Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:38

Weet er iemand meer te vertellen over de nafok van de hengst Fürst Romancier ?
Op een enkel veulen na van vorig jaar wordt dit jaar 2009, zijn eerste jaargang heeft men mij al vertelt.
Heeft er iemand mee gedekt of weet me meer te vertellen van deze hengst?

Alle informatie en eventueel foto's zijn welkom.

Province
Berichten: 102
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:33

Ik ben ook wel benieuwd....

Spijkerbroek
Berichten: 665
Geregistreerd: 23-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:58

Bokker horseNL00 heeft pas een veulentje van deze hengst, zie topic Kraamstal .

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:00


pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:27


Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:12

ik ben ook op zoek naar mer info over deze hengst
foto's op stand ....

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:01

Ik ga dit topic toch nog een keertje omhoog schoppen. Mijn merrie wordt dit jaar waarschijnlijk geinsemineerd met Furst Romancier, en ook ik ben benieuwd of er mensen zijn met meer info over de hengst. Op de duitse fora is er wel wat meer over hem te vinden, maar ik ben geen ster in duits dus dat was hem ook niet echt. In grote lijnen begreep ik eruit dat hij fijne veulens lijkt te geven, met soms een ietwat korte hals (heeft hij zelf ook) maar verder eigenlijk geen slecht woord over hem gelezen.

_Tomba_
Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: Afferden (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:42

Heb vandaag de nieuwe dvd van Schockemohle gekeken...moet zeggen dat hij er wel uit sprong qua lopen, samen met Sir Donnerhall en Hotline. Ben wel benieuwd naar zijn nafok

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 01:56

Heb gehoord van iemand die de hengst na een show in de stal heeft gezien, dat ie wel behoorlijk grof is. Zou het daarom zijn dat er niet zo heel veel mensen in Nederland met Fürst Romancier dekken? Hier willen ze toch wat meer luxere types hebben. Is hij eigenlijk wel ggk voor het KWPN? Anders krijg je met een KWPN merrie natuurlijk wel een veulen met een register-A papier.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 01:58

_Tomba_ schreef:
Heb vandaag de nieuwe dvd van Schockemohle gekeken...moet zeggen dat hij er wel uit sprong qua lopen, samen met Sir Donnerhall en Hotline. Ben wel benieuwd naar zijn nafok


@Tomba. Waar kun je die DvD zien dan? Ik ben ook wel heel benieuwd naar zijn nafok. Als hij zijn postuur doorfokt, moet je wel een hele luxe merrie hebben.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:41

Op de website ff aanvragen en een week later (nog niet) heb je hem in de bus!

_Tomba_
Berichten: 128
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: Afferden (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:52


pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 15:56


DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:36

pieternel schreef:
Heb gehoord van iemand die de hengst na een show in de stal heeft gezien, dat ie wel behoorlijk grof is. Zou het daarom zijn dat er niet zo heel veel mensen in Nederland met Fürst Romancier dekken? Hier willen ze toch wat meer luxere types hebben. Is hij eigenlijk wel ggk voor het KWPN? Anders krijg je met een KWPN merrie natuurlijk wel een veulen met een register-A papier.


Vorig jaar zijn zijn eerste veulens geboren, maar wat ik heb begrepen is hij toen alleen ingezet voor de eigen merrie's van Schockemoehle, waardoor dus komend jaar de eerste veulens geboren worden.
Hij is niet ggk voor kwpn, maar in mijn ogen is dat niet zo belangrijk, op papier kun je niet rijden, een goed paard daarentegen wel...

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:42

Ik heb m vorig jaar bij Schockemöhle op stal gezien en vond het een zeer aansprekend paard.
Hij toont behoorlijk groot.
Het is op stal een zeer vriendelijk paard en erg mensgericht.

Je kunt ook de KWPN merrie in laten schrijven bij het Oldenburger verband en het veulen daar laten registreren. :D

DVD is makkelijk te verkrijgen inderdaad.
(ik heb m ook ontvangen).

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 02:05

DL_ schreef:
pieternel schreef:
Heb gehoord van iemand die de hengst na een show in de stal heeft gezien, dat ie wel behoorlijk grof is. Zou het daarom zijn dat er niet zo heel veel mensen in Nederland met Fürst Romancier dekken? Hier willen ze toch wat meer luxere types hebben. Is hij eigenlijk wel ggk voor het KWPN? Anders krijg je met een KWPN merrie natuurlijk wel een veulen met een register-A papier.


Vorig jaar zijn zijn eerste veulens geboren, maar wat ik heb begrepen is hij toen alleen ingezet voor de eigen merrie's van Schockemoehle, waardoor dus komend jaar de eerste veulens geboren worden.
Hij is niet ggk voor kwpn, maar in mijn ogen is dat niet zo belangrijk, op papier kun je niet rijden, een goed paard daarentegen wel...


Vandaar dat er dus nog niet zoveel mee is gedekt in Nederland. Het hebben van een register A papier is niet belangrijk als je inderdaad het veulen zelf aanhoud voor de sport en het niet uitmaakt wat voor een papier er bij het veulen zit. Maar commercieel gezien en met het oog op keuringen is het wel heel belangrijk wat voor een papier er bij zit.

@Kaotictjinta
Klopt dat is ook wat die kennis vertelde. Hij is echt mega groot en die vond hem ook best een grofgebouwde hengst.
Inderdaad is dat ook een optie, om je KWPN merrie bij het Oldenburger verband in te laten schrijven en het veulen dan daar te laten registreren, maar wat gebeurt er dan met je KWPN papier. Mag een paard wel bij 2 stamboeken geregistreerd staan?
Ik heb inmiddels de DVD ook aangevraagd.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:23

Hmm daar ben ik dan inderdaad ook wel heel erg benieuwd naar, want dat is inderdaad wel een interessante optie dan. Maar wat gebeurd er dan met je kwpn papier? Weet jij hoe dat in zijn werk gaat en wat je daarvoor moet doen kaotictjinta (wat een ongelofelijk lastige naam overigens :+ )

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:15

pieternel schreef:
Heb gehoord van iemand die de hengst na een show in de stal heeft gezien, dat ie wel behoorlijk grof is. Zou het daarom zijn dat er niet zo heel veel mensen in Nederland met Fürst Romancier dekken? Hier willen ze toch wat meer luxere types hebben. Is hij eigenlijk wel ggk voor het KWPN? Anders krijg je met een KWPN merrie natuurlijk wel een veulen met een register-A papier.


Dat van het register-A papier schijnt een heleboel fokkers af te schrikken.
Mij niet. Wat mij tegenhoudt om deze interessante Fürst Heinrich x Romancier te gebruiken is het hoge dekgeld (1.000 euro, gustregeling?) in combinatie met dekken via een Duits station, wat imo toch lastiger is dan via een Nederlands station. Zeker als je niet bereid bent veel met je merrie te reizen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:25

Hij wordt ook aangeboden bij de ijzeren man, dus reizen hoeft al niet. Bovendien hoef je zowiezo niet te reizen, een rietje sturen ze ook wel op. ;)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:27

Wel eens gebruik gemaakt van de diensten van IIzeren Man?

Dat is niet een station waar ik goede berichten over hoor kwa service-gericht zijn. :n

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:48

Nope, nog nooit.
Maar ik leer graag bij, en aangezien ik eigenlijk wel van plan was van hun diensten gebruik te gaan maken komend jaar ben ik heel benieuwd!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:13

Schockemöhle zelf is wel heel erg netjes en super vriendelijk moet ik zeggen.
verzenden sperma per koerier.

Zover ik weet (kan er naast zitten) mag je een paard bij meerdere verbanden in laten schrijven.
Dus zowel KWPN als Oldenburger.
Hier in Duitsland is het wel gebruikelijk om je veulen te laten brandmerken. Dat wel.

Het dekseizoen eindigt hier nagenoeg altijd op 31 augustus en niet zoals in Nederland op 1 oktober. Daarna wordt er geen sperma meer geleverd.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 00:00

kaotictjinta schreef:
Schockemöhle zelf is wel heel erg netjes en super vriendelijk moet ik zeggen.
verzenden sperma per koerier.

Zover ik weet (kan er naast zitten) mag je een paard bij meerdere verbanden in laten schrijven.
Dus zowel KWPN als Oldenburger.
Hier in Duitsland is het wel gebruikelijk om je veulen te laten brandmerken. Dat wel.

Het dekseizoen eindigt hier nagenoeg altijd op 31 augustus en niet zoals in Nederland op 1 oktober. Daarna wordt er geen sperma meer geleverd.


Ik wilde alleen wat meer weten over Fürst Romancier om een beeld te vormen van de hengst. Het zal allemaal best wel goed geregeld zijn ook met duitse hengsten, maar toch lijkt het me allemaal wel wat moeilijker dan wanneer je gewoon voor een Nederlandse hengst zou gaan en we hebben er meeer dan genoeg in Nederland.

Ja heb ook niet zo'n goede berichten gehoord over de IJzeren Man. Qua service. Bovendien moeten ook hun sperma uit duitsland betrekken..... Bovendien heb je vaak met duitse hengsten dat je meteen geld moet betalen en dat met gust blijven van je merrie het allemaal niet zo fijn geregeld is, dus geen veulen? Jammer dan volgend jaar weer. Tja met een dekgeld van € 1000,= loop je dan toch veel goede hengsten in Nederland voorbij, die goedkoper zijn en waar je wel een gunstige gustregeling mee kunt afstemmen.
Wil niet zeggen dat Shockemöhle het verder niet goed regelt dat geloof ik graag hoor !!! Mij lijkt het ook wel dat ze dat allemaal heel netjes doen. Maar dat versturen, dat wordt dus naar een KI station verstuurd neem ik aan?

Klopt misschien wel dat je je veulen bij meerdere verbanden mag inschrijven, maar omdat er zoals kaotictjinta ook al zegt, er in duitsland nog wel gebrand wordt, weet ik ook niet of ze dat bij het KWPN dan wel zo leuk zouden vinden om dan een bijvoorbeeld oldenburg's gebrand veulen met een KWPN papier te hebben ????? O:)

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:18

Voor het branden kan je zelf kiezen of je dit doet of niet ze, onze veulens worden ook Oldenburg ingeschreven en niet gebrand.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 00:45

s0173957 schreef:
Voor het branden kan je zelf kiezen of je dit doet of niet ze, onze veulens worden ook Oldenburg ingeschreven en niet gebrand.


Geldt dat dan alleen voor het oldenburg's verband dat je zelf kunt kiezen of je een veulen laat branden? Of is dat bij alle verbanden in duitsland het geval?
Als je het veulen dat niet laat branden kun je in principe wel bij 2 vebanden ingeschreven staan en heb je dus een niet gebrand veulen met een KWPN papier? maar ja schiet je er dan uiteindelijk wat mee op? 2 verbanden betekent natuurlijk ook 2 x kosten. :o