KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:38

Je ziet uberhaupt weinig GP paarden aan de top in verhouding tot springpaarden....

Kortbenig, hoogbenig, grootdraver , klein draver.

Er stromen er gewoon heel weinig door naar dat niveau, ligt dat aan de paarden, de opleiding of gebrek aan ruiters van dat niveau?

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:33

Ik denk dat de laatste twee een grote rol spelen..ik zie talentvolle paarden genoeg. Maar die staan vaak niet bij de mensen die ze echt goed op kunnen leiden. {veel worden gewoon door amateurs gebruikt die er vaak niet uit halen wat er in zit}


De groot hoofd discussie vind ik eigenlijk een beetje onzinnig, volgens mij gaat het niet om de grote van een hoofd maar is het belangrijker hoeveel ruimte een dier heeft bij de nek en de kaak om goed af te kunnen buigen. De verhouding hals, nek, hoofd moet goed in proportie zijn. En natuurlijk verkoopt aan aansprekend koppie wel veel makkelijker dan een wat grover hoofd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:42

Elisa2 schreef:
Ik denk dat de laatste twee een grote rol spelen..ik zie talentvolle paarden genoeg. Maar die staan vaak niet bij de mensen die ze echt goed op kunnen leiden. {veel worden gewoon door amateurs gebruikt die er vaak niet uit halen wat er in zit}


De groot hoofd discussie vind ik eigenlijk een beetje onzinnig, volgens mij gaat het niet om de grote van een hoofd maar is het belangrijker hoeveel ruimte een dier heeft bij de nek en de kaak om goed af te kunnen buigen. De verhouding hals, nek, hoofd moet goed in proportie zijn. En natuurlijk verkoopt aan aansprekend koppie wel veel makkelijker dan een wat grover hoofd.

Je zegt zelf dat de verhouding goed moet zijn...

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:26

Ja van de hals, nek en hoofd...als de nek lang genoeg is zorgt dat voor makkelijker afbuigen, grove kaken in combi met weinig nek zorgt voor te weinig ruimte bij de kaak om goed af te buigen. Te veel ruimte bij de nek..zorgt er weer voor dat die sneller vastgehouden word. Horizontale hals met weinig nek, zorgt weer voor minder ruimte bij de kaken enz enz

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:32

GJ9 schreef:
we kunnen blijkbaar nog steeds niet goed voorspellen wat nu een paard tot een dressuurpaard maakt dat mee kan op het hoogste niveau, en als we dat al kunnen voorspellen, kunnen we dan de kwaliteit herkennen bij een jong paard.
Dat klopt,maar als je kijkt naar het type paarden dat gem op het hoogste niveau loopt,dan is het niet het type smal beknopt en hoogbenig met veel spektakel . Het zijn juist veelal stoere lang gelijnde paarden met een mooi front .
En niet te vergeten; misschien wel een van de belangrijkste factoren voor de (top)sport ...Karakter ! Daarom kan een minder gustig gebouwd paard soms toch meedoen op het hoogste niveau .

De paarden met spektakel zijn'(nu nog ?) ''goed voor de talenten competities en landelijke wedstrijd sport..(mits ze voor de gem amateur fatsoenlijk te rijden zijn ;) )

Groot of klein hoofd...dat is toch juist gerelateerd aan ''bloed'' (XX of OX) Hoe minder bloed ,hoe grover het hoofd .

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:54


vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:48

Ik weet 1 ding ik wil geen hengst met een klein hoofd en lange benen. Gewoon weg omdat zo'n paard niet goed kan grazen , been problemen geeft en mijn hoefsmid kop zorgen geeft.
Tenzij deze ook een super lange hals heeft . Een paard moet gewoon in verhouding zijn. Schoonheid is mode onderhevig. Ik kies liever een goed gebouwd paard wat naar verwachting weinig gezondheids problemen geeft en goed bij mijn merrie past en haar kan verbeteren.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:37

Kijk, hier kan KWPN echt nog van leren...

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 13fTtYRZs7

De volledige longeerfilmpjes van ALLE hengsten die gisteren op de keuring geweest zijn. Kataloognummers erbij die ja perfect kan volgen in de online catalogus...

Hopelijk beginnen ze echt eens wat meer aan online marketing te doen zonder te verplichten van lid te zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:09

s0173957 schreef:
Kijk, hier kan KWPN echt nog van leren...

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 13fTtYRZs7

De volledige longeerfilmpjes van ALLE hengsten die gisteren op de keuring geweest zijn. Kataloognummers erbij die ja perfect kan volgen in de online catalogus...

Hopelijk beginnen ze echt eens wat meer aan online marketing te doen zonder te verplichten van lid te zijn.

Waarom moet ik een lidmaatschap betalen zodat jij gratis kunt kijken?

Overigens heeft het KWPN het longeren een tijd gedaan maar zagen ze de meerwaarde er niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:25

janderegelaa schreef:
Overigens heeft het KWPN het longeren een tijd gedaan maar zagen ze de meerwaarde er niet van.


?
Wanneer dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:38

[***] schreef:
janderegelaa schreef:
Overigens heeft het KWPN het longeren een tijd gedaan maar zagen ze de meerwaarde er niet van.


?
Wanneer dan?

Ze hebben het 1 seizoen gedaan als proef en ik zit te zoeken of ik nog filmpjes kan vinden.

Albert

Berichten: 5738
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:43

Een groot of klein hoofd, of liever een lang of kort hoofd heeft grote invloed op de vorm van de kiezenrij. In korte chique hoofdjes vormt de kiezenrij bijna altijd een z.g. kromme van Spee; een oplopende kiezenrij. Dit geeft altjjd een beperking in de voor-achter beweging van de onderkaak en dus de mate van ontspanning bij het "aan de teugel" gaan.
In extremis terug te vinden bij A-welshjes en show-arabieren.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:49

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:
Kijk, hier kan KWPN echt nog van leren...

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 13fTtYRZs7

De volledige longeerfilmpjes van ALLE hengsten die gisteren op de keuring geweest zijn. Kataloognummers erbij die ja perfect kan volgen in de online catalogus...

Hopelijk beginnen ze echt eens wat meer aan online marketing te doen zonder te verplichten van lid te zijn.

Waarom moet ik een lidmaatschap betalen zodat jij gratis kunt kijken?

Overigens heeft het KWPN het longeren een tijd gedaan maar zagen ze de meerwaarde er niet van.



Heb ik dat gezegd dan?
Je lidgeld betaal jij toch niet om filmpjes te zien hoop ik?

In de tijd van vandaag is denk ik KWPN het ENIGE 'grote' stamboek dat z'n keuring niet streamt.
Is toch gewoon perfecte reclame, en zo veel kost dat allemaal ook weer niet, het wordt toch gefilmd en uitgezonden, waarom dan alleen voor die mss 300 leden die kijken, terwijl je er anders duizenden kunt lokken?
Reclame voor je evenement, je paarden, je hengstenhouders, je fokkers...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:24

Het KWPN heeft 25.000 bezoekers op de hengstenkeuring. Geen 300...

Daarnaast streamt het KWPN wél....voor leden.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:02

Het wordt toch gewoon op klein scherm voor niet leden gestreamd?
Het lidmaatschap is nogal prijzig dan vind ik het zelf als lid wel fijn dat leden voordelen hebben boven niet leden

Quir

Berichten: 17380
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:07

Luz_ElenaE schreef:
Het wordt toch gewoon op klein scherm voor niet leden gestreamd?
Het lidmaatschap is nogal prijzig dan vind ik het zelf als lid wel fijn dat leden voordelen hebben boven niet leden


Wel zonder geluid, maar wordt inderdaad gestreamd.

Vind t inderdaad ook prima dat leden wat meer toegang hebben tot dit soort dingen dan niet leden, je betaald er immers genoeg voor...

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:11

Zo zie ik het ook :)

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:33

janderegelaa schreef:
Het KWPN heeft 25.000 bezoekers op de hengstenkeuring. Geen 300...

Daarnaast streamt het KWPN wél....voor leden.



Leer lezen jan...

Elisa2

Berichten: 37654
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:57

Albert schreef:
Een groot of klein hoofd, of liever een lang of kort hoofd heeft grote invloed op de vorm van de kiezenrij. In korte chique hoofdjes vormt de kiezenrij bijna altijd een z.g. kromme van Spee; een oplopende kiezenrij. Dit geeft altjjd een beperking in de voor-achter beweging van de onderkaak en dus de mate van ontspanning bij het "aan de teugel" gaan.
In extremis terug te vinden bij A-welshjes en show-arabieren.



Interessante toevoeging! dat wist ik niet maar klinkt erg logisch.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:02

Waar vind dit plaats? En mag je met je camera fotos maken?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:48

Albert schreef:
Een groot of klein hoofd, of liever een lang of kort hoofd heeft grote invloed op de vorm van de kiezenrij. In korte chique hoofdjes vormt de kiezenrij bijna altijd een z.g. kromme van Spee; een oplopende kiezenrij. Dit geeft altjjd een beperking in de voor-achter beweging van de onderkaak en dus de mate van ontspanning bij het "aan de teugel" gaan.
In extremis terug te vinden bij A-welshjes en show-arabieren.


Dankjewel voor je toevoeging! Dat is precies mijn ervaring!

Komt nog bij dat je er vaak mini-bitjes in moet doen. Ik heb daardoor een collectie 10,5 en 11,5 cm bitten, die ik hoop niet meer te hoeven gebruiken, wat een moeilijke inwerking ^)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:22

s0173957 schreef:
janderegelaa schreef:
Het KWPN heeft 25.000 bezoekers op de hengstenkeuring. Geen 300...

Daarnaast streamt het KWPN wél....voor leden.



Leer lezen jan...

Ik lees. En in tegenstelling tot andere stamboeken waar vaak nog niet eens 300 mensen zitten er hier al 25.000 en er kijken ook veel meer dan 300 mensen de stream.

s0173957

Berichten: 5399
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:19

Blijf maar braaf KWPN heilig vinden... rankings zeggen al genoeg waar het naartoe gaat.
Qua aantallen ruim de beste,maar de beste fokkers zitten mi niet bij KWPN.

Quir

Berichten: 17380
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:30

s0173957 schreef:
Blijf maar braaf KWPN heilig vinden... rankings zeggen al genoeg waar het naartoe gaat.
Qua aantallen ruim de beste,maar de beste fokkers zitten mi niet bij KWPN.


Mag ik vragen welke stamboeken wel?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:44

Bij welk stamboek in Duitsland zitten er nog geen 300 mensen?