Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

 
Profiel   

KellyDV schreef
Dat is natuurlijk het ergste van het verhaal, de merrie leeft niet meer..
Het is ontzettend lief dat de hengstenhouder dat wel aangeboden heeft, desondanks het niet haar fout is maar van het dekstation.

Oh dat is sjit zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-15 11:04 



 
Profiel   

Er nog achter gekomen wie zijn vader is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-15 10:49 



 
Profiel   

De merrie was van mij.
Nee het onderzoek naar wie de vader is loopt nog....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-16 12:49 



 
Profiel   

Wat een verhaal! Heel slordig dat dit heb kunnen gebeuren, en ik snap TS echt helemaal dat ze haar veulen verkocht heeft (leuk dat hij naar een Bokker is gegaan :) ). Als je iets koopt wat Arabisch bloed zou moeten hebben omdat je dat mooi vind, is het nogal een domper als t een halve Fries blijkt te zijn. Ik zou daar ook echt niet gelukkig mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 22:08 



 
Profiel   

Nee idd. Heb je alweer een ander paard gevonden TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 18:32 



 
Profiel   

Desiree schreef
KellyDV schreef
Dat is natuurlijk het ergste van het verhaal, de merrie leeft niet meer..
Het is ontzettend lief dat de hengstenhouder dat wel aangeboden heeft, desondanks het niet haar fout is maar van het dekstation.

Oh dat is sjit zeg!

En de hengst staat inmiddels in China. Dus het gewenste veulen fokken gaat wat ingewikkeld worden.

Ik heb het hele topic net doorgelezen, wat een verhaal! Gelukkig is het veulen terechtgekomen bij iemand die hem helemaal geweldig vindt :) Ik ben benieuwd welke Friese hengst nou de vader is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-16 21:11 



 
Profiel   

Er is gewoon nog diepvries hoor. Maar zonder merrie wordt het lastig.
Ook ik ben benieuwd wie de vader is, maar ze zijn volgensmij niet zo snel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-16 22:49 



 
Profiel   

Hee iedereen,

Het is al eventjes geleden dat ik iets bericht heb betreft Kadanz.

Ten eerste; met Kadanz gaat het heel goed, ik ben zo blij dat hij een fijn thuis heeft gekregen! Ik krijg regelmatig foto's van hem door gestuurd en wat groeit hij enorm hard, erg leuk om op de hoogte gehouden te worden!

En ja, inmiddels zijn wij via DNA onderzoek erachter wie de vader is!



Laatst bijgewerkt door petraaken op 02-03-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

naam hengst verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 13:56 



 
Profiel   

Wat fijn dat 't goed met 'm gaat en dat je er achter bent wie de vader is. Is ook nog duidelijk geworden of er ook een Friese merrie een "verkeerd" veulen heeft gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 14:04 



 
Profiel   

Als hij dan toch een foutje is, dan is het wel een HEEEEL goed foutje! Hij is zo leuk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 14:34 



 

Kadanz81 schreef
Hee iedereen,

Het is al eventjes geleden dat ik iets bericht heb betreft Kadanz.

Ten eerste; met Kadanz gaat het heel goed, ik ben zo blij dat hij een fijn thuis heeft gekregen! Ik krijg regelmatig foto's van hem door gestuurd en wat groeit hij enorm hard, erg leuk om op de hoogte gehouden te worden!

En ja, inmiddels zijn wij via DNA onderzoek erachter dat zijn vader Tsjalle 454 is!

Een leuk 'foutje'' dus :D


Fijn dat het goed met hem gaat. Ik heb geen verstand van Friezen,maar gezien het dekgeld lijkt het me best een leuk foutje. :-p Ik denk trouwens dat het best een leuk paard voor de mensport kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 14:35 



 
Profiel   

Oef en hoe zit het met degene die dat rietje eigenlijk zou krijgen? Die dus nu kharamel heeft met Fries? Ben wel benieuwd naar wat daar uitgekomen is :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 08:46 



 

lifaya schreef
Oef en hoe zit het met degene die dat rietje eigenlijk zou krijgen? Die dus nu kharamel heeft met Fries? Ben wel benieuwd naar wat daar uitgekomen is :p


Een Arabofries F1. ;)

Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat twee rietjes zijn omgewisseld. Ze kunnen ook een keer een verkeerde hebben gepakt, lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 09:02 



 
Profiel   

Precies er is een verkeerd rietje gepakt.
Er is niks verwisseld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 21:15 



 
Profiel   

Vind het wel vaag hoor.. Verkeerd rietje gepakt.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 23:14 



 
Profiel   

Ik gok dat er met vers sperma is geïnsemineerd en dat er een verkeerde sticker is geplakt op het buisje.
En dus wel een buisje met een sticker met de gewenste arabische hengst, alleen gevuld met sperma van de friese hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 23:20 



 

Kan heel makkelijk denk ik, als het net zo werkt als met koeien. Rietjes hebben een kleur en er zitten vaak meerdere kleuren (hengsten) in canisters (vakken in het spermavat). Rood en roze lijkt bij ons bv ook erg op elkaar, wij pakken ook wel eens per ongeluk de verkeerde stier.
Je kunt alleen achteraf zien of het goed is gegaan, want de naam + ki code staat wel op het rietje. Maar dat kun je niet van te voren gaan aflezen, letters zijn klein en rietje moet zsm vanuit spermavat in de pistolet, dus geen tijd om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 23:23 



 
Profiel   

Nee diepvries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 23:25 



 
Profiel   

Hoezo is dat vaag? Zoiets kan toch gebeuren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-16 23:45 



 
Profiel   

Het MAG niet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-16 01:43 



 
Profiel   

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Ook op KI-stations werken maar gewone mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-16 07:55 



 
Profiel   

Tuurlijk mag het niet gebeuren maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Op het vat van Kharamel en op de betreffende hengst zaten geen plaatjes waardoor ze erg op elkaar leken. Het gebeurt helaas vaker bij dekstations.
Daarbij hebben wij goede regelingen kunnen treffen met het dekstation en is dit netjes opgelost.
Wat niet wegneemt dat het erg balen is. Vooral omdat de merrie is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-16 10:01 



 
Profiel   

Wij hadden 3 rietjes voor een speciale rode koe.We wilden graag weer een rood kalfje.Voor de rest hebben we alleen zwart/witte koeien.Op het moment van insemineren van de rode koe waren we 1 rietje kwijt.......Die is verkeerd gepakt tijdens een andere inseminatie.Het is niet verwisseld ,de verkeerde is gebruikt.
Balen dat je merrie is overleden,de fout kan niet hersteld worden,wel fijn dat het goed opgelost is met dekstation en het veulen stiekem toch wel heel leuk is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-16 14:12 



 
Profiel   

Hoe is het eigenlijk met Kadanz?
Is zijn paspoort nog ooit aangepast met zijn echte vader (de Fries)?
Welke hengst was dat eigenlijk?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 23:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen