: 22148
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:31

ik ben erg benieuwd. je had al een hengst op het oog toch?

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:49

Ja bon couer b

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:20

Ze is gearriveerd
Neva Weemhoeve's Bolero x Warmtebron's Hielke x Den Bramels Baye

Eerst een aantal jaar de sport in en dan gaan fokken is het plan

Afbeelding

Afbeelding

Daphne__
Berichten: 12510
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 18:40

Knappe pony! :j


Hoe bepalen jullie de prijs wanneer jullie een veulen te koop aanbieden? Laatste keer dat ik een pony (jaarling) verkocht was 4 jaar geleden, maar als ik nu een beetje rondkijk naar veulens.. Dan zijn de prijzen gigantisch gestegen. Heb nu echt geen idee meer wat nu een realistische prijs is :')

Uiteraard; ras, afstamming, predikaten in moederlijn spelen allemaal mee. Maar dan.. Gelukkig is 'ie nog maar 9 dagen oud, heb ik nog ruim de tijd om er over na te denken.

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:33

Knappe pony Spaikey!

Ik heb Bon Coeur vandaag bekeken en het is echt een prachtige (en lieve) pony. <3

lailapri

Berichten: 22148
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:34

Dan zou ik niet meer twijfelen.

KittyDylan

Berichten: 8911
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:42

Mooie pony Spaikey.

Ons tweede veulen is eindelijk geboren vorige week. De eerst volgende hengstigheid gaan we deze combi weer maken. Heel tevreden met dit veulentje, ondanks dat ze vergeten zijn wat hersencellen mee te geven :=
Afbeelding
Afbeelding

En nu kan ik al helemaal niet wachten tot het tweede veulen van onze hengst. Die merrie is weer een ander type dan deze
Afbeelding

Voor de 3e merrie ben ik ook nog van hengstenkeuze veranderd. Dit jaar dekken we er 2.

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:17

Annash schreef:
Knappe pony Spaikey!

Ik heb Bon Coeur vandaag bekeken en het is echt een prachtige (en lieve) pony. <3


leuk, heb je nog foto's gemaakt?

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:58

Nee dat dan niet :') Sorry! Hij was heel makkelijk in de omgang, kon er zo bij de stal in. Fijne & lieve hengst wat ik er gisteren van gezien heb. Ook toen Rene heb even buiten opstelde, gewoon braaf blijven staan, geen bombarie. In de paddock wel iets hengst met een merrie en veulen ernaast, maar dat is middenin het dekseizoen ook niet gek. Hij dramde zeker niet door. Lijkt een fijn karakter te hebben. En bloedmooi!

Ik heb alleen net besloten het dekken een jaartje uit te stellen omdat er afgelopen week wat ontwikkelingen waren die ik even niet zag aankomen (in positieve zin), maar ik kan er volgend jaar niet gelijk 2 houden, dus even afwachten of het doorgaat en anders gebruik ik de KWPN merrie volgend jaar. Als ik dit jaar had gedekt, was het inderdaad BC geworden. Ik ben er erg positief over. :)

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:13

dat is goed om te horen.
In de namiddag komt DA hier opvoelen, dus ik ben benieuwd. Ik verwacht dat ze nog niet helemaal zo ver is maar vorig jaar wees ze de schouwhengst ook af toen ze er verder wel klaar voor was.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:13

Ben er een weekje tussenuit geweest en dus nog niet gemeld dat 1 mei mijn merrie haar veulen heeft gekregen *\o/*

Het is een heel mooi bruin hengstveulen met behoorlijk wat maat. Het was een bevalling uit het boekje, alles was geregeld binnen het uur. Dus ik kon redelijk snel weer mijn bed opzoeken.

De kleine bink heet Forest Dream Victorio (Sulaatik's Velvet Marmelade x Burley Phantom) :o

Afbeelding
paar uur oud

Afbeelding
paar uur oud

Afbeelding
3 dagen oud

Afbeelding
3 dagen oud

Vanavond ga ik de eerste merrie laten scannen op hengstigheid; Bellissima (Hobby des Marronniers x kroon ps.pony v. Make My World). We laten haar dekken door Sulaatik's Velvet Marmelade :o

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:36

Gefeliciteerd met het veulen!

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:54

wat leuk, mooi getekend ook.

lailapri

Berichten: 22148
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:55

Jeetje wat een flink veulen al met 3 dagen! Super schattig <3

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:18

Gefeliciteerd Moratoetje. Flink veulen!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:30

Het veulen van Beau is echt groot, denk wel de grootste die we tot nu toe hebben gefokt. Hij moet gewoon nu al echt bukken om te drinken, terwijl Beau zeker niet klein is, heb haar gemeten op 1.53m, op papier staat ze op 1.47,5m, als 3-jarige opgenomen in het stamboek :D (bij de Forest is 1.48m de max, een pony die op 3-jarige leeftijd 1.47m/1.48m meet, komt hoogstwaarschijnlijk boven de maximum maat uit als deze uitgegroeid is).

Gisteren is Bellissima gescand op hengstigheid, ze toonde vorige week woensdag hengstig. Toen meteen laten scannen: helemaal niets, geen eitjes, geen hengstige baarmoeder. Zaterdag weer laten scannen, geen hengstige baarmoeder maar wel een klein eitje links. Gisteren ging ik eigenlijk met de gedachte heen dat het niets zou worden met deze hengstigheid, staat ze ineens met een top hengstige baarmoeder en maar ook een eisprong ... totaal onverwachts en eigenlijk best wel k*t -O-

Wilde haar bij Velvet doen, maar die staat niet naast de deur. Dus ja wat te doen: deze cyclus overslaan met het risico dat ze de volgende x weer zo raar hengstig wordt of nu dekken met onze eigen hengst Florencio!

Omdat onze andere merrie ook bij Velvet gaat, besloten om haar dan nu maar weer te dekken met Flor. Ze heeft al 2 veulens van hem gehad en dat zijn echt wel mooie en goede veulens. Dan volgend jaar maar een ander smaakje voor haar :P

Ze is dus gisterenavond nog geïnsemineerd van Florencio!

En de kleine maat merrie is gisteren gedekt door Cappuccino .... was een druk avondje zo :=

LaDonna75

Berichten: 2210
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:33

Wow dat gaat dan ineens hard ja Moratoetje. Succes met wachten.

Ik heb mijn ene merrie net verkocht, de welshA. En van de partbred heb ik de eerste DNA-uitslagen, van het Arabierenpanel, en alle uitslagen zijn goed (N/N): geen CA, LFS, OAAM en SCID. Nu nog wachten op de andere testen.

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:45

Heel fijn dat de eerste testen binnen zijn en negatief!

Moratoetje, knots van een veulen inderdaad. Gefeliciteerd!

KittyDylan, ook gefeliciteerd!

Van mijn kant geen updates... ineens heel anders nu ik dit jaar toch nog niet dek. :')
Wel afgelopen zondag (toen ik ook bij Bon Coeur ben geweest) veel knappe pony's en veulens gezien (oa. veulens van Crown Charm of Royal, Reitland's Diamond Gold, Next Level uit een ponymerrie, 2x Bon Coeur veulens, Westerhuis Mercury en nog wat die ik alweer kwijt ben...)

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:09

Het aftellen is hier weer begonnen ... a.s. dinsdag is de laatste merrie bij ons uitgerekend: onze kroon en prestatie pony Arendsnest's Caramella, ze krijgt een veulen van de in Duitsland gekeurde hengst Sulaatik's Le Grand (Little Boy du Vent x Wayland Cranberry).

Afbeelding
Gisteren op de wei

Vorige week ook het bericht ontvangen dat de door ons gefokte Forest Dream Armani (Sulaatik's Vingino x Burley Phantom) röntgenologisch goedgekeurd is *\o/* toch altijd fijn te horen dat je een gezonde pony gefokt hebt :o

MDWStables

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:26

Goede berichten hier!

Ineens hoefde ik nog maar heel kort af te tellen. Fleur beviel gisteren met 321 dagen van een merrieveulen. Ik had het al wel op de korrel gelukkig. En weer een merrieveulen. Zo blij mee :D , helaas ook een klein luxe-probleem. Er zal toch het eea weg moeten.

Meet Golden Fleur MDW:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8163
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:54

mooi veulen hoor

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78618
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:57

Gefeliciteerd! Droogfoto's, daar zat ik op te wachten. :))
Benieuwd hoe ze uitgroeid. Blijvertje? Heb je eigenlijk nog nakomelingen van haar in je bezit behalve de 2 HRB's ?