Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 319 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Ik weet dat dit een dressuurpaardenfokkerij topic is maar ik schrok net van een foto op Horses van een merrie met een topscore die naar de NMK mag, een Cornet Obolensky X Nabab de reve. 85 punten exterieur!
Mijn eerste reactie toen ik die foto zag was niet zo positief zeg maar, ik zal het hier niet posten.
Maar is er tegenwoordig zo’n enorm verschil tussen dressuur en springpaarden qua exterieur? Dat kan toch niet goed zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 22:16 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik weet dat dit een dressuurpaardenfokkerij topic is maar ik schrok net van een foto op Horses van een merrie met een topscore die naar de NMK mag, een Cornet Obolensky X Nabab de reve. 85 punten exterieur!
Mijn eerste reactie toen ik die foto zag was niet zo positief zeg maar, ik zal het hier niet posten.
Maar is er tegenwoordig zo’n enorm verschil tussen dressuur en springpaarden qua exterieur? Dat kan toch niet goed zijn?


Ja een echte nabab om te zien (met een Cornet kleurtje) ... Maar zo veel is er toch niet mis mee.. Hooguit de hals aanzet /nek en front die wat mooier mag zijn. Maar een springpaard moet functioneel gebouwd zijn om te springen, en ja, dat is een ander type dan een dressuurpaard. Als ik dit paard zie geloof ik achter elkaar dat deze goed bukt en basculeert op de sprong

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 22:48 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik weet dat dit een dressuurpaardenfokkerij topic is maar ik schrok net van een foto op Horses van een merrie met een topscore die naar de NMK mag, een Cornet Obolensky X Nabab de reve. 85 punten exterieur!
Mijn eerste reactie toen ik die foto zag was niet zo positief zeg maar, ik zal het hier niet posten.
Maar is er tegenwoordig zo’n enorm verschil tussen dressuur en springpaarden qua exterieur? Dat kan toch niet goed zijn?


Ik lees hier altijd mee maar dit is mijn elite springgefokte merrie. Dat is toch een functionele bouw zou ik denken.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 23:02 



 
Profiel   

Die vind ik persoonlijk knapper dan de Cornet Obolensky. Maar ik heb duidelijk geen kijk op springpaarden want ik zou er zo langs zijn gelopen. Totaal mijn type niet netjes gezegd. Moet er niet aan denken om erop te gaan zitten. Maar blijkbaar NMK waardig.
Ik ben gewoon verbaasd dat er zoveel verschil zit tegenwoordig tussen dressuur en spring exterieurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 23:07 



 
Profiel   

De merrie hier boven is absoluut een mooie merrie en meer mijn type dan de schimmel. Maar de vraag is natuurlijk welke uiteindelijk 1.60 loopt en dat het beste doet.

En in de springpaardenfokkerij zouden we in Nederland (bijna) nergens zijn zonder de invloed van Duitse en Belgische (en Franse) hengsten.... En ja, de Belgen en Fransen zijn over het algemeen heel anders gebouwd dan hier in Nederland, en nee, de rijdbaarheid is vaak niet het meest comfortabel, maar springen doen ze over het algemeen.

Bij het springen hebben in het verleden vaak van die grote pony types gewonnen die flink van de paal springen, wat er wauw uit ziet op 4 jarige leeftijd, maar diezelfde paarden hadden vaak hun broek vol op 1.30 niveau.

Maar het blijft natuurlijk ook moeilijk. Want het liefst fok je natuurlijk ook rijdbaarheid, maar over het algemeen ook voor het hoogst haalbare (op wat uitzonderingen na, maar ik heb nog nooit iemand die een 1.60 paard gefokt heeft horen zeggen, ja maar zijn volle zus loopt in manege lessen want die kon niet springen maar is wel heel lief)

Maar weer terug naar de dressuur paarden, want die vind ik veel mooier... Hebben we nog veulen spam?
Ik ben wel benieuwd hoe de bonte er nu uit ziet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 07:30 



 
Profiel   

Mocht hier iemand een (zeer) interessant merrie veulen of fokmerrie te koop hebben of weten, dan houd ik mij aanbevolen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 09:05 



 
Profiel   

heb je een pb gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 09:07 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Die vind ik persoonlijk knapper dan de Cornet Obolensky. Maar ik heb duidelijk geen kijk op springpaarden want ik zou er zo langs zijn gelopen. Totaal mijn type niet netjes gezegd. Moet er niet aan denken om erop te gaan zitten. Maar blijkbaar NMK waardig.
Ik ben gewoon verbaasd dat er zoveel verschil zit tegenwoordig tussen dressuur en spring exterieurs.


Het wisselt al jaren enorm, ik keek vaak bij de CK en NMK ook naar de springers. Sommige draven zo slecht dat je gewoon al kan zien dat die snel versleten voorbenen zullen hebben. Zo ongunstig zitten ze in elkaar. Anderen misstaan niet in de dressuurring. Ik vind de Cornet ook niet heel verkeerd in elkaar zitten op de hals na. Het lichaamsgebruik is het belangrijkste maar dat vind ik ook voor een dressuurpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 09:11 



 
Profiel   

Ik had sommige nog een foto van mijn For Romance veulen beloofd.
Ik ben er jammer genoeg nog steeds niet toe gekomen om een mooie foto te maken maar heb intussen wel een kort filmpje.

Bij deze: https://youtu.be/HTZ6TQloqjY

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:32 



 
Profiel   

Wat een bloedje zeg!
Hij gebruikt zijn voorbenen al goed Umeo! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:36 



 
Profiel   

wat een stoer dinkie, pirouettes zitten er al op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:42 



 
Profiel   

Ja bloed genoeg :o :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:55 



 

Top talent :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 09:40 



 
Profiel   

Dat valt nog af te wachten.
Ik word wel elke keer vrolijk als ik haar zie. Dat is voor de komende 3 jaar voldoende :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 10:50 



 
Profiel   

Leuk Umeo! Ik was inderdaad wel benieuwd naar foto's, omdat wij ook een For Romance hebben. Chique veulen! Ziet er goed uit! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 23:09 



 
Profiel   

Hahahaha, daar word je toch blij van!! Wat een kittig ding, mooi ook! We hebben in het verleden ook gedekt met For Romance, mooi bloed vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:14 



 
Profiel   

Umeo, je merrie heeft het er maar druk mee! Kittig vind ik wel een goede omschrijving inderdaad :D

Vanochtend is ook onze 2e merrie drachtig gescand, van Fürst Dior *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 14:03 



 
Profiel   

Wat een leuk veulen Umeo! Die voorbeentjes, heerlijk <3

Mijn 5jr voorl.Keur d-oc merrie v Charmeur x Ferro is drachtig gescand van McLaren, haar eerste keer en meteen raak, hopelijk blijft het mooi zitten, binnen 4 weken terug controle! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Diortje! Leuk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:07 



 
Profiel   

Fijn dat jullie de merries weer drachtig hebben!

Ik zie allemaal filmpjes en foto's van parmantig dravende veulens en die van mij doet hooguit een sukkelig dribbelpasje tussen stap/halt tot ze weer galoppeert. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:55 



 
Profiel   

die van jou is ook nog een baby, hier duurt dat altijd ook een tijd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:56 



 
Profiel   

Ik heb maar 1 veulen gehad incl de moeder die graag draafde. De rest galoppeerde ook alleen maar en stap galop galop halt etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:16 



 
Profiel   

Ik heb wel het idee dat vooral de veulens van de "moderne" hengsten vooral al zo vroeg draven.
Doe mij iig maar een galloppeur! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:57 



 
Profiel   

Hier ook goed nieuws! Vanochtend een mooi kloppend hartje op de scan, super blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:15 



 
Profiel   

Super! Gefeliciteerd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 319 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen