Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Droomwals x Ahoy

 
Profiel   

hallo! :)


Zelf heb ik nu een paardje op proef die als vader Droomwals heeft en als moeder T.
De vader van de moeder heet Ahoy.

Mijn vraag is of iemand informatie weet over de opa en ouders van mijn waarschijnlijk toekomstige paardje!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 20:52 



 
Profiel   

Droomwalsnakomelingen ken ik als zeer fijne paarden. :)

Wel wat klein, maar erg werkwillig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 20:53 



 
Profiel   

Geen ervaring met de ouderdieren, maar heeft dit paard heel lang op sporthorses te koop gestaan? volgens mij herken ik hem daarvan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 20:58 



 
Profiel   

Ik heb zowel een droomwals als een ahoy gereden, beide zeer fijne paarden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 21:00 



 
Profiel   

heehooi allemaal!

Ze is indd erg werkwillig en leert heel snel! :)
ik heb haar op de plek waar ze stond een aantal keren gereden en ze staat nu sinds zondag bij mij in de buurt op stal
inmiddels heb ik haar nu al 2 x gereden en heb ik elke dag haar aandacht gegeven (longeren, buitenzetten etc)

en ik merk nu al dat alles stukken beter gaat :d


Cindy komt niet van sporthorses

Ik heb haar via mijn baas (huifkarbedrijf terpstra terschelling)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 21:05 



 
Profiel   

Droomwals was goedgekeurd als tuigpaard, je ziet er nu ook wat meer nakomelingen van tegen in de Gelderse richting volgens mij. Hij voert in iedergeval via Waterman wat hackney bloed
Ahoy is een klassieke Gelderse (tuigpaard) hengst. Hij is dus voor beide fokrichtingen gebruikt.
Hij is in zijn vroege jaren alleen voor de tuigpaarden fokkerij gebruikt volgens mij, en later ook voor de Gelders richting beschikbaar gekomen.

Ahoy
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Droomwals
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 21:25 



 
Profiel   

Droomwals is inderdaad een echte Tuigpaardhengst. Nakomelingen kunnen soms onder bepaalde voorwaarden Gelders geregistrrerd worden(KWPN dus. Gelders = KWPN)
Ahoy was inderdaad aanvankelijk een Tuigpaardhengst (klassiek Gelders omdat hij geen hackney bloed voert) en is later overgeheveld naar de Gelderse fokrichting.
Van Ahoy is bekend dat hij ze heel braaf geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 21:42 



 
Profiel   

Droomwals is in 2002 definitief afgekeurd. De nakomelingen van na 2002 worden geregistreerd in het B-register. Maakt voor de sport natuurlijk niks uit.
Maar voor een merrie jammer. Geen keuring voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 14:57 



 
Profiel   

Waarom wil je een tuigpaard als rijpaard???

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 15:37 



 

Sarabanda Wanneer een tuigpaard een goede stap en galop heeft dan kan dat een heel leuk rijpaard zijn.
Ze hebben dan vaak net dat beetje meer dan een rijpaard.
Bij de rijpaarden willen ze tegen woordig graag dat knietje extra terwijl de tuiger die niet goed genoeg tuigt dat knietje vanzich zelf al heeft.

Arista je hebt al aardig wat info zo te zien.
Droomwals heeft een kort tijdje ter dekking gestaan bij Wim Cazemier.
Zelf een mooie hengst om te zien maar zijn nakoemlingen waren niet tuigtypisch genoeg.
Om die reden hebben ze de hengst aangemeld bij het de Gelderse richting binnen het kwpn maar daar voldeed hij uiteindelijk niet.
Weet niet meer precies de reden maar ik gok dat hij qua type te fijn was en vanwege het % hackney bloed.

Afhankelijk van wanneer je merrie is geboren kan ze een gewoon stamboek papier krijgen.
Dateert ze van voor 2002 dan is ze gewoon stamboek.

Meneer Terpstra heeft brave en fijne paarden.
Veel plezier met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:30 



 
Profiel   

Ilegra schreef
Sarabanda Wanneer een tuigpaard een goede stap en galop heeft dan kan dat een heel leuk rijpaard zijn.
Ze hebben dan vaak net dat beetje meer dan een rijpaard.
Bij de rijpaarden willen ze tegen woordig graag dat knietje extra terwijl de tuiger die niet goed genoeg tuigt dat knietje vanzich zelf al heeft.


Ik denk dat je mij bedoelt
De meeste tuigpaarden hebben geen goede stap en draf, tenminste niet zoals die voor de huidige sport gevraagd wordt, ze zijn al meer dan 50 jaar geselecteerd gefokt op draf waarbij de andere gangen verwaarloosbaar waren. Ook het door jou genoemde knietje is anders en in de basis sport nauwelijks van enige waarde, om nog maar niet van verschil in bouw van hals en nek te spreken.
Dus waarom geen keuze doen uit het grote aanbod van rijpaarden, dat was mijn vraag, aan TS trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:38 



 
Profiel   

Mij staan ze bekend als zeer werkwillig, eerlijk en braaf.
Mijn eigen een Larix x Ahoy, dus ook tuiger x gelders heeft deze eigenschappen ook.
Ik ben erg blij met haar.
En ook ik heb voor haar gekozen ipv voor een "normaal" rijtypisch paard. Gewoon om eens te kijken of we het net zover kunnen schoppen als met een modern gefokte KWPN-er.
Wat ik vooral merk is dat haar instelling en werkwilligheid een pluspunt zijn vergeleken bij de KWPN-er die ik rij. En haar sterke achterhand, actief achterbeen.
Mijne heeft een erg goede stap, en ook haar galop is normaal. De verruimingen in draf zijn fijn. Alleen bij spanning idd dan geeft de hoofdhalshouding weleens wat moeilijkheden, maar wanneer de ontspanning terug is, is dit weer prima.
Succes met je proeftijd. Wat mij wel opvalt is dat er toch veel 'goede' paarden een (verre) nakomeling zijn van gelderse of tuigpaarden in de bloedlijnen.
En ook tussen de gelderse en tuigers zitten duidelijke verschillen in bruikbaarheid of aanleg voor diverse disciplines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:58 



 
Profiel   

Butterflys, je maakt in je bericht onderscheid tussen Gelders, Tuigers en KWPN'ers.
Ten onrevhte. Tuigpaarden en Gelderse paarden zijn fokrichtingen binnen het KWPN.

Tuigers en Gelderse zijn dus ook KWPN'ers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 09:43 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft een Ahoy ruin gehad.
Dit was een allround paard.
Onder het zadel kon ze er prima mee rijden, heeft dressuur wedstrijden gelopen.
Met buitenritten heel fijn paard, heel koel.
Ook was het een prima paard voor de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 09:49 



 

Sarebande Ik zou graag verder met je de conversatie aan willen gaan waarom een tuigpaard en geen rijpaard maar deze discussie is niet aan de orde.

TS mijn excusses dat ik hem aanging want je vraagt om informatie van beide hengsten.
Succes met dit leuke paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 11:17 



 
Profiel   

MariekeA je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk neer te zetten wat het merendeel bedoeld.
Lees KWPN=dressuurpaard ;-)
Ik ben best wel gelders/tuigers fan en kan er meest niet zo best tegen als men alle paarden over 1 kam scheert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 19:20 



 
Profiel   

Mijn eerste paard was een Droomwals, een geweldig lief paard met een super karakter !
Droomwals x Ahoy is een mooie combinatie voor een all round paardje .
Er is een topic van mij op Bokt, Droomwals VS Ahoy, ik weet alleen niet
hoe je die link hier kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-11 18:10 



 
Profiel   

Ik vind het een leuk paardje :D . Droomwals is ook mooi en Ahoy daar ben ik fan van (leuke foto's ook in dit topic). Ik heb bijna elke dag een (super mooie <3 ) zoon van Ahoy onder mn kont (die veel mensen waarschijnlijk wel eens op tv hebben gezien ;) ). Is een braaf paard die voor de koets kan en in zijn jonge jaren z dressuur heeft gelopen.

Meerdere geldersen die voor de gouden koets lopen/hebben gelopen zijn van Ahoy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-11 19:59 



 
Profiel   

zelf wou ik geen tuigpaard als rijpaard maar ze werd me aangeboden en ik dacht het is toch het proberen waard. en ik moet zegge ze doet het best goed :)
alleen in de bak wil de galop nog niet echt geweldig (ze draait om of stopt gewoon) maar opbuitenritten gaat ze galop wel heel erg goed :)
ik heb laatst zelfs een heel klein sprongetje gedaan met haar (50 cm) en daar ging ze best goed overheen voor een eerste x :)

ik twijfel alleen nog wel of ik haar houd omdat ik toch heel graag dressuur wil rijden en ik niet weet of ze daar heel geschikt voor is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-11 14:19 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft ook Droomwals in de lijn, haar moeder is van Droomwals.

Erg werkwillige merrie, tikkeltje dominant, maar sterk qua beenwerk en ook hard op de benen.

Lijkt een erg leuke merrie die je nu op proef hebt, ik kan je zeggen dat om te weten of ze geschikt is voor de dresuur je toch een klein tijdje langer denk ik zou moeten rijden met haar. Mijn merrie vind zelf mennen het fijnste om mee te werken, dressuurmatig loopt ze echter ook erg goed wanneer de motor warm is.

Heb je haar nog ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-11 22:22 



 
Profiel   

ik heb ook een merrie van droomwals x ahoy. alleen een andere moeder, mijn merrie heeft ivonna als moeder.
mijn merrie is een heel fijn paardje, erg taai en fijn om mee te werken, zo ver ik weet zijn bijna alle droomwals nakomelingen heel fijn in omgang van ahoy weet ik eigenlijk niets. maar in mijn woonplaats staan nog 2 nakomelingen van droomwals (of nouja 2 waarvan ik het weet) beide zijn het erg fijne, leergierige maar taaie paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-12 23:04 



 
Profiel   

upendo schreef
Droomwalsnakomelingen ken ik als zeer fijne paarden. :)

Wel wat klein, maar erg werkwillig!


is niet helemaal waar, niet elke is klein. mijn paard heeft een stokmaat van 1.62 maar haar halfbroers zijn flink wat groter,
als ik me niet vergis is er eentje rond de 1.70 en de ander rond de 1.74 terwijl de moeder ook geen groot formaatje was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-12 23:06 



 
Profiel   

Heeehoi!

Ik heb haar uiteindelijk gekocht, ze draaft nu heel braaf maar heeft afentoe nog moeite met de galop in de bak maar op buitenrit (lange stukken) kan ze het alwel goed :) Ze draait in elk geval bijna nooit meer om :)

Ps ze is rond de 1.67 dus niet heel klein en waarschijnlijk groeit ze nog wel iets want ze is nu ongeveer 4,5 jaar.

als er tips zijn om de galop te trainen hoor ik het graag

(ze wil aan de longe niet galoperen, tenminste niet langer als 2 passen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-12 20:27 



 
Profiel   

Leuk gefeliciteerd.
Wat je kan doen is haar op laten nemen als Gelders Paard in het stamboek.
Mocht je dan ooit willen fokken dan kan je dat bij de Gelderse doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-12 20:35 



 

Gefeliciteerd met deze leukerd.
Dat met de galop komt vanzelf goed, haar eerst zelf laten uitzoeken en steeds heel erg belonen wanneer ze aanspringt.

Een vriendin van mij heeft ook een paard van Terschelling af en die had ook alleen maar voor de kar gelopen.
Die had eerst ook heel moeite met galop maar die heeft er nu ook geen problemen meer met de galop.
Succes en wat Natasja zegt neem der mee naar de keuring van het Gelders paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-12 20:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen