Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Embryotransplantatie, wie?

 
Profiel   

Wij hebben besloten om dit jaar middels ET te dekken

Wie heeft hier al ervaring mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 19:01 



 
Profiel   

Ik. En Rhea ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:04 



 
Profiel   

Doe je dat via een bepaald dekstation of hoe gaat zoiets in zijn werk, is ook behoorlijk duur denk ik of valt dat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:13 



 
Profiel   

Toevallig is de merrie die ik rijd afgelopen maandag drachtig gescand van een veulen van een andere merrie. Gelijk eerste keer raak :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:23 



 
Profiel   

Als ik het nu zou moeten doen zou ik het bij de Graafschap dierenartsen doen. Het spoelen en inplanten kost ongeveer 600 euro. Daar komt wat bij medicatie bij, stalgeld, dekgeld natuurlijk en de draagmoeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:31 



 
Profiel   

merries staan in friesland, laat t bij Wolvega doen. Mocht t de eerste keer lukken dan ben ik zo'n 700 euro kwijt (ruimer geschat)
de draagmoeder hoef ik niet te huren.
En 2 x sperma aangezien ik 2 verschillende hengsten wil gebruiken.
Volgend jaar totaal van 3 merries waarmee we het willen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:54 



 
Profiel   

Charaz schreef
Doe je dat via een bepaald dekstation of hoe gaat zoiets in zijn werk, is ook behoorlijk duur denk ik of valt dat mee?



ligt eraan of je zelf de draagmerrie hebt.
Zo niet kan je deze "huren" of kopen en daarna terugverkopen aan de merriecentrale.
overige kosten zoals stalling etc zijn dan wel voor jouw rekening.
als je draagmerrie huurt dan zijn de kostebn voor alleen de draagmerrie, embryotransplantatie en merriebegeleiding zo'n 3000-4000 euries
(heb k mij laten vertellen)
maar ook afhankelijk van waar je het laat doen en welke "draagmoeder"constructie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-14 23:58 



 
Profiel   

Merrie via de centrale huren is 1750 euro dus een prijs aanhouden van rond de 3000 euro is wel realistisch voor 1 cyclus (die slaagt).
Met de meeste hengstenhouders kun je wel afspraken maken over de betaling van het sperma. Meestal alleen een rekening als ze door de 42 dagen dracht heen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 08:06 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Merrie via de centrale huren is 1750 euro dus een prijs aanhouden van rond de 3000 euro is wel realistisch voor 1 cyclus (die slaagt).
Met de meeste hengstenhouders kun je wel afspraken maken over de betaling van het sperma. Meestal alleen een rekening als ze door de 42 dagen dracht heen zijn.



thanks voor de tip daar heb ik dus nog niet over nagedacht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 10:58 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Merrie via de centrale huren is 1750 euro dus een prijs aanhouden van rond de 3000 euro is wel realistisch voor 1 cyclus (die slaagt).
Met de meeste hengstenhouders kun je wel afspraken maken over de betaling van het sperma. Meestal alleen een rekening als ze door de 42 dagen dracht heen zijn.


1750? via animal embry center is het 1250 exc stalling (je moet merrie mee naar huis nemen)
en 850 retour als je de merrie weer terugverkoopt aan t center.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 10:58 



 
Profiel   

Rambobo schreef
janderegelaa schreef
Merrie via de centrale huren is 1750 euro dus een prijs aanhouden van rond de 3000 euro is wel realistisch voor 1 cyclus (die slaagt).
Met de meeste hengstenhouders kun je wel afspraken maken over de betaling van het sperma. Meestal alleen een rekening als ze door de 42 dagen dracht heen zijn.


1750? via animal embry center is het 1250 exc stalling (je moet merrie mee naar huis nemen)
en 850 retour als je de merrie weer terugverkoopt aan t center.

Ja dat is bij Vullers. Maar die vraagt (of vroeg) 2500 euro extra als de merrie 42 dagen drachtig is. Een soort drachtvergoeding. En dat is bij de Graafschap niet. Je kunt natuurlijk ook zelf voor een merrie zorgen er staan er genoeg op MP voor 1000 euro of minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 11:28 



 
Profiel   

Hoe is jullie ervaring als je zelf een merrie aanbrengt? Lijkt mij nog niet zo gemakkelijk om de cyclus enz... gelijk te krijgen of ben ik mis? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 11:56 



 
Profiel   

Sprintje hier op bokt heeft een draagmerrieverhuur, www.hipposupport.nl zij zal je vast meer informatie kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 11:58 



 
Profiel   

Umeo schreef
Hoe is jullie ervaring als je zelf een merrie aanbrengt? Lijkt mij nog niet zo gemakkelijk om de cyclus enz... gelijk te krijgen of ben ik mis? :)



ik heb zelf een draagmerrie
schijnt in de praktijk niet zo moeilijk te zijn als wordt gedacht

laat ik dan maar hopen dat dat in mijn situatie ook geldt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 12:17 



 
Profiel   

Als je op tijd begint dan kan de dierenarts de draagmoeder wel gelijk krijgen. De merrie mag 1 dag voorlopen en 3 dagen achter. Die marge kun je nog iets vergroten als je Regumate toedient.

Op tijd beginnen betekent wel een paar weken vantevoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 13:24 



 

Ik heb zelf ook een draagmerrie. Zit er over te denken om het volgend jaar of het jaar erop te doen
Kosten beginnen nu mee te vallen. Die vergoeding van 2500 euro staat me niet aan maar die gaan ze dus al niet allemaal meer vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 13:31 



 
Profiel   

Rambobo schreef
Umeo schreef
Hoe is jullie ervaring als je zelf een merrie aanbrengt? Lijkt mij nog niet zo gemakkelijk om de cyclus enz... gelijk te krijgen of ben ik mis? :)



ik heb zelf een draagmerrie
schijnt in de praktijk niet zo moeilijk te zijn als wordt gedacht

laat ik dan maar hopen dat dat in mijn situatie ook geldt ;)


Zoals Janderegelaa inderdaad aangeeft heb je wel wat marge. Maar daar kan de dierenarts in Wolvega je waarschijnlijk je perfect in begeleiden. Wat wel echt belangrijk is is dat de draagmerrie een mooie verloop van haar hengstigheid laat zien.
Als de draagmerrie op het moment van transplantatie toch niet goed "voelt" of je toch in de grensgevallen terecht komt dan kan je beter een andere draagmerrie erbij halen die beter past. Bij een goed synchroon lopende en goed vruchtbare draagmerrie heb je na de transplantatie eigenlijk gelijke kansen tot een drachtigheid als bij een gewone dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 17:04 



 
Profiel   

Ik volg ook, bij mij niet het geval maar vind het erg interessant om over mee te lezen. Heb in Utrecht al veel ET merrie's zien staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 17:40 



 
Profiel   

Stal Seldsum in Jelsum (Friesland) doet ook heel veel ET, ook met door je zelf aangeleverde draagmerries.
Hele goede ervaringen mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 19:47 



 
Profiel   

ja ik ben benieuwd, tis nu wachten op t veulen en daarna gaan we ad slag

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 10:46 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie laten gebruiken voor ET. Dus ze was draagmerrie via een centrale.
Lastig vond ik dat je dan 3 partijen heb. Ik als eigenaar van de draagmerrie en de centrale en de eigenaar van het veulen.
Dus op die manier zou ik het zelf niet meer doen. beter om gelijk afspraken te maken met de eigenaar van het veulen.

De afspraak bij mij was dat mijn merrie gewoon thuis zou bevallen en niet naar de eigenaar van het veulen zou gaan om daar te bevallen.
Maar op dag 45 dracht moest ik opeens mijn merrie brengen naar de eigenaaar van het veulen, en dat was niet de afspraak.
Dus was mijn merrie 10 maanden kwijt, ze had thuis gewoon kunnen bevallen en in de wei kunnen staan met de 2 andere merries die ook een veulen kregen.
Na het ophalen van mijn merrie 10 maanden later, kreeg ik een paard terug die niet meer geschikt was voor de sport.
Mijn merrie ging er gezond en niet kreupel heen, kreeg een paard met een maagzweer en kreupel terug.

Dus op deze manier doe ik het dus nooit meer.
Mijn merrie is zeer geschikt als draagmoeder maar dan wel aan de juiste persoon.

Dus mensen als je een merrie hebt en je wilt haar als draagmoeder terbeschikking stellen maak goede afspraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 11:26 



 
Profiel   

Spienius had je de merrie en veulen dan wel thuis? Anders was je d'r toch veel langer kwijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 11:33 



 
Profiel   

ik ben haar 10 maanden kwijt geweest.
Heb haar niet gelijk gebracht met 45 maanden dracht.
En uitstel gekregen dat ik haar pas in na 5/6 maanden dracht kon brengen naar de eigenaar van het veulen.
De centrale deed moeilijk en uiteindelijk met de eigenaar van het veulen dus kunnen afspreken dat mijn merrie later naar hun toe zou komen.
De centrale had de afspraak dat de merrie na 45 dagen dracht naar de eigenaar zou gaan van het veulen.
En ik had met de centrale de afspraak dat mijn merrie gewoon thuis kon blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 11:58 



 
Profiel   

Wij gaan normaal ook ET toepassen op 2 merries...
Als je een eigen draagmerrie wil gebruiken, moet je dan al niet lang van te voren de 2 cyclussen bekijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 13:27 



 
Profiel   

CAS_3 schreef
Wij gaan normaal ook ET toepassen op 2 merries...
Als je een eigen draagmerrie wil gebruiken, moet je dan al niet lang van te voren de 2 cyclussen bekijken?

Zo vroeg mogelijk is wel het makkelijkst ja. En dan proberen om de drager gelijk te krijgen met de donor, niet andersom.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-14 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen