Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 345 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic dressuurfokkerij

 
Profiel   

Het filmpje van de 301 in de kooi staat bij 302 bij de video's. Bij 301 zelf staat alleen het filmpje van alle hengsten op het straatje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:28 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Op cmh staat toch alles?


Wat is cmh?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:32 



 
Profiel   

Clip My horse :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:44 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Kan ik ergens een filmpje terugkijken? Wie heeft hem gefokt?

Willeke Bos, Stal 104.
Respect voor hun fokkerij, 5 hengsten voorgebracht, alle 5 door en de andere 4 zijn ook zeker niet de minsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:07 



 
Profiel   

Filmpje van 301: https://kwpn.tv/watch/14196

Vind het ook echt een fantastisch paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:20 



 
Profiel   

Zeker niet de allermeest opvallende hengsten, evenals vorig jaar. De zoons van For Romance en van Secret. Het liefst worden ze wat weggemoffeld, gezien het bijgaande commentaar tijdens hun presentatie.
Echter, onder het zadel zijn ze wel spraakmakend. Zelfs zodanig dat de verrichtingstoppers in IBOP en EPTM hoofdzakelijk dochters van For Romance zijn en sinds kort ook van Secret. Dat is dus eigenlijk selecteren dicht bij het fokdoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:05 



 
Profiel   

Ik had deze week de pech met koorts thuis te zitten. Hierdoor wel veel van de hengsten kunnen zien!
Ik kon het commentaar over het algemeen goed volgen. Alleen over het gebruik van het achterbeen ben ik het niet altijd eens met de jury. Paarden waarbij de hak in de staart opgetrokken wordt gaan door, paarden waarbij het achterbeen er altijd onder zit gaan eruit.

Jammer van Den Bosch! We keken er zo naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:56 



 
Profiel   

Laurie schreef
Filmpje van 301: https://kwpn.tv/watch/14196

Vind het ook echt een fantastisch paard!


Dank je wel! Wat een waanzinnig dier! Ik vind hem ook fantastisch, lijkt me geen twijfel over mogelijk. Wat een fijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:00 



 
Profiel   

supertammy schreef
Ik had deze week de pech met koorts thuis te zitten. Hierdoor wel veel van de hengsten kunnen zien!
Ik kon het commentaar over het algemeen goed volgen. Alleen over het gebruik van het achterbeen ben ik het niet altijd eens met de jury. Paarden waarbij de hak in de staart opgetrokken wordt gaan door, paarden waarbij het achterbeen er altijd onder zit gaan eruit.

Jammer van Den Bosch! We keken er zo naar uit!


Ja hier ben ik het wel mee eens. Beterschap trouwens!

Fijn dier die 301.

Nou de FR heb ik niet gezien dit jaar maar vorig jaar viel me op dat ze erg neerwaarts bleven in de beweging. En ook de Secrets vond ik wel terecht doorverwezen of niet. Draf en kracht achter + achterbeen gebruik was nog wel een aandachtspuntje. Maar dat ze fijn bewerkbare paarden geven in het koppie geloof ik wel. En als ze zich dan uiteindelijk opwaarderen ohz is natuurlijk een pluspunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:52 



 
Profiel   

misterA schreef
Zeker niet de allermeest opvallende hengsten, evenals vorig jaar. De zoons van For Romance en van Secret. Het liefst worden ze wat weggemoffeld, gezien het bijgaande commentaar tijdens hun presentatie.
Echter, onder het zadel zijn ze wel spraakmakend. Zelfs zodanig dat de verrichtingstoppers in IBOP en EPTM hoofdzakelijk dochters van For Romance zijn en sinds kort ook van Secret. Dat is dus eigenlijk selecteren dicht bij het fokdoel.

Waarom zouden ze die paarden wegmoffelen? We fokken voor de sport en ze presteren prima! Zouden ze bang zijn dat er teveel met buitenlandse hengsten gedekt wordt?
Hier spreekt trouwens een For Romance fan :o . Dit jaar hadden we een veulen van deze hengst en die kon zo goed galopperen. In draf ook een mooi voorbeen er in. Ik zou hem graag ook op onze andere merrie gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:47 



 
Profiel   

De Vitalis uit Jatilinda was ook echt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:07 



 
Profiel   

Er is naar mijn inziens wel nog een groot verschil tussen draagkracht en stuwkracht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:10 



 
Profiel   

Ik denk dan altijd aan de jonge gribaldi's.... bakslepers werden ze genoemd. Op zich wel begrijpelijk , maar later bleek dat ze zeer zeker sterk waren/kracht hadden

