Welke hengst voor dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:16

Tiffy schreef:
Karandasj, Haarlem, Cabochon en Turbo Magic staan nu op de lijst.


Dat zijn behoorlijk verschillende hengsten. Voor wat voor merrie?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:24

MissHIS"]
[quote="Tiffy schreef:
Karandasj, Haarlem, Cabochon en Turbo Magic staan nu op de lijst.


Dat zijn behoorlijk verschillende hengsten. Voor wat voor merrie?
[/quote]

Ik wilde er nog bij zetten "wel handig als je twee kanten op kunt met je merrie" Haha! .

Afstamming: Jashin (v. Le Faquin xx) x ster v. Apalatin x ster v. Fresco x ster pref v. Nicolas xx x ster pref v. Olaf v. Wittenstein.

Cabochon was ook al geadviseerd bij de vorige eigenaar door oa het KWPN. Karandasj en Haarlem staan erop vanwege hun allroundheid, brave karakters en bloedvoering van Irco Polo. Daarbij kan Karandasj goed gecombineerd worden met een merrie met bloed. Van Turbo zijn we erg gecharmeerd, maar ik ben bang dat hij oa te fijn gebouwd is voor onze merrie.

Maar zoals ik al zei ik ben er nog niet helemaal uit, heb ook nog niet alle plus en minpunten qua exterieur ernaast gelegd.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:53

Mijn tinkermerrie word dit jaar proef gedekt door Maxolo de Mes Amis, een hengst die volgend jaar naar de ICS hengstenkeuring gaat, ben benieuwd want dit wordt de eerste keer dat de hengst dekt, en de eerste keer dat mijn merrie gedekt word, dus allemaal erg spannend Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:58

Macilda gaat naar Bazar. Wordt het een merrieveulen dan houden we haar voor de fokkerij, een hengst wordt verkocht.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:58

greetje schreef:
Macilda gaat naar Bazar. Wordt het een merrieveulen dan houden we haar voor de fokkerij, een hengst wordt verkocht.


Voor een eventuele hengst houd ik mij aanbevolen.

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:37

Ik ga met Hinke naar mijn eigen hengst Orbaldo II, helemaal zeker ben ik er nog niet van.
Ik ga zondag naar de hensgtenkeuring van de alt oldenburgers.
Bij de huidige hengstenstapel zit er niets tussen maar misschien een nieuw te keuren hengst die bij Hinke past.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:54

Ik weet het nog niet zeker of Nouska dit jaar weer gedekt zal worden, maar als ze weer gedekt wordt maakt No Limit weer een grote kans!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:00

Anna42"]
[quote="greetje schreef:
Macilda gaat naar Bazar. Wordt het een merrieveulen dan houden we haar voor de fokkerij, een hengst wordt verkocht.


Voor een eventuele hengst houd ik mij aanbevolen.
[/quote]


Dus dit bedoelde Greetje met: Het Vakantiehuisje in spanje komt er!
Haha! OK dan!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:48

Voor mijn KWPN merrie (mits ze niet verkocht wordt) wordt het de hengst Grafiet OK dan! en voor de foresters natuurlijk Brendan en mijn favo kleine hengst Blackwell Bo Diddly Haha! Haha!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:42

Mijn NRPS merrie word gedekt door Polsbury Popeye, Belgische New Forest hengst.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:40

Mijn nrps pony Aron x Baccarat x Achar wordt als alles doorgaat gedekt door deze deutsches reitpony Charm von Niebelungen

Afbeelding

En onze Peter Pan x Jasper xFresco x A Palatin gaat gedekt worden door de oldenburger hengst Quidams Rubin

Quidam de Revel x Landgraf1 x Calleto x Farnese

Afbeelding

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:13

Hmmm ik begin er toch over te denken om een Andalusiër of Lusitano op Jildau te zetten....vind ik erg mooie paarden en ik denk dat de kruising erg mooi word

Ziehier en oordeel zelf:

mijn Jildau
Afbeelding

met zoiets als dit
Afbeelding
(bron: http://www.deroovere.nl)

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:28

peeky schreef:
Hmmm ik begin er toch over te denken om een Andalusiër of Lusitano op Jildau te zetten....vind ik erg mooie paarden en ik denk dat de kruising erg mooi word



Persoonlijk zou ik op zo'n merrie een flink hoge, wat luxere tinkerhengst zetten...
Laat ik het zo zeggen, als het mijn merrie was zou ik er bijvoorbeeld Boris opzetten (of misschien Baggio wel gewoon)
Puur om die tinkereigenschappen wat meer terug te fokken en toch de sportkwaliteiten te behouden....
Heb bij mijn eigen warmbloedmerrie ook die gok genomen... Ben gewoon erg benieuwd wat eruit rolt.... Vooral qua karakter...
Dit jaar worden mijn tinkermerries door Baggio gedekt en denk dat het jaar erna wel een andere hengst wordt gekozen voor 1 van de merries.... Leuk nieuw bloed zo nu en dan

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:02

Dat ligt eraan of ze weer terug wilt naar tinkers of een meer fijner paardje fokken. Moet eerlijk zeggen dat ik voor 't laatste zou gaan. Het kan door de foto komen, maar ik zou de kruising er niét uit halen.
Anyway, terug ontopic. Zéér waarschijnlijk geen veulen volgend jaar Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:29

ik laat mijn merrie dekken door Cabochon, zwt ook aan indoctro, no limit of Timeless te denken, maar die pasten niet zo heel goed bij mijn merrie, en hoef niet perce een springhengst erop want kan met mijn merrie ook springenen wou ik het veulen dressuur gaan berijden als ie 3 a 4 is

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:58

Cabochon heeft redelijk slechte cijfers voor springen, en wat ik er van gezien heeft geeft hij ook redelijk kleine nakomelingen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 21:02

Er zit hoogswaarschijnlijk helemaal geen tinker in Jildau, dus valt het er ook niet in terug te fokken Haha!

Ze is zelf vrij luxe, daarom wil ik dat luxe er juist extra in fokken En ik moet een paardje hebben met een goede galop, want dat is haar minpunt. Zeker geen tinker dan dus, want dat zijn tanken in de galop! Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:11

Ik zie dat je 't al veranderd heb in je profiel. Ze heeft helemaal geen papieren? En wil je perse een kwpn goedgekeurde dekhengst of maakt dat niet veel uit?

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:31

peeky schreef:
Er zit hoogswaarschijnlijk helemaal geen tinker in Jildau, dus valt het er ook niet in terug te fokken Haha!

Ze is zelf vrij luxe, daarom wil ik dat luxe er juist extra in fokken En ik moet een paardje hebben met een goede galop, want dat is haar minpunt. Zeker geen tinker dan dus, want dat zijn tanken in de galop! Knipoog



Mag jij eens een rondje galop met Baggio komen doen..... Of met Dewi, mijn tinkermerrie

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 23:26

DeesDeBest schreef:
Ze heeft helemaal geen papieren? En wil je perse een kwpn goedgekeurde dekhengst of maakt dat niet veel uit?


Ik had het net over een Andalusiër op Lusitano, maar dat maakt niet uit hoor Knipoog

Ik ben al mijn hele leven gek van barokke paarden, maar die lagen buiten mijn budget, dus werd het Jildau. Die wil ik nu niet meer kwijt, want haar goede karakter en werklust zijn me heel wat waard. Nu ik toch geen rekening hoef te houden met papieren, iets wat ik bij Eileen natuurlijk wel doe aangezien dat een goedgekeurde Tinker is, leek het me leuk om mijn eigen moppie te kruisen met mijn droompaard: een andalusiër, op die manier Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 23:27

Leonoor schreef:
Mag jij eens een rondje galop met Baggio komen doen..... Of met Dewi, mijn tinkermerrie


Die uitdaging neem ik graag aan Lachen Moet ik me wel eerst wat beter gaan voelen, tot die tijd stap ik niet op een vreemd paard

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:36

peeky"]
[quote="Leonoor schreef:
Mag jij eens een rondje galop met Baggio komen doen..... Of met Dewi, mijn tinkermerrie


Die uitdaging neem ik graag aan Lachen Moet ik me wel eerst wat beter gaan voelen, tot die tijd stap ik niet op een vreemd paard
[/quote]

Is niet zozeer een uitdaging als wel een uitnodiging...
Je bent van harte welkom als je je beter voelt... Beterschap iig

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:28

Onze oude Joost - Abgar merrie wordt dit jaar weergedekt door Mermus R of door Trior R. Zijn we nog niet over uit.
Weet iemand nog een leuke dressuur hengst voor S Bulisina (Mermus - Joost - Abgar - Wagner - Verdi.) Ze heeft op haar derde al een veulen van Iroko gehad (springen), maar ze kan zo goed bewegen dat we ook een keer een dressuurhengst wilen proberen.

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:01

Dit jaar ga ik een veulentje van L-Dennis van stal Pronkhof fokken. Voor het eerst een veulen van mijn eigen hengst.

Uit een merrie van Willem van de Schaapshoeve. De merrie is van irene en het veulen word voor mij. Bedankt irene, ik vind het echt een super aanbod Lachen .

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:19

anke84 schreef:
Onze oude Joost - Abgar merrie wordt dit jaar weergedekt door Mermus R of door Trior R. Zijn we nog niet over uit.
Weet iemand nog een leuke dressuur hengst voor S Bulisina (Mermus - Joost - Abgar - Wagner - Verdi.) Ze heeft op haar derde al een veulen van Iroko gehad (springen), maar ze kan zo goed bewegen dat we ook een keer een dressuurhengst wilen proberen.



wat meer info zou welkom zijn. karakter merrie, wat moet de hengst hebben etc.