Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 01:26

schrijf dan het veulen gewoon in in het KWPN?
Ik ken van de regeling van het KWPN helemaal niets, srr!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 13:00

s0173957 schreef:
schrijf dan het veulen gewoon in in het KWPN?
Ik ken van de regeling van het KWPN helemaal niets, srr!


Ik heb geen veulen wat ik in moet laten schrijven bij het KWPN, het was meer een voorbeeld. Wat ik weet van het KWPN is dat ze zeggen niet moeilijk te doen m.b.t. buitenlandse hengsten, maar als het erop aan komt dat er dan wel degelijk onderscheid gemaakt wordt. Verder heb ik me er ook niet in verdiept. Mijn vraag was of het wel of niet branden alleen geldt bij het oldenburg's verband of dat je ook bij andere duitse verbanden mag beslissen of je wel of niet wilt branden.

s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:02

Volgens mij kan je dat zelf beslissen. Maar als je veulen bv op een veiling komt in Duitsland is het wel best dat het gebrand is volgens mij.

Maar daarvoor weet ik er niet genoeg van aangezien wij pas van vorig jaar met Oldenburg werken (daarvoor steeds BWP).
Ik heb trouwens gisteren ens naar de DVD van Fürst Romancier gezien en ik vind het toch echt een goede hengst. Een echte Duitse hengst, groot, sterk, niet te popperig... zoals ik ze wil :)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:17

Vond ik ook, ik heb de dvd ook. Over dik 2 maanden verwacht een vriendin een Fürt Romancier veulen uit een Flemmingh x Tin Rocco. Daar ben ik zeer benieuwd naar!

pauline1
Berichten: 358
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: merkelbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:22

ik heb een duitse merrie die ik graag met nederlands papier wilde,zij heeft nu een nederlands papier en een duits.als mijn merrie een veulen krijgt,dan mag ik er mee naar duitsland en naar nederland.maar als je met je veulen naar t kwpn wil,dan moet je paard wel een vader hebben die t kwpn opgenomen heeft.in duitsland zijn die regels anders

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:19

Wat is er dan zo slecht aan de service van de ijzeren man? ik ben heel benieuwd!

s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:36

Wij hebben er vorig jaar fantastisch mee samengewerkt. Sperma van Daddy Cool laten afkomen, zelf daar gaan oppikken, ze hebben het zo meegegeven zonder dat ze van ons gegevens hadden eigenlijk, we hebben later zelf nog contact opgenomen ivm betaling etc en ze waren zeer vriendelijk.
Maar ivm de Deense hengsten van Blue Hors heb ik idd ook al meer over problemen gehoord, of De Ijzeren Mn hier ets aan kan doen is bij mij echter wel een grote vraag!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:32

Adriana schreef:
Vond ik ook, ik heb de dvd ook. Over dik 2 maanden verwacht een vriendin een Fürt Romancier veulen uit een Flemmingh x Tin Rocco. Daar ben ik zeer benieuwd naar!


GEWELDIG. Ik hoop dat je in dit topic dan foto's kunt laten zien, ben er wel benieuwd naar.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:02

Ik zelf niet minder :D

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:07

Pieternel ik bedoelde ook niet het gebruik van andere duitse hengsten, maar je kunt het sperma van Fürst Romancier ook direkt uit Duitsland laten komen zonder tussenkomst van een Nederlandse hengstenhouder!

Ik hoorde dit weekend trouwens dat een veulen, geboren in Nederland niet eens gebrand mag worden!

Adriana ik ben ook reuze benieuwd... hou ons alsjeblieft op de hoogte!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:36

Huh? Oo want ik had stiekum wel gehoopt op een brandmerk bij dit veulen...
Nou ja, we merken het vanzelf! Ik ben ook reuze benieuwd, tot nu toen hebben de FR veulens die ik heb gezien wel van van elkaar. Er staan 2 op Horse-Gate en op Bokt is er een FR veulen.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:51

kaotictjinta schreef:
Pieternel ik bedoelde ook niet het gebruik van andere duitse hengsten, maar je kunt het sperma van Fürst Romancier ook direkt uit Duitsland laten komen zonder tussenkomst van een Nederlandse hengstenhouder!

Ik hoorde dit weekend trouwens dat een veulen, geboren in Nederland niet eens gebrand mag worden!

Adriana ik ben ook reuze benieuwd... hou ons alsjeblieft op de hoogte!!


Ok dat begreep ik, maar is het dan niet zo dat je dan vaak wel eerst geld moet overmaken en dan pas het sperma wordt verstuurd? De regelingen zijn anders in Duitsland toch dan in Nederland?

Nou dat een veulen geboren in Nederland NIET in Duitsland gebrand mag worden, klopt niet helemaal, want ik ken diverse veulens die in Nederland geboren zijn en wel degelijk in Duitsland gebrand zijn. Daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.

@Adriana : Ik zal een gaan kijken op Horse Gate kan ik me een beetje een beeld vormen van de nakomelingen van FR. En.... als je nieuws hebt en eventueel foto's laat het maar meteen weten !!

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:57

Ik dacht het ook dat branden mocht, maar dat werd stellig ontkent door echte paardenmensen in Nederland, vandaar dat ik het hier meldde.

Pieternel je hebt gelijk, je moet hier het dekgeld eerst betalen en dan wordt het sperma opgestuurd.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:12

pieternel schreef:
kaotictjinta schreef:
Pieternel ik bedoelde ook niet het gebruik van andere duitse hengsten, maar je kunt het sperma van Fürst Romancier ook direkt uit Duitsland laten komen zonder tussenkomst van een Nederlandse hengstenhouder!

Ik hoorde dit weekend trouwens dat een veulen, geboren in Nederland niet eens gebrand mag worden!

Adriana ik ben ook reuze benieuwd... hou ons alsjeblieft op de hoogte!!


Ok dat begreep ik, maar is het dan niet zo dat je dan vaak wel eerst geld moet overmaken en dan pas het sperma wordt verstuurd? De regelingen zijn anders in Duitsland toch dan in Nederland?

Nou dat een veulen geboren in Nederland NIET in Duitsland gebrand mag worden, klopt niet helemaal, want ik ken diverse veulens die in Nederland geboren zijn en wel degelijk in Duitsland gebrand zijn. Daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.

@Adriana : Ik zal een gaan kijken op Horse Gate kan ik me een beetje een beeld vormen van de nakomelingen van FR. En.... als je nieuws hebt en eventueel foto's laat het maar meteen weten !!


Als je merrie zich goed laat laden en ze heeft geen veulen bij zich dan zou ik haar naar Schockemöhle brengen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:38

Ben ik heel erg scheel als ik zeg dat ik die niet gevonden krijg op horse-gate?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:38


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:53

kaotictjinta schreef:
Pieternel ik bedoelde ook niet het gebruik van andere duitse hengsten, maar je kunt het sperma van Fürst Romancier ook direkt uit Duitsland laten komen zonder tussenkomst van een Nederlandse hengstenhouder!

Ik hoorde dit weekend trouwens dat een veulen, geboren in Nederland niet eens gebrand mag worden!

Adriana ik ben ook reuze benieuwd... hou ons alsjeblieft op de hoogte!!

Mijn veulen is vorig jaar gewoon gebrand in duitsland. Heb niemand erover gehoord dat het niet mag omdat hij in nederland geboren is.
Sterker nog, als ik hem niet liet branden kreeg ik geen paspoort :+

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 22:51

Adriana schreef:
pieternel schreef:
Ok dat begreep ik, maar is het dan niet zo dat je dan vaak wel eerst geld moet overmaken en dan pas het sperma wordt verstuurd? De regelingen zijn anders in Duitsland toch dan in Nederland?

Nou dat een veulen geboren in Nederland NIET in Duitsland gebrand mag worden, klopt niet helemaal, want ik ken diverse veulens die in Nederland geboren zijn en wel degelijk in Duitsland gebrand zijn. Daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.


Als je merrie zich goed laat laden en ze heeft geen veulen bij zich dan zou ik haar naar Schockemöhle brengen.


Je bedoeld om daar te laten insemineren? Ja kan, maar dat is natuurlijk niet naast de deur en ook daar geldt neem ik aan eerst betalen en dan kun je pas met je merrie naar huis? en wat dan als je merrie niet behoud? Kun je nog een keer terug. Ik weet helemaal niet of het sperma van FR heel goed is? Als het goed is kun je het denk ik net zo goed laten versturen, maar wat als het niet goed is? Dan ben je eigenlijk wel genoodzaakt om naar Duitsland te rijden of valt dat wel mee?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:32

PN Heb jij misschien de link van die veulens op horse-gate voor mij?

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:50

Niemand die mij wil/kan vertellen waarom de service van de ijzeren man zo slecht is? Meerdere mensen zeggen dat hier maar niemand kan dit onderbouwen. vind ik toch erg vreemd.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 02:19

DL_ schreef:
Niemand die mij wil/kan vertellen waarom de service van de ijzeren man zo slecht is? Meerdere mensen zeggen dat hier maar niemand kan dit onderbouwen. vind ik toch erg vreemd.


@DL_ Ik heb op Horse-Gate ook niet die veulens kunnen vinden. Sorry kan je dus helaas die link niet doorsturen.

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet ervaren die met een dekstation in zee gaat en dat wat de een als "slecht" de ander als "gewoon" ervaart. Verder is het denk ik niet zo netjes om openlijk over een station te praten m.b.t. wat "slecht" of "minder slecht" is en wordt er daarom niet gereageert, omdat het niet gepast is om dit zomaar in een topic te bespreken.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:53

Als dat niet gepast is hoort zoiets zowiezo niet aangehaald te worden. Gewoon niets zeggen is dan veel gepaster lijkt mij. Fantasie en interpretatie is soms veel lelijker als gewoon zeggen waar het op staat.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 21:31

DL_ schreef:
Als dat niet gepast is hoort zoiets zowiezo niet aangehaald te worden. Gewoon niets zeggen is dan veel gepaster lijkt mij. Fantasie en interpretatie is soms veel lelijker als gewoon zeggen waar het op staat.


Het is een ervaring die aangehaald wordt en die wordt dan medegedeeld, om daar dan verder op in te gaan en zaken zoals iemand anders dat ervaart te gaan delen met anderen, die deze ervaring helemaal niet hebben, krijg je weer van die typische boktdiscussies waar niemand op zit te wachten. Jij wilde een antwoord op je vraag en om daar dan zo op te reageren is ook niet echt leuk. Misschien ervaar jij het heel anders als je zaken met ze doet en dan kom je daar toch vanzelf achter? Ik ben sowieso overigens niet de enige die in dit topic deze ervaring aanhaalt, maar ik heb wel netjes een reaktie gegeven.
Ik weet niet waar dat fantasie en interpretatie op slaat en waar daar sprake van is, kom eens met een voorbeeld ? en als er dan gezegd moet worden waar het op staat vind ik: Ik kan alleen zeggen wat mijn ervaring is en die hoeven niet dezelfde te zijn als anderen of die van jou. Dat is mijn ervaring en ik ben ook niet van plan om daar verder nog iets over te zeggen. Spreken is zilver, maar zwijgen is vaak goud. Juist daarom is het denk ik beter om het hierbij te laten.
Ik vind dit allemaal erg off topic dus zullen we het weer hebben waar het allemaal om begonnen is in dit topic ? De hengst Fürst Romancier?


DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:32

Bedankt voor de links adriana!
Zaterdagavond zijn we naar de hengstenshow van de ijzeren man geweest waar o.a. FR aanwezig was. Voor ons is nu de keus gemaakt, in mei wordt mijn merrie geinsemineerd met FR.