Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 27 [ 668 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN hengstenkeuring 2017/2018

 
Profiel   

Leuk! Al jaren volg ik stilletjes mee, maar dit jaar ben ik zelf van de partij met een springhengst! Een Arezzo uit een elite merrie van Indoctro :)

Newt leuk, ook een springer! Ben wel benieuwd naar dat mooie kleurtje! Heb je een foto van hem? Mag ook in pb hoor, weet niet of het is toegestaan om hier foto's te plaatsen?

Malisa wat balen zeg! Met welke hengst doe je mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:57 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar de Emir van een bokker hier. :D Wij hebben zelf een 1,5 jarige Emir, altijd leuk om dan naar andere paarden van die hengst te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 17:06 



 
Profiel   

Wat leuk! Misschien een rare vraag, maar is dit toegankelijk voor publiek of moet je ergens kaartjes kopen? Ik zou graag gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:37 



 
Profiel   

sultan15 schreef
Leuk! Al jaren volg ik stilletjes mee, maar dit jaar ben ik zelf van de partij met een springhengst! Een Arezzo uit een elite merrie van Indoctro :)

Newt leuk, ook een springer! Ben wel benieuwd naar dat mooie kleurtje! Heb je een foto van hem? Mag ook in pb hoor, weet niet of het is toegestaan om hier foto's te plaatsen?

Malisa wat balen zeg! Met welke hengst doe je mee?


Gaaf ! Heel veel plezier !
Ik doe met geen hengst mee .. maar de planning was bij de dressuurhengsten.

We proberen nog te kijken of we er tussen kunnen komen maar ziet er voor nu slecht uit.


Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 15-11-17 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:46 



 
Profiel   

DanielleVos schreef
Wat leuk! Misschien een rare vraag, maar is dit toegankelijk voor publiek of moet je ergens kaartjes kopen? Ik zou graag gaan kijken.


Het is toegankelijk voor publiek en naar mijn weten hoef je nergens kaartjes voor te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:47 



 
Profiel   

Oh ik dacht dat je naar de nakeuring zou gaan? Gaat dat niet door? Zou zonde zijn zeg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:53 



 
Profiel   

sultan15 schreef
Oh ik dacht dat je naar de nakeuring zou gaan? Gaat dat niet door? Zou zonde zijn zeg :(


Helaas heb ik een week vrij gevraagd op mijn werk voor de eerste bezichtiging . Ik zou dus moeten gaan kijken of het haalbaar is om die dag ook nog vrij te kunnen krijgen en anders zou iemand anders hem mee moeten nemen naar de nakeuring. Daarom probeer ik het nog even zo want ik wil er zelf natuurlijk wel graag bij zijn.

Maar het is niet anders , wijze vervelende les -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:57 



 
Profiel   

Malissaa schreef
sultan15 schreef
Oh ik dacht dat je naar de nakeuring zou gaan? Gaat dat niet door? Zou zonde zijn zeg :(


Helaas heb ik een week vrij gevraagd op mijn werk voor de eerste bezichtiging . Ik zou dus moeten gaan kijken of het haalbaar is om die dag ook nog vrij te kunnen krijgen en anders zou iemand anders hem mee moeten nemen naar de nakeuring. Daarom probeer ik het nog even zo want ik wil er zelf natuurlijk wel graag bij zijn.

Maar het is niet anders , wijze vervelende les -O-


Ja rot hey, ik heb het ook een keer gehad met opgeven van veulenkeuring. Ook denken dat ze opgegeven was geen bevestiging en dan ineens sta je er niet tussen, alleen bij veulenkeuring is het makkelijk om bij geplakt te worden.

Ik had ook een handige actie van mijn teamleider, expliciet aangevraagd géén nachtdiensten in de week van 28 nov tm 11 dec en wat krijg ik.. 4-8 dec nachtdiensten, gelukkig valt het voor mij op de 2e.

Foto’s van maand terug, vlechtjes testen.

[ img ]


[ img ]


Laatst bijgewerkt door newt op 15-11-17 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:58 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik ben wel benieuwd naar de Emir van een bokker hier. :D Wij hebben zelf een 1,5 jarige Emir, altijd leuk om dan naar andere paarden van die hengst te kijken.


Wij hebben er 3 staan, twee merrie's volle zussen en de hengst 3/4 van van de dames.
Springen kunnen ze allemaal wel. Valt mij op de ze bijna geen hout raken, en wanneer ze dit wel doen ze goede reactie geven op de volgende sprong.
Ons hengst had eerst twee manieren van springen. Loei hard en t liefst met een galopsprong minder, of te traag. Sinds kort heeft hij de balans gevonden. Heb hem veel meegenomen naar verschillende plaatsen, dus hoop dat hij dit gevoel mee neemt naar Ermelo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 20:07 



 
Profiel   

Ik herken hem wel in mijn merrie! Die van mij is nu een lelijk eendje maar het langgelijnde en de halshouding zie ik ook heel erg terug in haar.

Ik ben benieuwd hoe die van jou het gaat doen! Aan looks en de vaderlijn zal het in iedergeval niet liggen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 20:17 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar ook volgen.
Een halfbroer van mijn nieuwe aanwinst wordt voorgesteld <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 20:51 



 
Profiel   

newt schreef
Change3x schreef
Ik ben wel benieuwd naar de Emir van een bokker hier. :D Wij hebben zelf een 1,5 jarige Emir, altijd leuk om dan naar andere paarden van die hengst te kijken.


Wij hebben er 3 staan, twee merrie's volle zussen en de hengst 3/4 van van de dames.
Springen kunnen ze allemaal wel. Valt mij op de ze bijna geen hout raken, en wanneer ze dit wel doen ze goede reactie geven op de volgende sprong.
Ons hengst had eerst twee manieren van springen. Loei hard en t liefst met een galopsprong minder, of te traag. Sinds kort heeft hij de balans gevonden. Heb hem veel meegenomen naar verschillende plaatsen, dus hoop dat hij dit gevoel mee neemt naar Ermelo.


Fijn dat hij die balans gevonden heeft ! Geloof dat ze het ook willen zien, de reactie die hij bij aantikken geeft toch ? Ik heb geen spring deskundige haha maar ik heb gehoord dat ze dat ook belangrijk vinden als ze daar goed op reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 22:30 



 
Profiel   

Kreeg berichtje van de fokker van onze merrie dat haar volle broer 7 december er ook bij is. Reuze benieuwd hoe hij het gaat doen,het is de eyecather x rhodium.

Hopelijk kan ik wat dagen heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 22:54 



 
Profiel   

Hi, kom ook mee onder steen kijken :-) vandaag 7 dressuur hengsten ingeschreven, heeft iemand live gezien of meegekregen waarom Jaquido een 5 voor rijdbaarheid heeft gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 20:52 



 
Profiel   

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 21:16 



 
Profiel   

Ik ben geweest. Hij was erg lastig met rijden. De andere hengsten waren ook wel wat kijkerig maar lieten zich er goed door heen rijden en liepen daarna ook fijn hun rondes.
Deze hengst bleef elke keer uitbreken, omdraaien en wegtrekken. Amazone had haar handen vol aan hem.
Leek ook erg lastig in de mond. Dat werd bevestigd bij t praatje waarbij verteld werd dat hij tongproblemen had bij aanlevering maar dat dat nu iets beter ging. Hij werd zonder sperriem gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 22:00 



 
Profiel   

Goed dat ze zo'n hengst dan niet hebben goedgekeurd. Rijbaarheid is toch wel heel belangrijk.

De hengst die een vriendin van mij rijdt is goedgekeurd, leuk om te zien. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 22:15 



 
Profiel   

Ik ben 3x geweest (maar niet vandaag) en hij was gewoon vrijwel niet vooruit te rijden. De amazone kreeg er met losse teugels en er flink achteraan zitten amper een fatsoenlijke arbeidsgalop uit. Hij leek (maar dat is echt mijn persoonlijke mening) de 2e en 3e keer ook stijf te staan van de spierpijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 22:17 



 
Profiel   

Verbaasd me niks, het is allemaal best veel en zwaar voor die jonkies..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 22:52 



 
Profiel   

Met de aanlevering had adelinde het er ook al lastig mee, bij het voorjaarsonderzoek volgens mij ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-17 23:18 



 
Profiel   

Klopt, ik heb hem gezien bij de aanlevering en tussendoor bij een reguliere training. Bij de aanlevering was ie al erg kijkerig en stakerig {dreigen met omhoog komen als ze er teveel aan kwam}

In de reguliere training werd hij met slof gereden, en liep daar al met zijn tong er uit en wilde hij moeilijk ontspannen en over de rug komen. En bleef kijkerig en vechterig..ging wel beter naarmate ze hem losser lieten aan de voorkant.. Maar goede zet dat ze hem niet ggk hebben op karakter.

Die De Niro was ook geen makkelijke broeder..die is stilletjes vertrokken vorige week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 09:42 



 

We krijgen een omslagpunt denk ik in de fokkerij. De dressuurpaarden worden scherper en sensibeler tot een punt waar de rijdbaarheid in het geding komt. Goed dat ze deze nu niet goedkeuren, ik vond het een ergernis dat stakende en steigerende hengsten gewoon met hoge cijfers voor karakter werden genomen. Al zal de eigenaar wel wat anders vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 10:02 



 
Profiel   

[***] schreef
We krijgen een omslagpunt denk ik in de fokkerij. De dressuurpaarden worden scherper en sensibeler tot een punt waar de rijdbaarheid in het geding komt. Goed dat ze deze nu niet goedkeuren, ik vond het een ergernis dat stakende en steigerende hengsten gewoon met hoge cijfers voor karakter werden genomen. Al zal de eigenaar wel wat anders vinden

Dat omslagpunt is al een paar jaar terug gekomen. Op de O.S. in Londen bijv. Maar nu ook bij het KWPN, blijkbaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 12:37 



 

Het KWPN heeft er jaren geen problemen mee gehad dat de amateurs niet meer met de paarden overweg konden. Scherp en sensibel was nodig voor topsport was het argument. Pas nu de profs de paarden ook niet meer klaar krijgen laten ze er eindelijk eens eentje staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 13:50 



 

Niet dat ze iedere jonge hengst die een keer zijn dag niet heeft moeten afschrijven maar bij degene die standaard etterbakken mag het van mij duidelijk tot uiting komen in de cijfers of zelfs inschrijving in de weg staan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 13:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 27 [ 668 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen