Polansky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:47

Ilkkah schreef:

Maree mag dan wel niet goed kunnen rijden maar hij heeft wel Ilkkah en haar veulen een keer gered,
Zonder hem had ilkkah dood geweest nu, dus ben zeer blij met Maree (vandaar dat het veulen wat toen geboren is ook Viva Maree heet Knipoog )



Hee dat was geen quote van mij! Wouter schreef dat op!

Niet de verkeerde gaan quoten hier he!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:14

Pipo"]
[quote="Ilkkah schreef:

Maree mag dan wel niet goed kunnen rijden maar hij heeft wel Ilkkah en haar veulen een keer gered,
Zonder hem had ilkkah dood geweest nu, dus ben zeer blij met Maree (vandaar dat het veulen wat toen geboren is ook Viva Maree heet Knipoog )



Hee dat was geen quote van mij! Wouter schreef dat op!

Niet de verkeerde gaan quoten hier he!
[/quote]

Sorry Bloos
Ik wist niet wie het nou had getypt, dus ik had gewoon de verkeerde quote weggehaald Lachen

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:28

Wouter24"]
Trouwens leuk chamayalover die hengstenhouders prietpraat, dit zijn de harde cijfers Knipoog

[quote="KWPN schreef:
*Stap: De stap is ruim , maar niet altijd zuiver.
Plingraf: Het voorbeen blijft iets vlak.
Stap: 6
Draf: 7.5
Galop: 8.5
Aanleg: 8



Ik zal het springverhaal maar achterwege laten, want we zullen het er maar op houden dat ie zijn benen breekt op de sprong Haha!
[/quote]

Ik heb het toch ook alleeen maar van internet gekopieerd!

Honanc

Berichten: 512
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:49

Ik vind Polansky een imponerende hengst qua uitstraling, bewegen moet nog veel beter / sterker worden. Heb zelf ook een 3 jarige nakomeling, kan wel super bewegen, maar ik heb helaas ook veel nakomelingen gezien die absoluut niet kunnen bewegen. Vorig jaar voorjaar naar een 2 jarige wezen kijken, nog nooit zo'n kort bewegend paard zien lopen! Mijn ervaring is dat Polansky niet sterk doorfokt, moederlijn komt vaak veel sterker door.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:43

Ik denk dat Polansky voornamelijk verkeerd gebruikt is.
Men ging ervan uit dat een halfbroer van Gribaldi ook zou veredelen. Nog afgezien van het feit dat Kostolany zelfs veel Trakehner kinderen heeft die niet echt het Trakehner type uitstralen, vergaten die fokkers ook nog even Donnerhal en Roemer in de merrielijn.
Bij een zware merrie zal hij dus eerder een gewoon product geven.
Ik heb de indruk dat Polansky nu wat beter passende merries krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:08

Gribaldi veredeld zelf toch juist helemaal niet?

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:21

En viva maree was mijn verzorgh veulentje en die heeft het over leeft maar de moeder illkah zou het wel overleven dat was zeker zei de vorige eigenaar maya...

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:21

Sjuimpje schreef:
Ik vind het anders wel wat zeggen als een man, welke zich zowel in de sport als fokkerij al lang en breed bewezen heeft, dit zegt van een hengst waar hij totaal geen belang bij heeft.


ik geloof nooit zo in praatjes, (wel in de kennis/kunde en dat heeft dhr. rutten zeker). Maar soms zeggen de juiste mensen net de juiste dingen over een hengst voor de juiste centen. Ik beoordeel een paard liever zelf en positieve argumenten van kundige mensen is altijd interessant maar daar moet je niet van uit gaan. Vooral niet in de paardenwereld.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:28

zoekie"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik vind het anders wel wat zeggen als een man, welke zich zowel in de sport als fokkerij al lang en breed bewezen heeft, dit zegt van een hengst waar hij totaal geen belang bij heeft.

ik geloof nooit zo in praatjes, (wel in de kennis/kunde en dat heeft dhr. rutten zeker). Maar soms zeggen de juiste mensen net de juiste dingen over een hengst voor de juiste centen. Ik beoordeel een paard liever zelf en positieve argumenten van kundige mensen is altijd interessant maar daar moet je niet van uit gaan. Vooral niet in de paardenwereld.
[/quote]

Kan je niet lezen?????

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:25

Er staat hier sinds kort een 3-jarige merrie Polansky x Pretendent op stal.
Ze ziet er nog niet uit, komt zo uit de wei, maar onder al dat haar en als je er wat spieren bij denkt is het een heel mooi paardje.
Ze is erg klein, is nu 1.60. Chique paard. Kan heel best bewegen, vooral de goede achterhand valt op. Jammer is alleen de flinke deuk voor de schoft.
Erg braaf, wel heel alert, maar totaal niet rillerig o.i.d.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:44

Wij hebben hier een twee jarige en een jaarling staan van polansky x amethist. Het zijn beide leuke paardjes maar met een fel karakter.(komt voor een groot deel van de moeder)

K vind zelf, van de polansky's die ik heb gezien dat ze over het algemeen wel goed kunnen bewegen en chique zijn. Maar om nou te zeggen dat ze spectaculair zijn, nee... Maar zelf vind ik po;ansky ook niet echt spectaculair...

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:05

polansky heeft naar mijn mening bloederige merrie's nodig met genoeg knie in het voorbeen.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:29

Ik heb bij Lauw van Vliet de eerste jaargang veulens gezien gezien van Polansky. Ik vond ze niet bijzonder. Ik ken twee Polansky x Doruto 's en beide neigen qua bewegingen heel erg naar de moeder. Wel hebben ze een heel cool karakter. Hij fokt zijn maat ook niet door.
En ik ben het met Sarabande eens dat hij misschien niet de juiste merries aangeboden heeft gekregen. Ik denk dat hij wel wat bloed kan gebruiken.
Ik heb het idee zoals een aantal mensen hier al gezegd hebben dat Polansky zelf gewoon nog tijd nodig heeft.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:34

sarabande"]
[quote="zoekie"][quote="Sjuimpje schreef:
Ik vind het anders wel wat zeggen als een man, welke zich zowel in de sport als fokkerij al lang en breed bewezen heeft, dit zegt van een hengst waar hij totaal geen belang bij heeft.

ik geloof nooit zo in praatjes, (wel in de kennis/kunde en dat heeft dhr. rutten zeker). Maar soms zeggen de juiste mensen net de juiste dingen over een hengst voor de juiste centen. Ik beoordeel een paard liever zelf en positieve argumenten van kundige mensen is altijd interessant maar daar moet je niet van uit gaan. Vooral niet in de paardenwereld.
[/quote]

Kan je niet lezen?????
[/quote]


Niet zo bijdehand.
Ik kan wel lezen maar hij gaat vast niet vertellen dat hij er geld voor heeft gehad om dat te zeggen. Dus het is naief om zoiets te zeggen of te ontkennen dus je weet het nooit dus laten we dat in het midden laten....

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:48

Nou nou, het gaat weer gezellig worden hier Scheve mond


Ik vind Polansky een mooie hengst met aardig wat potentie, en vind zijn bewegingen ook niet verkeerd!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:59

zoekie schreef:
Niet zo bijdehand.
Ik kan wel lezen maar hij gaat vast niet vertellen dat hij er geld voor heeft gehad om dat te zeggen. Dus het is naief om zoiets te zeggen of te ontkennen dus je weet het nooit dus laten we dat in het midden laten....



Wij komen daar om voor 2 merries naar hengsten te kijken. Voor de ene willen we alleen een bevestiging, via de familie, die stond daar. Voor de andere zijn we nog aan het filisoferen en hebben een paar bedenkingen.
Rutten onderstreept echter de juiste keuze van die hengst n.l. Polansky, die niet van hem is waar hij geen geld voor krijgt en dat weet ik pertinent zeker, gewoon vanuit zijn fokkers gevoel. Zo vroeg hij mij al eerder en toen ook om advies over hengsten van een ander stamboek.
Soms zijn mensen gewoon eerlijk met hun passie bezig.
Raar he, moelijk in te denken he Misselijk

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:21

sarabande"]
[quote="zoekie schreef:
Niet zo bijdehand.
Ik kan wel lezen maar hij gaat vast niet vertellen dat hij er geld voor heeft gehad om dat te zeggen. Dus het is naief om zoiets te zeggen of te ontkennen dus je weet het nooit dus laten we dat in het midden laten....



Wij komen daar om voor 2 merries naar hengsten te kijken. Voor de ene willen we alleen een bevestiging, via de familie, die stond daar. Voor de andere zijn we nog aan het filisoferen en hebben een paar bedenkingen.
Rutten onderstreept echter de juiste keuze van die hengst n.l. Polansky, die niet van hem is waar hij geen geld voor krijgt en dat weet ik pertinent zeker, gewoon vanuit zijn fokkers gevoel. Zo vroeg hij mij al eerder en toen ook om advies over hengsten van een ander stamboek.
Soms zijn mensen gewoon eerlijk met hun passie bezig.
Raar he, moelijk in te denken he Misselijk
[/quote]

Heel moeilijk in te denken ja als je al die paardenlui zo ziet.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:21

en ik maar denken dat je de shetlanderdekhengst polansky bedoelde,hihi

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:59

kijk eens op www.horses.nl/lauwvanvliet

hengsten fokker in ijsselstein daar staat ie ook als ik het goed heb,heb daar ook een tijdje gereden

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:31

sioux schreef:
Ik heb bij Lauw van Vliet de eerste jaargang veulens gezien gezien van Polansky. Ik vond ze niet bijzonder. Ik ken twee Polansky x Doruto 's en beide neigen qua bewegingen heel erg naar de moeder. Wel hebben ze een heel cool karakter. Hij fokt zijn maat ook niet door.
En ik ben het met Sarabande eens dat hij misschien niet de juiste merries aangeboden heeft gekregen. Ik denk dat hij wel wat bloed kan gebruiken.
Ik heb het idee zoals een aantal mensen hier al gezegd hebben dat Polansky zelf gewoon nog tijd nodig heeft.


Deze 2 Polansy,s waar sioux het over heb die heb ik gefokt,maar ze vallen echt heel erg tegen.
1 hengst uit doruto is maar 160 groot en een andere is een merrie ook uit doruto ulex die meet maar 155.En deze merrie heeft ook nog is hele korte benen met een ongelooflijk groot lijf.De schouder partij lijkt wel van een paard van 180.De verhouding klopt heel niet.Ik heb toch achteraf een zeer slechte keuze gemaakt.Maar gelukkig kon ik de merrie voor veel geld verkopen. Haha! En gelukkig zijn deze mensen heel erg blij met deze pony.

Groetjes zauber

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:30

Zijn er nog meer veulens van Polanky toevallig uit bloed paarden?
Zo ja daar zou ik graag willen weten wat voor type paarden dat zijn.

Groetjes Zauber.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:17

Ik verzorgde een pony bij iemand op stal, en die hebben ook een veulen van Polansky. Zijn moeder is een engels volbloed en vader dus Polansky. Hij heet Walentino. Hij word 1 deze dagen 1 jaar, maar echter nog niet zo groot.. ik denk dat hij nu zo'n 1m35 is. Komt misschien ook omdat hij toen hij net geboren was hartproblemen heeft gehad, en niet wilde mesten, en al die mest dus helemaal verstopt zat Verdrietig Maar het is wel een schat van een dier en op de keuring ook een 1e premie behaald.

Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:00

Ik heb nogal wat nakomelingen gezien van Polansky. Vaak mooie modellen met aansprekende voorhand, maar in het bewegen wat gewoon. Ze missen nogal eens buiging in het achterbeen.

Eigenlijk fokt Polansky dus precies zoals hij zelf is. Ongelooflijk mooi, en niet bewegen.

Alhoewel het inderdaad ook zou kunnen komen door zijn amazone. Ook Lancet is gigantisch vooruit gegaan bij Imke en dan heb ik het vooral over de aanleuning en de ongedwongenheid. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat dame Maree er weer aan begonnen is met Polansky. Iets meer zelfkennis zou haar niet misstaan.

En dat ZZ-L starten kan ze beter niet doen. Dat wordt geen reclame..