Takt/balans/souplesse/makkelijk schakelen is belangrijker om naar te kijken m.i. Maar persoonlijk vind ik een hakkentrekker vaak erg lelijk om te zien. Daarnaast hebben zowel een Jovian als Secret idd een bepaalde uitstraling, maar zou ze ook bij een volledig correcte (fundament) merrie niet gebruiken. Je weet nooit wanneer die genen weer opduiken in je merrielijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:20 



 
Profiel   

Van de vererving van Jovian is nog maar weinig bekend. De enige hengst in de 1e bez. ging er terecht uit. Van For Romance is inmiddels veel meer informatie bij het kwpn beschikbaar. De DOC-waarde lijkt goed, ook correchtheid en exterieur zijn positief. Daarnaast is het een mooie bloedverversing. Nog wel want de invloed van de F-lijn neemt bij ons snel toe.
Van Secret moet inmiddels ook de nodige informatie bij het kwpn bekend zijn. Van zowel FR als Secret waren de doc-waarden van mijn paarden zondermeer goed.
Zou me wel wat waard zijn als deze gegevens ook zichtbaar zouden worden op de data-base.
En verder ben ik benieuwd hoe de jonge Escamillo's zich gaan ontwikkelen. Hopelijk worden er dit jaar een paar goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:14 



 
Profiel   

Kan je de D OC waarde van For Romance ergens terug vinden?
Ben erg benieuwd vermits ik er zelf 3 op stal heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:20 



 
Profiel   

Ik heb wat gekeken tussen het werk door, donderdagnamiddag alles gezien en daar zijn er wel een paar blijven staan die ik door verwacht had. Andere dagen een paar gezien en daar kon ik wel volgen.

Catalogus nog steeds niet ontvangen, krijg mijn geld terug gelukkig. Is er hier iemand zo lief om van 1 hengst (420) de info eens te willen fotograferen en doorsturen via pb anders? :o _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:50 



 
Profiel   

Pb gestuurd *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:34 



 
Profiel   

parnassia schreef
Ik denk dan altijd aan de jonge gribaldi's.... bakslepers werden ze genoemd. Op zich wel begrijpelijk , maar later bleek dat ze zeer zeker sterk waren/kracht hadden

Takt/balans/souplesse/makkelijk schakelen is belangrijker om naar te kijken m.i. Maar persoonlijk vind ik een hakkentrekker vaak erg lelijk om te zien. Daarnaast hebben zowel een Jovian als Secret idd een bepaalde uitstraling, maar zou ze ook bij een volledig correcte (fundament) merrie niet gebruiken. Je weet nooit wanneer die genen weer opduiken in je merrielijn.


Mee eens, en ook wbt Gribaldi..het zegt niet altijd wat hoe ze als jong paard lopen en er lijkt nog steeds een verschil te zitten tussen goede keuringspaarden en goede sportpaarden.

Johnson was ook een hakkentrekker als jong paard maar heeft wel gepresteerd en geeft ook nakomelingen voor de sport. Af en toe ben ik blij geen jury te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:49 



 
Profiel   

Hindo2 schreef
Pb gestuurd *-:)

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:55 



 
Profiel   

Ik zou (als Belg) wel eens zo’n cursus willen volgen om exterieur echt goed te kunnen beoordelen, daar mis ik nog wat kennis merk ik.

Los daarvan komen er op zo’n keuring ook ineens modewoordjes naar boven toch? “Jeugdig” gaf voor mij vroeger niet meteen de indruk dat het een positief woord was, en nu ineens is alles wat goed is “jeugdig”, in het filmpje over Vivaldi ook zag ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:57 



 
Profiel   

Ja klopt hoor, en het verschilt vaak per jaar wat er in de mode is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:59 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ja klopt hoor, en het verschilt vaak per jaar wat er in de mode is.

Ja deuh, daarom is het ook 'mode' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:09 



 
Profiel   

Eigenlijk toch niet oké wel? Uiteindelijk is functionaliteit blijvend en geen modeverschijnsel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:15 



 
Profiel   

Iemand een tip voor een goede kaptoom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:15 



 
Profiel   

Ik lees altijd mee maar val nu even binnen omdat iemand hier wellicht beter kan zoeken dan ik

Een door ons gefokte hengst is vorig jaar verkocht naar Zweden en ik kreeg nu via via door dat hij bij het oldenburger stamboek is goedgekeurd. Ik zou dat graag bevestigd hebben maar ik kan er zelf niets over vinden :)

Iemand die hier wellicht mee kan helpen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 345 van de 501 [ 12506 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen