Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alexis Z

 
Profiel   

Da afstamming van Alexis Z is onbekend toch zeggen er mensen dat het een nakomeling van Alme Z is. En wordt een hengst als Triopmphe wel goedgekeurd bij het kwpn. Amaretto I is ook een nakomling van Alexis Z. Waarom accepteerd het kwpn een nakomeling van Alexis Z?Heeft hij zo'n goede nafok achtergelaten of waren zijn eigen prestaties goed? Ik weet niets van Alexis Z..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:26 



 
Profiel   

Onze Fons is ook een zoon van Alexis Z x Rigoletto.
Is niets mis mee, lekker bewegend dier met een mooi exterieur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:35 



 
Profiel   

Maar wat is er nu bekend van Alexis Z?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:44 



 
Profiel   

MissEllen schreef
Maar wat is er nu bekend van Alexis Z?


Alles. Of je beticht Hr. Melchior -Zangersheide van malversaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:45 



 
Profiel   

Afstamming onbekend ? Dat gelooft toch niemand? Heb je al eens op Del Mar gezocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:52 



 

denk dat je met een telefoontje/emailtje richting zangersheide een heel eind komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 13:59 



 
Profiel   

Ter info : ik heb hier net het nieuwe BWP Hengstenboek bij mij ( STALLIONS 1954-1995). Daar staat in te lezen : ALEXIS Z gekeurd door BWP van 15-12-79 tot 31-12-80 - vos - vader ALME moeder : Wonne van WEINGAU HANN. Hij liet bij het BWP 21 hengstveulens en 17 merrieveulens registreren.
Ooit heeft in Z magazine een artikel gestaan met het hele verhaal ivm Alexis Z.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 17:37 



 
Profiel   

Het bloedgroepenlaboratorium van dr. H. van Haeringen te Wageningen heeft boven water gebracht dat de hengst Alexis Z geen zoon kan zijn van Almé Z. Het uit Duitsland ontvangen bloedpatroon van Alexis Z omvatte slechts twee factoren, zodat opnieuw bloed moest worden getrokken. Daarbij is geconstateerd dat op basis van drie factoren die heel typerend zijn voor nakomelingen van Almé Z, Alexis Z geen zoon van hem kon zijn. Een herhaald onderzoek heeft de uitslag bevestigd (publ. 14-04-1994). Het is tot op heden (publ. 11-05-1995) nog niet duidelijk hoe deze situatie zich voor heeft kunnen doen. Stoeterij Zangersheide, waar Alexis Z is geboren, heeft aan de hand van de beschikbare administratie getracht aan te tonen dat de fout dáár niet is gemaakt. Nagegaan is (en nog verder nagegaan wordt) of mogelijkerwijs toch een andere te achterhalen vader in het spel is. Door middel van bloedgroepenonderzoek kan een zekerheidspercentage worden verkregen van 98%.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI) > Amaretto I

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 18:05 



 
Profiel   

MissHIS schreef
Het bloedgroepenlaboratorium van dr. H. van Haeringen te Wageningen heeft boven water gebracht dat de hengst Alexis Z geen zoon kan zijn van Almé Z.


Dit bedoelde ik dus ook, want wie is dan wel de vader? Is daar al duidelijkheid over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 19:01 



 
Profiel   

Je kan mischien eens een email sturen naar de BWP, ze helpen je goed verder, ik ben daar ook achter info gekomen over een BWP hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 19:10 



 
Profiel   

ik had een hele fijne nakomeling van alexis , mooie donkerbruine ruin van 1.68 , ik heb dat paard tot en met het Z gereden , en is daarna naar J.Stenfert gegaan.
helaas is het paard verongelukt op concour in zwitserland , stallen stonden onder stroom .
Boos! Erg jammer , het was echt een superbeestje met een gouden karakter. Verdrietig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 19:26 



 
Profiel   

Ruchet schreef
helaas is het paard verongelukt op concour in zwitserland , stallen stonden onder stroom.


Dat is minder Scheve mond .. Ook geen goede reputatie voor dat concours..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-04 20:26 



 
Profiel   

Door het KWPN is met herhaaldelijk bloedonderzoek - uitgevoerd omwille van hun toenmalige protocollen voor goedkeuring voor openbare dekdienst als KWPN-aanvaarde hengst (hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de affaire "Lucky Boy xx") - blijvend bewezen voor hun dat "Alexis Z" geen zoon is van Alme. Het KWPN heeft daardoor geen registraties van Alexis Z met de vadervermelding Alme. Registraties van andere stamboeken kunnen wel die vadervermelding hebben omdat ze gewoon de geboorteregistraties blijven volgden en geen dergelijke protocollen gebruikten. Registraties zijn (meestal)vroeger wel meer -opzettelijk of niet- versjoemeld en door de grote financiele impact duurt het zolang om een "deugdelijk" afstammingsbewijs op te maken (wereldwijd zijn we daar nu nog altijd niet aan toe; je kan het vergelijken met de voedingsnormen die verschillen en met de omzeilingen van die verschillen). Het KWPN heeft destijds die hengst KWPN-dekkingen laten doen omwille van zijn uitstekende prestaties in de sport. In DIT geval heb ik lof voor het KWPN.
(Even later is er een overname van onofficiele registraties met verschillende interpretaties waar ik ze dan weer kwijtspeel.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen