Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Dekhengsten van bokt!

 
Profiel   

nou daar mag je trots op zijn hoor, prachtig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 08:29 



 
Profiel   

Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik heb de arabisch volbloed hengst Vis di Gallura.
We zitten op dit moment volop in het dek seizoen en omdat hij dit jaar nog natuurlijk dekt is dat niet altijd even makkelijk in combinatie met wedstrijden.
Afgelopen weekend is zijn eerste veulentje geboren en zijn eerste 2 merries dit jaar zijn ook dragend gescand. Deze week moet hij er nog 3 dekken en dan hebben we het gehad voor dit jaar denk ik.
Veel zijn het er dus niet, maar toch erg leuk.
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 15:45 



 
Profiel   

eerste veulentje is in elk geval goed gelukt :)

mijn hengstje heeft dit jaar 1 merrie gedekt, van een kennis, mijn camille is drachtig van haar hengstje, we hebben een dek geruild, :) dat kan bij mini's, de dekkingen gebeuren meestal op een natuurlijke manier, haar merrie heeft hier gewoon bij de hengst in de wei gelopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 18:15 



 
Profiel   

Wij hebben momenteel Arabische Volbloed-hengst Azerbeidjan staan. Wij hebben hem dit dekseizoen staan, daarna gaat hij weer terug naar zijn eigenaar. We hebben zelf ook al een aantal nakomelingen van hem, dus dat is wel heel leuk :)

[ img ]

En dit is 1 van zijn zoons die we zelf gefokt hebben :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 18:32 



 
Profiel   

wow, wat een gave hengst, knap kind ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:25 



 
Profiel   

Ik stip ‘m vast, voor over een jaar of 5. :+

Hier oa 2 Tinker hengstveulens lopen, waarvan het wel echt de bedoeling is om ze hengst te laten en mee naar de keuring te gaan. Het zijn echt de allerbeste vrienden!


SD Grayson, wordt in juli één jaar. Black Blagdon en immens veel sokken. Dat blijft een kleintje, we gokken dat die rond de 145cm eindigt.

[ img ]


SD The Bash, is in maart 1 geworden en die loopt al tegen de 150cm aan. Blue Blagdon!

Op de foto een maand of 9.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:36 



 
Profiel   

jolandje schreef
wow, wat een gave hengst, knap kind ook ;)

Dankje! Zijn zoon is ook nog hengst en dit jaar 3 geworden. Ik zit met het idee te spelen om hem misschien goed te laten keuren voor het NRPS, mits hij niet tussentijds verkocht wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:41 



 
Profiel   

Danuah schreef
Ik stip ‘m vast, voor over een jaar of 5. :+

Hier oa 2 Tinker hengstveulens lopen, waarvan het wel echt de bedoeling is om ze hengst te laten en mee naar de keuring te gaan. Het zijn echt de allerbeste vrienden!


SD Grayson, wordt in juli één jaar. Black Blagdon en immens veel sokken. Dat blijft een kleintje, we gokken dat die rond de 145cm eindigt.

[ [url=m/rWkceH.png]Afbeelding[/url] ]


SD The Bash, is in maart 1 geworden en die loopt al tegen de 150cm aan. Blue Blagdon!

Op de foto een maand of 9.
[ [url=m/Yo8WgK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is dus niet de bedoeling van dit topic :) Zie reactie op pradadaan


Gaaf zeg amhorses!! Die foto met mams en kind is zo mooi! En gefeliciteerd met het kampioenschap!

Welkom goldenarrow. Gave arabier!!

Jolandje leuk!

Kyrkelover gaaf dier! Mooie rooie kleur ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 19:42 



 
Profiel   

Tweejarige van mijn hengst:
https://www.instagram.com/p/By4gFWQIn8l/
Eerste keer dat hij een paraplu zag :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 11:34 



 
Profiel   

Ik heb even een klein fototopic van Vis gemaakt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:58 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Onze kanjer, Perlhof Gable
Welsh A hengst.
Dit jaar een druk jaar voor hem met veel merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 10:04 



 
Profiel   

wat een gave hengst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 12:24 



 
Profiel   

Uitslag van Van Haeringen laboratorium gehad van de WFFS test: géén drager. En hij heeft toch aardig wat keren Bay Ronald, ik denk niet minder dan de gemiddelde Hanoveraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 18:54 



 
Profiel   

Het is een beetje stil gevallen hier.
Met Vis gaat het erg goed. Hij heeft vorig weekend de 70km endurance in Etten-Leur gewonnen.

[ img ]


Ook zijn er weer een 2 tal merries drachtig gescand van hem, waarvan 1tje nog steeds drachtig blijkt op de 50 dagen scan.
Zijn eerste veulentje ( en tevens ook enige voor 2019) is inmiddels 2 weken oude en daar heb ik erg leuke foto's van ontvangen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 10:53 



 
Profiel   

Foto's gisteren gemaakt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 14:16 



 
Profiel   

Het is hier trouwens wel compleet stil gevallen.
Misschien leuk nu het dekseizoen begonnen is, hier weer wat leven in te blazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:15 



 
Profiel   

Lijkt me wel leuk om hier mee te kletsen maar weet niet of dat heel interessant is met een trekpaard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:43 



 
Profiel   

Formidable zit vollop in het dekseizoen *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:47 



 
Profiel   

Azerbeidjan heeft ook alweer een paar keer mogen dekken :) We gaan ook weer een eigen merrie van hem dekken, veulentje is erg goed gelukt, maar een hengstje, we willen graag een merrie :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:03 



 
Profiel   

Hier is het dekseizoen voor Mo en Arany ook weer vollenbak bezig!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:16 



 
Profiel   

Ik stel ons alvast even voor, als deze dikzak niet zo handig is hier dan hoor ik het wel :D

Deze stond als veulen tot 2 jaar altijd bij mijn jonkie en is afgelopen winter gekeurd.
[ img ]

We hebben een promo filmpje van hem gemaakt voor facebook en dat ging boven verwachting snel 'het land rond' dus hij heeft een erg druk dekseizoen, super leuk!
Als de corona gekte voorbij is mag ik hem verder beleren, we zijn van de winter begonnen maar nu moeten stoppen helaas, anders te veel drukte op stal.
Is voor mij de tweede van hun hengsten die ik ga beleren maar de eerste die ik van baby af heb zien opgroeien <3 Hij is 4 jaar en we zijn echt nog maar met de basis bezig vanaf de grond, opzij voor druk, volgen, ho, naar achter etc.. En hebben een begin gemaakt met lange lijnen. :)

*Niet mijn paard, niet mijn staart

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:31 



 
Profiel   

jolandje schreef
ik heb een Amerikaanse dekhengst van 87 cm. hij is vorig jaar kampioen geworden op de NMPRS keuring, hij heeft al een flink aantal prachtige nakomelingen . op een keuring laat hij zich echt mooi zien, en thuis is het gewoon een lieverdje <3, hij heeft AMHA en NMPRS papier met een mooie lange stamboom :)

SKS Wynns Legacy Yuma


[ [url=m/mvFn1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WCmpzz.jpg]Afbeelding[/url] ]

mijn hengstje is verkocht naar Belgie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:44 



 
Profiel   

Hier is het nog erg rustig. Nog geen merries bevallen en de eerste merries om te dekken moeten ook nog komen. Het is ook nog vroeg natuurlijk. Nu merk ik sowieso dat je over het algemeen een paar mode hengsten hebt, is dit bij de andere rassen ook zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 22:13 



 
Profiel   

Onze Gable ook weer ter dekking. Eersre veulens zijn geboren en merrie gedekt. Komende week verwachten we meerdere gastmerries. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 22:35 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Hier is het nog erg rustig. Nog geen merries bevallen en de eerste merries om te dekken moeten ook nog komen. Het is ook nog vroeg natuurlijk. Nu merk ik sowieso dat je over het algemeen een paar mode hengsten hebt, is dit bij de andere rassen ook zo?

Bij ons in ieder geval heel zeker. Merk je goed na een paar jaar als je op keuring gaat en 70% van de hengsten dezelfde vader heeft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 23:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen