Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie met verkeerde hengst geinsemineerd, wat nu?!

 
Profiel   

R12312 schreef
[naam verwijderd] schreef
Zuivere Friezen leveren soms amper hun dekgeld op, dus kan je nagaan wat zo'n kruising zal doen.

Ik ga met je gehele verhaal helemaal mee, behalve bovenstaande zin. Een kwalitatief goede zuivere fries is niet te betalen. In vergelijking met een goed sportpaard, kost een goede sportfries gemiddeld 10 duizend euro meer.


Jij bent duidelijk recent niet op een paardemarkt geweest.
Daar stonden echt bakken vol met Friezen. Met goede papieren en ook 'vol'.
Kon je voor een prikkie aankomen, onder dekgeld.
Let op: ik schreef ook "soms". Bij ieder type paard heb je dat de beteren meer opleveren dan de gewonen. De tijd dat alle Friezen makkelijk geld opleverden, is voorbij. Er zijn er teveel van.
En een kruising Fries gaat echt geen groot geld op leveren. Misschien als die eenmaal Z loopt, maar eerder... vast niet.


TS: Heb je het inseminatiestation al schriftelijk aansprakelijk gesteld voor je schade?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-15 10:45 



 
Profiel   

beatje schreef
Gillbo schreef
beatje even iets meer inlezen dan zie je dat het niet zo zwart wit is als jij zegt.
TS en fokker zijn vriendinnen en fokker ging er vanuit dat er met de juiste hengst insemineert is.
Als vriendinnen heb je vertrouwen in elkaar, beide konden niet weten dat het veulen na een dna test papierloos zou blijken.
Jij beschrijft het als iets totaal zakelijks tussen 2 partijen maar de band is net even wat anders waardoor je opmerkingen wat kortzichtig overkomen
En zoals je kan lezen heeft de fokker al contact met het hengstenstation, dus als het al voor de rechter zou komen dan zal zij dat doen maar ik geloof wel dat het HS dit netjes op gaat lossen

Geen rechter gaat wat met emotie's doen hoor.Dat zou wel prettig zijn.Maar zulke dingen worden heel zwart/wit bekeken.
Over wat ik er zelf er emotioneel van vind laat ik me niet eens uit,want dan staan hier pas echt geen aardige dingen.En dat is dan geen kwestie van niet inlezen.

Nee dat snap ik ook wel.
Alleen als je goed leest dan zie je dat de fokker en koper niet naar de rechter gaan omdat zij goed kunnen communiceren en vriendinnen zijn. Daar zit de emotie.
De fokker heeft al contact gehad met het dekstation en wacht nu op antwoord.
Dus hoezo rechter en emotie's? Lezen dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-15 11:08 



 
Profiel   

Waarom zou je in hemelsnaam naar de rechter stappen als alle partijen bereid zijn om deze zaak goed op te lossen? Als het dekstation bereid is om alle kosten te vergoeden, dan is er geen enkele reden voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-15 12:19 



 
Profiel   

De hengstenhouder wil toch het veulen terug over nemen,waarom dat moeilijk blijven doen als je het toch niet wilt houden ik vind het een leuk diertje maar ik heb er op dit moment even genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-15 21:46 



 
Profiel   

blackflicka schreef
De hengstenhouder wil toch het veulen terug over nemen,waarom dat moeilijk blijven doen als je het toch niet wilt houden ik vind het een leuk diertje maar ik heb er op dit moment even genoeg.

bedoelde je niet de fokker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-15 23:13 



 
Profiel   

Gillbo schreef
blackflicka schreef
De hengstenhouder wil toch het veulen terug over nemen,waarom dat moeilijk blijven doen als je het toch niet wilt houden ik vind het een leuk diertje maar ik heb er op dit moment even genoeg.

bedoelde je niet de fokker?


Of fokker dan.
Hoop dat het veulen een fijn huisje krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-15 00:22 



 
Profiel   

Ik heb eens een merrie drachtig gehad van een verkeerd hengst. Fout bij de inseminatie. Ik hoefde geen dekgeld te betalen. Ze was geinsemineerd met een andere hengst dan de door ons gekozen hengst. Gelijk weer geinsemineerd met de door ons gekozen hengst. Na geboorte DNA test gedaan en bleek om niet de gewenste hengst te gaan. Uiteindelijk wel een fijn dier geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-15 23:49 



 
Profiel   

En nog nieuws Kadanz ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-15 18:35 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mijn eerste bericht in dit topic maar Kadanz is inmiddels van mij en staat lekker met z'n nieuwe vriendjes in de opfok! Ik ben enorm blij met hem en we gaan zeker een mooie tijd tegemoet samen! Hier nog even een foto van hem op zijn nieuwe plekje!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 19:22 



 

Leuk! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 19:28 



 
Profiel   

Fijn Sanz97, fijn dat jij kadanz een goed huis biedt en blij bent met hem. Door jouw comment kwam dit topic weer boven. Maar ik heb het echt door zitten lezen met wijd open gesperde ogen.. Nee hij lijkt niet op een arabier.. tja dat kun je wel willen in je paard, maar er is iets fout gegaan. Ik las in het topic van TS over kadanz dat haar dochter van 6 helemaal gek was van het dier.. Ik zit dit echt te lezen en denk: serieus?! Maar je geeft toch om zoon dier? Je krijgt toch een band met zoon beest en je krijgt toch acuut zin om samen met hem aan de slag te gaan.

Maar goed, blijkbaar toch weggedaan.. en nu fijn bij jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 19:52 



 
Profiel   

Leuk! Veel plezier met hem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:12 



 
Profiel   

Dees schreef
Jij bent duidelijk recent niet op een paardemarkt geweest.
Daar stonden echt bakken vol met Friezen. Met goede papieren en ook 'vol'.
Kon je voor een prikkie aankomen, onder dekgeld.
Let op: ik schreef ook "soms". Bij ieder type paard heb je dat de beteren meer opleveren dan de gewonen. De tijd dat alle Friezen makkelijk geld opleverden, is voorbij. Er zijn er teveel van.
En een kruising Fries gaat echt geen groot geld op leveren. Misschien als die eenmaal Z loopt, maar eerder... vast niet.

IK snap het daarom als iemand daarom met een eigen friese hengst fokt. Want de veulens van de erkende hengsten bieden nauwelijks meerwaarde. Mensen zijn niet bereid om een reeele prijs te betalen. Ik weet niet hoe het bij de friezen is, maar de fokkerij is al teruggelopen bij de kwpn/ers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:13 



 
Profiel   

gefeliciteerd!!! heb je hem a.d.h.v dit topic gekocht of via een advertentie??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:15 



 
Profiel   

Fijn voor Kadanz dat hij een fijn huisje heeft! Veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:30 



 
Profiel   

Leuk! Veel plezier met hem, ik ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uitziet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:38 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!

har166 Ik heb inderdaad Kadanz gekocht N.A.V. dit topic!

Ik wilde ook graag nog even zeggen dat TS het hart echt op de goede plek heeft zitten. En het ook echt wel moeilijk had met de verkoop. Ik heb ook nog gewoon contact met TS, ze vraagt regelmatig hoe het met Kadanz gaat en ik heb haar beloofd haar op de hoogte te houden van alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:54 



 
Profiel   

JolisaJ ik ben ook erg benieuwd hoe die er uit komt te zien.. vast wel aardig groot want hij is nu al giga... haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 20:55 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 21:22 



 
Profiel   

Ik vind het echt niet zo gek dat je een jong dier weer verkoopt. Een fries als pa is toch echt heel wat anders als arabisch bloed. En dan kun je ondanks dat je er aan gehecht bent toch gewoon een ander plekje zoeken bij iemand waarvoor dat wel precies is wat diegene wil.

Stel je hebt als doel endurance dan is een halve fries gewoon geen handige keuze. Zolang je een goed huis zoekt niets mis mee.

Fijn dat ie een leuke eigenaar gevonden heeft. Veel plezier ermee sanz97

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 21:52 



 
Profiel   

CrazyCat schreef
Ik vind het echt niet zo gek dat je een jong dier weer verkoopt. Een fries als pa is toch echt heel wat anders als arabisch bloed. En dan kun je ondanks dat je er aan gehecht bent toch gewoon een ander plekje zoeken bij iemand waarvoor dat wel precies is wat diegene wil.

Stel je hebt als doel endurance dan is een halve fries gewoon geen handige keuze. Zolang je een goed huis zoekt niets mis mee.


Precies!! Ik ben zelf springruiter en ik zou er echt niet vrolijk van worden als mijn merrie gedekt zou worden met een fries, daar friezen helaas niet zulke springwonders zijn.
Voor mij zou dit ook zeker een reden zijn om het veulen te verkopen, ook al vind ik hem nog zo lief en ben ik er nog net zo aan gehecht. Er is echt wel ergens iemand, die er stapelgek op word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 22:12 



 
Profiel   

sanz97 schreef
Dankjewel allemaal!

har166 Ik heb inderdaad Kadanz gekocht N.A.V. dit topic!

Ik wilde ook graag nog even zeggen dat TS het hart echt op de goede plek heeft zitten. En het ook echt wel moeilijk had met de verkoop. Ik heb ook nog gewoon contact met TS, ze vraagt regelmatig hoe het met Kadanz gaat en ik heb haar beloofd haar op de hoogte te houden van alles.

Nou, dan is hij toch op de goede plaats terecht gekomen!
En de ts kan opnieuw proberen haar merrie te laten insemineren met de hengst van haar keuze. Maar wel ergens anders....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 22:44 



 
Profiel   

De merrie leeft niet meer, dus dat gaat lastig worden.
Merrie was trouwens ook niet van ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 22:46 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk het ergste van het verhaal, de merrie leeft niet meer..
Het is ontzettend lief dat de hengstenhouder dat wel aangeboden heeft, desondanks het niet haar fout is maar van het dekstation.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 22:48 



 
Profiel   

Sanz, gefeliciteerd met je aanwinst! Veel plezier met hem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-15 23:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen