Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ministal De Stegen

 
Profiel   

Goedemiddag,

Wij overwegen de aanschaf van een minipaardje. Via een advertentie kwamen wij terecht op de site minipaardje.com van Stal de Stegen in Deurne.
ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met deze stal?

Bedankt al!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 15:45 



 
Profiel   

Heeeeel oud topic.
Toch even omhoog, iemand ervaring met deze stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 19:26 



 
Profiel   

En nog een schop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:37 



 
Profiel   

Volgens mij ging het om de aanschaf van een minipaardje. Die verkopen/fokken ze bij de ministal in Deurne. Het gaat dus niet om een stalling voor je paard. Dacht ik meld het even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:52 



 
Profiel   

Daar gaat het mij ook om…. De mini’s *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 11:18 



 
Profiel   

Ja ik heb ervaring met deze stal.
Afgelopen januari daar een merrietje gekocht. Heel fijn diertje en nog altijd in mijn bezit. Heeft 2 weken terug een mini van mij overgekocht. Vriendelijke man wat ook zijn afspraken nakomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:00 



 
Profiel   

Volgens mij kun je hier prima wat kopen.
Als je echt een minipaardje wil moet je wel even opletten dat er stamboek papieren bij zitten.
Ze verkopen er ook genoeg zonder papier namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:32 



 
Profiel   

Ik heb er een hele leuke mini vandaan en ben er dus ook positief over :D
[ img ]

Hij heeft inderdaad vanalles staan, met en zonder papier.
Bij aankomst gaat hij even met je om de tafel zitten wat je zoekt en dan rijdt hij met je naar de weilanden waar hij alles heeft lopen en kun je uitzoeken :') Prima plek dus om een leuke mini te scoren en ik zou er in de toekomst zo weer een van kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:35 



 
Profiel   

Of je kan ook naar de minipaardenfokkers gaan, en rechtstreeks kopen van de fokkers in plaats van de handelaar. :) Onze stal wil zich bijvoorbeeld focussen op gezonde dieren, de veulens bij ons geboren zijn sociaal opgevoed, en onze ouderdieren getest en/of gecontroleerd op erfelijke aandoeningen. Ook hebben de ouderdieren verplichte veterinaire inspecties gehad voor ze ingezet werden voor de fok van het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 10:18 



 
Profiel   

Laureas schreef
Of je kan ook naar de minipaardenfokkers gaan, en rechtstreeks kopen van de fokkers in plaats van de handelaar. :) Onze stal wil zich bijvoorbeeld focussen op gezonde dieren, de veulens bij ons geboren zijn sociaal opgevoed, en onze ouderdieren getest en/of gecontroleerd op erfelijke aandoeningen. Ook hebben de ouderdieren verplichte veterinaire inspecties gehad voor ze ingezet werden voor de fok van het stamboek.


Daar heb je gelijk in, ik was me er niet helemaal van bewust dat dit toch een beetje een 'mini-fabriek' is misschien....
Dank dat je dit even deelt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:53 



 
Profiel   

Dat ligt er natuurlijk ook aan wat je met de pony wilt. Voor weidemaatje heb je er prima pony's, voor de fok vind ik inderdaad een ander verhaal. Maar de pony's staan er echt altijd prima bij en zijn goed verzorgd. Hij fokt ze ook niet zelf maar koopt op, zet ze in opfok en verkoopt weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 06:46 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Hij fokt ze ook niet zelf maar koopt op, zet ze in opfok en verkoopt weer.


Dat is inderdaad wat een handelaar doet, en voor correcte handel is het inderdaad vanzelfsprekend dat hij zijn handel in prima conditie moet houden, het brengt zijn brood op de plank.

Maar mijn dieren kunnen evengoed als gezelschap dienen hoor. De meeste paardjes die hier vertrekken gaan dan ook naar liefhebbers die iets uniek en moois in hun weide willen hebben, niet alleen fokkers kopen bij me.

@Ninx, graag gedaan. Ik dacht er even op te wijzen dat er ook minipaardenfokkers zijn die dit als hobby met hart en ziel doen om hun veulentjes veilig en in een warm stalletje te zien opgroeien. Ons eerste veulen wordt half maart verwacht, camera, geboortemelder en veel slapeloze nachten staan op het programma maar we zien onze paardjes zo graag. We doen er alles voor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:00 



 
Profiel   

Ik bedoelde het ook niet verkeerd, hij is en blijft een handelaar maar heeft duidelijk wel een hart voor z'n dieren en de zaakjes heel goed op orde, dat wilde ik daarmee aangeven.

Ik moest op die dag gewoon een pony hebben (anders stond de ander alleen) en aangezien er nauwelijks aanbod was, was het voor mij een ideale uitkomst dat hij er zoveel had dat ik erheen kon en meteen iets kon meenemen. Daarnaast is onze pony geweldig en heeft het dus super uitgepakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:09 



 
Profiel   

Laureas schreef
Of je kan ook naar de minipaardenfokkers gaan, en rechtstreeks kopen van de fokkers in plaats van de handelaar. :) Onze stal wil zich bijvoorbeeld focussen op gezonde dieren, de veulens bij ons geboren zijn sociaal opgevoed, en onze ouderdieren getest en/of gecontroleerd op erfelijke aandoeningen. Ook hebben de ouderdieren verplichte veterinaire inspecties gehad voor ze ingezet werden voor de fok van het stamboek.



Ik ben het helemaal eens met jou, maar vergeet het prijsverschil niet.
Niemand gaan 2.000 gaan betalen voor een pony die als gezelschap dient voor hun paard te vergezellen in de trailer etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:54 



 
Profiel   

Hoi!! Ik heb sinds 1 december een pony gekocht bij stal de stegen. Super leuk pony, voor een niet te hoge prijs.

Enige dingetje is dat hij luizen had, prut oogje had en bij komst van de dierenarts/tandarts een ontsteking in zijn mond, maar ja wat verwacht je. Hij was ook net gecastreerd en hij heeft waarschijnlijk een iets onregelmatige hart en het is een laat bloeier. Het is dat het paspoort in 2020 is uit gegeven anders had de dierenarts heb 2,5 gegeven Inplaats van 3,5.

Nogmaals het is een handelaar. wel 1 met echt liefde voor de pony’s, hij kan moeilijk elke pony een kliniche keuring geven.

Gelukkig is hij er boven op gekomen en is het een super fijne pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-24 05:59 



 
Profiel   

Wat leuk Lizzy, je had dit ook bij hem kunnen aangeven hoor, dan denkt hij echt wel met je mee!

Ik heb 2 jaar na aankoop nog spul opgestuurd gekregen tegen luizen omdat hij toevallig mee las op FB.

Het is en blijft een handelaar maar wel een die goed is voor z’n dieren!

Ik zou er echt zo weer kopen. Ruime keuze en leuke dieren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-24 09:06 



 
Profiel   

ja eigenlijk had ik het hem moeten vertellen, maar ja hij is nu behandeld en blij. Maak me er voor nu geen druk meer om.

pony kost nou eenmaal geld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-24 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen