Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:10

Mijn merrie is dinsdag op woensdag geinsimineerd, da was heel tevreden over de kwaliteit van het sperma...was van zéér goeie kwaliteit. Wilt natuurlijk niet zeggen dat ze drachtig zal zijn! Maar was wel een pak van mijn hart dit te horen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:51

Dan heb je een ander kwakje gekregen als wij :=

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:54

Wel kijk...weet ook niet hoe het komt. Zelfs de dag nadien in de namiddag nog eens onder de microscoop bekeken en dan zat er zelfs nog altijd leven in het 'kwakje'

sSanne
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Borkel & Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:01

Bij stal Beijsens in Hoogeloon is er afgelopen maand ook een veulen van Fürst Romancier geboren.
Kijk maar op de site www.stalbeijsens.nl en dan bij fokkerij, Stanzie aan klikken.

charlie1989

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:41

Het veulen van De engelshoeve vind ik wel iets. Misschien ligt het aan mij, maar de galop vind ik iets minder.

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:50

Bij ons op stal hebben we ook een veulen daarvan, echt een sjiek ding. Wordt zo'n kleur als Veronica(zien profiel), met 2 witte achterbenen en een kol op haar hoofd. Langbenig en heel mooi recht op de benen. Lekker eigenwijs ding is het, maar echt een scheetje :+:

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:34

charlie1989 schreef:
Het veulen van De engelshoeve vind ik wel iets. Misschien ligt het aan mij, maar de galop vind ik iets minder.


Heb nu pas het filmpje gezien, de eerste keer toen deze link hier stond kreeg ik het niet open, nu wel. En ik was best aangenaam verrast :D Wat vind je minder aan de galop?

charlie1989

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:33

kadet schreef:
charlie1989 schreef:
Het veulen van De engelshoeve vind ik wel iets. Misschien ligt het aan mij, maar de galop vind ik iets minder.


Heb nu pas het filmpje gezien, de eerste keer toen deze link hier stond kreeg ik het niet open, nu wel. En ik was best aangenaam verrast :D Wat vind je minder aan de galop?


tkunnen gedachten zijn, maar lijkt niet zo opwaarts:d nuja, das waarschijnlijk omdat ik het met mijn veulen vergelijk.

Voor de rest vind ik het een mooi veulen, het spreekt me echt aan.

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:35

Mijn merrie in niet drachtig..gisteren nagekeken, wel al terug aan het hengstig worden. Dus, op naar poging 2...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:39

Wat jammer Kadet, wij hebben vroeg in het jaar ook geprobeerd om een merrie drachtig te krijgen van FR maar de 1e keer pakte ze niet van diepvries en de 2e keer werd er dagen achtereen niets geleverd. Zelfs geen diepvries. Toen er 's ochtends een eisprong plaatsvond en er weer geen sperma binnenkwam hebben we in tien minuten een andere hengst moeten uitkiezen.

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:50

Wat spijtig dat je dan zo ineens moet veranderen, eens je je zinnen op een hengst hebt gezet...Welke hengst is het dan geworden?

We blijven proberen hoor, zoals ik al eerder had vermeld, heeft de vader van de da zelf het sperma gaan halen op het station, dus we hebben nog een voorraadje. Ik blijf er op hopen, aangezien de da enthousiast was over de kwaliteit van het sperma.

Ik heb ook eens een kijkje genomen naar de veulens die jullie van dit jaar hebben, zeer mooie veulens hoor! Proficiat!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:35

We hebben Tango gekozen, ik geloof dat dit een hele goede combinatie kan zijn met onze merrie en mijn vriend is er heel content mee. Ikzelf ben er nog een beetje beroerd van, ik had dit veulen zo graag vrij willen houden van Jazz bloed.
Als je nog hebt liggen zou ik ook zeker nog een keer proberen :j

We zijn ook zeker heel blij met de veulens van dit jaar, bedankt! :)

rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:58

Dit topic is vrij oud, maar hopelijk zijn er mensen die recent met Furst Romancier hebben gedekt of dit jaar een veulen verwachten!?
Dit jaar op de HK waren een aantal mooie nakomelingen van de hengst!

Kan iemand mij meer informatie geven over hoe de hengst in het algemeen fokt?
Ik heb gelezen dat hij front, maat en een braaf karakter meegeeft... Zelf heeft hij een goede stap en galop!

rsstables

Berichten: 137
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:30

Wij hebben er een hengst van en dit jaar is de merrie weer gedekt. Hij fokt zeker goede maat, want dat is bij onze merrie het grootste probleem en dat heeft de nakomeling zeker gekregen. Zijn type fokt hij erg door, lange benen, veel kap, en ook t hoofd lijkt er erg op. Qua beweging vind ik t veulen netjes bewegen voor en achter, misschien nog niet spectaculair, maar dat kan ook later komen, de benen zijn wel erg lang.....

rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:06

Wat leuk! Ben heel benieuwd of je foto's hebt van de hengst?
Mijn merrie wordt binnenkort gedekt met FR, ze kan wat meer front en kap gebruiken. Daarnaast hoop ik een braaf karakter te fokken en een langer voorbeen!
Hoe is het karakter van jullie FR-hengst?

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:37

Hallo,
Ons Furst Romancier veulen is bijna 1 jaar oud nu.
Zeker goed aan de maat, en langbenig. Zijn karakter, hij is zéér nieuwsgierig, en heel speels wel.
Zijn bewegingen zijn soepel, lichtvoetig en veerkrachtig.
Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rientje

Berichten: 181
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:18

Wat een mooie jaarling! Inderdaad mooi hoogbening! Knap veulen hoor!
Kadet; kun je al een beetje zien wat FR heeft verbeterd t.o.v. de merrie?

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:39

Vooral het langbenige is helemaal anders dan bij de merrie! Op deze foto kun je de merrie ook zien.

Afbeelding

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:03

Ik dek dit jaar ook met FR. Eerste keer helaas niet gepakt. Ze is nu net voor de 2e keer geinsemineerd. Hopen dat het nu gelukt is!

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:21

Succes! Ik heb er zeker geen spijt van, hij staat me meer en meer aan, is eigenlijk al weer veel veranderd als ik deze foto's zie :)
Welke merrie Ups?

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:44

Deze..

Afbeelding


Keur v. Lennard X ster/pref/pres v. Planeet

Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Vind de hengst echt geweldig!

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:46

Jouw jaarling ziet er ook goed uit Kadet! Hoe is de beweging? Heb e het idee dat FR daar ook op verbeterd heeft?

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:26

Knappe merrie!
Mijn merrie is een goeie beweger en heeft een krachtige motor en heeft een mooi voorbeen al. Maar dit jaarling kan er echt ook wel iets van, en wat hij meer doet dan de merrie, en ik een absolute verbetering vind qua beweging op de merrie, is het opwaartse in zijn beweging. Op de foto in draf kun je daar niets van zien, hij liep dan ook heel gewoontjes, en is daar op dat moment heel overbouwd. Maar als hij in zijn element is en weer eens stoer aan het doen is, ja...dat is toch wel mooi hoor wat hij dan laat zien!

Ups
Berichten: 211
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fürst Romancier (Fürst Heinrich X Romancier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:59

Dat klinkt goed! Hoe heeft FR het op jouw merrie qua hoogtemaat gedaan? Heb je het gevoel dat hij heeft vergroot? Dit is bij mijn merrie echt een aandachtspunt. Ze geeft mooie types die ook heel behoorlijk bewegen, maar de maat blijft steeds hangen rond de 1.60m.
Als je nog eens een fotootje hebt van die van jou en je zou die willen plaatsen.... graag! :-)

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:33

Deze groeit echt als een kool, niet normaal. Haar vorig veulen, ondertussen wel al 4 jaar, was een Fidertanz. Prachtig van model, en zeer goeie beweger, maar ik wist op voorhand dat hij wel een kleinere kon geven. Dit is dan ook het geval geweest, hij is rond 1.60m blijven hangen, zal nog wel iets groeien maar veel zal dat niet meer zijn.(mijn merrie is 1.68m) De Fürst Romancier zal echt wel een hele grote worden. Ik zou hem eigenlijk eens moeten meten...hij staat ook meer in het rechthoeks model dan de Fidertanz. Als ik nieuwe foto's heb zal ik ze wel eens plaatsen!
:)