Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Prijsindicatie voor een veulen

 
Profiel   

Stokmaat blijft schatten. Er zijn meetmethoden met touwtjes, maar ik vind ze onbetrouwbaar. Jij hoeft geen grote, dus ik zou me niet veel zorgen maken. Ik kijk wel naar de vader en moeder en probeer altijd wat te googelen om te kijken hoe groot de familie is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:34 



 
Profiel   

Mijn friese merrie zonder vol papier kon ik verkopen voor 4000. Maar ik wil haar niet kwijt :P

Ik denk dat je voor een kwpner wel snel 3000 tot 5000 kwijt bent

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:46 



 
Profiel   

Op de site van het KWPN zijn regelmatig online veiling, waar je voor 2500 echt leuke veulens kan kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:57 



 
Profiel   

_Lobke_ schreef
Thanks voor jullie reacties. Ik heb geen extra kosten mbt opfokstal dus dat maakt in principe niet zo veel uit. Er zitten weer goede tips bij. Wat ik me wel afvraag is vaak wordt er een schatting gedaan over de schofthoogte, dus je weet nooit helemaal zeker of zo'n paard groter gaat uitvallen of kleiner blijft, toch?


Als je er een neemt met papieren kan er een goede schatting gedaan worden qua verwachte eindmaat
Zeker als de moeder van het veulen al meer veulens heeft gehad.
Zo weet ik dat mijn merrie groot fokt.
Alles is 170 of groter geworden
En deze baby zal dat ook weer gaan halen .
Mocht van mij wel kleiner blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 10:22 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Op de site van het KWPN zijn regelmatig online veiling, waar je voor 2500 echt leuke veulens kan kopen.


Het openingsbod in die veiling is toch 2500 euro? Excl eventuele btw en veilingskosten, dus daar komt nog wat overheen. Al zul je gerust mazzel kunnen hebben als je weinig eisen hebt en tevreden bent, moet je alleen nog het geluk hebben dat de verkoper je het veulen dan ook gunt voor dat geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 21:34 



 
Profiel   

Ik zou gewoon eens rustig rondkijken eind van het seizoen, dan kom je vanzelf wat tegen dat je past. Ik kwam bijvoorbeeld vorig jaar een hartstikke leuk veulen tegen bij mensen die een eigen, niet goedgekeurde hengst hadden gebruikt. Zoiets zou voor jou perfect zijn en gaat voor een lage prijs weg. Zelf ook een jaarling verkocht die goed in jouw budget paste, was een hartstikke leuk beest maar was aan de kleine kant. Voor veel mensen was het een risico of hij groot genoeg zou worden, maar voor jou is dat geen probleem. Ze zijn er echt wel, zeker binnen jouw eisen en rekening houdend met het feit dat je een klein veulen prima zou vinden. 1,55 gaat een paardgefokt veulen vaak echt wel worden, dus een klein veulen zou ik in jouw situatie durven kopen.

Eind van het seizoen kan het ook zomaar zijn dat je een fokker treft die zijn veulen niet heeft kunnen verkopen, en liever nu verlies pakt dan gaat investeren in de opfok. Er staan gigantisch veel veulens te koop, dus schaam je niet om een keer onder de vraagprijs te bieden als een veulen voor jou net te duur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 21:45 



 
Profiel   

x_Milou schreef
Er staan gigantisch veel veulens te koop, dus schaam je niet om een keer onder de vraagprijs te bieden als een veulen voor jou net te duur is.


een vraagprijs is precies dat, een vraag. Dus je kan er altijd onder bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:34 



 
Profiel   

Wij kochten ons veulen/jaarling voor 2000 euro. Firestone x special d. Ze is nu 3,5 en 1.59 haar moeder is een gelderse merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:36 



 
Profiel   

Er staat een leukerd op MP voor vraagprijs 2900 euro. Een Desperado x Gribaldi.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:43 



 
Profiel   

Heb een papierloos veulen verkocht voor onder een 1500€
Had de man zelf een drachtige merrie gekocht en daar was dit veulen van die hij niet kon/wilde houden.
Erg leuk veulen was al wel 155 groot.
Mensen hebben hem laten klinisch keuren en dit was allemaal goed gekeurd in hoevverre een veulen te keuren valt.
Denk dat je zekere wel een papierloos veulen kan vinden voor die prijs klasse

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 12:12 



 
Profiel   

Wij hebben een nakomeling van Incognito gekocht (onder voorbehoud) wel iets boven het budget maar heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen