eerste bezichtiging en tweede bezichtiging Hengstenkeuring 2023/2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:16

387...ja, we hebben weer een echte. Mss mag achterbeen in draf nog wat meer naar voren gebracht...maar wat een prachtig type <3

Voor mij de enige die door mag. Jameson x Jazz heb ik twijfel en de rest heeft een 'minnetje' op mijn papiertje.
Laatst bijgewerkt door manubres op 15-12-23 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:18

387 Erg langgelijnde hengst, veel techniek en buiging in de gewrichten. Rug blijft wat hol in beweging en galop wat neerwaarts. Achterbeen lijkt erg sterk gehoekt. Stapt goed.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:18

Citaat:
*409 Hengst met luxe uitstraling. Heeft veel maat en front.

Paard draaft met veel lichtvoetigheid, veel schoudervrijheid. Galoppeert mooi van achteruit, met veel kracht. Zelfs al wat bergoptendens in de galop. Mist soms iets takt in draf. Sterk achterbeen. Stapt met veel kracht van achteren.

387 Glamourdale X Cum Laude. Paard met veel body, ondanks zn 1.64 mtr oogt ie groter. Paard met heel veel techniek in de benen, iets een hakkentrekker zou Elisa denk ik zeggen :P Maar draaft meer zeer veel kracht en afdruk. Galop is wat lateraal en strak, mist daarin echt lichaamsgebruik. Maar hij draaft ook liever :P Stap is ook wat gespannen en mist souplesse.

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:20

387 fijn dier hoor. Jammer dat hij net ff te scherp is nu om zich goed te laten zien in de galop.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:24

Citaat:
389 Glamourdale X Gouvenor. Langgelijnde hengst, nog wel jeugdig. Oogt wat onbeholpen in zn lijf. Neerwaartse romprichting. Lijkt zich op te waarderen in beweging.

Deze is ook heel blij :') Mooie compacte hengst, veel voorbeentechniek in draf met veel schoudervrijheid. Galoppeert met heel veel souplesse en lichaamsgebruik. Draaft met veel afdruk en kracht.

Meer lichaamsgebruik.

Citaat:
384 Glamourdale X Rhodium. Sjieke zwarte hengst. Paard met veel zelfhouding (al vraag ik me af of dat zijn natuurlijke front is). Draaft met een sterk achterbeen. Mist wat souplesse in de galop. Soms wat stekerig en neerwaarts in de draf. Stapt actief door het lijf

Tweede bezichtiging.


Citaat:
402 Jameson X Jazz. Zwarte hengst met veel body en front. Draaft met veel beweging -en toen liep de stream vast :') Mist wat kracht achter in draf lijkt het.

Tweede bezichtiging

Citaat:
403 Jameson X United. Paard met een mindere bovenlijn, lijkt een beetje een hertenhals te hebben. Beweegt wel opwaarts, draaft met veel techniek en lichtvoetigheid.

Langgelijnde hengst, goede beweging, meer lichaamsgebruik en souplesse.

Citaat:
409 Hengst met luxe uitstraling. Heeft veel maat en front.

Paard draaft met veel lichtvoetigheid, veel schoudervrijheid. Galoppeert mooi van achteruit, met veel kracht. Zelfs al wat bergoptendens in de galop. Mist soms iets takt in draf. Sterk achterbeen. Stapt met veel kracht van achteren.

Tweede bezichtiging. Was heel stout bij de uitslagronde. Werd als eerste beoordeeld.

Citaat:
387 Glamourdale X Cum Laude. Paard met veel body, ondanks zn 1.64 mtr oogt ie groter. Paard met heel veel techniek in de benen, iets een hakkentrekker zou Elisa denk ik zeggen :P Maar draaft meer zeer veel kracht en afdruk. Galop is wat lateraal en strak, mist daarin echt lichaamsgebruik. Maar hij draaft ook liever :P Stap is ook wat gespannen en mist souplesse.

Tweede bezichtiging
Laatst bijgewerkt door Earth op 15-12-23 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:25

De jury is mild...

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:37

404 fijne beweger, goed achterbeen, voorbeen en lichaamsgebruik in draf. Galop is oke, stap houdt niet helemaal over/ lastig te beoordelen.

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:38

Ik lees het zo wel terug, ga mijn eigen paardjes effe binnen zetten.

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:39

Elisa2 schreef:
404 fijne beweger, goed achterbeen, voorbeen en lichaamsgebruik in draf. Galop is oke, stap houdt niet helemaal over/ lastig te beoordelen.


Ja, vond deze Jameson eigenlijk best oké, maar lijkt ook onderhals er wat uit te drukken.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:42

Citaat:
404 Jameson x Easy game. Mooi jeugdige hengst met een opwaartse bovenlijn. Wel net zoals zijn vader wat beknopt maar ik houd daar wel van. Wel een wat onderstandig voorbeen.

Brutale hengst. Lijkt zo in beweging toch minder beknopt. Draaft lichtvoetig en met veel afdruk. Sterk voorbeen, achterbeen zou iets sterker mogen zijn. Draaft mooi bergop met heel veel schoudervrijheid en een goede voorbeentechniek. Galoppeert met veel lossigheid door het lijf. Stap laat hij zich niet zo goed zien.

405 Jameson X Furst Romancier.
Bruine hengst met veel front, buiging in de hals. Kwam op 2 benen binnen :P Draaft met veel techniek over de benen, maar kruipt wat in elkaar. Lijkt wat neerwaarts te bewegen. Galop hetzelfde, mist hierin nog wat kracht. Mist souplesse in de stap, maar heeft ook veel spanning.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:42

405 kan wel lekker draven maar houdt zich erg strak in beweging. Galop en stap idem dito

Manubres ze hebben allemaal wel wat he :D

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:47

406 is wel een hakkentrekker Earth :P

Los daar van beweegt hij wel oke, achterbeen zou er iets meer onder mogen komen maar heeft wel veer in het lopen. Galop is iets neerwaarts. Stap is oke, had iets ruimer gemogen.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:52

407 zou wat meer mogen overtuigen qua beweging; blijft achter iets achter en mist wat lossigheid. Ook in de galop, die verder wel oke is. Stap zou wat meer mogen schrijden.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 17:52

406 Jameson X Jazz. Grote langgelijnde hengst. Paard met techniek in de benen. Veel kracht in het achterbeen. Galop is wat gespannen en lateraal. Mist iets lossigheid in het lijf. Stap zou meer mogen schrijden en meer door het lijf zijn. Paard lijkt soms wat getrickt omdat hij soms ineens heel erg zijn achterbenen naar de staart beweegt.


407 Jameson X Ferguson.
Paard met veel formaat en body. Beetje weke bovenlijn. Draaft met veel techniek in de benen maar mist souplesse en kracht. Zelfde geldt voor de galop. Stap mag ook meer lossigheid hebben.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:57

411 mooi model, stuwt achter in draf, zou wat meer tot dragen mogen komen. Laat wel mooie stukjes er tussen in zien. Galop blijft hij wat neerwaarts. Stapt wat kort-lang.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:02

412 mooi model, kan fijn draven zou iets meer lossigheid mogen hebben, galop is goed maar iets strak/ neerwaarts. Stap is oke, zou iets meer mogen schrijden.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:03

Citaat:
*411 Jameson X Dante Weltino. Paard met veel front, maat en formaat. Echt een hele royale complete hengst met veel uitstraling. Leuk ook dat wit op de buik, vind ik persoonlijk altijd leuk. Ik ben onder de indruk van deze hengst.

Ik gok dat dit mijn favoriet is tot nu toe, echt veel uitstraling :P Wederom veel buiging in de hals. Zie je veel terug bij de Jamesons. Draaft met veel techniek in de benen en veel afdruk, zou wat meer door het lijf mogen bewegen. Galop net zo. Stap mist ook wat lossigheid en zou meer mogen schrijden. Overtuigd in beweging niet helemaal. Lijkt te komen door spanning.

412 Jameson X San Remo.
Wat jeugdige hengst, 1.71 mtr. Ook weer die buiging in die hals. Galoppeert met veel lichaamsgebruik en souplesse, neigt soms naar bergop. Draaft met veel schoudervrijheid, mist wel echt wat kracht in het achterbeen. Stapt ook met veel lossigheid.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:08

536 veel buiging in de benen in draf, achter zou iets meer onder het lichaam mogen komen, galop zou wat opwaartser mogen. Stap is oke.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:08

536 Valverde X Crack C.
Voshengst met veel maat en formaat. Draaft met veel knie, blijft wel wat strak. Galop hetzelfde. Draf heeft wel kracht, vanuit het achterbeen. Stap is ook strak maar hij is ook gespannen. Achterbeen blijft wat hoekig.

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:08

Ben er weer...Bedoelen jullie met buiging hals, de onderhals eruit drukken?

Krack gaat erg op de voorhand.

Hé, zie er weer eentje met een witte vlek, was gisteren ook al eentje.

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:11

manubres schreef:
Ben er weer...Bedoelen jullie met buiging hals, de onderhals eruit drukken?

Krack gaat erg op de voorhand.

Hé, zie er weer eentje met een witte vlek, was gisteren ook al eentje.


Nee hoor, ik bedoel het positief, veel ronding in de hals van oor naar schoft. Dat geeft ze vaak al wel wat meer front en uitstraling.

misterA
Berichten: 3125
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:13

Wel op de stap letten bij de Jamesons..

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:15

Citaat:
404 Jameson x Easy game. Mooi jeugdige hengst met een opwaartse bovenlijn. Wel net zoals zijn vader wat beknopt maar ik houd daar wel van. Wel een wat onderstandig voorbeen.

Brutale hengst. Lijkt zo in beweging toch minder beknopt. Draaft lichtvoetig en met veel afdruk. Sterk voorbeen, achterbeen zou iets sterker mogen zijn. Draaft mooi bergop met heel veel schoudervrijheid en een goede voorbeentechniek. Galoppeert met veel lossigheid door het lijf. Stap laat hij zich niet zo goed zien.

Tweede bezichtiging

Citaat:
405 Jameson X Furst Romancier.
Bruine hengst met veel front, buiging in de hals. Kwam op 2 benen binnen :P Draaft met veel techniek over de benen, maar kruipt wat in elkaar. Lijkt wat neerwaarts te bewegen. Galop hetzelfde, mist hierin nog wat kracht. Mist souplesse in de stap, maar heeft ook veel spanning.

Elegante hengst, mooie voorhand, in beweging meer houding en achterbeen meer tot dragen. Laat even zien dat hij prima kan dragen _O-

Citaat:
406 Jameson X Jazz. Grote langgelijnde hengst. Paard met techniek in de benen. Veel kracht in het achterbeen. Galop is wat gespannen en lateraal. Mist iets lossigheid in het lijf. Stap zou meer mogen schrijden en meer door het lijf zijn. Paard lijkt soms wat getrickt omdat hij soms ineens heel erg zijn achterbenen naar de staart beweegt.

Correcte manier van draven, galop meer ruggebruik en balans.

Citaat:
407 Jameson X Ferguson.
Paard met veel formaat en body. Beetje weke bovenlijn. Draaft met veel techniek in de benen maar mist souplesse en kracht. Zelfde geldt voor de galop. Stap mag ook meer lossigheid hebben.

Mooie voorhand, achterbeen wel goed buigt maar meer zou mogen ondertreden en meer souplesse.

Citaat:
*411 Jameson X Dante Weltino. Paard met veel front, maat en formaat. Echt een hele royale complete hengst met veel uitstraling. Leuk ook dat wit op de buik, vind ik persoonlijk altijd leuk. Ik ben onder de indruk van deze hengst.

Ik gok dat dit mijn favoriet is tot nu toe, echt veel uitstraling :P Wederom veel buiging in de hals. Zie je veel terug bij de Jamesons. Draaft met veel techniek in de benen en veel afdruk, zou wat meer door het lijf mogen bewegen. Galop net zo. Stap mist ook wat lossigheid en zou meer mogen schrijden. Overtuigd in beweging niet helemaal. Lijkt te komen door spanning.

Actieve beweging, meer losgelatenheid.

Citaat:
412 Jameson X San Remo.
Wat jeugdige hengst, 1.71 mtr. Ook weer die buiging in die hals. Galoppeert met veel lichaamsgebruik en souplesse, neigt soms naar bergop. Draaft met veel schoudervrijheid, mist wel echt wat kracht in het achterbeen. Stapt ook met veel lossigheid.

Beweging achterbeen meer buiging en meer onder de massa.

Citaat:
536 Valverde X Crack C.
Voshengst met veel maat en formaat. Draaft met veel knie, blijft wel wat strak. Galop hetzelfde. Draf heeft wel kracht, vanuit het achterbeen. Stap is ook strak maar hij is ook gespannen. Achterbeen blijft wat hoekig.

Langegelijnde hengst, meer souplesse en balans.

manubres

Berichten: 2797
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:16

Niks gemist dus....
Wat een schatje die Jameson x Dante Weltino <3

Earth

Berichten: 8006
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:16

misterA schreef:
Wel op de stap letten bij de Jamesons..


Ja daarin overtuigen ze allemaal niet heel erg. Weinig souplesse en schrijden. Maar dat miste ik gisteren ook wel bij de Fergusons. Heb er pas 1 echt heel overtuigend zien stappen := (maar ik heb ze lang niet allemaal gezien he)