Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Gefeliciteerd, Hindo2! Altijd een mooi moment.

Hier vorig jaar ook een veulen dat alleen maar galoppeerde. Ook toen hij al 6 maanden was. Was een veulen met héle lang benen, dus kan me voorstellen dat er wel wat meer coördinatie bij kwam kijken. Zijn galop was dan weer bovengemiddeld goed.

Ik troostte me met de gedachte dat Totilas ook niet kon draven toen hij jong was :P .

Het veulen is verkocht en de nieuwe eigenaren zijn blij met de draf die hij ondertussen laat zien. Dat is het belangrijkste. Zelf helaas nog geen beelden van gezien. Ben heel benieuwd.

Moet wel zeggen dat het de verkoop bemoeilijkt, een veulen dat niet draaft. Mensen willen toch vooral een spectaculaire draf zien. Terwijl stap en galop eigenlijk veel meer zeggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 16:35 



 
Profiel   

Ik heb überhaupt weinig bewegingsfoto’s /-filmpjes van het veulen, ze staat meestal naast me om aandacht en knuffels te vragen.. <3

Mijn merrie is inmiddels ook weer drachtig gescand (weer in 1x). Uiteindelijk gekozen om terug te dekken op Fürst Dior, anders zou het McLaren zijn geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 19:27 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik heb maar 1 veulen gehad incl de moeder die graag draafde. De rest galoppeerde ook alleen maar en stap galop galop halt etc.

Zo wat een opluchting is dit, dacht al dat het aan mijn veulen lag..stappen en galopperen als de beste en zo nu en dan een drafje

Mijn merrie ook weer drachtig, deze week nog de 40 dagen scan voor alle zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 21:47 



 
Profiel   

Die van ons galopperen als veulen ook het meeste, hoor, dat is normaal. Je ziet alleen al wel snel, als ze een keertje een paar pasjes draven, of die draf normaal, goed of heel goed is. Ik let erop of de beweging elastisch is en of ze lichtvoetig zijn en met veer draven. Ik wil ze bijna niet horen. Dat geldt zeker voor de galop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:25 



 
Profiel   

Bucephalus schreef
Die van ons galopperen als veulen ook het meeste, hoor, dat is normaal. Je ziet alleen al wel snel, als ze een keertje een paar pasjes draven, of die draf normaal, goed of heel goed is. Ik let erop of de beweging elastisch is en of ze lichtvoetig zijn en met veer draven. Ik wil ze bijna niet horen. Dat geldt zeker voor de galop.

Fijn om te horen, wordt hier blij van. Zit wel goed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:02 



 
Profiel   

Blij onze laatste 2 merries door de 30 dgn dracht heen. Nu 5 van de 5 drachtig
Onze Gelderse merrie Blitz ( Voice x balmoral) drachtig van Henkie
Onze tuigpaard merrie Meijs ( Tendens x Fabricius) drachtig van Icellie
Onze dressuur merrie Mevr G ( Oscar x Weinberg) drachtig van Kaygo
Onze andere dressuur merrie Cassio ( ooseven x Nurprimus) drachtig van Expression
En nog een tuigpaard merrie Diantha ( Sander x Gibraltar) drachtig van Fontaine TN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:43 



 
Profiel   

Fijn dat er weer zoveel merries drachtig zijn.
Helaas lukt het niet bij mijn merrie. Na het afknijpen van de tweeling niet meer zelf hengstig geworden.
hengsig gespoten deed de baarmoeder mee maar eitjes waren niet zo groot.
Wel geinsemimeerd en helaas met 19 dagen scan voelde de baarmoeder wel drachtig aan maar geen vruchtje te vinden. (ze had wel dag 18 wat gele uitscheiding)
Dus vermoeden is toch drachtig geweest maar vergooid.
Nu wordt ze helemaal niet meer hengstig. Ze is nog een keer hengstig gespoten maar haar baarmoeder wordt niet hengstig?

Mijn veulen die nu 6 jaar is deed als veulen ook alleen maar galopperen en nu is zijn beste gang nog steeds galop
zijn zusje deed ook alleen maar galopperen en weinig draven als veulen. Maar die kan nu als jaarling super draven maar ook zeer goed galopperen.
Ik heb 1 veulen gehad die gelijk al heel goed kon draven die had als veulen al zoveel balans en kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:42 



 
Profiel   

Mijn veulens zijn heel verschillend.. De Bordeaux, Fynch Hatton, 1 Jameson en de Fontaine draven veel, vanaf dag 1 eigenlijk al.

De Raven begint nu te draven, Negro galloppeerd liever. Furst dior en de andere Jameson galopperen ook liever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:09 



 
Profiel   

Of ze draven of niet, leuk voor de verkoop als ze draven, maar als ik ze aanhoudt maakt het me geen snars uit...
Dat ze dan maar kunnen draven tegen dat ze 4 zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:32 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Of ze draven of niet, leuk voor de verkoop als ze draven, maar als ik ze aanhoudt maakt het me geen snars uit...
Dat ze dan maar kunnen draven tegen dat ze 4 zijn :+

Precies :')

En het zegt ook niks... Uni kon fantastisch draven als veulen, maar was daarna ohz echt te lui :')
En anderen die ik ken hebben vrijwel niet gedraaft, en daar zit nu een mega draf op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:37 



 
Profiel   

baudyh schreef
Blij onze laatste 2 merries door de 30 dgn dracht heen. Nu 5 van de 5 drachtig
Onze Gelderse merrie Blitz ( Voice x balmoral) drachtig van Henkie
Onze tuigpaard merrie Meijs ( Tendens x Fabricius) drachtig van Icellie
Onze dressuur merrie Mevr G ( Oscar x Weinberg) drachtig van Kaygo
Onze andere dressuur merrie Cassio ( ooseven x Nurprimus) drachtig van Expression
En nog een tuigpaard merrie Diantha ( Sander x Gibraltar) drachtig van Fontaine TN.

Dat is een hele verscheidenheid aan genen!
Gefeliciteerd,echt iets om weer naar uit te kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 14:52 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Of ze draven of niet, leuk voor de verkoop als ze draven, maar als ik ze aanhoudt maakt het me geen snars uit...
Dat ze dan maar kunnen draven tegen dat ze 4 zijn :+


Helaas ben ik niet in de omstandigheid om mijn veulen aan te houden en is dus voor de verkoop.
Máár het eerste wat men wil zien is een het liefst zo'n spectaculaire mogelijk draf.
Heel mooi type, goede stap en hele goede galop, veel veer, maar tot nu toe af en toe een paar pasjes draf. Tja en daar wordt nu juist om gevraagd :P

Komt vast goed, volste vertrouwen in mijn mannetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 19:40 



 
Profiel   

Heb je de mogelijkheid om met de merrie en veulen naar vreemd terrein te gaan om een verkoopfilmpje te maken? Mijn ervaring is dat de veulens ergens anders dan in hun eigen vertrouwde bak of weiland ineens wel n draf knopje kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 19:50 



 
Profiel   

Dat is een goede tip. Ga me eens oriënteren of dat te verwezenlijken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 21:03 



 
Profiel   

Mijn veulen heb ik toen ook gekocht zonder echte drafpassen gezien te hebben. Die ging vooral als raketje door de baan.

Wel een paar sec op film gezien en de gok gewaagd.

Met wegbrengen naar de opfok draafde hij vervolgens weg, dat eigenlijk alle verwachtingen overtrof :')
Dus ja, op vreemd terrein kan dan misschien net dat beetje verschil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 06:37 



 
Profiel   

Wij hebben twee jaar geleden een veulen gekocht, dat galoppeerde ook alleen en draafde 2 passen, maar dat was voldoende om te kunnen beoordelen of het de aanschaf waard was. Ik moet er wel bij zeggen dat er een dijk van een moederlijn achter zit. Nu is ze 2 en maakt de verwachting zeker waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:10 



 
Profiel   

mijn ervaring als dat de moeder(lijn) goed is en het veulen goed in elkaar zit, dat ze bijna altijd wel goed gaan lopen. Ook al laten ze als veulen weinig zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 09:19 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat veulens van 3 mnd of ouder die niet kunnen draven, ze het ook later niet kunnen. En ze ook moeilijk zijn te verkopen. Alles moet kloppen, 3 goede tot zeer goede basisgangen zijn essentieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-21 21:56 



 
Profiel   

Goed om de ervaringen te horen. We zitten gelukkig nog niet op drie maanden.

Hier zo'n 3 wk en dit is het enige dribbeltje dat ik vast kon leggen.
[ img ]

Maar mocht ze het nou echt niet gaan doen, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen tussen verkoop en aanhouden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 05:20 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/GlockHorsePerf ... 1015798505

Zojuist gelezen dat Zonik er niet meer is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 09:30 



 
Profiel   

Ohhh wat een drama

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 10:07 



 
Profiel   

Verschrikkelijk... Ik vind dat ontwaken uit de narcose ook zo vreselijk eng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 14:16 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag met onze Maracaná x San Amour naar de OLD fohlenpriemerung geweest.
De OLD verbandspremie is binnen!
Commentaar: groot veulen met erg goed en sterk fundament en sterk achterbeen dat nog iets meer onderin mocht treden. Tevreden mee!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:35 



 
Profiel   

Netjes, van harte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:33 



 
Profiel   

Ons Raven hengstje is ook verkocht, die gaat ook naar Anne Meulendijks :)

Nu nog 3 veulens "over", waarvan de 2 merries blijven. De furst dior hengst mag nog verkocht worden :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen