Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Embryotransplantatie, wie?

 
Profiel   

Fijn om te horen MisterA.
Waarom spuiten de meesten meteen na het spoelen direct weer hengstig? Van mij hoeft dat eigenlijk ook niet. Ik heb voor mezelf besloten maximaal 3 pogingen te doen. Dan kan ik daarna nog een poging tot eigen dracht doen, wat ik natuurlijk nog liever doe bij de 2de hengstigheid, wat betekend dat de eerste spoeling is gelukt :D

Enige reden om hengstig te spuiten is dat je de draagmoeder ook mee kan spuiten, zodat je met een eigen merrie meer kans hebt op synchroon lopen én vaker kunnen laten spoelen. Ik wil sowieso maar 1 extra veulen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 21:59 



 
Profiel   

Goed om je info te lezen MisterA!

En ik kan me helemaal vinden in wat je zegt. Dat hengstig spuiten was ik al niet zo'n fan van (ik werk in de zorg dus ben wel wat op de hoogte van de invloed van hormonen). Maar op aanraden van een dierenarts toch een merrie een aantal keer gespoten, wat dus niet goed bevallen is.

Wij hebben vorig jaar besloten dat we de merries waar we van zouden willen spoelen een keer proberen. Als er niks uit komt dan is dat zo voor dat seizoen.

Wel heel informatief om iedereen z'n ervaringen te lezen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 22:04 



 
Profiel   

prada schreef
Wel heel informatief om iedereen z'n ervaringen te lezen!!


Zeker! Zet je soms weer even aan het denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-17 22:21 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Edhunter schreef
Dit is ook van 3 x spoelen en merrie was normaal in 1 keer drachtig anders begin je er niet aan!
Er komen zoveel kosten bij ik ben daar enorm van geschrokken! En ja Jan de da is zoals jullie noemen een goede .....

Dat is wel pittig. Ik was iets minder dan 2000,- kwijt voor 3x spoelen en bij mij is het aan huis gedaan. Dat zou normaal gesproken wat duurder moeten zijn.

Ik betaal 250 voor spoelen en 300 voor inzetten als er een embryo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 00:49 



 
Profiel   

6000 van 3 keer spoelen kan gewoon niet. Zelf een draagmoeder, en geen embryo, dus geen terugplaatsing.

Er komen nog begeleidingskosten en misschien stalling bij, en hengstig spuiten. Was dat dan 1750,- per cyclus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-17 08:51 



 
Profiel   

Ja klopt en stallingskosten er nog bij .........
Echt doe het nooit weer... MisterA ben het zeker met je eens ! Uitleg ben ik ook helemaal mee eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-17 21:05 



 
Profiel   

Een wat ouder topic, maar wil later even terug lezen.

Vandaag last minute besloten om mijn Jazz merrie te laten spoelen. Overigens wel voor aanzienlijk veel lagere bedragen dan hier genoemd wordt. :wow:

Spoelen 140,-
Embryotransfer 150,-
Drachtcontroles 15,-

(excl BTW, maar die betalen we niet)

En dan gewoon het dekgeld natuurlijk.

Als de draagmerrie na 45 dagen niet drachtig is, geen kosten behalve voor het spoelen zelf. Merrie is vandaag geïnsemineerd (en twee eitjes erop), dus benieuwd of we iets spoelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 19:14 



 
Profiel   

Quir, hoop voor je dat je wat spoelt!!
Heb je de merrie weg gebracht? Waar laat je spoelen?
Toevallig is gister bij ons het eerste ET veulen geboren, een Toto uit een Ampere merrie.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 19:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Verwacht je nog meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 21:21 



 
Profiel   

Quir schreef
Een wat ouder topic, maar wil later even terug lezen.

Vandaag last minute besloten om mijn Jazz merrie te laten spoelen. Overigens wel voor aanzienlijk veel lagere bedragen dan hier genoemd wordt. :wow:

Spoelen 140,-
Embryotransfer 150,-
Drachtcontroles 15,-

(excl BTW, maar die betalen we niet)

En dan gewoon het dekgeld natuurlijk.

Als de draagmerrie na 45 dagen niet drachtig is, geen kosten behalve voor het spoelen zelf. Merrie is vandaag geïnsemineerd (en twee eitjes erop), dus benieuwd of we iets spoelen!

Dat is netjes, bij wie doe je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 22:16 



 
Profiel   

Merrie staat nog thuis, gaat weg als ze gaan spoelen. :)
Vandaag waren beide eitjes nog niet gesprongen, dus morgen nog eens scannen. Hopelijk dan wel.

In België (net over de grens), bij Turnhout. Weet even de naam niet, kan ik morgen wel opzoeken!

Knap veulentje Prada! Verwacht je er inderdaad nog meer? Hoe was het spoelen gegaan? Had je in één keer een embryo? Hoeveel had je gespoeld?

We hopen stiekem op twee embryo's, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-17 22:23 



 
Profiel   

Vandaag beide eitjes eraf! Dus op naar een tweeling. :))

Ze gaat trouwens naar Twinkeling in België om te spoelen. Vandaag dag 0. Vind t best spannend hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 20:10 



 
Profiel   

succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-17 20:16 



 
Profiel   

Hoe staat het met de spoelingen bij iedereen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 10:09 



 
Profiel   

Hier vlot het nog niet echt. Bleek dat de donor moeder toch vies was, die is nu gespoeld. Vanmiddag gaat ze weer weg om opgevolgd te worden voor inseminatie en daarna spoelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 10:53 



 
Profiel   

Een hele oude stoffige topic opgeduikeld... maar klopt het dat er geen recentere is?

Dit jaar nog nieuwe ervaringen van bokkers?
Met klinieken/ praktijken die het doen?
Is het slagingspercentage inmiddels verbeterd? Zijn er bokkers die ervaringen willen delen?
En voor het noorden: zijn naast Seldsum nog andere goede gerenommeerde bedrijven erbij gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 19:53 



 
Profiel   

Wij doen het tegenwoordig bij Equilife- Tineke de Haan. Bevalt prima.

Dit jaar 3x gespoeld, 3x een embryo, nu 2 drachtig. 1 heeft na de 35 dagen nog verworpen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:29 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Een hele oude stoffige topic opgeduikeld... maar klopt het dat er geen recentere is?

Dit jaar nog nieuwe ervaringen van bokkers?
Met klinieken/ praktijken die het doen?
Is het slagingspercentage inmiddels verbeterd? Zijn er bokkers die ervaringen willen delen?
En voor het noorden: zijn naast Seldsum nog andere goede gerenommeerde bedrijven erbij gekomen?

DAP Vorden heeft een heel goed slagingspercentage met embryotransplantatie maar ik geloof dat Karin Hendriks ook bij Esther werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 20:30 



 
Profiel   

Vulina, hebben jullie daarvoor met een andere partij gewerkt? Zij hebben ook draagmerries? Hebben jullie eigen draagmerries? Wat vinden jullie sterk punt van hen?
Komen zij aan huis of ga je met de merries er heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 08:41 



 
Profiel   

Janderegela, bedoel je de DAP de graafschap? Heb jij er zelf ook met eigen merries ervaring mee?
Vorden is een eindje uit de buurt helaas.

Iemand ervaring met Wolvega?

Een eigen draagmerrie lijkt me het prettigst. Maar lees ook dat het synchroniseren van 1 draagmerrie behoorlijk uitdagend kan zijn. Dat daarom prettiger is om zaken te doen met een praktijk met verschillende draagmerries die verhuurd worden.Zijn hier ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 09:05 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Vulina, hebben jullie daarvoor met een andere partij gewerkt? Zij hebben ook draagmerries? Hebben jullie eigen draagmerries? Wat vinden jullie sterk punt van hen?
Komen zij aan huis of ga je met de merries er heen?


Ja eerst met een ander ;)

Tineke werkt voor zichzelf maar bij vdl stud. Via hun heeft ze draagmerries staan.
Ik gebruik inderdaad eigen draagmerries.

Voordeel van Tineke, buiten het feit om dat ze goed werk levert, is de communicatie. Dat liep bij degene hiervoor te stroef. Je moet op je afspraken aankunnen: je kunt niet een dag later of eerder spoelen...
Verder vind ik haar gewoon ook heel vriendelijk, fijn om mee te werken. Daarbij is ze niet duur in vergelijking met anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 09:30 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Janderegela, bedoel je de DAP de graafschap? Heb jij er zelf ook met eigen merries ervaring mee?
Vorden is een eindje uit de buurt helaas.

Iemand ervaring met Wolvega?

Een eigen draagmerrie lijkt me het prettigst. Maar lees ook dat het synchroniseren van 1 draagmerrie behoorlijk uitdagend kan zijn. Dat daarom prettiger is om zaken te doen met een praktijk met verschillende draagmerries die verhuurd worden.Zijn hier ervaringen mee?

Ja, de Graafschap. Ik spoelde eerst in Mariahoop bij Ton Vullers. Super geregeld met enorm veel draagmerrie’s maar ik vond de drachtvergoeding erg hoog. Daarna via de Graafschap. Toen hadden we zelf wel draagmerrie’s. 1 draagmerrie is eigenlijk niet te door want de kans is gewoon te groot dat je haar niet synchroon krijgt. En huren is ook wel makkelijk. Die hebben er altijd wel een paar staan die gelijk lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 10:48 



 
Profiel   

Dus daar ben je op terug gekomen jdr?

Ik vind 1 draagmerrie ook lastiger. Wij hebben zelf dit jaar 5, en eventueel nog te ruilen met klanten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 18:33 



 
Profiel   

Er is een discussie over dit onderwerp op de voorpagina, maar weinig ervaringsdeskundigen; [VN] PvdD wil verbod op insemineren.
Zo kwam ik hier terecht, op zoek naar deze informatie. Misschien kan/wil iemand nog iets toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 18:37 



 
Profiel   

Interessant topic!
Ik zou best graag van mijn paard tzt (als ze richting pensioen gaat) een veulen willen maar deze heeft ze nog nooit gehad. Zoiets zou dan echt een uitkomst zijn.

Hoe werkt dat eigenlijk met invloed van de draagmerrie op het veulen qua genen/karakter?
Is daar iets van te merken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen