Kruising New forest en Welsh?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naomiBe
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-11-17

Kruising New forest en Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 21:00

Hey!

Ik heb een New forest merrie die we willen laten dekken in 2018. Persoonlijk vind ik de New forest bouw mooi maar vind ik dat ze minder mooi bewegen dan Welsh pony's. Heeft iemand ervaring met de kruising New Forest en Welsh? Is dit een aan te raden kruising voor meer pit en betere bewegingen?
Hieronder een foto van mijn New forest merrie met haar raszuiver New forest veulen van dit jaar. Zijn er hengsten die bij haar passen die beweging en ook een mooier front doorgeven?

Groetjes

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kruising New forest en Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:12

Ik heb ooit zo een kruising gehad als kind, die was veelste temperament vol voor mij .Maar had maar geringe verbetering mbt bewegen, alhoewel dat ook nu 20 jr later kan veranderd zijn door ander fokbeleid bij de stamboeken!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:17

Ik heb een kruising New Forest (75%) x Arabier (25%)
Ook leuk en mooie beweging :)
Alleen de rug is kort maar dat kan bij élk paard voorvallen is niet zozeer door de kruising.

Afbeelding
Afbeelding

Edit:
Ik denk dat er best ook New Forest Hengsten zijn die aan jouw eisen kunnen voldoen. Ik vind immers óók niet elke welsh echt verbetering brengen in een kruising.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Kruising New forest en Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:24

waarom niet combineren met Duits Rijpony bloed. Die hebben over het algemeen zeer goede bewegingen en zijn meestal iets nuchterder van karakter.

naomiBe
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-11-17

Re: Kruising New forest en Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 18:17

Aan Duitse rijpony heb ik inderdaad ook al gedacht maar ze moeten natuurlijk wel naar Belgie kunnen verzenden. Het dekstation van Golden grey bv kan niet internationaal sperma verzenden jammergenoeg.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:25

Hier een kruising new forest / welsh gehad.

Pony kon super springen.

Maar was ook zeer pittig, moest in de winter altijd longeren voordat ik er op kon. Bokte gigantisch gemeen, met hoofd tussen de benen en snel omdraaien. Was misschien ook niet de beste combi, ik was 9 a 10 en diertje zelf was ook nog heel erg jong.

Maar in de omgang een lief dier en heb er wel van leren rijden :+

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:31

naomiBe schreef:
Aan Duitse rijpony heb ik inderdaad ook al gedacht maar ze moeten natuurlijk wel naar Belgie kunnen verzenden. Het dekstation van Golden grey bv kan niet internationaal sperma verzenden jammergenoeg.

Bij het Nrps en dan vooral stal Du Bois combineert graag met Duits rijponybloed. Verder kan je ook eens naar de Belgische Rijpony kijken daar zit ook best wat Duits Rijponybloed in al dan niet gecombineerd met NF bloed.

Heb je al eens gekeken bij Ferienhof Stucker in Duitsland? Die hebben toppony's en als ik me niet vergis kunnen die wel verzenden want ze hebben ook rijpaardhengsten.

naomiBe
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-11-17

Re: Kruising New forest en Welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 19:15

Bedankt voor de tips! Hier kan ik mee verder! :)

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:03

Ja en waarschijnlijk is een andere pony van mij ook een kruising welsh - nf. Beiden erg pittig in ieder geval en looplustig.